Altibox VS Get

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 32
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Altibox VS Get

Trenger litt råd fra dere.

Har i dag Get med TV og internett (6500/1000)

Betaler kr. 598.

Nå skal Fredrikstad fibernett bygge ut i området med sin Altibox løsning.

Er det fornuftig å bytte?

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Direkte sammenlignet GET sin dekoder og Lyse/altibox sin dekoder, så får vel generelt GET sin bedre tilbakemeldinger. Forvent kjappere internett for samme pris ved å velge altibox opplegget.

Du er også enda et hakk mere fremtidsrettet med fiber inn i huset, så det kan lønne seg. Det er normalt veldig dyrt å koble seg på fibernettet i ettertid når gata er asfaltert igjen...

Når det gjelder TV-kanal tilbud så er jeg usikker. Vet for lite om GET sitt tilbud. Har Altibox selv og er kjempefornøyd.

DrE

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom TV-biten er viktigst, så hadde jeg utvilsomt valgt GET. Dekoderen deres er også suveren, og gir mye mindre trøbbel enn jallaboksene til Altiboks. Nå skal det sies at den siste PVR boksen til Altibox også fungerer greit.

GET har flere HD kanaler, og ikke minst har de klart å få Canal plus Sport HD, dersom det er av betydning for deg.

Når det kommer til internett er Altibox/LYSE suverent, både på hastighet og stabilitet. Jeg har vel faktisk aldri hatt et eneste problem med det etter hva jeg kan huske.

Kundesupporten til GET være dårligere enn Altibox/LYSE, men forhåpentligvis slipper du å benytte deg av dette.

Kan det være et alternativ å få lagt fiber bort til huset, men ikke nødvendigvis kople seg til med det samme?

Ps. GET benytter også nesten bare fiber, men inn til husene benytter de koaksial kabel.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når ble Motorola mottakeren fra Altibox en "jallaboks" ?

Get benytter nesten bare fiber bortsett fra inn i leilighetene ?
    Jeg har ikke sett noen gravemaskiner fra Get som bytter ut coaxen til koblingsskapene i gatene her i alle fall.

Jeg har Altibox HD med PVR, og bildekvaliteten er helt rå (den er bra på oppskalering av SD kanaler også). I tillegg slipper jeg alle hikkene jeg hadde hos Get. Get har bedre utvalg på HD kanaler, men det endrer seg snart.

Lurer på hvor mye de betalte for eneretten på enkelte HD kanaler i noen måneder...

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når ble Motorola mottakeren fra Altibox en "jallaboks" ?
    JEg har eiet alle boksene fra Motorola/Altiboks, og det har alltid vært endel "grums" med de. Dersom du nylig har fått deg en boks fra Altiboks er de fleste irriterende feilene allerede luket ut. Akkurat nå fungerer Altiboks sine bokser ganske bra.

Jeg har ikke sett noen gravemaskiner fra Get som bytter ut coaxen til koblingsskapene i gatene her i alle fall.
    Les mer her:
    Teknologi - Get

Jeg har Altibox HD med PVR, og bildekvaliteten er helt rå (den er bra på oppskalering av SD kanaler også). I tillegg slipper jeg alle hikkene jeg hadde hos Get. Get har bedre utvalg på HD kanaler, men det endrer seg snart.
    Den er helt OK på oppskalering, men ikke mer. En god videoprosessor er MYE bedre. De fleste recievere med innebygget videoprosessor er å foretrekke forran oppskalering internt i Altibox boksene. Eneste problemet da er HD kanalene...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olasa

De trenger ikke gravemaskin for å trekke kabler gjennom rør som ligger i bakken.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oleanl
    De trenger ikke gravemaskin for å trekke kabler gjennom rør som ligger i bakken.
    Og trekkerørene kommer ned i bakken helt av seg selv ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det ligger stort sett trekkerør mellom de litt større skapene, jeg har vært inni og sett..... De ble gravd ned samtidig som skapene ble satt opp.

MEN, OT:
    Dersom du vil ha mulighet for kjappere internett men dårligere TV-tilbud er det fornuftig å bytte til Altibox.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

altibox

hei

knyttet du deg til fredrikstad fibernett eller?

Ble litt nyssgjerrig serru når jeg leste tråden

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei holdt meg til Get jeg.

Er fornøyd med det.

Har alt derfra. Bredbånd, tv, telefon

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

vel

er du teknologi freak som meg, så er valget lett. Altibox for alle penga.

Fiber vs copper ??

Fiber hele veien sier jo seg selv er mye mye bedre. Ikke minst fremtidsrettet.

Samt internetthastighetene er helt sinnsvakt rått (har 30/30mbit), og jeg har aldri hatt problem med tv'en. Det ene og andre hostet, men det hadde jeg oftere på canal digital da jeg hadde det.

Newcomer Jobby sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv Lyse som ligger under Altibox, hadde tatt Altibox pga fiber.

MYE bedre internett, HD TV osvosv..
    TV, internett og telefon igjennom samme kabel

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jobby
    Har selv Lyse som ligger under Altibox, hadde tatt Altibox pga fiber.

MYE bedre internett, HD TV osvosv..
    TV, internett og telefon igjennom samme kabel
    Lyse har vel ikke akkurat bedre HD-PVR enn Get...

Har de kommet med serieopptak hos Altibox nå forrresten?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oleanl
    Lyse har vel ikke akkurat bedre HD-PVR enn Get...

Har de kommet med serieopptak hos Altibox nå forrresten?
    Tjall-i-box har ikke kommet med noe nytt på den fronten dessverre. Begyner å drøye seriøst nå. I følge pressemelding fra i fjor skulle de innføre serieopptak, opptak fra HD kanaler og filmleie i HD fra høsten 2008. Hmmm

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi har lurt på det samme. I vårt område i Oslo går nå Altibox kraftig inn. Det er satt opp skilt utenfor flere naboer, så er nok flere av de som ikke hadde GET fra før som går på dette.

Nå har vi alt i ett løsning fra Get, og er veldig fornøyd med det. Mannen har nok litt lyst på altibox, men spm er hvor mye bedre det er enn GET. Vi må i så fall betale rundt 5000 kr for å koble oss på.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hva passer

når du nå har fått tilbud om fibernett så bør du tenke fremover ikke bare de neste 2 årene.
    regner med at de anlegget du er koblet til idag er greit siden du får alt fra get.
    men fibernett er fremtiden der her der utviklingen skjer og nye innholdstjenester kommer.

en annen ting er at du kan ikke knytte deg til fibernettet senere.
    det er kun åpent enn hvis periode.

personlig er jeg kunde av altibox å går aldri tilbake til coax for internett er stabilt jeg får det jeg bestiller. tv er upåklagelig telefonen er helt grei men kommer ann på forbruk.

ser du på forbrukerportalen.no (forbrukerrådet) så anbefaler de altibox. der kommer faktisk altibox best ut i test.

men jeg er pro fiber og fiberkunde så min syn er kanskje noe farget :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skuffet

Fiber er fremtiden og det er nok lurt å slenge seg på først som sist.

Når det gjelder Altibox er jeg forøvrig nokså skuffet. Har hatt den i en uke nå og jeg savner Get. Min leverandør er EB så priser kan nok variere går jeg ut fra.
    Jeg ble likevel forespeilet en pris på internett og basis TV-pakke som skulle ligge på det samme jeg allerede betalte for Get og Nextgentel. Sannheten er at nå når alt er oppe og går betaler jeg over kr. 200,- mer i måneden.
    I tillegg fant jeg ut i ettertid at dersom jeg skal kunne ta opp programmer koster dette ytterligere kr. 75,- i måneden. EB kalte dette en tjeneste de tilbyr. Dette er en funksjon som ligger i boksen så jeg synes dette er syltynt og helt på trynet. Spesielt siden sekvensopptak ikke er mulig (ta opp hele serier). En annen ting med opptaksfunksjonen er at dersom du har et opptak planlagt får du ikke planlagt et opptak til på en annen kanal dersom tidspunktet overlapper. Venter du derimot til programmet begynner går det helt greit

Sikkert greit med fiber, men jeg synes Altibox er dyr og dårligere enn Get PVR.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er helt enig. Lyse har et ubrukt potensial som de burde legge alle kluter til for å utnytte. Men de tjener vel for mye penger til å bry seg om det...

GET vs Lyse er en kamp GET vinner på brukervennlighet, men Lyse vinner på potensial. En ting er at Lyse potensielt sett er bedre, men det hjelper jo ikke en fjært om de ikke utnytter potensialet...

Dog, glad jeg har fiber i veggen!

DrE

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

dyrt

nå er vel ikke altibox så ille mye dyrere enn Get sammenlignet med hva du får for pengene.
    Nå klarer ikke Get eller andre levere synkronhastigheter på internett og ei heller HD/blueray filmer etc.

"Altibox billigst
    Prismessig er altså kabel-TV fra Canal Digital dyrest. For grunnpakken må man betale nærmere 300 kroner i måneden.
    Altibox, TV-abonnement gjennom Viken Fibernett, er gjennomgående billigst. Men også hos Altibox må man abonnere på langt flere enn de kanalene man kanskje vil ha."

http://forbrukerportalen.no/filearchive/tabell1_tv.pdf

http://forbrukerportalen.no/filearchive/tabell2_tv.pdf

syntes selv dette er en grei oversikt men lyse/altibox har fortsatt endel igjen på å utnytte sitt potensiale i form av program on demand og ikke minst serieopptak.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At de sliter med å få til serieopptak på selve dekoderen kan jeg (hvis jeg legger godviljen til) nesten forstå.

Men at det ikke er mulig via webgrensesnittet... Det synes jeg er nært opp mot utrolig 8)

DrE

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •