Get box (uten hardisk)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Get box (uten hardisk)

Jeg har nå prøvd alle Get boxene. Startet med pvr og skiftet senere til HD pvr. Denne bråkte så infernalsk at jeg byttet den. Nå har jeg den vanlige get boxen uten harddisk.

Denne er koblet med Scart til tv'en (Pioneer PDP428XD) og via SPDIF-kabel til en lydsprosjektor (Yamaha YSP4000). Problemet er at det kommer en durelyd når jeg tar TV-lyden via Scarten til TVens høyttalere. Denne lyden er ikke der når lyden tas via lydprosjektoren. Jeg forsøkte å skifte fra den medfølgende Scart-kabelen til en skikkelig Monster Scart som jeg hadde liggende. Det ble noe bedre, men likevel ikke bra. Er det noen som kan si meg hva som kan være feil?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan være jordingsbrom du hører. Har du forsøkt galvanisk skille på antennekabelen? Dette får du gratis av Get.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig, dette fordi du med optisk har galvanisk skille, men ikke med scart.
    Er du ellers fornøyd med den vanlige Get boksen ? Jeg har en Panasonic plasma, PV60E som jeg har brukt i to år på vanlig kabel tv og det er skikkelig dårlig. Rare linjer i bildet, fotball på noen kanaler er en lidelse osv, tror jeg må få meg en dekoder.....

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset dette skal jeg prøve. Ringte Get og de sa jeg måtte skru opp lyden på Get-fjernkontrollen da den sannsynligvis stod for lavt. Jeg må innrømme at jeg ikke tenkte på det. Det hjalp betraktelig, men jeg hører fortsatt lyden og skal nå forsøke galvanisk skille.

Get boxen er helt grei, men bildene er stort sett dårligere enn hva man opplever med gode DVDer. Pioneer-plasmaen gir fantastiske bilder bare signalene er gode. Så på den restaurerte utgaven av The Wild Bunch i går på vanlig DVD (med oppskalering) og bildene var storartet.

Jeg merker at med en så bra skjerm blir man kresen på hva man gidder å se på. Jeg ser nesten ikke på tv lenger, men foretrekker filmer på DVD. Det var også derfor jeg primært kjøpte denne skjermen. Til TV-titting har jeg fortsatt min 18 år gamle 21 tommers B&O Beovision MX3500 som fortsatt fungerer utmerket og ikke er så kresen på signalene. Denne er koblet rett i veggkontakten uten dekoder.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skrur ned lyden på tv, og bruker volum kontrolen på get fjernkontrolen. Så vil mye av problemmet forsvinne. For du høre det sikkert ekstra godt når det hvit bakbrunn?

Hadde det samme problemmet når jeg hadde Get, nå som jeg har Riks-tv, har det problemmet igjen.

Fant ut, at hvis jeg skrur ned lyden på tv, og styre lyden fra Get/riks-tv boksen, så forsvant mye av problemmet.

Håper det hjelper litt

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skallagrim
    Jeg har nå prøvd alle Get boxene. Startet med pvr og skiftet senere til HD pvr. Denne bråkte så infernalsk at jeg byttet den. Nå har jeg den vanlige get boxen uten harddisk.

Da mangler du bare å prøve Get HDi boksen, HD boks uten PVR som ble lanser på mandag

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er der forskjell på Get boksene i bildekvalitet hvis man bare har normalt abonnement, altså ingen HD kanaler ?
    Kanskje dumt spørsmål, men det er vel forskjellige fabrikanter....

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er der forskjell på Get boksene i bildekvalitet hvis man bare har normalt abonnement, altså ingen HD kanaler ?
    Kanskje dumt spørsmål, men det er vel forskjellige fabrikanter...., må se litt på get sin side tror jeg. Noen bokser med HDMI ut kanskje....

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kun Get Box HD pvr har HDMi, men denne ga ikke bedre bilder på vanlige SD-signaler enn de andre boksene med Scart. I tillegg har HD-boksen problemer med såkalt handshake over HDMi slik at man opplever at skjermen blir svart. Dermed må man skru av og på skjermen for å få bildet. HD-boksen er høyst uferdig og man bør holde seg unna denne, medmindre man liker å fikle med nye duppeditter. Den blir i tillegg så varm at man kan lure på om den ikke er brannfarlig.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •