Canal digital HD-PVR for Kabel tv - Side 99

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 99 av 114 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 95 96 97 98 99 100 101 102 103 109 ... SisteSiste
Viser resultater 1,961 til 1,980 av 2261
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Ja, Canal Digitals grunnpakke og HD tilbud er definitivt markedets beste :-D
    Det var også utrolig digg å komme meg bort fra telenor sin elendige kobber.. har slitt med ustabilt nett i over 5 år, men nå har jeg hatt det hittil dønn stabilt på kabeltv nettet :-)

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av DaButcher
    de nye kanalene kommer inn i grunnpakken.
    må si grunnpakken er enorm i forhold til forrige gang jeg hadde kabeltv (den gangen uten dekoder). Om jeg telte rett, har jeg 52(?) kanaler? Ikke helt sikker :P
    Dæven.. Bruker favoritt liste B. Og hadde helt glemt å sjekke på den orginale A listen. Jommen var det nye kanaler! Bra jeg svarte her i min uvitenhet. Fett med flere kanaler!

Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Meny > Teknisk informasjon > Produktdata

Trykk på følgende 3 taster etter hverandre: Rød - i(info) - Grønn

Gå til "Harddisk" og trykk OK

Nederst på listen finnes nå "Formatere harddisk"

PS. Alt slettes som sagt, der finnes så vidt jeg vet ingen annen mulighet og få tilbake 100% ledig plass.
    Takker! Leste ett sted her i tråden mener jeg, at det gikk å bare formatere de lagrede filene, men ha alt av oppsett, men kan ha drømt det. Og det er jo bokstaveligtalt hundre vis av sider å lese gjennom.

Men da blir det full formatering neste! .. :-|

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du gjør ingen endringer på oppsett eller programmerte opptak ved å formatere harddisken, det ligge i ett annet minne.

Alt på harddisken forsvinner selvsagt, så se i gjennom før du formaterer:-D

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Du gjør ingen endringer på oppsett eller programmerte opptak ved å formatere harddisken, det ligge i ett annet minne.

Alt på harddisken forsvinner selvsagt, så se i gjennom før du formaterer:-D
    Nei. ALT forsvinner.. Får helt blank maskin..

Måtte oppdatere programvare og alt sånn på nytt..
    Ble 100% nullstillt. Helt som den var da jeg fikk den i posten.

Så enten har du en annen metode å gjøre det på, enn den jeg brukte. Eller så har du en magisk maskin eller noe sånt. (Veit det er utrolig mange forskjellige bokser der ute, noen med svenske knapp på ledningne, none ikke, noen med problemer, noen med BARE problemer, noen med få problemer, noen UTEN problemer!) Tro det eller ei, er faktisk folk som har denne boksen og er 100% fornøyd.. Så jeg er 100% sikker på at det er forskjell på boksene. Men formatering er formatering, uansett as..

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min ble mye stillere etter oppdatering, men jeg mistenker at det var noe tull med maskinen min, slik den ble sendt. (vet ikke hvilken FW den kjørte da).

Jeg tror den bråkte den gangen jeg reagerte, pga den hadde hengt seg opp.
    I går kom det ingen bilde, så da måtte jeg tvangsoppdatere den. Men etter det fungerte det igjen. Har forøvrig modellen med western digital.

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Sitat Opprinnelig postet av DaButcher
    Min ble mye stillere etter oppdatering, men jeg mistenker at det var noe tull med maskinen min, slik den ble sendt. (vet ikke hvilken FW den kjørte da).

Jeg tror den bråkte den gangen jeg reagerte, pga den hadde hengt seg opp.
    I går kom det ingen bilde, så da måtte jeg tvangsoppdatere den. Men etter det fungerte det igjen. Har forøvrig modellen med western digital.
    Åssen tvinger du denne boksen til noe?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med "svenske-knappen" vel (trekk ut strømpluggen).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Med "svenske-knappen" vel (trekk ut strømpluggen).
    Nei, det hjalp ikke.. jeg fikk ingen bilde. Forøvrig har min tuner lampettbryter på selve ledningen :P

Fant i en annen tråd, tror det var: Rød + 3 + 5 + 3 + Teletekst, da tvangsoppdaterte den tuneren... Nå lot jeg den stå på i hele dag, lagde litt lyd, men ikke direkte sjenerendes. harddisken lå på 30c nå.

PS dette sletter alt på tuneren (men min var jo ubrukt)

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på hvordan/om det fungerer med SSD i dekoderen? Noen som har prøvd?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Lurer på hvordan/om det fungerer med SSD i dekoderen? Noen som har prøvd?
    jeg leste på et forum om noen som brukte en 256gb ssd og fikk det til å fungere.
    har lest om folk hive inn alt fra 2.5" sata til 3.5" på 1tb.

Ikke alle disker fungerte, men jeg tror alle WD sine fungerte. (lurer litt på om det har med sleepstate, dvs. at man bør ha en av diskene som klarer å slå av disken, når det ikke er aktivitet).

Slik gjør jo ofte eksterne disker det, dvs. du merker jo de slår seg av, når du ikke bruker de en liten stund. Han som testet 1tb, klarte å fylle hele disken, men han fikk litt problemer i ettertid (ble så mange sider med opptak, at den begynte å gå tregt).

Jeg vet ikke hvilken firmware de testet på og jeg tror diskene som ikke fungerte, alle var samsung(?). Veldig mange testet WD sine blue et eller annet.

En 2.5" disk vil også fjerne mye støy, samt temperatur.
    Ellers leste jeg at de tunerene som ikke har wd-disker, klarer ikke allid å slå av diskene. da vil de visst bråke, selv når de er avslått.

Ps. alt dette er second hand info, jeg fant det på et svensk forum. Var utrolig mange sider i tråden, men jeg leste alle innleggene. Litt gammeldags trådsystem i det forumet også, så jeg måtte klikke meg inn på alle innleggene :P

Skulle jeg byttet disk, hadde jeg testet en av wd sine "strømsparedisker", wd scorpio blue, 2.5" ca. 500gb. Noe mer enn det, vil nok bare trege ned tuneren (for svak maskinvare).

Litt usikker på om dette er blue:
    Komplett.no - Nettbutikk for datautstyr, PC, bærbar PC, TV, foto, video og spill.
    Det ikonet tror jeg er blue, men kan jo være feil bilde

ellers er jo prisene Harddisk - Western Digital Scorpio Blue 500 GB - Prisguide - Hardware.no

Newcomer michalk sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan nevne at jeg prøvde med en 2,5" 320GB Western Digital Scorpio Blue, og boksen nektet å godta disken. Ble sittende i en evig Err01-Err07-løkke.

Endte opp med å hive inn en gammel 2,5" Samsung jeg hadde liggende, og det fungerte utmerket.

Spin-down-problemet ble forøvrig løst i forrige firmware, så disker skal ikke lengre spinne selv om boksen går i standby. Dette var i alle fall tilfelle med Samsung-disken min.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ghabbe
    Sannsynligvis må vi nok kjøpe en ny boks for å få ny funksjonalitet, ja..

Og så spørs det om det blir så mye av den utvidelsen og oppgraderingen som har blitt lovet i år i tidligere kundenytt da. Jeg så at i det siste kundenytt var dette blitt mye vagere.. Noen som har hørt noe mer om dette?

Stilig at de kjører reklame for "årets julegave" på HD PVR-boksen på hjemmesidene sine også.
    Jeg sendte en melding til CD angående dette:

"Hei, Hva skjedde med oppdateringen til ny programvare på denne dekoderen? Det ble sagt at denne skulle oppdateres i løpet av 2010, men det skjedde aldri noe mer? Jeg tenker da på den store oppgradering som ble gjort hos parabolkundene."

Her er svaret jeg fikk:

"Hei Takk for henvendelsen. Desverre er ikke programvareoppdateringen lanser på kabelsegmentet enda. Med vennlig hilsenCanal Digital"

Det skjønte jeg nesten, men er det noen som har hørt noe annet om dette? :?:

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en veldig god grunn til at vi ikke har fått den enda, og det er fordi det er sinnsykt mye feil på den.

Vi er heldige som ikke har fått den for å si det sånn.

Forhåpentligvis får de luket ut de fleste feilene "snart" og da får vi den vi også.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går tror jeg tuneren min hang seg opp igjen.
    Jeg prøvde å slå den av, den brukte over 1 min og viste klokken, blinket på led-lampen og disken snurret...

Den skal vel ikke bruke såpass lang tid å slå seg av? jeg holdt inne strømknappen og da gikk den av.

Nå hører jeg faktisk ikke tuneren, så lenge jeg har på varmepumpe og pcen, men pcen skal ejg bygge inn i htpc kabinett. må dog prioritere ny tv, m.m. først.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hører heller ikke boksen, så lenge varmepumpa, pc'en og oppvaskmaskina går, og kona bruker hårføneren....

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av happymeal
    Jeg hører heller ikke boksen, så lenge varmepumpa, pc'en og oppvaskmaskina går, og kona bruker hårføneren....
    Hehe.. Sitter med vaskemaskinen på. Og koste meg med å slippe lyden fra andre maskiner.

Skulle hatt sentral vannkjøling. Litt samme prinsipp som sentralstøvsuger. Bare med flere uttak. Og moddet boksen så en i det minste kunne slippet vifte støyen..

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av happymeal
    ja, hårføneren er nok også fin til å dempe lyden fra tuneren!
    Samboeren min studerer i utlandet nå, men jeg skal besøke henne i en uke nå straks.. Kanskje jeg skal ta med tuneren for å nyte den sammen med hårføner :-)

Sitat Opprinnelig postet av G0MP
    Hehe.. Sitter med vaskemaskinen på. Og koste meg med å slippe lyden fra andre maskiner.

Skulle hatt sentral vannkjøling. Litt samme prinsipp som sentralstøvsuger. Bare med flere uttak. Og moddet boksen så en i det minste kunne slippet vifte støyen..
    he he, ja.. men disken lager også en del lyd :/
    Men en 2.5" sata skal nok gjøre en del, ev. har jeg faktisk tenkt litt: hvorfor skal man ikke kunne bruke en ekstern disk med e-sata? Da kan man jo når disken er full, bare initialisere en ny ekstern disk?

De eksterne diskene pleier jo ikke bråke noe særlig :-P Hadde vært litt morro å teste det der, he he.. Det som hadde vært spesielt kult, hadde vært en slik ekstern "disk docking" greie jeg har sett man får for ca 2-300kr. (man setter bare en sata-disk rett nedi den). regner med den har esata også.

edit: tenkte på en slik > Komplett.no - eMagic HDD Docking USB 2.0 + eSATA

Er det noen som har en slik og vil teste på tuneren sin? :P

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I bruksanvisningen til CD's HD-PVR står det ingenting om bruk av galvanisk skille. Bruker dere det alikevell ?

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen måte å få fullsize bilde på kanaler som ikke fyller hele skjermen?

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    I bruksanvisningen til CD's HD-PVR står det ingenting om bruk av galvanisk skille. Bruker dere det alikevell ?
    Er vel bare når man har antenneledningen rett i TV'en at det er behov for galvanisk skille.

Hadde besøk av montør her om dagen pga bytte av veggkontakt. Han sa det ikke var nødvendig med skille, og at galvaniske skiller av dårlig kvalitet snarere skapte problemer enn å løse dem.

Side 99 av 114 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 95 96 97 98 99 100 101 102 103 109 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •