Riks-tv eller parabol? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Med tanke på to eller flere tver er nok rikstv det enkleste. Når det gjelder kvaliteten så er den nok ganske lik men faren for at bilde fryser et sekund eller to med rikstv er større en med parabol. Svensk tv blir værre.

Kan jo hende det kommer flere leverandører i bakkenettet etterhvert, og at kanalpakkene utvides. Ellers er det vel noen ekstra kanaler på parabol. Selv har jeg gått over til rikstv fra CD men det var mest pga nyskjerrigheten over rikstv og enkelheten med tanke på flere tv'er. Dessuten hadde mottakerene til rikstv utak for hdmi-kabel noe tv'n min liker aller best. CD sin hadde ikke og bildet mitt ble dårlig.

Mener også å huske at når jeg hadde CD så ble ikke alt sendt i 16:9 format, ikke at alt sendes i dette formatet hos rikstv heller men bildet blir riktig. På CD sin mottaker måtte jeg i tillegg inn på tv og justere dersom sendingen gikk i 4:3.

Det koster jo ikke all verden å bytte om et år heller.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Satelitt eller ??

Nå er Nrk ++ *pen på 4.8 øst**, så da er ethvert innkjøp av R*ksT* ekstra boks unødvendig ! Flott kvalitet førøvrig som vanlig på satelitt.

Newcomer Vorlon sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var nettopp ute og justerte antenna (RiksTV), og vil bare påpeke at kvaliteten er minst like god som jeg hadde med parabol og CD HD kanalene. Har kjørt RiksTV cirka en uke, og har knall kvalitet og ingen pixelering/utfall. Utfall hadde jeg faktisk bare med parabolen når det var riktig dårlig vær.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vorlon
    Jeg var nettopp ute og justerte antenna (RiksTV), og vil bare påpeke at kvaliteten er minst like god som jeg hadde med parabol og CD HD kanalene. Har kjørt RiksTV cirka en uke, og har knall kvalitet og ingen pixelering/utfall. Utfall hadde jeg faktisk bare med parabolen når det var riktig dårlig vær.

Jeg mente vel at Bakkenettet koster ekstra . Og i og med at jeg ikke har kjøpt Riks TV boks så er det jeg nevnte en stor lettelse, da en da slipper med bare lisensen. Og slik burde det absolutt være ! Og får man pixelering ved regn er parabolen for liten ! Jeg bruker fra 1.2 m og oppover og da blokkerer det kun ved tepperegn, men da ser man heller ikke mer enn 1 m ! Det har hendt en kveld i alle år ! Så her i landet er det handlerne som ikke har hatt peiling på akkurat dette med krav til størrelse ved regn!

Newcomer Vorlon sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig i at man bør bare betale lisensen!

Hva parabol angår er det som du sier, mange forhandlere som "glemmer" å si hvor viktig det er med størrelsen. Kommer til å beholde parabolen og rette den inn mot Astra for å hente inn litt ekstra snacks gratis. Og muligens vil jeg siden gå litt opp på parabolstørrelsen.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Ja, jeg har bare senterfeed disker fra 80 tallet bla 2x 2m 2x 1,2m og en 1,5m. Mest for å få signaler gjennom trær men med motorstyring på alle er det gjeldende bare i noen få posisjoner/ satelitter. Jeg anbefaler ellers, om du får inn Astra2 28,2 øst å bruke elektronisk "programblad"; "Digiguide" på pc. Da ser du UK kanalenes innhold 3-4 uker frem i tid med ab. ( se DigiGuide: The Best TV Guide with UK Radio and UK TV Listings ) 28,2 øst er flott her i Bergen med 1,2m . Du trenger kanskje 1.5 m lenger øst. ( for å få stabile signaler på de svakeste signalene fra bla noe BBC og Film 4)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Ja, jeg har bare senterfeed disker fra 80 tallet bla 2x 2m 2x 1,2m og en 1,5m. Mest for å få signaler gjennom trær men med motorstyring på alle er det gjeldende bare i noen få posisjoner/ satelitter. Jeg anbefaler ellers, om du får inn Astra2 28,2 øst å bruke elektronisk "programblad"; "Digiguide" på pc. Da ser du UK kanalenes innhold 3-4 uker frem i tid med ab. ( se DigiGuide: The Best TV Guide with UK Radio and UK TV Listings ) 28,2 øst er flott her i Bergen med 1,2m . Du trenger kanskje 1.5 m lenger øst. ( for å få stabile signaler på de svakeste signalene fra bla noe BBC og Film 4) JEg var i min tid også medå utdanne folk fra el bransjen til S-Sertifikat. Men fikk ikke selvl. Kjøpt og betalte greier!

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •