Har kabel-TV (vanlig analogt) fra BKK, og sliter med å få godt bilde på TV2. De andre kanalene ser bra ut, men på TV2 får jeg ofte mye "bølge-støy" som trolig er støy som virker inn på akkurat denne frekvensen.

Problemet ligger nok hovedsaklig i at TV-en står et stykke fra antenne-uttaket dersom kabelen strekkes langs veggen.
For tiden strekker jeg en kabel over gulvet for å få færre meter kabel der støyen kan virke inn, men dette er ingen god løsning da det ikke ser særlig pent ut. Har kjøpt en 15 meter antennekabel på clas ohlsson, men da jeg prøvde å strekke den langs veggen ble det fryktelig mye støy på TV2 (PS: de andre kanalene så fortsatt fine ut).

Noen som vet hvilke tiltak jeg bør prøve? Vil det være en god investering med dyrere kabel? Eller en form for signalforsterker eller støyfilter? Jeg har lite peiling på dette, så er veldig glad for alle tips!

Vurderer også å rett og slett skaffe meg digital-TV, men ser så lite på andre TV-kanaler enn TV2, NRK, osv. at det isåfall bør være en relativt rimelig pakke jeg går for..