Lyse TV og NRK Lisens

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lyse TV og NRK Lisens

Heisann

For en stund siden kvittet jeg meg med tv'en min. Hadde da allerede internett og TV ifra Lyse. Dette var vel for ca 1.5-2 år siden. Selvfølgelig kontaktet jeg NRK og sa at jeg hadde ikke lenger TV og ba om å få slippe lisens. Siden det har ikke jeg fått noe faktura på lisens.

I dag ringte en ganske pågående kar ifra NRK Lisensavd. Han ga ikke navnet sitt, bare sa han var ifra NRK.

"Hvem er det som er satt opp som eier/betaler av tv eller mottaker på blabla (addressen min"

"Ingen, jeg har ikke TV lenger. Jeg har kun en projektor"

"Ja, men du har tv dekoder! Hva er personnummeret ditt?"

"Har jeg det?"

"Ja..."

"Nei, jeg har ikke tv dekoder"

"Vil du leke om dette her eller??"

"Leke om? Jeg sier jeg har ikke tv eller tv dekoder"

"Ok...da får jeg sjekke opp nærmere...du får ha en hyggelig kveld".

Som dere sikkert skjønner var jeg ikke hjemme, derfor ringte han meg. Jeg ble ganske overrasket av hvor frekk og pågående denne karen var.

Så...ja, jeg har fremdeles Lyse internett og Lyse TV kanaler. Jeg er klar over at dette betyr jeg burde betale lisensen, men mitt spørsmål er om NRK i det hele tatt kan bevise at jeg har dette. Jeg leste en annen plass at NRK har ikke hjemmel for å få abbonementlister ifra Canal Digital, Lyse osv. Selv fikk jeg Lyse boksen for 3-4 år siden eller noe slikt.

Jeg går utifra denne karen vil prøve seg mer, og sannsynligvis dukke opp på døra. Kommer til å si at jeg ikke har tv eller mottaker, og vil også nekte han i å komme inn (jeg slipper ikke fremmede folk inn i leiligheten, enkelt og greit).

Noen ideér? Andre som har vært borti det samme?

Hilsen,
    Jasse

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "The Eye in The Sky", Big Brother is watching you......
    Nei, du slipper nok ikke så lett, da skal NRK legges ned når nå fler og fler går over til adsl.....
    Skal jeg heller ikke betale fordi jeg har kabel TV ?

Newcomer toppe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hold oss oppdatert...

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er ganske håpløst. På jobb kjøpte vi inn tre flatskjermer til å bruke på møterom. Da de har dekoder/TV-tuner innebygd fikk vi beskjed om å betale lisens, og ikke nok med det man må betale full lisen på alle tre TV - famile abb gjelder ikke for firma !!!!

Vi klagde men eneste mulighet til å slippe unna var å fjerne dekoderene i TV'n. Å forklare at TV kun ble brukt til presentasjoner og at det ikke fantes tilgang til TV signal hjalp ikke. Det ble betalt, ikke store greiene for et stort firma - men det må da være måte på til stivbeinthet :twisted:. Håper det blir regjeringsskifte snart slik at vi blir kvitt den antikvariske lisensen.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer toppe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi har opplevd det samme... Vi har noe over 30 skjermer til å vise diverse statistikk osv, og har faktisk betalt lisens for alle skjermene. I vår tok vi imidlertid fatt i det og hyret inn en godkjent installatør som helt enkelt tok en tang og klemte flat antenneinngangen på TV'en og vips... ingen lisens...
    Det faktum at scart, hdmi osv fremdeles er intakt spiller visstnok ingen rolle. Vi betaler i dag kun lisens på et par skjermer som vi ønsket å holde intakte...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •