Rikstv Humax CXHD3000T

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Rikstv Humax CXHD3000T

Er det noen her som vet hvor man kan kjøpe Humax CXHD3000T ?
    Jeg sitter å går igjennom side på side for å finne den.
    Eneste jeg finner er Nor Elektronikk og de selger bare til bedrifter.

Den dekoderen ser rimelig heftig ut.

Thomas

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tb0e
    Er det noen her som vet hvor man kan kjøpe Humax CXHD3000T ?
    Jeg sitter å går igjennom side på side for å finne den.
    Eneste jeg finner er Nor Elektronikk og de selger bare til bedrifter.

Den dekoderen ser rimelig heftig ut.

Thomas
    Nor Elektronikk er grossist som forhandlere kjøper fra.
    Du skal bare ta kontakt med en forhandler som kjøper dekodere fra Nor Elektronikk.

Listen finnes på Nor Elektronikk sine websider
    Nor Elektronikk AS - forhandleroppføringer

Det ser forresten ikke ut som Humaxen er stort mere hetig enn de andre bakknett dekoderene.
    Nor Elektronikk AS - Humax CXHD3000T.
    Det virker som f.eks. Grundig 8740 har bedre specs. Det som evt. er interessant måtte være om Humax har benyttet samme chipset i bakkenettboksene som i sine HD satellittbokser. Dersom de har det så er det grunn til å tro at Humax gir betydelig bedre kvalitet på video oppskalert til HD format i forhold til de andre boksene som er godkjent for bruk i bakkenettet (også bedre enn mange HD ready TV'ers evne til å skalere opp).

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte den der jeg. God service. Men humaxen har nok en del småbugs ser det ut til enda men det kommer oppdatering. Har vært i kontakt med RiksTv, og dem er i dialog med humax.

Ellers er dette en kjempemottaker

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvordan signal-følsomheten er? Er den så god som Grundig eller (lik sagem som jeg forstår må har sterkere signal). Noen som har samenlignet den med andre?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svarene.
    Jeg får vurdere en Humax.

Er det noen som vet når det kommer noen løsning på HTPC og Rikstv.
    Mener en løsning som fungerer optimalt. Med Tv kort som støtter mpeg 4 og kortleser på maskinen.

Det har stått på siden til rikstv: RiksTV ser på muligheten til å støtte mediesenter-pc. Det har stått der siden jeg fikk rikstv rett etter lanseringen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Vurderer å kjøpe meg en humax cxhd 3000t,er det noen her som har en sånn
    og vet om den duger?Vet at humax er god på satelitt tunere, men lurer på om
    denne har like gode og krystallklare bilder som f.eks. humax hdci2000?

mvh nhl

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Humax Cxhd-3000t

Noen som vet om denne er til salgs i butikker i Stavanger/Sandnes området? Kan godt tenke meg denne dekoderen men vil helst handle "over disk".

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tobias
    Noen som vet om denne er til salgs i butikker i Stavanger/Sandnes området? Kan godt tenke meg denne dekoderen men vil helst handle "over disk".
    Dette får du sikkert svar på dersom du ringer importøren - Nor Elektronikk AS

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tb0e
    Takk for svarene.
    Jeg får vurdere en Humax.

Er det noen som vet når det kommer noen løsning på HTPC og Rikstv.
    Mener en løsning som fungerer optimalt. Med Tv kort som støtter mpeg 4 og kortleser på maskinen.

Det har stått på siden til rikstv: RiksTV ser på muligheten til å støtte mediesenter-pc. Det har stått der siden jeg fikk rikstv rett etter lanseringen.
    Dette lurer jeg også på.. Å jeg vil ha det med Windows Meida Center.. TV har ikke blitt det samme etter jeg måtte gå over til jævla RiksTV og ikke får brukt HTPC.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer også å kjøpe en Humax. Spesielt hvis den er bedre bildemessig enn en Grundig DTR8720 eller Grundig DTR8740. Går utifra Bobben at disse to fra Grundig har lik innmat og gir samme bildekvalitet?

Men nå er jo også Strong og Topfield kommet med godkjente mottakere. Har ikke funnet noe selgere av disse enda, men er ikke dette generelt bedre merker?

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Vurderer også å kjøpe en Humax. Spesielt hvis den er bedre bildemessig enn en Grundig DTR8720 eller Grundig DTR8740. Går utifra Bobben at disse to fra Grundig har lik innmat og gir samme bildekvalitet?

Men nå er jo også Strong og Topfield kommet med godkjente mottakere. Har ikke funnet noe selgere av disse enda, men er ikke dette generelt bedre merker?
    Grundig 8720 har fikset problemene med oppskalering til 1080i og 720p. Det ser mye bedre ut i siste softwaren som kom. Tidligere var det ikke særlig pent og det ga også dårligere bilder på NRK's to HD sendinger fra OL.
    En 8740 har jeg ikke men det ville være overraskende om det ikke er fikset der også for det er samme hardware i begge boksene - ST Micro STi7100. Det kan også være samme hardware i Humax.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får håpe denne oppgraderingen kommer til CD til Sagem boks også (parabol). Var rimelig sikker på at den bildemessige svakheten skyldtes hardware, men gledelig hvis dette kan rettes opp med software. Så kan man jo spørre seg hvorfor det har tatt så lang tid.

Tilbake til topic: Noen erfaringer med Strong og Topfield mottakere? Har i hvert fall fått med meg at Strong boksene pleier å være raske. Men stabilitet og bildekvalitet er det aller viktigste for meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Halden
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Bobben1]Grundig 8720 har fikset problemene med oppskalering til 1080i og 720p. Det ser mye bedre ut i siste softwaren som kom. Tidligere var det ikke særlig pent og det ga også dårligere bilder på NRK's to HD sendinger fra OL.
    En 8740 har jeg ikke men det ville være overraskende om det ikke er fikset der også for det er samme hardware i begge boksene - ST Micro STi7100. Det kan også være samme hardware i Humax.[QUOTE]

Dette ble fikset i Grundig DTR 8740 også da den nye oppdateringa ble lagt ut den 11.3.2009.

Mvh
    Brumlebass 8)

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte en Humax til Riks-TV. Den skal brukes til hytte, men har i dag sammenlignet den en del mot CD sin basis HD Sagem mottaker til parabol. Får helt klart bilde med Humax og Riks-TV. Jeg tror nok det ikke skyldes at Riks-TV sendingene er bedre enn parabol, men at Sagem boksen sliter med oppskaleringen. Jeg testet først og fremst begge med 720p. Forskjellen ligger i støynivået. Med Sagem boksen er det mer støy eller prikker i bilde, mens med Humaxen er bilde klarere og renere. Ikke like lett og alltid se dette, men virker som det er tydeligere med sportsendinger. Skjermen min er en Panasonic 42PV600 plasma, fortsatt en meget habil skjerm.

Humaxen virker ellers som en meget bra mottaker. Den viser navnet på kanalen i LCD displayet og når den står i standby viser den dato og klokkeslett. EPGen ser bra ut og den har god tekstv minne. Skifting av kanaler går litt tregere enn med Sagem, men ikke irriterende tregt. Jeg får bra bilde koblet med scart også da skjermen min tydeligvis oppskalerer bra, men bilde er helt klart best med HDMI. Det er også fint at man har en luke som kan lukkes hvor kortet stikkes inni.

Koblet med HDMI kan man velge ulik videodekoding: RGB, YCbCr 4:2:2 eller YCbCr 4:4:4
    Noen som kan si hva forskjellene her er? Litt vanskelig å sammenligne når menyen sperrer for deler av bilde.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •