Oppstartstid på Get og CD digitalbokser

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oppstartstid på Get og CD digitalbokser

Når jeg skrur på min Get digitalboks så kommer bildet umiddelbart med sist brukte kanal, men den registrerer ikke noen signaler fra fjernkontrollen på ca 30 sek. Altså ikke mulig å skifte kanal.

På venns CD Hd-boks så tar det ca 45 sekunder fra den skrus på til det i det hele tatt kommer noe bilde.

Er dette vanlig på deres bokser også?

Active alphamale sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pant
    Når jeg skrur på min Get digitalboks så kommer bildet umiddelbart med sist brukte kanal, men den registrerer ikke noen signaler fra fjernkontrollen på ca 30 sek. Altså ikke mulig å skifte kanal.

På venns CD Hd-boks så tar det ca 45 sekunder fra den skrus på til det i det hele tatt kommer noe bilde.

nei!
    kanalvalg er tilgjengelig umiddelbart, rart det der
    B&W 802 D3 ht - B&W ​cmc2 - ADA TRINNOV TEQ 8 rcs - OPPO kilde - MAC MINI kilde - CLASSÉ ssp 800 DELTA - YAMAHA mx-A5000 - KLIPSCH surr - PARADIGM sub1*2stk - PARASOUND jc1 mono eff - WEISS dac/interface - PHILIPS tv - BENQ projector

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pant

Min CD HD boks bruker en evighet på å slå seg på, har ikke tatt tiden, men 45 sek høres nogenlunde riktig ut. Får snart HD PVR'en, håper den er bedre...

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh
    Min CD HD boks bruker en evighet på å slå seg på, har ikke tatt tiden, men 45 sek høres nogenlunde riktig ut. Får snart HD PVR'en, håper den er bedre...
    Jeg har CD HD-PVR satellitt versjon og den bruker ca. 30 sekunder på oppstart. Den søker inn kanaler hver gang den starter opp så ca. 10 av disse sekundene er antagelig kanalsøk. Disse mottagerene er jo datamaskiner så det tar litt tid før de starter opp. Min Humax HD boks for satellitt (ikke en CD boks) bruker ca. 20 sekunder fra jeg slår den på og til den viser bilde. Min nye Microsoft infiserte laptop bruker ca. 80 sekunder på oppstart

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alphamale
    nei!
    kanalvalg er tilgjengelig umiddelbart, rart det der
    Du snakker om Gets boks?

Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh
    Min CD HD boks bruker en evighet på å slå seg på, har ikke tatt tiden, men 45 sek høres nogenlunde riktig ut.
    Er litt rart det der. Virker som CD boksen kaldbooter hver gang istedenfor å stå på standby. Boksen må gjennom full initiatering.
    Dårlig design mao.

At kompliserte Pvr ol med harddisker ol trenger lengre oppstartstid er en sak, men at de enkle boksene jeg snakker om trenger det er dårlig.
    Dvs nå er jo ikke Gets boks slik, men den har som sagt en annen begrensning hos meg. Uten at det tar nattesøvnen min..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •