Holder på med innredning av en ny TV-stue og trenger litt hjelp med valg av antennekabler osv. Basert på filosofien "shit-in = shit-out" er jeg opptatt med å få det beste signal mulig inn til huset.

Først spørsmålene :-
1. Se nede. Er det noe mer jeg kan gjøre for å få det bedre til ? Andre utstyr ? Bedre kabler ?
2. Har jeg kjøpt feil antennekontakter ? Burde de være 1dB ?

Litt om eksistrende installasjonen :-
CD's kabel ender ved en mystisk grønn boks på uteveggen. Ut fra denne boksen går det 2 koax kabler. Begge er tilkoblet boksen med f-plugger. Huset ble bygget som tomannsbolig og opprinlig gikk en koax til hver etasje. Jeg har tidligere mekket på dette og splittet en av kablene inn i huset med en billig Clas O splitter. Ut fra splitteren går en dårlig koax opp til 2. etasje hvor jeg nå bygger TV-stuen. Den andre koax inn fra CD's boks går direkte til en skrøpelig TV/radio uttak hvor jeg idag en Sharp 32" LCD tilkoblet.
CD's kabel er kun et par år gammel etter naboen ødelagt den gamle med gravemaskin. Den grønne boksen og de 2 koaxer er opp mot 20 år gamle.

Det jeg prøver å oppnå :-
Alt det ovennevnte skal vekk (ikke den grønne boksen) !
Ut fra CD's grønn boks (som jeg regner med innholder ikke noe annet enn en splitter) skal jeg trekke 2 nye koax'er, en direkte til hver etasje. Har tenkt å bruke dette :-
elhandel.no - RG6 Trishield Hvit PVC (metervare)
og disse :-
elhandel.no - F-plugg twist on for RG6 (KTV 1,0/4,6)
Fra før har jeg kjøpt 2 slike :-
elhandel.no - Antennekontakt for stjerneanlegg 7dB (kan seriekobles)
Og ut fra kontaktene har jeg tenkt å bruke disse :-
Komplett.no - PROFIGOLD Antenna Coax Male - Coax Female 2m
og disse :-
Komplett.no - Hama 42997, Galvanisk skille, for flat-TV m/jordet stikkontakt

Som sagt blir det en Sharp 32" LCD i første etasje med kun analog kabel-TV signal.
I 2. etasje blir det antageligvis en Samsung 46" LCD med CD's HD-PVR (jeg kjenner til alle negative vibrasjoner om dette men har jeg egentlig noe valg ?)