Canal digital HD-PVR for Kabel tv - Side 98

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 98 av 114 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 94 95 96 97 98 99 100 101 102 108 ... SisteSiste
Viser resultater 1,941 til 1,960 av 2261
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Angry Nytt år, ingen muligheter?

Har vært bortreist siden nyttårsaften og møkkaboksen har ikke tatt opp en dritt siden nyttår. Siden vi har to bokser og har hatt problemer med opptak i forbindelse med datoskifter tidligere, programmerte vi for sikkerhets skyld begge boksene til å ta opp mens vi var bortreist.
    Hjalp det da kanskje? Neida, finnes ikke spor av opptak på noen av boksene. Null, niks nada!! :evil: :evil: :evil:

Active togr sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en canal digital her som har hengt seg helt. Står bare å blinker rødt, og ikke noe bilde. Ikke går jeg slått den av med fjernkontrollen heller. må ta ut kontakten. når jeg setter den i igjen, står den bare å blinker rødt igjen.

Har alltid vært litt trøbbel med den, men ikke så ille som nå. Noen tips på hva jeg kan prøve?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hahaha, for en tullete boks dette er!
    Jeg har bare testet min i 5 minutter med tv-signaler (har ikke tv enda), men i dag trodde jeg at pc'en min hadde en vifte som var utslitt.. Hørte en stygg ulelyd, men det viste seg at jeg hadde kommet borti dekoderen med gardintrappen.

Lyden var rett å slett PVR-dekoderen.. LOL.. et lite jetfly!
    Jeg klarte heller ei å slå den av med fjernkontrollen, så jeg måtte ta den med strømknappen som av en eller annen merkelig grunn er montert på ledningen?.

Ps. har vi lov å modde på de boksene her? eller er de canal digital sin eiendom?
    Jeg kunne jo bare moddet inn en større vifte, om det er lov(?).
    ev. må jeg ha en slags møbel som kan dempe jetflylyden.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av togr
    Har en canal digital her som har hengt seg helt. Står bare å blinker rødt, og ikke noe bilde. Ikke går jeg slått den av med fjernkontrollen heller. må ta ut kontakten. når jeg setter den i igjen, står den bare å blinker rødt igjen.

Har alltid vært litt trøbbel med den, men ikke så ille som nå. Noen tips på hva jeg kan prøve?
    Jeg opplevde noe lignende selv rundt juletider. Ikke her jeg bor, men hos foreldrene mine. Tror det var noe greier med frekvensendringer på kabelnettet der.
    Sto det "init" på displayet mens det røde lyset blinka?
    Ikke sikkert du har samme problemet jeg hadde, men hos meg tok det ca. 5 minutter før bildet kom. Når jeg slo av og på igjen var det samme ventingen på nytt. Når bildet først kom var det en del merkelige navn på noen av kanalene. "Service" etterfulgt av 4 siffer..
    Jeg prøvde å endre til riktig frekvens ift. riktig by (finner frekvenser på canaldigital.no) og da kom det automatisk et nytt kanalsøk og etterpå poppet bildet opp med en gang. Man skal vel egentlig ikke skifte frekvens manuelt, men det funka hos meg. Kan jo alltids resette frekvensen til standardinnstilling hvis det ikke blir bra.
    Det var ihvertfall det jeg måtte gjøre og har ikke hatt problemer med det siden.

Sjekk også om det er noen driftsmelding om feil i kabeltv-området ditt også.

Active togr sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Verminator
    Jeg opplevde noe lignende selv rundt juletider. Ikke her jeg bor, men hos foreldrene mine. Tror det var noe greier med frekvensendringer på kabelnettet der.
    Sto det "init" på displayet mens det røde lyset blinka?
    Ikke sikkert du har samme problemet jeg hadde, men hos meg tok det ca. 5 minutter før bildet kom. Når jeg slo av og på igjen var det samme ventingen på nytt. Når bildet først kom var det en del merkelige navn på noen av kanalene. "Service" etterfulgt av 4 siffer..
    Jeg prøvde å endre til riktig frekvens ift. riktig by (finner frekvenser på canaldigital.no) og da kom det automatisk et nytt kanalsøk og etterpå poppet bildet opp med en gang. Man skal vel egentlig ikke skifte frekvens manuelt, men det funka hos meg. Kan jo alltids resette frekvensen til standardinnstilling hvis det ikke blir bra.
    Det var ihvertfall det jeg måtte gjøre og har ikke hatt problemer med det siden.

Sjekk også om det er noen driftsmelding om feil i kabeltv-området ditt også.
    Ja mulig det var det. Ringte canal digital og sa at den hadde klikka helt. Da hadde den stått i 2 timer uten noe bilde(bilde kom jo selvfølgelig når jeg snakket med kundeservise) Fikk spørsmål om den fikk nok strøm? uansett så skulle de sende meg en ny boks

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DaButcher
    hahaha, for en tullete boks dette er!
    Jeg har bare testet min i 5 minutter med tv-signaler (har ikke tv enda), men i dag trodde jeg at pc'en min hadde en vifte som var utslitt.. Hørte en stygg ulelyd, men det viste seg at jeg hadde kommet borti dekoderen med gardintrappen.

Lyden var rett å slett PVR-dekoderen.. LOL.. et lite jetfly!
    Jeg klarte heller ei å slå den av med fjernkontrollen, så jeg måtte ta den med strømknappen som av en eller annen merkelig grunn er montert på ledningen?.

Ps. har vi lov å modde på de boksene her? eller er de canal digital sin eiendom?
    Jeg kunne jo bare moddet inn en større vifte, om det er lov(?).
    ev. må jeg ha en slags møbel som kan dempe jetflylyden.
    Strømknapp på ledningen! EUREKA!

Jeg må ta den inn og ut, og det er så slit i mørket bak der trangt og jævelig..

Hvor har du fått tak i ledning med bryter på?

Har CD skjønt at boksen demems er så tragisk at de har begynt å levere med det? Eller har du kjøpt selv?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G0MP

Har CD skjønt at boksen demems er så tragisk at de har begynt å levere med det? Eller har du kjøpt selv?
    det fulgte med, det ser ut som en lampettbryter :-P kan ta bilde av den om du vil, he he.. (vet ikke om jeg rekker det før jeg må en tur ut å hente varmepumpe)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Boksen har da en av/på knapp på forsiden. Hvis boksen henger kan man holde den inne i noen sekunder så slår den seg av. Du med strømknapp på ledningen, er det virkelig en HDPVR boks fra canaldigital du snakker om her?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har HDPVR fra Canal Digital, med den omtalte strømbryteren på ledningen.
    Og den har kommet godt til nytte ett par ganger.

Av/På-knappen på forsiden har ikke virket - selv om den har blitt holdt inne i 10, 20, 30 sekuner.......

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går det å formater disken, uten å miste alt? Opptaks lista mi er helt på tryne... Slettet alt, men fikk ikke 100% ledig plass..

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Sitat Opprinnelig postet av blibak
    Boksen har da en av/på knapp på forsiden. Hvis boksen henger kan man holde den inne i noen sekunder så slår den seg av. Du med strømknapp på ledningen, er det virkelig en HDPVR boks fra canaldigital du snakker om her?
    Tillat meg å le av deg..

Den knappen kan jeg teipe inne, når det går til *******.. Hjelper ikke en dritt..

Må kutte strømmen..

Intermediate leifeinar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har HDPVR fra Canal Digital, med den omtalte strømbryteren på ledningen.
    Og den har kommet godt til nytte ett par ganger
    jeg har også den bryteren. men det skal sies at den den har sluttet å låse seg etter at jeg ordnet med skikklig kjøling i boksen. min er faring er at det er varme som gjør at den låser seg.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tillat meg å le av deg..

Den knappen kan jeg teipe inne, når det går til *******.. Hjelper ikke en dritt..

Må kutte strømmen..
    Hyggelig å kunne bidra til god stemning på promperommet ditt. Det funker på boksen min når den henger seg. Skjedde senest i går da jeg bladde i opptakslista.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ojoj...for ett nivå!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av happymeal
    ojoj...for ett nivå!
    Sorry, klarte ikke la vær:???:

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk nettopp mail fra CanalDigital kabel TV.

Nat Geo Wild HD og MTV HD legges ut på kabelnettet i morgen 26. januar

NRK 2 HD og NRK 3 HD lanseres 9. februar

Da mangler vi som har kabel TV bare ESPN HD, så begynner det og ligne på noe :-D

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Fikk nettopp mail fra CanalDigital kabel TV.

Nat Geo Wild HD og MTV HD legges ut på kabelnettet i morgen 26. januar

NRK 2 HD og NRK 3 HD lanseres 9. februar

Da mangler vi som har kabel TV bare ESPN HD, så begynner det og ligne på noe :-D
    Har bare grunnpakken jeg.

Noen som har åssen en formaterer maskina i hode? Glemt åssen en gjør det, og finner ingen måte å bare formatere lagrede filmene. Så må starte helt på nytt igjen.

Sliter med det at jeg selv om jeg sletter ALT i lista av opptak jeg hadde, så får jeg ikke100% ledig plass.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bare grunnpakken jeg.

Noen som har åssen en formaterer maskina i hode? Glemt åssen en gjør det, og finner ingen måte å bare formatere lagrede filmene. Så må starte helt på nytt igjen.

Sliter med det at jeg selv om jeg sletter ALT i lista av opptak jeg hadde, så får jeg ikke100% ledig plass.
    de nye kanalene kommer inn i grunnpakken.
    må si grunnpakken er enorm i forhold til forrige gang jeg hadde kabeltv (den gangen uten dekoder). Om jeg telte rett, har jeg 52(?) kanaler? Ikke helt sikker :P

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Meny > Teknisk informasjon > Produktdata

Trykk på følgende 3 taster etter hverandre: Rød - i(info) - Grønn

Gå til "Harddisk" og trykk OK

Nederst på listen finnes nå "Formatere harddisk"

PS. Alt slettes som sagt, der finnes så vidt jeg vet ingen annen mulighet og få tilbake 100% ledig plass.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DaButcher
    de nye kanalene kommer inn i grunnpakken.
    må si grunnpakken er enorm i forhold til forrige gang jeg hadde kabeltv (den gangen uten dekoder). Om jeg telte rett, har jeg 52(?) kanaler? Ikke helt sikker :P
    Ja, Canal Digitals grunnpakke og HD tilbud er definitivt markedets beste :-D

Side 98 av 114 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 94 95 96 97 98 99 100 101 102 108 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •