HDTV tilbudet fra leverandørene - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Joachim&Mia
    :?: Det er på "innholdet" (kanalene) konkurransen skal foregå, ikke på "leverandøren" (nettet). :?: Det virker på meg som dette ikke er en problemstilling folk tar på alvor og ei kjenner til.
    Helt enig. Spesielt med tanke på at mange av oss forbrukere har særdeles liten mulighet til å velge oss leverandør av tv-signaler. For meg som bor i blokk i et stort borettslag er jeg prisgitt hva borettslaget bestemmer i plenum. Det innebærer at det ikke er lov for meg å velge Viasat eller Canal Digital som leverandør via parabol siden jeg ikke kan sette opp antenne noe sted. Jeg kan heller ikke velge meg Canal Digital som leverandør over kabel siden borettslaget har valgt Get for meg. Jeg kan derimot velge Riks-TV så lenge evt. antenne ikke er til sjenanse for andre (les: ingen antenne som er montert på fasade). I teorien kan man nevne IPTV som et alternativ, men siden xDSL i store deler av Oslo er IT-steinalder (3-4 Mbit) så er ikke det et reelt alternativ.

Så for min del er det bare Get og Riks-TV som nesten konkurrerer om min gunst. Canal Digital er ikke en gang en aktør. Således blir jeg og mine naboer, og andre i samme situasjon, "offere" for hva som må være Canal Digitals konkuranse med Viasat om parabolkundenes gunst. Det er noe som blir feil i den situasjonen - for meg.

Men det er vel mulig å håpe på at de av oss som ikke er Canal Digital-kunder får se CSI, Lost osv. på TVN HD når vi nærmer oss jul.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ToCa
    Men det er vel mulig å håpe på at de av oss som ikke er Canal Digital-kunder får se CSI, Lost osv. på TVN HD når vi nærmer oss jul.
    Det synes jeg høres veldig optimistisk ut. Jeg hadde regnet med at eneretten vil vare minst et halvt år. Hvis det bare er snakk om et par måneder, bryr jeg meg ikke nevneverdig.

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trøtt og sent på kvelden på en arbeidsdag, så da er jeg optimistisk i troen om at i morgen blir det en bedre HD-dag.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For oss Canal Digital-kunder så var det under OL mye av de samme sendingene fra Eurosport HD og SVT HD. Eurosport HD virket nesten grøtete og uklar i forhold! Virket nesten som SD-sending i forhold til SVT HD. Hva er grunnen til dette? Blir litt bortskjemt når man får så skarpe bilder fra SVT HD i forhold...

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HeRbie
    For oss Canal Digital-kunder så var det under OL mye av de samme sendingene fra Eurosport HD og SVT HD. Eurosport HD virket nesten grøtete og uklar i forhold! Virket nesten som SD-sending i forhold til SVT HD. Hva er grunnen til dette? Blir litt bortskjemt når man får så skarpe bilder fra SVT HD i forhold...
    Uten at jeg vet hvilken plattform eller dekoder du benyttet, så er det viktig å bemerke at SVT HD sender i 720p mens Eurosport HD sender i 1080i. Dekoderen må da stå innstilt på riktig videoformat i forhold til den kanalen du skal se på for å få best mulig bilde. Jeg så ingen nevneverdig forskjell på disse to i HD under OL-sendingene - begge var svært bra. Men det er jo helt utrolig at det er slik, dekoderen burde SELVSAGT kunne settes opp til å AUTOMATISK benytte det videoformatet som den enkelte kanal du velger å se på sender i!! Blir mer og mer frustrert over akkurat dette...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hører stadig unnskyldningen fra NRK sin side om at hele produksjonsapparatet må opprustes. Men det er faktisk ingen unnskyldning for NRK (eller TV2) til å ikke feede amerikanske serier parallellt i HD til de som evner å distribuere det, slik TV Norge nå skal gjøre. Og hvis RiksTV hadde hatt den evnen, så ville det skjedd...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimi
    Uten at jeg vet hvilken plattform eller dekoder du benyttet, så er det viktig å bemerke at SVT HD sender i 720p mens Eurosport HD sender i 1080i. Dekoderen må da stå innstilt på riktig videoformat i forhold til den kanalen du skal se på for å få best mulig bilde. Jeg så ingen nevneverdig forskjell på disse to i HD under OL-sendingene - begge var svært bra. Men det er jo helt utrolig at det er slik, dekoderen burde SELVSAGT kunne settes opp til å AUTOMATISK benytte det videoformatet som den enkelte kanal du velger å se på sender i!! Blir mer og mer frustrert over akkurat dette...
    Bruker HD-dekoderen til Canal Digital, og er innstillt på 1080i siden det ble anbefalt å bruke det her. Testet mye frem og tilbake med 720p og 1080i, men har ikke klart å se nevneverdig forskjell på bildekvaliteten på HD-sendingene. Bruker HDMI på Sony 46W4000.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Hd pakke

Hei hva med å sende inn brev til forbrukerrådet eller Landstinget på tv2
    Gjør noe ikke bare sitt her og Mal..
    hvis man sier fra skjer det kansje noe, nå snakker de om at kanalpakker skal vekk så Kjemp for saken
    Fjols

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •