Sendes Dolby Digital lyd via HDMI på HD PVR 102-CT dekoder

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer erik sæther sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sendes Dolby Digital lyd via HDMI på HD PVR 102-CT dekoder

Hei !

Jeg har en sak jeg ikke blir riktig klok på:
    Jeg har kabel-TV fra Canal Digital og har kjøpt den nye HD PVR-dekoderen HD PVR 102-CT.
    Det jeg ikke klarer å få til å fungere, og som jeg lurer på om noen kan bekrefte/avkrefte, er om denne boksen KAN sende Dolby Digital lyden ut via HDMI ?
    Jeg har tidligere sendt Dolby Digital-lyden ut til receiveren min via SP/DIF, og det funker.
    Manualen sier vel egentlig også at man kun får Dolby Digital lyd via SP/DIF-utgangen, men i spesifikasjonene bakerst i manualen kan det se ut som om også HDMI skal kunne sende ut Dolby Digital-bitstrømmen. Jeg får imidlertid ikke annet enn vanlig PCM-lyd til receiveren via HDMI når jeg ser på SVT2 og Canal + som sender i Dolby Digital....

Nå har jeg en ny receiver og synes det hadde vært veldig greit om jeg bare kunne klart meg med en HDMI-kabel der alt lyd og bilde + Dolby Digital-lyden (når dette sendes) går via denne.

Hva er det som gjelder ? Har noen testet dette ?

Ingen hos Canal Digital kunne svare...utrolig

Hilsen Erik

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, ingen DD gjennom HDMI enda.

Newcomer erik sæther sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det var det jeg kom fram til selv også, fant ingen mulighet til å rute HDMI-lyd, og da sendes vel bare PCM-lyd via HDMI.
    Men det skulle jo ikke være noe i veien for å kjøre DD lyd via HDMI-kontakten heller ? Vil det være sannsynlig at noe slikt blir mulig i fremtiden via en firmwareoppdatering av dekoderen ?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •