Aktiv antenne på Sony KDL-40W4000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer kablang sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Aktiv antenne på Sony KDL-40W4000

Noen på forumet som veit om Sony KDL-40W4000 har spenning ut på antenneinngangen, slik at man kan bruke aktiv antenne?

Newcomer bear sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aktiv antenne har gjerne med en egen strømforsyning som kan benyttes dersom ikke tuner gir strøm. Det gjelder ivertfall Strong aktiv antenn jeg kjøpte på Elprice.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kablang
    Noen på forumet som veit om Sony KDL-40W4000 har spenning ut på antenneinngangen, slik at man kan bruke aktiv antenne?
    Har den definitivt ikke. Kjøpte inn en 32W4000 til min mor i dag og har målt med multimeter :wink:. Det finnes heller ikke noe slikt valg i menyene.

En ting som er viktig å merke seg er at spenningen ut fra DVB-T mottakerbokser som har dette bare er på 5V og primært er laget for å drive innendørsantenner. På en utendørsantenne med litt avstand opp til vil så lav spenning fort lide et betydelig tap. Derfor bruker forsterkere til utendørsantenner gjerne 12-24V fra egen strømforsyning/distribusjonsforsterker som man setter inn mellom mottakerboksen og forsterkeren/antennen.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heiner
    Har den definitivt ikke. Kjøpte inn en 32W4000 til min mor i dag og har målt med multimeter :wink:. Det finnes heller ikke noe slikt valg i menyene.

En ting som er viktig å merke seg er at spenningen ut fra DVB-T mottakerbokser som har dette bare er på 5V og primært er laget for å drive innendørsantenner. På en utendørsantenne med litt avstand opp til vil så lav spenning fort lide et betydelig tap. Derfor bruker forsterkere til utendørsantenner gjerne 12-24V fra egen strømforsyning/distribusjonsforsterker som man setter inn mellom mottakerboksen og forsterkeren/antennen.
    Jeg vet det finnes forsterkere som fungerer helt fint med 5V fra DVB-T mottagere. Vet ikke helt hvilken type som er brukt bare at det fungerer bra. Det kan sikkert være avhengig av forsterkertypen om det går eller ikke.

Det er heller ikke noe problem å benytte eksternt power.

Dersom man må benytte eksternt power så er det sikkert ikke alle som vet at dette kan monteres inne ved mottageren og ikke ute ved antennen. Man kobler antennekablen gjennom det eksterne poweret slik at det sendes spenning i kabelen ut til forsterkeren som sitter så nær antennen som overhodet mulig.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Dersom man må benytte eksternt power så er det sikkert ikke alle som vet at dette kan monteres inne ved mottageren og ikke ute ved antennen.
    Ja ellers ville man jo måtte ha 230V ut. Noe som ville krevd elektriker til å legge det opp.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Sliter selv med min Sony KDL40W4230. Har Rikspakken og handlet inn en CAM-modul (type som expert selger). Jeg får ikke inn noe signal, prøvd både med en digital bordantenne og rett i veggutaket for kabel (der jeg bor, har kabelnettet lagt inn rikstv i signalene også)

Jeg får ingen signal på systemstatus, heller ikke søkt inn noen kanaler digitalt.

Selv om jeg har 2 andre rikstv bokser i huset på samme kabel (kabelselskapet) som har ca 70 - 75 % styrke og fult signal. Ene boks er til og med flytte ifra der KDL40W4230 står nå. Videre flytte tilbake Grundig DTR8720, koblet antenne-kabel ut ifra denne til tv. Perfekt signal på DTR8720, ingen signal sony tv...!

Har noen tips eller en løsning til meg?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bartender
    Sliter selv med min Sony KDL40W4230. Har Rikspakken og handlet inn en CAM-modul (type som expert selger). Jeg får ikke inn noe signal, prøvd både med en digital bordantenne og rett i veggutaket for kabel (der jeg bor, har kabelnettet lagt inn rikstv i signalene også)

Jeg får ingen signal på systemstatus, heller ikke søkt inn noen kanaler digitalt.

Selv om jeg har 2 andre rikstv bokser i huset på samme kabel (kabelselskapet) som har ca 70 - 75 % styrke og fult signal. Ene boks er til og med flytte ifra der KDL40W4230 står nå. Videre flytte tilbake Grundig DTR8720, koblet antenne-kabel ut ifra denne til tv. Perfekt signal på DTR8720, ingen signal sony tv...!

Har noen tips eller en løsning til meg?
    Kan det være at det er koblet til en aktiv forsterker (i antenna) som får 5 volt spenning fra grundig boksen. Sony tv'en har ikke 5 volt spenning ut til antenna. men det kan kobles på en Power inserter

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •