CD kabel-tv til utleid hybel/sokkelleilighet

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

CD kabel-tv til utleid hybel/sokkelleilighet

Hei,

vi (utleier) har CD kabel-tv (pt. analog men snart digital) hvor vi også har lagt inn signalet til en utleieleilighet (leietaker). Vi har kun ett abonnement (registrert på utleier).

Nå har leietaker (uten å konsultere oss ....) bestilt seg digital dekoder i sitt eget navn, på vårt CD abonnement.

Det store spørsmålet er nå: Tillater CD at kabel-tv signalet videreføres til en egen hybel/sokkelleilighet (på samme adresse som utleier), og kan leietaker i denne tegne eget abonnement om "digitale tilleggstjenester" som det heter på CD-språket med utgangspunkt i utleiers (analoge) kabel-tv abonnement?

Noen som har noen erfaringer her? Jeg har prøvd å finne ut av dette ved å finlese abonnementsvilkårene fra CD, men problemstillingene rundt hybel/sokkelleilighet er ikke nevnt i det hele tatt. Som dere kanskje skjønner har jeg ikke lyst til å ringe CD og spørre direkte om dette uten at jeg vet hva jeg gir meg ut på ...... :?

mvh mio

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, nei, vet ikke helt, men de forskjellige utbydere, bl.a. CD har jo nå tilbud om ekstra boks til hytte osv, så kanskje den han har bestilt går inn under dette ? Men jeg er ikke helt med på hvordan han kan bestille dekoder på ditt abonnement.....

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mio
    Hei,

vi (utleier) har CD kabel-tv (pt. analog men snart digital) hvor vi også har lagt inn signalet til en utleieleilighet (leietaker). Vi har kun ett abonnement (registrert på utleier).

Nå har leietaker (uten å konsultere oss ....) bestilt seg digital dekoder i sitt eget navn, på vårt CD abonnement.

Det store spørsmålet er nå: Tillater CD at kabel-tv signalet videreføres til en egen hybel/sokkelleilighet (på samme adresse som utleier), og kan leietaker i denne tegne eget abonnement om "digitale tilleggstjenester" som det heter på CD-språket med utgangspunkt i utleiers (analoge) kabel-tv abonnement?
    Hvis dette er et eldre hus med hybel så var det "lov" tidligere å videreføre signalet til hybelen på samme abonnement, Canal Digital vil neppe gjøre nye regler til tilbakevirkende kraft. Så bor du i et hus som har hatt CD i en 2-3 år så blir dette neppe noe problem, er det et nyere hus/anlegg så kan det hende at de krever egen tilkoblingsavgift.

Intermediate runar sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bestilt digital dekoder i mitt eget navn på et CD-abonnement som tilhører min arbeidsgiver. Dette gikk ihvertfall fint. Og i følge dama jeg snakket med i CD så kunne jeg også bestille tilleggspakker osv. Alt i mitt eget navn. Men det er jo selvsagt litt annerledes i ditt tilfelle. Men hun sa jeg var juridisk ansvarlig for dekoderen, så når jeg flytter så var det ikke problem og "overføre" den til min arbeidsgiver liksom. I forbindelse med at jeg får dekoder så blir basis abonnementet i CD overført til digital basis i stedet for analog basis som det var før. Dette var heller ikke noe problem. Hun sa bare at det ble sendt et skriv til min arbeidsgiver om at abbonementet hadde blitt endret til digital. Det skal sies at det er samme pris på disse to tjenestene så det medfører ikke ekstra økonomisk belastning for min arbeidsgiver.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dennis
    Hvis dette er et eldre hus med hybel så var det "lov" tidligere å videreføre signalet til hybelen på samme abonnement, Canal Digital vil neppe gjøre nye regler til tilbakevirkende kraft. Så bor du i et hus som har hatt CD i en 2-3 år så blir dette neppe noe problem, er det et nyere hus/anlegg så kan det hende at de krever egen tilkoblingsavgift.
    Jeg har nettopp bestilt kabel tv fra canal digital og de bekreftet at jeg kunne legge signalet inn i sokkelleiligheten på samme abonnement. Så det er visst lov fortsatt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •