GET HD PVR: 720p eller 1080i?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

GET HD PVR: 720p eller 1080i?

Har Get's HD PVR, som kan levere 720p eller 1080i via HDMI. Min Sony 46W4000 kan ta inn "alt" av signaler, inkl. 1080p. Jeg har i bestilling Onkyo's nye TX SR-876, denne kan som kjent skalere alle videosignaler opp til maks 1080p over HDMI. Mitt spørsmål er derfor følgende? Gitt at jeg konfigurerer in 876 til å levere 1080p ut til Sony'n - hvilket signal bør jeg sette GET-boksen til å levere? 720p eller 1080i? Har f.eks. observert at når jeg i dag kjører signalene direkte til TV'n så blir bildet i SD på 1080i "stripete" når jeg betrakter skjermen på nært hold. Dette er spesielt synlig på undertekst. 720p har ikke disse stripene, men bildet virker litt mere "blurry". På normal betraktningsavstand ser begge valg temmelig likt ut. HD-sendinger ser like bra ut med begge valg.

Som sagt - vil 876-boksen kunne gjøre "underverker", evt. hva takler den best?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xante
    Mitt spørsmål er derfor følgende? Gitt at jeg konfigurerer in 876 til å levere 1080p ut til Sony'n - hvilket signal bør jeg sette GET-boksen til å levere? 720p eller 1080i? Har f.eks. observert at når jeg i dag kjører signalene direkte til TV'n så blir bildet i SD på 1080i "stripete" når jeg betrakter skjermen på nært hold. Dette er spesielt synlig på undertekst. 720p har ikke disse stripene, men bildet virker litt mere "blurry". På normal betraktningsavstand ser begge valg temmelig likt ut. HD-sendinger ser like bra ut med begge valg.

Som sagt - vil 876-boksen kunne gjøre "underverker", evt. hva takler den best?
    Kjenner ikke GET boksen men sendingene er i 1080i, så for å slippe nedskallering til 720p så opp igjen til 1080p så burde 1080i være best utgangspunkt.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dennis
    Kjenner ikke GET boksen men sendingene er i 1080i, så for å slippe nedskallering til 720p så opp igjen til 1080p så burde 1080i være best utgangspunkt.
    Du skriver at sendingene er i 1080i. Men dette gjelder vel kun sendinger i HD? Mitt spørsmål gjaldt først og fremst SD-sendinger, som det tross alt er det vanligste inntil videre....

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xante
    Du skriver at sendingene er i 1080i. Men dette gjelder vel kun sendinger i HD? Mitt spørsmål gjaldt først og fremst SD-sendinger, som det tross alt er det vanligste inntil videre....
    Jepp, HD.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •