Problemer med riks tv

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med riks tv

Hei, da jeg fyrte igang rikstv boksen og satte den på tv2 så stod det "sett inn kortet". Kortet står i mottakeren og jeg har prøvd å snu det. Kortet står nå med bilde opp. jeg har nrk 1, 2 og 3 helt fint. Jeg har hatt tv2 før å syns det er litt merkelig at den ikke virker. Er det noen som har vært borti det samme problem og vet hvordan man løser det?

Jeg har sagem dekoderen.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Budlen
    Hei, da jeg fyrte igang rikstv boksen og satte den på tv2 så stod det "sett inn kortet". Kortet står i mottakeren og jeg har prøvd å snu det. Kortet står nå med bilde opp. jeg har nrk 1, 2 og 3 helt fint. Jeg har hatt tv2 før å syns det er litt merkelig at den ikke virker. Er det noen som har vært borti det samme problem og vet hvordan man løser det?

Jeg har sagem dekoderen.
    Det er alltid lurt å forsøke å gjøre boksen strømløs 10-15 sekunder og så forsøke på nytt. Hvis den er helt umulig så kan det være feil på kortleseren i boksen, smartkortet eller annen hardware i boksen.

Blir dekoderen ekstremt varm så kan smartkortet bli skadet. Man bør derfor ikke stable noe oppå mottageren eller sette den på en annen varm boks inne i et tett skap. Nå er jo varmeperioden over så da er kanskje ikke varme noen årsak dersom det fungerte når det var betydelig varmere temperatur...

Har noen bokser (parabol) som av og til har gitt slike meldinger etter at jeg har satt inn smartkortet men det hjelper som regel å bevege kortet litt forsiktig i kortleseren.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •