RIKSTV PVR har kommet ! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 51
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    grundig.no kom med flere info om Grundig 8860 PVR

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Priser og spec er greit nok, men noen som vet når den fakisk kommer i butikken??

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Serratus
    Priser og spec er greit nok, men noen som vet når den fakisk kommer i butikken??
    2. uke aug sies det.

Mens vi venter, kan en ekspert fortelle meg hvordan jeg får ut åpningseremonien i OL som jeg tar opp på harddisken på den, ut på dvd ?

Hdmi kabel til en dvd opptaker?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom min lokale Expert-sjappe i dag. De sier at Grundig-boksene kommer inn til sentrallageret 14. august. Det betyr at de trolig er ute hos forhandler mandag 18. august. Vi får se om det stemmer...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da jeg tok kontakt med Riks-TV i går angående Grundig 8860 PVR fikk jeg dette svaret:

" Vi kan ikke garantere at produktet vill være i salg neste uke.
    Du kan kontakte en forhandler å forhøre deg om de har informasjon om produktet. Produktet vill først komme i salg hos forhandlerne. "

En henvendelse til Elkjøp ga denne tilbakemeldingen:

" Disse boksene er ventet inn i løpet av noen måneder, men vi har ikke fått noen bekreftet leveringstid fra Grundig. "

Så dette kan tydligvis fortsatt ta tid.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at MPX.no har satt forventet dato til 15.09. Mens Grundig selv har andre uke i august.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så er tidspunktet enda en gang utsatt. Grundig kan i dag melde, iflg. Teknofil, at boksen skal komme i månedsskiftet august/september.

Bakkenett-PVR forsinket igjen - teknofil.no

Dette har forlengst blitt en parodi, det er egentlig helt ubegripelig at vi fortsatt er kunder hos RiksTV, blir stadig mer fristet til å gå over til Canal Digital.

Newcomer spiderworm sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv fristet til å gå over til Canal Digital men den PVR'en som er tilgjengelig der virker ikke som verdens beste. Grundig tuneren har helt klart potensiale så jeg venter vel enda litt til.

Newcomer Fade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sist jeg sjekka på Expert sa de at de ventet tuneren inn 27 august på sentrallager og regnet med at de ville være i butikken i løpet av første uka i september...men som dere alle vet sa de i utgangspunktet at denne tuneren komme i November -07... Vi får vente å se.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er den første testen på en bakkenett-PVR kommet:

Grundig DTR 8860 VOD: Vi tester Grundigs bakkenett-PVR - teknofil.no

Høres ut som en bra boks.

Selv om jeg synes farsen rundt RiksTVs PVR har blitt så latterlig at jeg helst vil boykotte hele produktet, så blir det nok handel, om den noen gang dukker opp i butikken da.... Det meldes nå at boksene står på paller i Bangkok og venter på transport og forventes ute i butikkene midt i september.

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dårlig at den ikke kan ta opp 2 program samtidig. Da er mye av vitsen borte for min del. For da forsvinner muligheten til å følge med på de seriene jeg gjør. De går nemlig ofte over hverandre.

Savner analog kabel og windows media center. Riks tv har ikke vært annet enn skuffelse.

Får håpe dette blir bedre etterhvert...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes det er helt utrolig at Riks-Tv ikke har fått (mer) pepper for den skandaløse lanseringen av deres PVR. Riks-Tv må bevisst villedet [les løyet til] markedet - hvis ikke mangler de totalt prosjektstyring mht produktutvikling.

Så vidt jeg har registrert har det kun vært litt sukking og stønning på forum som dette og hos et og annet tekno-magasin. Det er alt.

Tatt i betrakning eksponering Riks-Tv har mot et stort antall sluttkonsumenter, er de heldige som ikke har blitt kjørt av breder riksdekkende medier.

Enig med en tidligere skriver at jeg følelsesmessig har mest lyst til å boikotte PRV'n, men kommer nok til å bøye nakken og kjøpe en.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nå en lang rekke nettbutikker som har Grundig PVR'en på sidene sine med leveringsdato 19.09.08. MPX skriver at datoen er bekreftet.

Fant priser uten abo som varierer fra 5495 (MPX) til 4499 (Elgiganten) på et kjapt søk.

Ellers må jeg si meg helt enig med jd222 i forrige innlegg: RiksTV må jo ha visst at de ikke hadde dekning for påstandene sine i fjor høst om at PVR var rett rundt hjørnet, og det er utrolig at de slipper så lett unna med det. Hadde jeg visst at det ville ta ett år da jeg satset på RiksTV i fjor hadde det sannsynligvis kommet tallerken på veggen isteden.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et søk på prisguiden viser priser fra 2600 med abo, 4120 til 5934 uten. Er tydligvis en del å spare på valg av butikk. Jeg har uansett fått nok av RiksTV. Går for andre løsninger.

Newcomer Cherz sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Siba har den nå på lager for 3995,- (uten binding, internettpris...). Fikk vite at min etterlengtede rikstv pvr nå var på plukkliste med ETA tidlig neste uke.

Endelig...

Active cognito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jd222
    Jeg synes det er helt utrolig at Riks-Tv ikke har fått (mer) pepper for den skandaløse lanseringen av deres PVR. Riks-Tv må bevisst villedet [les løyet til] markedet - hvis ikke mangler de totalt prosjektstyring mht produktutvikling.

Så vidt jeg har registrert har det kun vært litt sukking og stønning på forum som dette og hos et og annet tekno-magasin. Det er alt.

Tatt i betrakning eksponering Riks-Tv har mot et stort antall sluttkonsumenter, er de heldige som ikke har blitt kjørt av breder riksdekkende medier.

Enig med en tidligere skriver at jeg følelsesmessig har mest lyst til å boikotte PRV'n, men kommer nok til å bøye nakken og kjøpe en.
    Det som er enda værre spørr du meg er at folk som meg som har kjøpt 8740 MHP dekoderen enda ikke har fått Timeshift som vi ble lovt for flere månder siden. Jeg betalte ekstra mye for å få dette og jeg har enda ikke sett snurten til det

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jd222

Riks-TV eies av bl.a. Telenor Broadcasting, NRK, TV2... det forklarer jo hvorfor ikke de har fått mer pepper i media... Man hakker vel ikke på sine egne...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Endelig Riks-tv kunde med pvr!

Ja, da har jeg akkurat vært på butikken og kjøpt Riks-tv tuneren fra Grundig med pvr.
    Så da går parabolutstyret på hodet ut vinduet i kveld.

Har ventet ett år jeg også, men har hatt gull-pakka fra viasat med pvr i tuner, så det har ikke hastet slik.
    Med gull-pakka har jeg derfor hatt to tunere med pvr.

Har tidligere i sagt opp canal digital i vår, da de viktigste kanalene ble tilgjengelig på viasat, og omvendt.

Får kjøpe noen enkle tunere til de to andre tv-ene vi har hjemme og på hytta.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte meg Grundigs pvr i går. Etter et døgn med bruk, er jeg veldig fornøyd med den. Men som Teknofil nevnte i sin test, er jeg enig i at EPG burde vært noe bedre.

Jeg har lagt ut noen bilder av menyene på Grundigs PVR + en YouTube video på bloggen min.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •