DVR eller HDD-dekoder?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    190
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DVR eller HDD-dekoder?

Visste ikke om jeg skulle legge inn tråden her eller på DVD-forumet..uansett, jeg har et dilemma....
    Tenkte å kjøpe en dvd-opptaker for å kunne ta opp digitale tv-programmer fra dekoderen, eller altså fra Canal Digital. Har ingen andre grunner til å kjøpe en dvd-opptaker. Har jo multimedia-senter fra før koblet til forsterkeren med filmer, MP3 og slikt.
    På den annen side vil jeg ha en dvd-avspiller/opptaker som har HDMI-utgang og oppskalering til 1080P.
    Og så har jeg videre hørt at du kan ikke koble dvd'en digitalt til dekoderen og ta opp tv-programmer digitalt. Det går kun med scart...altså analogt...

Så da spør jeg:
    Er det like greit å bare kjøpe en dvd-avspiller med HDMI og oppskalering for så å kjøpe en dekoder med innebygget harddisk i tillegg? Da får jeg ihvertfall tatt opp digitalt.
    Eller er det en annen løsning?

Er meget takknemlig for svar

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å ta opp tv-programmer er en pvr helt suveren. Du har én boks å forholde deg til i motsetning til om du har tuner/dekoder og HDD-opptaker i to forskjellige bokser. Det du mister med en tuner/dekoder med pvr er muligheten til å brenne ut på plate de opptakene du vil spare på. Så kanskje du må kjøpe en HDD-opptaker også?...
    :-)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    190
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    For å ta opp tv-programmer er en pvr helt suveren. Du har én boks å forholde deg til i motsetning til om du har tuner/dekoder og HDD-opptaker i to forskjellige bokser. Det du mister med en tuner/dekoder med pvr er muligheten til å brenne ut på plate de opptakene du vil spare på. Så kanskje du må kjøpe en HDD-opptaker også?...
    :-)
    Jo, men mister lysten på å overføre dersom jeg må kjøre scart fra dekoder til dvd for å kunne ta opp innholdet på dekoderen. med mindre det finnes en digital løsning(to hdmi'er?)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    190
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, håpet på svar fra deg, eller noen andre igår. Kan jo spørre på en annen måte:
    Hvordan blir bildekvaliteten på opptaket på dvd'en dersom jeg må bruke scart for å kopiere fra dekoder til dvr(dvd)?
    Ser for meg at siden den konverteres fra digital til analog når den går via scart og tilbake til digital i dvd-opptakeren blir kvaliteten en del dårligere?

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med en PVR får du heldigitale opptak.
    Godkjente heldigitale løsninger for overføring til plate finnes ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    190
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, jeg bare tenkte at hvis en dekoder hadde to hdmi-kontakter, en for tv og en for noe annet, kunne jeg kanskje koble dvd-opptakeren til dekoderen via den andre hdmi-utgangen og foreta kopiering. men er det her den HDCP-teknologien slår inn? Må jeg uansett basere meg på opptak via scart fra dekoder til dvd-opptaker?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pat2007
    Nei, jeg bare tenkte at hvis en dekoder hadde to hdmi-kontakter, en for tv og en for noe annet, kunne jeg kanskje koble dvd-opptakeren til dekoderen via den andre hdmi-utgangen og foreta kopiering. men er det her den HDCP-teknologien slår inn? Må jeg uansett basere meg på opptak via scart fra dekoder til dvd-opptaker?
    Ja, må bruke scart

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    190
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, godt nok svar! Takk!
    Tror det blir til at jeg kjøper opptaker av både dekoder og dvd-spiller, altså PVR og DVR.
    Canal Digital, som er min leverandør, reklamerer jo for sin HD-opptaker til ca 3000 kr. Fins det noen bedre alternativer, kanskje billigere, eller er det denne jeg bør satse på siden jeg har CD?

Edit: jeg spør i en egen tråd.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •