IpTv fra Consoll / Homebase

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 34
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

IpTv fra Consoll / Homebase

Heisann,
    borettslaget mitt vurderer alternativer for Digital-Tv.

Har mottatt ett meget fordelaktig tilbud på IP-Tv fra Consoll (Consoll)
    De tilbyr bla. PVR, VoD, Hd via fiber.
    Men:
    Som leverandør har de fått kritikk i denne tråden på Hjemmekino.no:
    forum.hjemmekino.no • Se emne - Consoll som leverandør av HD tv signal

En del som biter seg fast i uriktig informasjon der, blant annet "sender i 1080P" - Fikk vite at de sender i formatet som de får signalet levert, om det så er opp til 1080P.

Verre er det med opplevelsen av dårlig bilde, noe som er uholdbart.

Er det noen som kan bidra med erfaringer?
    Vil gjerne høre erfaringer, positive eller negative.

Får også Homebase på besøk snart.
    Noen som vet noe om de og deres produkt?

Stor takk for all info.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Consoll

Borettslaget mitt fikk Consoll som tv- og internettleverandør i juni i år. Min erfaring så langt er at tv-signalene er stort sett bra. Enkelte kanaler (som TV2 Nyhetskanalen) har noe dårlig kvalitet, men de for meg viktigste kanalene er meget bra. Brukergrensesnittet er bra. Man kan enkelt surfe på internett med medfølgende (inkludert i prisen) trådløst tastatur. HD-sendinger er under testing, det er uklart når det kommer. PVR ble lovet før implementering, men det er uvisst når det kommer. Jeg har lest at noen klager over hakking, men det opplever jeg som et sjeldent problem. Det er enkelt å bestille ekstra kanaler - de er tilgjengelige rett etter at de er bestilt.Vi er også lovet flere kaneler (bla.a SportN), men det lar vente på seg. Internett ligger klart, men foreløpig uten trådløs mulighet. Den hardware/software vi har fått er helt ny, og Consoll sier de jobber med både ttrådløs internettilgang og PVR.

Fordelene med Consoll er pris (trekking av nye kabler til svært redusert pris) og muligheter/løsningene som kommer. Jeg har tro på selskapet som er relativt ungt, men har store ambisjoner.

Hvis PVR og trådløs internettilgang foreligge innen rimelig tid kan jeg trygt anbefale Consoll som tv- og internettleverandør.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt borettslag var det første som fikk consoll, og på det nåværende tidspunk kan jeg ikke anbefale Consoll av følgende grunner:

- Bildekvaliteten er tidvis preget av forstyrrelser, hakking og dropp i framerate.
    - De har ingen pvr-funksjon eller mulighet for opptakk
    - De har ingen avtale med Viasat, så tv3 og viasat 4 er ikke tilgjengelig,
    De kan ikke heller ikke fremstille noen garanti for at dette vil komme på plass.
    - Deres setUpBox har lang oppstartstid på opp mot 1 minutt.
    - Deres VoD og HD tilbud er foreløpig svært begrenset.

Alle disse tingene loves det at det jobbes med, men fram til det evt. er på plass vil jeg ikke kunne anbefale Consolls Tv-løsning selv om den er svært billig.
    Når det gjelder internetten deres er denne både billig og bra, og kan anbefales. (IP-telefoni eller Consoll-strøm har ikke jeg)

NB: Når det gjelder sendingsformatet er det riktig at de støtter opp til 1080p, men har er det viktig å få med seg at dette kun gjelder brukergresesnittet (og HD-test kanalen). Sendingene for øvrig sendes som vanlig digital-tv som jeg regner med er max 576p.

Altså; styr foreløpig unna.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av numlok9
    Heisann,
    borettslaget mitt vurderer alternativer for Digital-Tv.

Har mottatt ett meget fordelaktig tilbud på IP-Tv fra Consoll (Consoll)
    De tilbyr bla. PVR, VoD, Hd via fiber.
    Men:
    Som leverandør har de fått kritikk i denne tråden på Hjemmekino.no:
    forum.hjemmekino.no • Se emne - Consoll som leverandør av HD tv signal

En del som biter seg fast i uriktig informasjon der, blant annet "sender i 1080P" - Fikk vite at de sender i formatet som de får signalet levert, om det så er opp til 1080P.

Verre er det med opplevelsen av dårlig bilde, noe som er uholdbart.

Er det noen som kan bidra med erfaringer?
    Vil gjerne høre erfaringer, positive eller negative.

Får også Homebase på besøk snart.
    Noen som vet noe om de og deres produkt?

Stor takk for all info.
    Den er litt tvilsom den 1080p saken ja. Godt mulig de på sikt kan sende HD filmer i 1080p med 24 eller 25 bilder pr. sekund. Det samme vil trolig komme på kabel og satellitt. I praksis sendes HD film allerede i 1080p 25fps på satellitt. Det krever bare at TV'n setter sammen de to delbildene riktig og det bør være en rimelig dårlig tv dersom den ikke klarer det. Den skikkelige 1080p varianten er 1080p med 50 bilder pr. sekund.

Kjenner ikke Consoll eller Hombase sine løsninger men jeg mener å ha hørt at Homabase har en smart PVR løsning hvor opptaket lagres på server hos Homebase. Da slipper de mottagere med harddisk som kan streike og lage støy...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er en no-brainer: Velg Homebase!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter MortenB85 fullt ut: styr foreløpig unna.

I vårt borettslag har de valgt en løsning med fiber inn til en switch i koblingsskapet som bufrer signalene via eksisterende coax-kabler inn til hver leilighet.

Problemet er bare det at dette fungerer veldig dårlig (hakking, dårlig kvalitet på bildene etc). Consoll skylder på underleverandører og feil med software i switchen.

Status nå er at hele borettslaget i stedet får analoge signaler inn i hver leilighet siden dette er det eneste Consoll klarer å levere i god nok kvalitet. Kundeservice er også i villrede om når dette eventuelt blir fikset ("det jobbes med saken" har de sagt siden juli)

Så det meste tyder på at Consoll er et ungt firma som ikke har kontroll på infrastrukturen sin ennå. Styr unna og velg i stedet et veletablert firma som kan levere hva de lover.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for alle tilbakemeldinger.

Consoll er ikke lenger ett alternativ.

Vi skal oppgradere til digital-tv i løpet av kort tid og spørsmålet blir om vi skal fortsette med Canal Digital, eller gå over til HomeBase.

Det blir opp til generalforsamlingen, men håper på at HomeBase blir valgt da.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av numlok9
    Vi skal oppgradere til digital-tv i løpet av kort tid og spørsmålet blir om vi skal fortsette med Canal Digital, eller gå over til HomeBase.

Det blir opp til generalforsamlingen, men håper på at HomeBase blir valgt da.

Pussig. Jeg skal stemme på generalforsamlingen i mitt borettslag her i Oslo om få dager, og vi har den samme problemstillingen: fortsette med Canal Digital, eller bytte til HomeBase.

Vi bor vel ikke i samme borettslag?

For vårt borettslag blir det i denne omgang ikke bare et leverandørvalg, men også et veivalg: fiber eller ikke fiber.

Jeg og samboeren betaler i dag totalt kr 551,91 pr. mnd for kabel-tv og nett fra Canal Digital. En drøy hundrelapp for standardpakke kabel-TV (innbakt i ordinær husleie), resten for Internett MAXI (privat abonnement) med Mbps 10/1.8

Løsningen Homebase tilbyr kan gi oss fibertilkobling, digital-tv og bedre nettilkobling enn vi har i dag. Til en litt rimeligere totalpris enn det vi betaler nå.

Jeg er likevel dypt skeptisk til Homebase.

Her er årsaken: Noen som erfaring med Homebase? - Forum - Hardware.no

Mest av alt vil jeg ha en stabil og fungerende løsning. Med tanke på at det bor flere eldre i borettslaget, må det også være en praktisk og lettbetjent løsning.

Fra å ha vært sikker på at jeg ville velge Homebase, har jeg nå blitt mer i tvil. Selv om CanalDigital ikke vil gi oss en fiberløsning, virker de rett og slett mer pålitelige.

Synspunkter?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bredbånd: Homebase ok
    IP-telefoni: Som telefon - Homebase ok, Som døråpner - Virker ikke her jeg bor. (Når dette omsider kommer på beina er jeg spent på hva som skjer når jeg viderekobler til mobil/telefonsvarer... Kanskje jeg bare skulle viderekoble til homebase support med en gang så kan de som ringer på døra mi be support fjernåpne døra..?)
    TV: Gå for GET hvis mulig.

Ta en titt på GET sin EPG for eksempel: Get live - TV-guide
    Homebase sin EPG finnes ikke egentlig. De har en lekeversjon som - etter å ha hatt GET - blir så tilbakestegete at jeg blir overasket over meg selv hvor dårlig jeg syns det er. Det er jo tross alt bare TV dette er snakk om...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skrev nettopp om min erfaring i tråden på hardware.no som er linket i post #8.

Kort oppsummert: Må si meg enig i mye av kritikken, men de har også sine positive sider. Håper de tar til seg noe av kritikken de får og oppgraderer STB og EPG spesielt.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke Homebase selv, men vil allikevel kommentere et par av punktene dine.

Enkelte kanaler kan man ikke ta opp fra av ukjente grunner.
    Homebase kjører PVR som en nettjeneste i steden for å putte disker i hver set top box. Det eneste fornuftige selvsagt, bortsett fra at Hollywoods advokater får hjertefeil. Dette er altså et rettighetsproblem, som nok løser seg nok over tid. Advokatene har endelig lært seg at "IP" ikke bare betyr "intellectual property", og at det heller ikke er synonymt med piratvirksomhet og styggedom. Noen av dem har også lært fra platebransjen at det ikke er noen bærekraftig strategi over tid å gjøre livet surt for kundene sine. Så jeg tror de snart kommer til å innse at disker på nett ikke er verre enn disker i hus.

Oppstart av STB tar utrolig lang tid når den er slått helt av. Estimerer ca 2 min. Om den er i standby går det smertefritt på < 1sek.
    Det er vel omtrent som andre PVR-bokser? Husk at det er i prinsippet en Linux-PC som skal boote. Men i og med at Homebase ikke trenger stor disk men kan bruke flashminne, burde de faktisk kunne skaffet seg en fordel. På den annen side, du booter jo bare hvis strømmen går eller noe sånt?

- EPG er usannsynlig dårlig, ofte utilgjengelig og veldig kronglete å navigere i.
    Her har jeg til gode å se noe virkelig bra her i Norge. Hvorfor skal det være så vanskelig, andre land har hatt gode løsninger i årevis? Og kan ikke beskrivelsene være som i avisenes TV-oversikt i steden for to linjer intetsigende synopsis?

Noen med erfaringer fra Workzone / BoSmart?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sendte en mail til Homebase med noen spørsmål og fikk svar bare noen timer senere.

- De skal oppgradere hele TV portalen inkl. EPG. Forventet lansering i Januar. De sier den skal fungere mye raskere enn dagens løsning.
    - Canal+ Sport HD sier de ikke er tilgjengelig for underleverandører i det hele tatt. I alle fall ikke over IPTV.
    - Opptak av kanaler er begrenset pga. rettigheter, men de sier at om kundene sender inn ønsker om hvilke kanaler de vil ta opp fra er det muligheter for at det kan ordne seg.
    - TV2 har bestemt at TV2 Sport kun skal være tilgjengelig gjennom Sumo for IPTV og her har de ikke hørt om noen planer for endring av dette.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ThorH
    Oppstart av STB tar utrolig lang tid når den er slått helt av. Estimerer ca 2 min. Om den er i standby går det smertefritt på < 1sek.
    Det er vel omtrent som andre PVR-bokser? Husk at det er i prinsippet en Linux-PC som skal boote. Men i og med at Homebase ikke trenger stor disk men kan bruke flashminne, burde de faktisk kunne skaffet seg en fordel. På den annen side, du booter jo bare hvis strømmen går eller noe sånt?
    [/I]?
    Saken er at hver gang du restarter, så hentes hele portalen ned på nytt. Dvs. at programvaren som kjører på boksen lastes ned hver gang. Dette gjør det tregt å starte opp, og hadde ikke vært nødvendig om det hadde vært mulig å kjøre versjonskontroll i forkant av oppstart.
    På den annen side; tar du strømmen på boksen er du sikret at ikke tidligere feil blir hengende igjen, såfremt ikke feilen ligger i selve applikasjonen. Og du får alltid siste versjon av portalen, som oppdateres fortløpende.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Consoll - er det fortsatt hakking??

Sitat Opprinnelig postet av hman

I vårt borettslag har de valgt en løsning med fiber inn til en switch i koblingsskapet som bufrer signalene via eksisterende coax-kabler inn til hver leilighet.

Problemet er bare det at dette fungerer veldig dårlig (hakking, dårlig kvalitet på bildene etc). Consoll skylder på underleverandører og feil med software i switchen.

Status nå er at hele borettslaget i stedet får analoge signaler inn i hver leilighet siden dette er det eneste Consoll klarer å levere i god nok kvalitet. Kundeservice er også i villrede om når dette eventuelt blir fikset ("det jobbes med saken" har de sagt siden juli)

Så det meste tyder på at Consoll er et ungt firma som ikke har kontroll på infrastrukturen sin ennå. Styr unna og velg i stedet et veletablert firma som kan levere hva de lover.
    Hei dere som har Consoll der ute - selskapet mener at problemet nå er løst - hvordan er det med bildekvaliteten nå????

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Consoll - er det fortsatt hakking??

Hei dere som har Consoll der ute - selskapet mener at problemet nå er løst - hvordan er det med bildekvaliteten nå???? Hva med hva med opptaksmuligheter og trådløst internett??

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt Homebase i snart to år(tv og internett),og er svært fornøyd.
    Sjelden eller aldri hakking eller andre problemer. Det var i en periode problemer med opptaksfunksjonen, men dette ble løst etter en oppdatering av portalen i høst.
    EPG er "gammeldags", men forsåvidt enkel å finne ut av. Den gjør det den skal.
    Skulle gjerne sett denne oppgradert for mulighet til serieopptak, samt å kunne se på hva som får på flere kanaler samtidig.
    Internett er dønn stabilt gjennom fiber, og jeg har 100% av mine tildelte 25Mbit.

Anbefales..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Styr unna Consoll. Bildekvaliteten suger. Hakker. Etterslep på lyden. Kontrastforholdene er helt håpløse. Nytter ikke å justere bort. Kundeservice lover deg tilbakemelding, men hører aldri ett ord fra dem. Den trådløse ruteren virker fortsatt ikke. Produktet som Consoll leverer kan knapt nok kalles et beta produkt. Har gitt opp å bruke digital-tvløsningen. 3-10 sek for å bytte kanal, opp mot 15-20 om du ønsker å se på HD-testkanalen. Bildekvaliteten er bedre på analogsignalet de kjører parallelt i oppstartsperioden, og det sier vel det meste.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du er glad i gode TV-bilder hold deg langt unna Consoll.
    Hvis du ønsker god kundeservice hold deg langt unna Consoll.
    Hvis du tror de kommer til å levere de tjenestene de lover må du tro om igjen.
    PVR funksjonen, som de mener er så innovativ og som ingen andre på markede kan levere, har aldri blitt levert, og ingen har derfor fått prøvd den.
    Tilbyr leie av film, men filmdatabasen er ikke oppdatert med nye filmer. Skal tilby alarm, leie av programvare og spill, men, men.
    TV- bildene minner mest om nett-streaming fra 5-10 år tilbake. Sportsendinger går det ikke å se på. Consoll sier de ”har noen utfordringer med sendinger/TV-bilder med bevegelse i seg”. Er ikke TV-bilder ment å ha bevegelse? Hadde jeg lyst å se noe uten bevegelse hadde jeg kjøpt meg ett maleri og hengt det på veggen. Ikke noe særlig å sitte 90 minutter for å se en fotballkamp når man ikke ser fotballen. Får vondt i øyner og hode. Er man heldig kan man se ett helt program uten at bilder henger seg opp eller hakker. Men da er det som regel ikke "sync" mellom lyd og bilde. Skal man ”switche” mellom kanaler tar det ett sted mellom 3 og 10 sekunder før ny kanal kommer opp.
    Den "trådløse" ruteren (Tilgin) virker ikke. Det har den aldri gjort. Consoll skylder på Tilgin, men forstår ikke at det er de som faktisk er ansvarlig for at utstyret de selger til kunden skal fungere med deres løsning. 100 Mbit er ikke 100Mbit i Consolls nett. Du får kanskje 25-40, hvis du er heldig over 50Mbit. Consoll skylder på tredjeparts utstyr som jeg har koblet til ruteren, men forstår ikke at dette må til så lenge ruteren deres ikke fungerer trådløst (får ikke hastigheten de lover selv når pc koblet rett i port på ruteren deres..)
    Bredbåndstelefonen er også av dårlig kvalitet.

Det Consoll tilbyr i dag kan ikke sies er annet enn et Beta-produkt. Hadde noen av de andre tilbyderne i markedet i dag (Nextgentel, Lyse, Telenor, Get, Canal Digital) levert tilsvarene kvalitet, ville det nok vært en mediastorm. ”TV2-Hjelper deg” og ”FBI” hadde nok vært på banen med en gang. Rart NRK, TV2, TV-Norge og andre tillater Consoll å distribuere sine sendinger når kvaliteten er så bedrøvelig.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snikkabo
    TV- bildene minner mest om nett-streaming fra 5-10 år tilbake. Sportsendinger går det ikke å se på. Consoll sier de ”har noen utfordringer med sendinger/TV-bilder med bevegelse i seg”.
    Har du fiberledning hele veien inn til boksen eller er det coaxledning?

Consoll har nemlig lovet borettslaget mitt at alt vil bli bra når de skifter ut coaxen med fiber helt inn.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du fiberledning hele veien inn til boksen eller er det coaxledning?

Consoll har nemlig lovet borettslaget mitt at alt vil bli bra når de skifter ut coaxen med fiber helt inn.

Vi har fiber helt inn.
    Ikke tro på noe Consoll lover. De lover og lover. Og det blir med det.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •