Svenskene vinner også på billedkvalitet!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Svenskene vinner også på billedkvalitet!

Har nå sett Sverige slå deffensive Hellas.
    Den ble sett på svensk TV4 fordi billed kvaliteten er betraktelig bedre enn på norske TV2.
    TV 4 er skarpt, gresset har riktig tekstur, merkingen på banen er relativ fri for tagger.
    TV2 er uskarpt, har utglidninger i fargene på gresset-nærmest akvarell lignende, bane merking er tydelig taggete.

Er det ikke det samme signalet de får inn. Har TV2 sendt det igjennom dårligere utstyr ? Sparer de på båndbredden ? Er det justert til Riks-TV kvalitet ?
    Jeg har dekoder fra GET og en Sony CRT 36" tommer av bra kvalitet.
    TV2 må skjerpe seg. Det gjelder også TV3 sine CL sendinger som er på linje med TV2.
    Før de begynner å mase med HD TV får de jammen holde kvaliteten på vanlig SD format.

Kommer til å se resten av kampene på TV4.

kW

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmmm. takk for tipset.
    Skal sjekke i morgen

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eldo472
    Den ble sett på svensk TV4 fordi billed kvaliteten er betraktelig bedre enn på norske TV2.
    TV 4 er skarpt, gresset har riktig tekstur, merkingen på banen er relativ fri for tagger.
    TV2 er uskarpt, har utglidninger i fargene på gresset-nærmest akvarell lignende, bane merking er tydelig taggete.

Er det ikke det samme signalet de får inn. Har TV2 sendt det igjennom dårligere utstyr ? Sparer de på båndbredden ? Er det justert til Riks-TV kvalitet ?
    TV2 må skjerpe seg. Det gjelder også TV3 sine CL sendinger som er på linje med TV2.
    Før de begynner å mase med HD TV får de jammen holde kvaliteten på vanlig SD format.

kW
    Hmm... har også reagert på "utydelig" overføring. Trodde det var fordi bildet var tilpasset HD-sendinger ved at utsnittet var "zoomet ut" (alt tar en mindre del av skjermen enn før).

Men jeg skal sannelig sjekke opp TV4. Kanskje det er GET/TV2 som driter seg ut...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har i de 3 siste leilighetene hatt BETRAKTELIG bedre bilde på TV4; SVT1 og SVT2 sender faktisk Dolby Pro Logic, og SVT-HD er til tider bedre enn ALT annet jeg har sett av HD-materiale, inkludert BD og HD-DVD..... Say no more.

TV2 Sport-HD derimot var såpass bra, at jeg skulle nesten ønske jeg var det fnugg interessert i foppall... :-D

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roomperfect
    SVT2 sender faktisk Dolby Pro Logic,
    Går det an å sende Pro Logic?
    Trodde det bare var en bearbeidingsmåte for å få surround ut av et stereosignal jeg? altså noe som skjer internt i reciever?

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så på med analoge signaler i dag, da jeg synes det var mer gøy med svenske kommentarorer. Bildet var faktisk veldig bra på analoge signaler over fellesanlegget på TV4. Norsk TV2 derimot, blir som små "leireklumper" som glir rundt på skjermen....

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleksander8
    Trodde det bare var en bearbeidingsmåte for å få surround ut av et stereosignal jeg? altså noe som skjer internt i reciever?

Siden du spør ble jeg jo sannelig litt usikker, men på min Denon AVR-3808 står det alltid "Stereo" på norske kanaler, Dolby Digital på HD-kanalene og zapper jeg til SVT1 og SVT2 står det pokkern meg Dolby PLII iallefall!

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleksander8
    Han mente nok Dolby Digital..men det går faktisk å sende ProLogic II. Det er ikke bare en bearbeidingsmåte internt i receiver. Det finnes f.eks. Dolby ProLogic II kodere som koder 5.1 lyd i en stereokanal.

F.eks. denne:
    http://www.transtec.nl/download.php?...FDP563Spec.pdf

For at en receiver skal fungere bra med ProLogic II så må sendingen være kodet i ProLogic II. Mange filmer som sendes på TV kanalene er kodet med stereo ProLogic II fra filmselskapet.

Dolby Pro Logic - Wikipedia, the free encyclopedia

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mon tro om Enga spiller bedre fotball med HD-tv?:roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Mon tro om Enga spiller bedre fotball med HD-tv?:roll:

De kan umulig spiller dårligere i allefall....:lol:

Active mr samsung sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av eldo472

kW
    Skal love deg at canal digitals sendinger med hd dekoder er heftige.Tv 2 sport hd er det lekreste jeg har sett,knivskarpt bilde.Sett samtlige kamper

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser det selv, TV4 er betydelig bedre enn TV2 sine sendinger. Det er vel egentlig svenskene som burde lage vitser om oss og hvor treg utviklingen er, enn at vi lager vitser om dem og hvor dumme de er....

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnuswb
    Ser det selv, TV4 er betydelig bedre enn TV2 sine sendinger. Det er vel egentlig svenskene som burde lage vitser om oss og hvor treg utviklingen er, enn at vi lager vitser om dem og hvor dumme de er....
    Noen som har noen teorier om hvor problemet ligger?

Jeg har sendt mail til både Tele2 og Get om fenomenet, men har (selvsagt) ikke fått noe svar...

Active Panasync sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnuswb
    Tror du ikke de gjør det, de har nok også vitser om oss norrbaggar

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eldo ta det opp med tv Selskapene

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Halden
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Har gjort noen sammenligninger:

Force 1133S (satelitt): TV2 vs. TV4; seier til TV4
    Vantage HD 7100S (satelitt): TV2 (SD)vs. TV4 (SD); seier til TV4
    Force 315C (kabel): TV2 vs. TV4; seier til TV4
    Grundig DTR 8740 MHP (norsk og svensk bakkenett oppskalert til 1080i): TV2 (mpeg4)vs. TV4 (mpeg2); seier til TV4 nok en gang.

Mer grums på TV2, renere linjer og klarere detaljer på TV4 slik trådstarter beskriver.

Har dessverre ikke tilgang til TV4's HD-kanaler og kan derfor ikke sammenligne mot TV2 Sport HD's kanaler, men vil anta at Canal Digitals bildemateriale vil framstå nogenlunde likt der, men sikker er jeg ikke...

Ta forøvrig en titt på dette: Skarpe nesehår og grøtete spillere - teknofil.no. Teknofil's utsendte Bjørn B. Brøndbo har vært på pressevisning av Italia - Frankrike i 4096 x 2160 på Telenor's E-Cinema på Fornebu. Interessant lesing om produksjoner i 1080i kontra 720p og opp- og nedskaleringenes velsignelser.

Mvh
    Brumlebass 8)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •