IpTv fra Consoll / Homebase - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 34 av 34
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Håpløst

Føyer meg i rekken av SVÆRT misfornøyde kunder hos Consoll.. I tilegg har jeg ei venninne som fikk beskjed om at de skulle få Consoll i sitt borettslag, men for en ukes tid siden ble det hengt opp lapp om at Consoll var konkurs. Har søkt litt rundt på nettet uten hell - noen som vet noe mer om dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For ca 1mnd siden arrangerte borettslaget hvor jeg bor et beboermøte hvor blant annet - i Consoll AS var til stede. Møtet ble holdt fordi beboere og styret er svært misfornøyde med det Consoll leverer. Under møtet ble beboerne (70-80 stk) bedt om å rekke opp hånden hvis de var fornøyde med bildene på digital-TV. INGEN rakk hånden i været. Ledelsen i Consoll er noen arrogante idioter. De har ennå ikke tatt inn over seg at de har seriøse problem med varene de leverer. Jeg håper hele sjappa går på dunken. Konkurs. :evil:
    Styret har min fulle støtte.

”TV2 hjelper deg” here I come.:twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Next 1 og andre:

Kan dere beskrive hva som opplevs som dårlig "bildekvalitet"?
    Problem m feks hakking (sporadisk eller hele tiden?), blokking (sporadisk=bitfeil, utyledige konturer og ved brå bevelgelser=for hardkomprimering osv.)), usynk m.m.

Si gjerne om du har Consoll eller Homebase hva boksen heter. Ta gjerne som referanse digital kabel-TV, satellitt eller bakkenett, slik at vi kan følge opp ev. avvik.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nå er det offisielt.

Consoll har verdens verste kundepolitikk. I går klarte de å stenge nettet i Keyserløkka Nord borettslag. Nettet ble stengt fordi borettslaget ikke vil betale FULL PRIS for et ”Beta produkt” og har derfor holdt igjen penger. Ifølge styret har de i lenger tid prøvd å komme til en enighet med Consoll om betaling og hvordan man skal prissette TV-bildene som kan sammenlignes med en litt slitt VHS-film, men Consoll er ikke villige til å møte eller snakke med styret før de betaler. Er dette god foretningsskikk? Og er ikke dette utpressing??? :evil: :evil:

Consoll tok ikke bare ned Digital-TV, men også internettlinjene som hver beboer forhåndsbetaler. De mener også at disse pengene ikke vil bli tilbakebetalt til hver enkelt beboer, men at disse nå må anses som tapt. Her blir altså jeg en skadelidende tredjepart fordi Consoll ikke vet hvordan man behandler kunder. Er dette de siste krampetrekninger fra et selskap som er på konkursens rand??? :-?

Jeg vurderer nå å ta ut Stevning mot -, for å få tilbake mine penger. Jeg oppfordrer også andre til å gjøre det samme. Albert Aasbø vil nok få en fin sommer med mange Stevningsmøter.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm... dette lover ikke bra! Flytter inn i borettslag (Elvesiden) med Consoll på tirsdag... Heldigvis har utbygger vært forutseende og fått Telenor til å legge inn fiber i tillegg til Consoll, så hvis/når de går konkurs så har vi et alternativ.

Kan jo også fortelle kort om mitt møte med kundeservice: Jeg fikk tilbud om tilkobling til en introduksjonspris på 249,- pr mnd for 15/10 mb/s. Det stod en * bak prisen, og i noten stod det at prisen kun var gyldig i introduksjonsperioden, en måned etter innflytting. Så jeg sendte avgårde en mail for å spørre om hva prisen var etter at den perioden var over. "Det vet vi ikke enda" var svaret jeg først fikk. Etter noen mailer frem og tilbake fikk jeg til slutt vite at prisen videre også var 249,- men at den kunne justeres på et senere tidspunkt. Når jeg fikk selve bestillingspapirene viste det seg at det var 50/10 og med ett års bindingstid. Altså så gjelder prisen på 249,- i bindingstiden. Hvorfor ikke bare sagt det i den første mailen til meg?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ryktene sier...

Ryktene sier at Consoll har begynt med permitteringer og at deres ”rike Onkel” i Frankrike er anmeldt for milliardunderslag (12 milliarder??) :???:

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NRKmann
    Next 1 og andre:

Kan dere beskrive hva som opplevs som dårlig "bildekvalitet"?
    Problem m feks hakking (sporadisk eller hele tiden?), blokking (sporadisk=bitfeil, utyledige konturer og ved brå bevelgelser=for hardkomprimering osv.)), usynk m.m.

Si gjerne om du har Consoll eller Homebase hva boksen heter. Ta gjerne som referanse digital kabel-TV, satellitt eller bakkenett, slik at vi kan følge opp ev. avvik.
    Kort sagt: alt du nevner. (har Consoll m/Fujitsu-Siemens boks)

Hakking: spesielt den første tiden etter kanalskifte, men også sporadisk senere.

Hard komprimering: Bilder uten bevegelse har noenlunde akseptabel kvalitet, men så snart det blir bevegelse i bildet forsvinner detaljene og bildet blir fullstendig grøtete. Ansikter ser ut som de er "softet" eller overstadig sminket.
    Framerate ser også ut til å være for lav: sportssendinger er klin umulige å se på.

Dessuten manglende synkronisering mellom lyd og bilde. Til dels betydelig avvik.

Selv et middels analogsignal er LANGT bedre enn det Consoll leverer digitalt. Jeg forstår rett og slett ikke at NRK og andre seriøse innholdsleverandører tillater sine sendinger distribuert med en slik elendig kvalitet i 2009. Forøvrig må jeg dessverre si meg enig med Next1 og andre i denne tråden. Det Consoll leverer er et uferdig beta-produkt, og knapt nok det. Samt gjentatte løfter om forbedringer, som aldri materialiserer seg.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter snart to måneder med Consoll kan jeg bare si meg enig med olanarr.

Dårlig bilde, tregt kanalskifte, hakking, kanalinfo ved kanalskifte nesten ubrukelig (deler av programtittelen vises ikke, selv om det er plass til både linje to og tre), vil man ha utvidet programinfo må EPG'en brukes (ikke info knappen som hos andre leverandører, og afaik er det ikke mulig å få opp utvidet programinfo om neste program, kun det som vises...), det er ikke mulig å slå på boksen med fjernkontrollen, man må slå den på fysisk.

Til og med søsteren min og hennes datter på 8 år klagde på dårlig bilde! Og det på en Sony KDL-46X2000... tør ikke tenke på hvordan det må se ut på en tv med dårligere bildebehandling...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skaff deg bredbåndsbolaget , kan kansje tenke på hafslund men har hørt en del opp og ned der
    Evt Homebase.. sikker flere andre nu
    Bredbåndsbolaget ha superlinje hvis dem tar i mor flere i norge .. da

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Dark
    Skaff deg bredbåndsbolaget Lilleborg, kan kansje tenke på hafslund men har hørt en del opp og ned der
    Evt Homebase.. sikker flere andre nu
    Bredbåndsbolaget ha superlinje hvis dem tar i mor flere i norge .. da
    Lilleborg, de selger vel bare shampo??? Hafslund selger ikke abb til private lenger, Pronea (Troms Kraft) har overtatt den delen. Pronea kjøpte også nettet til Homebase for et år siden, Homebase er nå ren innholdsleverandør. Get har forøvrig også begynt å levere TV på Pronea sine nett. Åpne fibernett og valgfrihet på innhold er fremtiden!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Consoll Er Konkurs

CONSOLL ER KONKURS!!

CONSOLL AS - Konkurs og tvangsavvikling av norske bedrifter – Proff™ Forvalt

:twisted: En gledens dag!!! :twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Endelig!

aah, og jeg som akkurat betalte regningen til de.. :-( jaja. Skal flytte fra borettslaget her uansett, men godt for alle andre at tvkvaliteten lik en middels 90-talls internettvideo nå er over!

Active John sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pressemeldingenhengt opp i oppgangen vår sier de er kjøpt opp av samme selskap som eier bl.a Asker og Bærum fibernett eller noe?

Skal iallfall rulle ut nye bokser til alle fortløpende.

Skal sies at jeg har vært godt fornøyd med internettlinja fra de. De har levert reelle 100mbit. (85mbit effektiv nedlasting....)

Håper ikke ny leverandør ødelegger internetttilbudet..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Consoll konkurs, men ser ut til å bli tatt over av nye eiere.
    Consoll as - nye eiere - Numedalfiber

Hva vil det si for et borettslag som har tegnet en mangeårig kontrakt?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •