Hvilken Canal Digital dekoder?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken Canal Digital dekoder?

Hei.

Lurer på å bestille Canal Digital, og må i den forbindelse ha en dekoder. Valget står mellom C1201 CX og PVR-opptakeren til CD. Har en DVD-opptaker fra før (JVC DR-MH200), og lurte på om det er verd de ekstra 200kr å kjøpe PVR-opptakeren? Har forstått at C1201 CX ikke står veldig høyt i kurs hos mange...

Det er vel uansett ikke noe problem å koble min opptaker til noen av disse dekoderene?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjejohan
    Hei.

Lurer på å bestille Canal Digital,Har forstått at C1201 CX ikke står veldig høyt i kurs hos mange...

Uansett hva du enn gjør -- hold deg langt unna denne CX dekoderen!

Enhver fornuftig menneske vil se det fortvilt håpløst ubrukelige med denne bare å kaste et blikk på den, og tante Olga vil hyle når hun prøve å knatre noe på remoten...:evil: :evil:

HD-pvr n til CD derimot, kanskje noe overpriset, er en helt annen sak, bra utseende og hdmi kontakt gir meg lyst til å gi cd et forsøk, noe jeg håper snart å realisere

Newcomer sif sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Lurer på å bestille Canal Digital, og må i den forbindelse ha en dekoder. Valget står mellom C1201 CX og PVR-opptakeren til CD. Har en DVD-opptaker fra før (JVC DR-MH200), og lurte på om det er verd de ekstra 200kr å kjøpe PVR-opptakeren? Har forstått at C1201 CX ikke står veldig høyt i kurs hos mange...

Så vidt meg bekjent holder CD på å fase ut rene SD-dekodere. C1201 CX er ikke lenger mulig å kjøpe som ny, mens PVRen får du enn så lenge kjøpt.
    Dermed burde valget ditt være enkelt.

Jeg ville imidlertid anbefale deg å gå for HD-PVRen...

Det er vel uansett ikke noe problem å koble min opptaker til noen av disse dekoderene?
    Nei, begge har to scartutganger

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okay, da holder jeg meg langt unna CX'en i alle fall.

Har ikke flatskjerm, så får nok bli den "vanlige" PVR'en da...

Takk for tips:-D

Newcomer sif sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CDs nettsider kan faktisk gi inntrykk av at det nå er slutt på salg av SD-PVRen også..

https://www.canaldigital.no/TV/kabel...iktig-dekoder/

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hiver meg på hylekoret :-)

Jeg hadde også en C1201 CX, men den var så treg til å reagere og bildet frøs og hakket. Jeg prøvde å oppgradere firmwaren/softwaren i den uten hjelp. Så meg ikke annen løsning enn å bytte den inn, så jeg valgte PVR-opptakeren, og det er noe helt annet. Den er ikke lynkjapp nei, men fortsatt mye bedre enn 1201. Og du kan ta opp på 2 kanaler og se på en 3. kanal samtidig.

Nå har jeg skaffet meg Full HD prosjektor i kjelleren og sikler på en HD dekoder, men det får bli på sikt

MVH
    Martin

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sif
    CDs nettsider kan faktisk gi inntrykk av at det nå er slutt på salg av SD-PVRen også..

https://www.canaldigital.no/TV/kabel...iktig-dekoder/
    Hah...dette må ha skjedd nylig. Bare få dager siden jeg så at de hadde SD-PVR'en tilgjengelig. Er det HD-pushe-kampanje på gang kanskje, eller har de tatt inn over seg alle bugs'ene med denne dekodern? Det beste er nok å ringe og høre....

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var riktig det, de har kun HD-dekodere nå.

Så da lurer jeg på noe nytt: Har som sagt DVD-opptaker, og en tv som jeg kan dele bildet på. Bruker det mye nå, hvor jeg ser på en kanal på den ene halvdelen, og kona en annen kanal på den andre. Vil det fortsatt være mulig med noen av disse dekoderene?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •