Canal Digital PVR eller HD-PVR?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Canal Digital PVR eller HD-PVR?

Jeg er nå møkk lei hele min htpc, og vurderer kraftig å kun bruke den til filmer og musikk, og droppe hele tvdelen.

Grunnen er enkelt og greit tregt kanal skifte, og at det henger seg opp litt for ofte, samt at brukervennligheten med hensyn til ungene ikke er den beste med mediaportal.

Så da står jeg mellom valget å kjøpe en PVR til 990, eller en HD-Pvr til 2990. Jeg er pr i dag ikke interessert i noen av HD kanalene, men vil ha muligheten for opptak og ikke minst pause sendinger, samt en bra epg og ikke minst at bildekvalitet opp mot mitt samsung 40" blir bra.

Så er det slik at om jeg skal få bra bildekvalitet må jeg gå for hd-dekoderen til 3000 + hd kanaler til en formue, eller vil den vanlige pvr dekoderen til 990 klare seg bra?

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du betaler ikke en formue for HD-kanalene. Du betaler faktisk ikke noe ekstra da de inngår i family- og entertain-pakkene med henholdsvis 6 og 8 HD-kanaler.
    Men hvis du ikke bryr deg om HD, klarer du deg sikkert godt med den ordinære PVR-tuneren.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    286
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du sier at du ikke per i dag er interessert i HD, men hvor lang tid vil gå før du faktisk blir interessert? Nå skjer det jo mye på HD-fronten, og kjøper du SD nå, vil du måtte kjøpe HD-dekoder siden hvis du blir interessert i HD.

På den andre siden: Hvis du skal ha HD-PVRen må du regne med laaang leveringstid. Jeg har ventet fire uker på min, og fikk beskjed i går om at det vil ta minst et par uker til.

A.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om jeg ikke må betale noe mer enn hva jeg gjør i dag så blir jo ikke prisforskjellen så stor likevel, kun en engangs utgift med hensyn til dekoderen.

Har i dag grunnpakken og canal+ pakken, så tenker jeg får ringe tl canal digital å høre hva de kan tilby meg, samt til hvilken pris.

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Albatross
    Du sier at du ikke per i dag er interessert i HD, men hvor lang tid vil gå før du faktisk blir interessert? Nå skjer det jo mye på HD-fronten, og kjøper du SD nå, vil du måtte kjøpe HD-dekoder siden hvis du blir interessert i HD.

På den andre siden: Hvis du skal ha HD-PVRen må du regne med laaang leveringstid. Jeg har ventet fire uker på min, og fikk beskjed i går om at det vil ta minst et par uker til.

A.
    Det er tydelig forskjelsbehandling, jeg bestilte min HD PVR hos CD den 26 juli og fikk den på posten den 2 august. fikk riktig nok beskjed om fire uker leverings tid, så jeg ble overrasket.

Jeg har den andre PVRèn også, var tålig fornøyd med den. Men jeg tror ikke jeg vil gå tilbake, synes faktisk at SD signalene blir bedre over HDMI på den nye kontra scart på den gamle.
    Har lest mye negativt om denne HD PVRèn så jeg er faktisk overrasket over den.
    Jeg ser ingen grunn til å spare da det ser ut til at CD legger ut flere og flere HD kanaler i grunnpakken, så gå for HD.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av svortevik
    Om jeg ikke må betale noe mer enn hva jeg gjør i dag så blir jo ikke prisforskjellen så stor likevel, kun en engangs utgift med hensyn til dekoderen.

Har i dag grunnpakken og canal+ pakken, så tenker jeg får ringe tl canal digital å høre hva de kan tilby meg, samt til hvilken pris.
    Kanal tilbudet varierer vel litt fra sted til sted men på CD sine sider står som følger:
    HD-kanaler Discovery HD, Eurosport HD, SVT HD og National Geographic HD er tilgjengelig i Digital grunnpakke fra 1. september

Og du får jo med Canal + Film HD og sport HD i den pakken til Canal +. Prisen er fortsatt den samme.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Telefon til Canal Digital står på agendaen for i morgen, så får jeg høre hva de har å si

Når kanalene likevel er med i pakken er det jo i grunn ikke noe å vente med, for da faller jo i grunn eneste argumentet mitt i mot bort.

Er HD-pvr boksen så pass bra at den byr på mer glede enn frustrasjon slik min htpc i dag gjør?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    286
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Valo
    Det er tydelig forskjelsbehandling, jeg bestilte min HD PVR hos CD den 26 juli og fikk den på posten den 2 august. fikk riktig nok beskjed om fire uker leverings tid, så jeg ble overrasket.
    Hæ? Dæven døtte... Jeg bestilte min 7. juli! Jeg blir nesten fristet til å ringe igjen å spørre om hva i helv... som foregår...

Newcomer sif sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bestilte min HD-PVR 25/7 og fikk beskjed om 3-4 ukers leveringstid. Men 1/8 lå den på postkontoret :-)

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av svortevik
    Telefon til Canal Digital står på agendaen for i morgen, så får jeg høre hva de har å si

Når kanalene likevel er med i pakken er det jo i grunn ikke noe å vente med, for da faller jo i grunn eneste argumentet mitt i mot bort.

Er HD-pvr boksen så pass bra at den byr på mer glede enn frustrasjon slik min htpc i dag gjør?
    Har ikke HTPC men har drevet en del med pc og kjenner til en del av frustrasjon der, jeg kan ikke tenke meg å bytte HD PVRèn i HTPC selv om jeg skal dra HDMI fra pcèn til tvèn og ha en del filmer og musikk liggende på en server.

Er enig med dem som påstår at boksen er for dyr, den burde faktisk ikke kostet mer en det halve. Plast er jo så billig i dag....

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    286
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sif
    Jeg bestilte min HD-PVR 25/7 og fikk beskjed om 3-4 ukers leveringstid. Men 1/8 lå den på postkontoret :-)
    Nå har jeg ringt Canal Digital, og de sa de skulle "sjekke med Sverige". Så får vi se hva det innebærer i praksis... Jeg vil ha OL i HD nå!

Newcomer Larsemann sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bestilte i begynnelsen av juli, og ikke fått noe ennå... Litt irriterende å se at det er så stort sprik på leveringstid. Får vel bare vente i spenning her.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Føler med dere, men den som venter på noe godt venter ikke forgjeves.:twisted:

Newcomer Larsemann sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satser steinhardt på det ja!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    286
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Larsemann
    bestilte i begynnelsen av juli, og ikke fått noe ennå... Litt irriterende å se at det er så stort sprik på leveringstid. Får vel bare vente i spenning her.
    Du ogs? Ser ut som om de som bestilte tidlig i juli ikke har fått mens de som bestilte seint HAR fått. Hmmm. Og E-postkassa fylles stadig av reklame fra Canal Digital: "Opplev OL i HD!"...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    286
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg endelig fått min også! Etter bare seks små uker! Skal avlegge rapport når boksen er operativ..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •