RIKSTV PVR har kommet ! - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 51 av 51
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hjemme har jeg 2 abbonoment jeg kunne tenkt meg å ha PVR-mottaker på.
    Ringte RiksTV og spurte om det var noe rabatt for oss som hadde abbonoment fra før.

Fikk da til svar at en PVR-mottaker koster 3990,- hos dem. Dersom jeg skal ha rabatt, må jeg først si opp abbonomentene mine for så å bestille nye abbonoment med PVR-mottaker.
    Jeg har avtaletid fram til februar på begge abbonomentene, så jeg kan se langt etter en rabatterte PVR-mottakere....

DÅRLIG av RiksTV!

Edit:
    Sendte mail til RiksTV og spurte om dette var korrekt, fikk dette svaret:

Takk for din henvendelse

Vi er enig med deg i dette og du har i og for seg ikke misforstått samtalen med kundebehandler her hos oss, for det stemmer at det per i dag ikke er noe godt tilbud til eksisterende kunder, men dette vil forhåpentligvis være på plass i løpet av ganske kort tid.

Ha en fin dag.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og hva gjør man med sin gamle "sure" Sagem-mottaker når man har skaffet seg PVR? Tåpent at dette ikke var klart fra dag 1.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har man noen mulighet for å få det man har tatt opp ut av pvr-boksen? Altså på DVD eller PC?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dubidub
    Har man noen mulighet for å få det man har tatt opp ut av pvr-boksen? Altså på DVD eller PC?
    Det er ikke noe problem å spille av opptak til en harddiskopptaker f.eks. eller brenne rett til DVD. Det må imidlertid gjøres på steinaldermåten, du må spille av hele programmet, du kan ikke overføre det som en fil. PVRen legger ikke inn noen form for kryptering/kopisperre på opptaket. Dette gjelder alle PVR opptakere, ikke bare RiksTV sin.

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Serratus
    Det er ikke noe problem å spille av opptak til en harddiskopptaker f.eks. eller brenne rett til DVD. Det må imidlertid gjøres på steinaldermåten, du må spille av hele programmet, du kan ikke overføre det som en fil. PVRen legger ikke inn noen form for kryptering/kopisperre på opptaket. Dette gjelder alle PVR opptakere, ikke bare RiksTV sin.
    Øh, nei. Det finnes flere opptagere der du kan kopiere ut filer, f.eks via USB. Topfield 5000/5500 er et eksempel (USB, parabol).

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jkirkebo
    Øh, nei. Det finnes flere opptagere der du kan kopiere ut filer, f.eks via USB. Topfield 5000/5500 er et eksempel (USB, parabol).
    Støtter den det digitale bakkenettet?

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter den det digitale bakkenettet?
    Niks, den er kun for parabol.

Med Topfield 4000 som jeg hadde før var det en mer omstendelig prosedyre. Disken måtte fysisk taes ut og kobles til PC. Et spesielt program ble brukt for å lese inn filene. Det kan godt hende en tilsvarende løsning fungerer på Grundig-boksen.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Niks, den er kun for parabol.
    Men det er opptakere for det digitale bakkenettet vi diskuterer.

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det er opptakere for det digitale bakkenettet vi diskuterer.
    Jeg kommenterte dette:

"Det er ikke noe problem å spille av opptak til en harddiskopptaker f.eks. eller brenne rett til DVD. Det må imidlertid gjøres på steinaldermåten, du må spille av hele programmet, du kan ikke overføre det som en fil. PVRen legger ikke inn noen form for kryptering/kopisperre på opptaket. Dette gjelder alle PVR opptakere, ikke bare RiksTV sin."

Her skriver han da tydelig at dette gjelder ALLE PVR-opptagere, ikke kun RiksTV sin. Siden det kun finnes EN PVR til bakkenettet så må han da ha ment PVR til parabol og kabel også ? Hvis ikke gir ikke setningen noen mening.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kommenterte dette:

"Det er ikke noe problem å spille av opptak til en harddiskopptaker f.eks. eller brenne rett til DVD. Det må imidlertid gjøres på steinaldermåten, du må spille av hele programmet, du kan ikke overføre det som en fil. PVRen legger ikke inn noen form for kryptering/kopisperre på opptaket. Dette gjelder alle PVR opptakere, ikke bare RiksTV sin."

Her skriver han da tydelig at dette gjelder ALLE PVR-opptagere, ikke kun RiksTV sin. Siden det kun finnes EN PVR til bakkenettet så må han da ha ment PVR til parabol og kabel også ? Hvis ikke gir ikke setningen noen mening.

OK, dette har blitt en avsporing etter hvert. Jeg ser at sitatet kan tolkes på flere måter. Beklager. Jeg oppfattet at det bare var det med kopisperre som gjaldt alle opptakere.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke vi skal gjøre dette til en lingvistisk diskusjon, men jeg ser at jeg har uttrykt meg uklart.

Poenget mitt var at ingen mottakere krypterer eller legger inn kopisperrer på opptaket og at ingen mottakere har innebygget optisk enhet for brenning av CD/DVD. Det dreier seg derfor bare om å få eksportert opptaket på en eller annen måte. Å fysisk ta ut disken er vel ikke særlig aktuelt for de fleste. Å ta det ut på USB kontakten har jeg ærlig talt ikke tenkt på, aner ikke om det er mulig på Grundig boksen.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •