Canal Digital C 1201 CX

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Canal Digital C 1201 CX

Hei,

Har akkurat fått denne i hus og ønsker naturligvis å koble den opp via min RX-V-663 receiver pga oppskalering osv..

Den har kun SCART-ut.
    Eg har prøvd SCART til 3 RCA (Audio L, Audio R, Video (gul)), men får ikkje bilde på plasmaen (har HDMI frå receiver til plasma).

Har per i dag kobla SCART til SCART opp i plasmaen og det funker naturligvis, men dette er ikkje det optimale. Ønsker altså å styre alt gjennom receiver.

Hvilke format støtter CD C 1201 CX ut på SCART og hvilken kabel trenger eg?
    (har alt av innganger på receiver)

Mvh
    Knut

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har hatt / har tilsvarende problemstilling?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Halden
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Har ikke samme receiver sjøl. Har en mye enklere en, Kenwood, uten videooppskalering.

I bruksanvisningen for Yamaha RX-V-663 fra side 88 og utover (den svenske versjonen som du kan finne her (klikk på 'accept' nederst på siden)) er videooppskalering omtalt.

Når du bruker en scart --> RCA-kabel, får du komposittvideosignal og analog stereolyd. Se i oppskaleringsinnstillingene om det er noe der som du kan endre ihht. bruksanvisningen. Se også i videoinnstillingene på C 1201 CX, og sett videoutsignaler til kompositt (CVBS) dersom det er den signaltypen du vil bruke.

Scartuttak 1 (TV-scart) på C 1201 CX støtter RGB, CVBS og (tror jeg) S-video (har ikke min C 1201 CX oppkobla for tida, så jeg får ikke sjekka hva som står i menyene. Mener å huske at S-video gav meg svart/hvitt over scart 1). Det er bare CVBS og S-videosignalet du får kloa i med en scartovergang. Scart 2 (VCR-scart) støtter forøvrig ikke RGB.

Jeg foreslår at du lar scart 1 være oppkobla til plasma'n en stund til, og bruker en overgangskabel fra scart 2 til receiveren for å teste ut videokonverteringsmulighetene den har å by på.

Denne lille saken fra Clas Ohlson gir deg mulighet til å velge om du vil plukke ut komposittvideo eller S-video fra scartuttaket. Denne er kanskje ikke av særlig god kvalitet, koster ikke mye, men gir deg mulighet til å teste. Så kan du heller kjøpe noe mer high-end senere hvis du får det til.

Lykke til!

Mvh
    Brumlebass 8)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •