RiksTv PVR - I morgen, i morgen...(svar fra Grundig)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

RiksTv PVR - I morgen, i morgen...(svar fra Grundig)

Et lite hjertesukk - jeg skjønner rett og slett ikke hvordan Riks-Tv kan bomme så til de grader med tidspunkt for slipp av dekoder med PVR!

Dersom jeg ikke husker feil var første beskjed at den skulle komme sen-høstes 2007. Nå skriver vi juni 2008 og de sier på hjemmesidene sine at "Denne typen mottaker vil være tilgjengelig før sommerferien." (Tror de fleste oppfatter dette som "før 1.7.2008," selv om det rent juridisk nok kan være når tid som helst avhengig av hvem som er tiltenkt å ha sommerferie.)

Det er jo skremmende dersom de faktisk har så liten kontroll med prosessen for å utvikle/godkjenne produkter som skal brukes med Riks-Tv. For å være litt konspiratorisk kan man mistenke Riks-Tv med viten å vilje feilinformere for at PVR ikke skulle bli gjort til noe konkurranse element i forhold til GET/CD.

Uansett - jeg kontaktet Grundig for å høre når de forventet lansering av sin PVR. Fikk følgende svar:

"Hei, så fort den er godkjent, vi håper dette er I løpet av Juli."

Manjana, manjana.....

Newcomer spiderworm sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mail jeg sendte til Riks-TV i forrige uke om godkjenning av DTR-8860, svar som kom var som følger.

"Takk for din henvendelse

Den senere tiden har vi hatt flere PVR mottakere fra forskjellige leverandører inne til test. Disse har fremdeles noen kritiske feil som må rettes før de kan bli godkjent. Om en av disse mottakerene er Grundig DTR-8860, har jeg desverre ingen informasjon om."

Begynner å bli passe lei av å vente på denne type tuner fra Riks-TV, hvor strenge på godkjenningen er de mon tro? Lurer på hva de legger i kritiske feil.

Jaja, enda litt tid igjen før OL og ny sesong i NFL ...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Treeeeg godkjenning

Har ringt og sendt mail til rikstv jeg å....De har ennå ingen lanseringsdato...dette er snart 1 år på overtid..Kanskje har de ferie på godkjenningsavdelingen???? Har mest lyst å gi opp hele rikstv nå..De godkjente jo sagem mottakeren,, men den skulle jo aldri blitt godkjent i det hele tatt..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Grundig katalog med PVR i postkassen idag

Fikk kampanjeblad fra Grundig med reklame for PVR'en i postkassen idag. Ringte lokal Euronics forhandler for å få pris på boksen for oss som har hoved abo fra før og bare skal ha denne som tillegsabo. (ligger til 2998 ved nytegning) Fikk beskjed om at prisen var uklar, og at boksen ikke var ankommet butikk enda. Var noe med godkjenning fra RiksTV fremdeles.....

Var også reklame for pause live TV på 8740'n... Noen som vet om oppgradering med dette ligger ute nå?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Grundig PVR

Stod det noe om tekniske specs om den i brosjyren? Er det noen bilder av den?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rogero
    Stod det noe om tekniske specs om den i brosjyren? Er det noen bilder av den?
    Ikkje så my... Brosjyren gikk i søpla i dag, så husker ikke alle detaljer. 500 G HDD og to tunere, digital text, svart... Såg grei ut. Ingenting på nettsiden deres enda. Håper de får fingen ut snart .... eller bedre, PS3 får en tilsvarende løsning, da treng en kun den ene boksen tilkoblet TV.....

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Grundig ikke helt koordinert...

Grundig reklamerer i sin DM denne uken for den nye PVR'en (DTR 8860).

Se side 4 i link GRUNDIG

Ringte håpefullt en av de oppgitte forhandlerne, men de hadde ingen PVR å selge! (Det var ihht forhandleren ikke uvanlig at Grundig reklamerte for produkter som ikke var satt i produksjon!!)

Tja, da er det bare å vente videre da!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe nytt? Skulle gjerne hatt den!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    X2!

Her er en nylig skrevet artikkel om saken: DinSide.no - RiksTV feirer med kake

Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som denne PVR-en bare har en tuner og ikke to. Da er det vel i grunn lite poeng med den; Canal Digital og Viasat har vel begge utstyrt sine med twintunere? Her kan man jo like godt kjøpe seg en dvdopptaker med harddisk....

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordvest
    Ser ut som denne PVR-en bare har en tuner og ikke to.
    Hvor har du det ifra?
    I følge spesifikasjonene hos Grundig har den to.

Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da tok jeg forhåpentligvis feil. Det var bare at det ikke sto nevnt noe om to tunere hos Rikstv og deres presentasjon av boksen, og jeg tenkte at dette var en så viktig funksjon at den måtte være nevnt hvis den fantes....
    Litt skral markedsføring hos RiksTV der altså, men det er veldig bra at den har to tunere.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Jeg fikk en e-mail fra Grundig i dag. Les denne "Vi har nå startet produksjonen av DTR 8860. På grunn av transport tid er dessverre ikke boksene å finne i butikk før uke 37/begynnelsen av uke 38.

Vi beklager forsinkelsen, men vi kan love et kjempespennende produkt som er enkelt i bruk, og som gir mange nye muligheter."

Dere kan sjekke Grundig Norway - Forside for spesifikasjoner om denne. Den er det råeste av pvr som jeg har lest om. Så jeg venter på denne.
    Men de burde ikke lovet noen ting før de var sikre på at den var i butikk. Og dette har jeg tatt opp med Rikstv og de skulle ta det opp og at de måtte lage en side for oppfølging av saker som dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

I salg nå

Jeg har ihvertfall fått kjøpt den i lokal tv/data butikk i dag. Har svart i andre tråder også om dette her.

Ja, den blir spennende å teste ut.

Har vært vant til to ulike pvr-bokser for parabol over flere år, men ønsker nå over til Rikstv pga. pris for fullt abb. både hos viasat og canal digital totalt blir veldig dyrt. Rikstvpakka har de kanalene vi ser mest her i familien med barn i alderen 10-14 år og to voksne, og da trenger vi ikke parabol.

Samtidig har vi pga. vindutsatt bosted mye hakking av bilde/lyd med parabol, og ønsker over til noe mer stabilt.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Må ha ny tv også!

Har da fått flyttet om noen møbler etc. og fått koblet opp tv og pvr-en fra Grundig.
    Har testet litt og den virker å være enkel i bruk.

Men jeg har en crt tv kjøpt for 6-7 år siden, og den må nok skiftes ut med en up-to-date flatskjerm skal jeg kunne utnytte kvaliteten i boksen.

Bildet og lyd er "ok" sammenlignet med bruk av parabol, men text-tv er rævva med denne tv-en.

På forumet her og div. tester anbefales Sony sin Bravia w4500, så da blir det vel fart på sakene. Antar 46" er stor nok fra 3-4 meters avstand. Eller bør jeg likegodt kjøpe 52"? Noen med erfaring på dette her inne på forumet hvorvidt 46" er stort nok?

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av forum-kunde
    Har da fått flyttet om noen møbler etc. og fått koblet opp tv og pvr-en fra Grundig.
    Har testet litt og den virker å være enkel i bruk.

Men jeg har en crt tv kjøpt for 6-7 år siden, og den må nok skiftes ut med en up-to-date flatskjerm skal jeg kunne utnytte kvaliteten i boksen.

Bildet og lyd er "ok" sammenlignet med bruk av parabol, men text-tv er rævva med denne tv-en.

På forumet her og div. tester anbefales Sony sin Bravia w4500, så da blir det vel fart på sakene. Antar 46" er stor nok fra 3-4 meters avstand. Eller bør jeg likegodt kjøpe 52"? Noen med erfaring på dette her inne på forumet hvorvidt 46" er stort nok?
    Jeg har 50" Pioneer og sitter i underkant av 3 meter fra skjermen. Først trodde dette ble for volsomt men faktisk måtte skjermen vært betydelig større dersom det skulle blitt ubehagelig på den avstanden (slik det kan være på første rad i kinoer...). Tidligere brukte jeg 32" CRT. Når jeg nå besøker folk som har 32" så syns jeg det er "slitsomt" å se TV på så liten skjerm. Det er betydelig mer behagelig med større skjerm

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Akseptabel størrelse?

Jeg har 32" crt nå, og etter å ha flyttet om fra å ha sittet to meter unna tv-en til ca. 4 meter nå, ser jeg tv-en blir veldig liten.

Vi er fem i familien og sitter i en 3+2 sittegruppe + stol(meg selvfølgelig i den).

Etter dine erfaringer ser jeg at vi nok bør gå på en over 50", for vi har planer om å lage til egen tv-stue i 1.etasje, og da blir vel flere sittende enda lengre bort fra tv-en.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •