Canal Digital på dypt vann...igjen

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Canal Digital på dypt vann...igjen

Hei!

Nå begynner jeg å få nok av Canal Digital!

I dag hadde vi et forferdelig lyn og tordenvær der jeg bor. Det førte bl.a. til at den ene av våre to dekodere strøk med.

Jeg ringer til Canal Digital og forteller hva som har skjedd. Kundekonsulenten sier at han skal sende meg en ny dekoder på flekken. (Den lille grå uten PVR). Jeg ba ham vente med det for jeg tenkte at når dekoderen nå er blitt ødelagt, så er det en passende anledning til å kjøpe en PVR i stedet. Jeg bestemte meg imidlertid for å droppe det, og heller få tilsendt en likedan dekoder, helt GRATIS! Så jeg ringer tilbake, og treffer en annen kundekonsulent. Jeg legger nok en gang fram problemet, og til min store forskrekkelse så forteller han meg at de ikke dekker skader pga. lynnedslag, og at jeg må kjøpe en helt ny dekoder. Når jeg spør hva prisen er, får jeg til svar at den er 990 kr, like mye som en PVR koster. Når jeg forteller ham at disse to umulig kan koste det samme, så sjekker han det nærmere. Da finner han ut at de ikke selger dekodere uten PVR lenger. Altså blir jeg tvunget til å kjøpe en PVR til 990 kr, fordi de ikke har den som er billigere på lager lenger! Dette vet jeg imidlertid er bare tull, for jeg har hatt problemer med denne typen dekodere flere ganger, og fått en ny en hver gang. Så de er på lager!

Det hele ender med at jeg bestiller en PVR, og at jeg får beskjed om at jeg må kontakte mitt forsikringsselskap for eventuellt å få dekt deler av utgiftene.

Når jeg nå har tenkt meg om, så har jeg ikke tenkt å gi meg så lett. Hva om jeg f.eks. bare hadde sagt at dekoderen var ødelagt, og ikke nevnt lynnedslaget med et ord? Da hadde jeg fått en ny. GRATIS! Eller hva om jeg hadde vært på ferie den dagen det var lynnedslag? Da hadde jeg kommet hjem helt uvitende om uværet, og oppdaget at dekoderen ikke virket. Da hadde jeg fått en ny dekoder. GRATIS!

Nei, dette har jeg ikke tenkt å gi meg på om jeg så må blande inn Forbrukerrådet!

I tillegg har Pioneer TV-en vår som i sin tid kostet 30 000 kr også tatt kveld.

Var vel et lite hjertesukk det her. Noen som har vært borti tilsvarende?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høh... det her kommer an på hva slags moral du har.
    Hvis du vet at det er lynet som er årsaken så har CD sitt på det tørre. Hva de evt tilbyr og til hvilken pris derimot er en annen sak.
    Hadde jeg vært deg så hadde jeg investert i et overspenningsvern. Kan fort være lurt det i Norge hver sensommer.....

Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det må vel være noe av det dummeste argumentet jeg har hørt 1-2-3 ,om dem hadde dekodern på lager før, trenger det likevel ikke bety at dem har den nå. Eller forventer du at dem skal ha den eldre dekodern inne for å tilfredsstille slike bastante kunder som deg ?

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lars J
    Det må vel være noe av det dummeste argumentet jeg har hørt 1-2-3 ,om dem hadde dekodern på lager før, trenger det likevel ikke bety at dem har den nå. Eller forventer du at dem skal ha den eldre dekodern inne for å tilfredsstille slike bastante kunder som deg ?
    Du trenger ikke ta den tonen der. ;-)

Han første jeg snakket med sa jo at han skulle sende meg en ny. Dermed er den på lager.

Hansmag,
    Ja, jeg vet at lynet er årsaken, men hva om jeg bare hadde sagt at dekoderen var ødelagt? Da hadde jeg fått en nye en gratis. Jeg blir altså tvunget til å betale 990 kr fordi jeg er en ærlig kunde som forteller om lynet. Og jeg hadde ikke trengt å være uærlig heller. Jeg kunne som sagt bare ha oppdaget at dekoderen var ødelagt, uten å vite om lynet, og dermed fått en ny gratis. Dette systemet er altså langt fra vanntett, og det går ut over meg siden jeg tilfeldigvis fortalte dem grunnen. Det aksepterer jeg ikke. :|

Intermediate Beemer sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel ikke noe å syte over Monter overspennings vern på jordet kontakt.
    Betal for en ny tuner som alle andre må.
    Neste gang dra ut stikkkontakten.
    Det er jo rett å slett din egen feil. Sitter hjemme å ser på lynene og ikke dra ut stikk kontakter på div plasser ber jo om trøbbel da......

Man skal jaggu høre mye før øra faller av

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bevare meg vel, folkens!

Jeg har ikke sagt at det ikke er min feil. Det er jo det. Jeg sier jo ikke at det er Canal Digital sin feil.

Betal for ny dekoder som alle andre må, sier du. Det er jo det som er poenget! Alle andre må ikke betale for ny dekoder! De som sier at dekoderen er ødelagt må ikke det! De som ikke vet at lynnedsalg er årsaken må ikke det! Men jeg må det, bare fordi jeg tilfeldigvis sa at lyn var årsaken! Det går ikke an!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    om du ikke hadde nevnt lynet, som det helt sikkert står i avtalen din med canal digital at de ikke dekker, så hadde du vært en svindler.

Men du hadde sikkert fått ny dekoder

Alt koker ned til din egen moral. En moralsk person tar ansvar for sine handlinger

Kan dog forstå din ergrelse over at mye ble ødelagt.... Men det er strengt talt ikke canal digital sin feil at du ikke har overspenningsvern

Intermediate Beemer sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Corwin
    om du ikke hadde nevnt lynet, som det helt sikkert står i avtalen din med canal digital at de ikke dekker, så hadde du vært en svindler.

Alt koker ned til din egen moral. En moralsk person tar ansvar for sine handlinger

Kan dog forstå din ergrelse over at mye ble ødelagt.... Men det er strengt talt ikke canal digital sin feil at du ikke har overspenningsvern

Helt riktig
    Meget godt sagt

Active alphamale sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 1-2-3
    Hei!

Nå begynner jeg å få nok av Canal Digital!

I dag hadde vi et forferdelig lyn og tordenvær der jeg bor. Det førte bl.a. til at den ene av våre to dekodere strøk med.

Jeg ringer til Canal Digital og forteller hva som har skjedd. Kundekonsulenten sier at han skal sende meg en ny dekoder på flekken. (Den lille grå uten PVR). Jeg ba ham vente med det for jeg tenkte at når dekoderen nå er blitt ødelagt, så er det en passende anledning til å kjøpe en PVR i stedet. Jeg bestemte meg imidlertid for å droppe det, og heller få tilsendt en likedan dekoder, helt GRATIS! Så jeg ringer tilbake, og treffer en annen kundekonsulent. Jeg legger nok en gang fram problemet, og til min store forskrekkelse så forteller han meg at de ikke dekker skader pga. lynnedslag, og at jeg må kjøpe en helt ny dekoder. Når jeg spør hva prisen er, får jeg til svar at den er 990 kr, like mye som en PVR koster. Når jeg forteller ham at disse to umulig kan koste det samme, så sjekker han det nærmere. Da finner han ut at de ikke selger dekodere uten PVR lenger. Altså blir jeg tvunget til å kjøpe en PVR til 990 kr, fordi de ikke har den som er billigere på lager lenger! Dette vet jeg imidlertid er bare tull, for jeg har hatt problemer med denne typen dekodere flere ganger, og fått en ny en hver gang. Så de er på lager!

Det hele ender med at jeg bestiller en PVR, og at jeg får beskjed om at jeg må kontakte mitt forsikringsselskap for eventuellt å få dekt deler av utgiftene.

Når jeg nå har tenkt meg om, så har jeg ikke tenkt å gi meg så lett. Hva om jeg f.eks. bare hadde sagt at dekoderen var ødelagt, og ikke nevnt lynnedslaget med et ord? Da hadde jeg fått en ny. GRATIS! Eller hva om jeg hadde vært på ferie den dagen det var lynnedslag? Da hadde jeg kommet hjem helt uvitende om uværet, og oppdaget at dekoderen ikke virket. Da hadde jeg fått en ny dekoder. GRATIS!

Nei, dette har jeg ikke tenkt å gi meg på om jeg så må blande inn Forbrukerrådet!

I tillegg har Pioneer TV-en vår som i sin tid kostet 30 000 kr også tatt kveld.

Var vel et lite hjertesukk det her. Noen som har vært borti tilsvarende?

bare for å spørre!
    ikke tilfeldigvis utvidet boligforsikring. skjønner din fustrasjon, mye penger i sving når sånt skjer........desverre
    B&W 802 D3 ht - B&W ​cmc2 - ADA TRINNOV TEQ 8 rcs - OPPO kilde - MAC MINI kilde - CLASSÉ ssp 800 DELTA - YAMAHA mx-A5000 - KLIPSCH surr - PARADIGM sub1*2stk - PARASOUND jc1 mono eff - WEISS dac/interface - PHILIPS tv - BENQ projector

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lars J

Bare for å bekrefte det 1-2-3 sier om dekoder på lager osv, de har det! Min C 1201 CX slutta å virke her om dagen, uvisst av hvilken grunn, kontakta CD og de har sendt meg en tilsvarende. Jeg prøvde imidlertid å foreslå at jeg kunne betale et mellomlegg og få en hd-dekoder i stedet, men det gikk ikke an. Litt toskete praksis, men sånn er det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tinge
    Bare for å bekrefte det 1-2-3 sier om dekoder på lager osv, de har det! Min C 1201 CX slutta å virke her om dagen, uvisst av hvilken grunn, kontakta CD og de har sendt meg en tilsvarende. Jeg prøvde imidlertid å foreslå at jeg kunne betale et mellomlegg og få en hd-dekoder i stedet, men det gikk ikke an. Litt toskete praksis, men sånn er det.
    Min C 1201 CX stoppet og å virke for noen dager siden, om det er lyn eller andre årsaker til dette vet jeg ikke. Har hatt den i et års tid så tror heller på at det er varmgangen som har tatt knekken på den (er fremdeles lys i den, bare at den ikke virker...)

Snakket med CD og de skulle sende ny omgående... bortsett fra at de ikke har disse boksene på lager så måtte nok vente i 14 dager sa kundekonsulenten...

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Corwin

Leste du ikke innlegget mitt rett over ditt?

Det er ikke Canal Digital sin feil. Det har jeg aldri sagt.

Jeg hadde ikke vært en svindler. Jeg hadde ikke trengt å vite at Canal Digital ikke dekker skader som følge av lynnedslag. Da hadde jeg bare sagt at dekoderen var ødelagt, og ikke nevnt lynet fordi jeg trodde det ikke var viktig. Da hadde jeg fått en ny en helt gratis, og det eneste noen kunne sagt til meg i ettertid var at jeg burde visst bedre. En svindler ville jeg ikke vært. Eller jeg kunne fortalt dem at dekoderen min var ødelagt, og at det tilfeldigvis var lyn og tordenvær i området, men at jeg ikke visste om lynet hadde skylda, selv om det sannsynligvis hadde det. Da hadde jeg sikkert fått en ny dekoder, for Canal Digital kan ikke bevise at lynet har skylda, og jeg hadde da ikke vært en svindler. Disse dekoderne svartner jo rett som det er. Jeg har jo sikkert fått byttet en sånn en fire ganger allerede, så det kunne jo hende at den strøk med da det tilfeldigvis var lyn og tordenvær.

Men nå står det vel i Forbrukerkjøpsloven at selger ikke er ansvarlig for skader/mangler som skyldes utenforstående hendelser eller noe sånt. Canal Digital følger jo forsåvidt bare denne loven, men de bude vite at den ikke fungerer i praksis. Den er som sagt ikke vanntett. Det fører bare til forskjellsbehandling av kunder. Om en kunde er dum, uvitende eller en svindler, så får han en ny, men når jeg tilfeldigvis forteller om årsaken til skaden, så må jeg betale 990 kr.

Og til slutt:
    Jeg har snakket med et verksted, og de sa at et overspenningsvern gir meg slett ingen garanti for at det elektroniske utstyret overlever et lynnedslag.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om en kunde er dum, uvitende eller en svindler, så får han en ny, men når jeg tilfeldigvis forteller om årsaken til skaden, så må jeg betale 990 kr.
    Verden er urettferdig. Det koster å ha penthouse i moralens høyborg.

Og til slutt:
    Jeg har snakket med et verksted, og de sa at et overspenningsvern gir meg slett ingen garanti for at det elektroniske utstyret overlever et lynnedslag.
    Det stemmer. Lynnedslag gir ofte beng i om det passerer et grovvern og et finvern eller to på sin vei mot utstyret. Men for å si det slik; det skader sjelden å ha overspenningsvern, og forsikringsselskapene setter pris på kundene prøver å unngå skade. Har du grovvern i sikringsskapet (de fleste har vel det?) og finvern nærme utstyret så har du gjort det du kan. Selvfølgelig er det også lurt å ta en pause i TV-tittingen når det lyner i nabolaget, sånn for sikkerhets skyld.

DrE

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    990,- er jo en røverpris. Tenk på meg med kabeltv som må betale 2990,- for en PVR tuner....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •