Canal Digital HD-dekoder (kabel)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Canal Digital HD-dekoder (kabel)

Jeg skal kjøpe meg HD-dekoder fra Canal Digital og de har både en PVR og en vanlig å velge mellom. PVR-fonksjonen har jeg ikke bruk for, men er det andre gode grunner til å kjøpe PVR-dekoderen? Tenker da på bedre bildekvalitet osv?

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andrews
    Jeg skal kjøpe meg HD-dekoder fra Canal Digital og de har både en PVR og en vanlig å velge mellom. PVR-fonksjonen har jeg ikke bruk for, men er det andre gode grunner til å kjøpe PVR-dekoderen? Tenker da på bedre bildekvalitet osv?
    Jeg har ikke forsøkt noen av kabel HD boksene til CD men jeg antar de er ganske like satellitt versjonene. Derfor er min info basert på satellitt versjonene.

For satellitt HD boksene er det eksakt samme bildekvalitet på de to (ikke så rart siden Sagem har produsert begge). Det er nok bare litt forskjell i software + to tunere og en harddisk i PVR varianten.

HD-PVR -
    Ikke Dolby Digital via HDMI (downmix til stereo digital PCM, dvs. det er alltid lyd der)

HD-PVR +
    Boksen husker settingen dersom man har "forvrengt" 4:3 til å fylle hele skjermen.
    Bedre lydkvalitet på PCM via SPDIF

Siden det ikke er Dolby Digital via HDMI så trenger man ikke gjøre noen endringer dersom man skal benytte TV'ns høyttalere (f.eks. hvis man har slått av surround receiver). Det er også mulig med stereo lyd i TV og 5.1 i surround anlegget samtidig (selv om det ikke gir noen mening...).

HD boks -
    Boksen husker ikke settingen dersom man har valgt å "forvrenge" 4:3 til full skjerm.
    Noe dårligere PCM lyd via SPDIF (den høye delen av frekvensspekteret er nesten borte)

HD boks +
    Dolby Digital via HDMI - veldig kjekt dersom man har surround receiver med HDMI inngang.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for hjelpen!

Da ser jeg ingen grunn til å betale 1000 kr ekstra for PVR som jeg har liten tro på at eg kommer til å bruke.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan man virkelig koble HDMI via receiver på vanlig HD tuner og ikke på HD PVR. Jeg har en PVR og det er jo irriterende at man ikke kan utnytte moderne metoder for kobling.
    Virker jo direkte tåpelig av CD.
    Håper det kan komme en oppgradering som endrer dette.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sarotti
    Kan man virkelig koble HDMI via receiver på vanlig HD tuner og ikke på HD PVR. Jeg har en PVR og det er jo irriterende at man ikke kan utnytte moderne metoder for kobling.
    Virker jo direkte tåpelig av CD.
    Håper det kan komme en oppgradering som endrer dette.
    Jeg har ikke forsøkt dette selv men i følge Svenske minmembio forums så tyder det på at HD satellitt boksen uten PVR kan levere Dolby Digital via HDMI.
    Forhåpentligvis kan det fikses i software. Det beste hadde vært om man kunne velge DD eller PCM individuelt for HDMI og SPDIF.

Jeg har også en Humax og den kan heller ikke levere Dolby Digital over HDMI (tror heller ikke Pace'n min gjør det). Tror heller ikke Viasats HD bokse gjør det. Vet ikke hva årsaken er men noe er det tydeligvis.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk HD-dekoder fra Canal Digital i dag og må så langt si meg godt fornøyd. HD-sendinger ser MEGET bra ut; den eneste nedturen var da jeg switchet tilbake til SD og såg fotball der. Dekoderen virker knirkefritt så langt. Nå skal de sies at jeg oppgraderte fra C1201CX som ikke kan sies å være et vellykket produkt. Leser også av TVN skal begynne med HD-sendinger fra 3.oktober noe som er en svært gledelig nyhet. Håper flere følger på.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •