Ingen signal på KDL40W4230 med RiksTV og Ca-modul. Hva er feil?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ingen signal på KDL40W4230 med RiksTV og Ca-modul. Hva er feil?

Sliter med min Sony KDL40W4230. Har Rikspakken og handlet inn en CAM-modul (type som expert selger). Jeg får ikke inn noe signal, prøvd både med en digital bordantenne og rett i veggutaket for kabel (der jeg bor, har kabelnettet lagt inn rikstv i signalene også)

Jeg får ingen signal på systemstatus, heller ikke søkt inn noen kanaler digitalt.

Selv om jeg har 2 andre rikstv bokser i huset på samme kabel (kabelselskapet) som har ca 70 - 75 % styrke og fult signal. Ene boks er til og med flytte ifra der KDL40W4230 står nå. Videre flytte tilbake Grundig DTR8720, koblet antenne-kabel ut ifra denne til tv. Perfekt signal på DTR8720, ingen signal sony tv...!

Har noen tips eller en løsning til meg?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ingen nye ideer?

Hei

Jeg ser det er en stund siden du har skrevet denne, men jeg lurer på om du har funnet ut av det?
    Jeg har nøyaktig samme problem med min nye SONY KDL40W4000 og cam'en fra RiksTV. Har prøvd med en grundig dekoder fra RiksTV og da fungerer det utmerket.
    Lurer på om det er noe jeg gjør feil eller om det ikke fungerer på denne TV'n.

Mvh
    kjedahls

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Henger meg på denne tråden. Fekk min 40W4500 med technisat cam og riks-tv i går og fekk raskt tunet inn gratiskanalane. Tv'n finner cam'en, men "ser" ikkje smart-cardet frå Riks-tv. "Please insert a smart-card" kjem opp når eg skrur apparatet på.

Har snakka med Riks-tv; dei seier at ab. er aktivt, men seier samtidig at W4500 ikkje er godkjent for Riks-tv enda. Det siste kjem sikkert av at det er ein heilt ny modell, men det i seg sjølv trur eg ikkje er problemet, her lukter det heller feil på cam eller smart-kortet?? Er det nokon som har vore borti liknande??

mvh

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har funne ut av casen min.

Reiste bort til vår lokale elkjøp-butikk og fekk testa cam der. Det viste seg at cam'en var defekt, og eg var så heldig å få bytta cam der sjølv om tv og cam var bestilt via internet. Ei stjerne i margen til Elkjøp :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du signaler til tv'en på gratiskanalene til NRK uten cam da?

Kan det være at det er koblet til en aktiv forsterker (i antenna) som får 5 volt spenning fra grundig boksen. Sony tv'en har ikke 5 volt spenning ut til antenna. Men det kan kobles på en Power inserter.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •