Canal digital HD-PVR for Kabel tv - Side 97

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 97 av 114 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 93 94 95 96 97 98 99 100 101 107 ... SisteSiste
Viser resultater 1,921 til 1,940 av 2261
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Min PVR har fungert nogenlunde greit i et års tid, frem til nå... Har siste firmware. Sist torsdag så tok den plutselig ikke opp det som var programmert, og til min og fruens store irritasjon så uteble dermed en epsiode av "Dag". Satt som serieopptak, og fungerte flott i mange uker.

Den har også fusket med et par andre opptakt nå i helga, programmerte inn noen for å teste litt. Noen har uteblitt, og ett ble recorda på feil tidspunkt (kan seff ha vært NRK2 som endret skjema). Opplevde også at jeg "tok den på fersken" i å ikke ha startet opptak, jeg mener det var EPG jeg gikk inn og ut av, og da starten den plutselig (men selvsagt midt inne i programmet).

Noen andre som har merket dette...?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å jada - dette hender innimellom dette også. Men mer sjeldent nå med siste oppdatering

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wideload
    Å jada - dette hender innimellom dette også. Men mer sjeldent nå med siste oppdatering
    Noen anelse om hva som evt. trigger denne oppføreselen, og tiltak som kan gjøres for å redusere risikoen? Ganske irriterende å miste noe du ser frem til

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er blitt et stort problem i det siste for meg også. Har mistet både Dag, 71N og Borgen som har fungert fint før. (har ikke serieopptak på lista med gammel dato)
    I tillegg forsvinner optak som ligger inne på my tv lista?

Fryktelig irriterende, skulle ønske Tivo kom snart? Noen som vet noe mer om samsung sin boks, den burde vel vært godkjent nå snart?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rent bortsett fra å bedrive bloting til Odin og Tor så har jeg ingen reelle forslag til at this piece of french shait skal oppføre seg bedre

Og noen tivo-boks tviler jeg på at vi ser for kabel-kunder før i 2013.

Newcomer DannyRS sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De siste ukene har HD kanalene og et par andre vært ubrukelige.
    På det beste hakker de hvert 10 sekund, bildet fryser etc. Mens discovery HD for eksempel bare har svart skjerm og deretter "dårlig signalstyrke" eller lignende beskjed kommer opp..
    TVN / TVN HD / og den nye TVN sliter også....

Ganske irriterendes. Har virka bra før, dvs kvaliteten på sendingene.
    Boksen støyer jo, og serieopptak er ikke helt i det gode hjørnet, henger seg en gang i uka etc, men bildekvaliteten har alltid vært strålende. Til nå.

Har en kompis som bor typ 100m unna og han har ikke samme problemene..

Så vi får se hva de sier på kundeservice... De kjenner nok ikke til problemet.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av opresterud
    Noen anelse om hva som evt. trigger denne oppføreselen, og tiltak som kan gjøres for å redusere risikoen? Ganske irriterende å miste noe du ser frem til
    Vær oppmerksom rett etter hvert månedsskifte. Virker som det blir noe krøll hver gang vi går over i en ny måned. Programmer gjerne manuelt på nytt rett etter at en ny måned har startet.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wideload
    Rent bortsett fra å bedrive bloting til Odin og Tor så har jeg ingen reelle forslag til at this piece of french shait skal oppføre seg bedre

Og noen tivo-boks tviler jeg på at vi ser for kabel-kunder før i 2013.
    Etter hva jeg erfarer så kommer ikke TIVO til kabel-tv, men det er visst planlagt å lansere en Handan-boks i 2011.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny HD-PVR dekoder:
    HD PVR: Ny HD PVR-boks fra Canal Digital - DinSide Bolig

Slik jeg tolket denne artikkelen kommer det både en ny boks og man kan velge å beholde den gamle dekoderen med nye oppdatering/software (TiVo?)
    Får håpe den nye dekoderen er en langt bedre løsning, men jeg er særdeles lite villig til å betale noe særlig for denne boksen. Vi som har slitt med HD-PVR'n fra Sagem lenge bør kunne få den nye svært billig eller faktisk få byttet den gamle gratis. Er temmelig sikker på at det aldri i verden kommer til å skje, men det hadde vært et smart trekk fra CD for å holde på kundene sine. Jeg tipper vel de skal ha en 3-4000 kr. for den nye og vi sitter igjen med en haug med dekodere som knapt brukes.
    De bør faktisk gå tilbake til utleie av dekodere sånn som bl.a. GET gjør så slipper vi å bruke tusenvis av kroner på dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sannsynligvis må vi nok kjøpe en ny boks for å få ny funksjonalitet, ja..

Og så spørs det om det blir så mye av den utvidelsen og oppgraderingen som har blitt lovet i år i tidligere kundenytt da. Jeg så at i det siste kundenytt var dette blitt mye vagere.. Noen som har hørt noe mer om dette?

Stilig at de kjører reklame for "årets julegave" på HD PVR-boksen på hjemmesidene sine også.

Intermediate Espen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på noe angående videoinnstillinger på denne boksen!! Skal den stå på 720 eller 1080? Jeg har full-hd tv, men sender HD kanalene i full-hd? Hvordan kan man lese informasjon (bidekvalitet osv) ut i fra hver enkelt kanal, som enkelte her gjør?

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen84
    Lurer på noe angående videoinnstillinger på denne boksen!! Skal den stå på 720 eller 1080? Jeg har full-hd tv, men sender HD kanalene i full-hd? Hvordan kan man lese informasjon (bidekvalitet osv) ut i fra hver enkelt kanal, som enkelte her gjør?
    NRK HD og SVT HD sender i 720p, resten av HD kanalene sender i 1080i. Jeg har boksen stående på 1080i stort sett hele tiden. Av og til når jeg ser på NRK HD eller SVT HD stiller jeg dog om til 720p siden det gir bedre bildekvalitet. Grunnen er vel at det blir mindre manipulering av bildet siden det da oppskaleres direkte til 1080p i TV, uten og gå innen interlacing i boksen og deinterlacing i TV.

Det aller beste hadde selvfølgelig vært og ha et valg der boksen bare dekoder signalet og sender det videre i native oppløsning. Men den muligheten vil vi nok aldri få med denne franske superboksen

De som kan lese informasjon om oppløsning på innsignalet bruker noe annet enn denne Sagem boksen.

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    NRK HD og SVT HD sender i 720p, resten av HD kanalene sender i 1080i. Jeg har boksen stående på 1080i stort sett hele tiden. Av og til når jeg ser på NRK HD eller SVT HD stiller jeg dog om til 720p siden det gir bedre bildekvalitet. Grunnen er vel at det blir mindre manipulering av bildet siden det da oppskaleres direkte til 1080p i TV, uten og gå innen interlacing i boksen og deinterlacing i TV.

Det aller beste hadde selvfølgelig vært og ha et valg der boksen bare dekoder signalet og sender det videre i native oppløsning. Men den muligheten vil vi nok aldri få med denne franske superboksen

De som kan lese informasjon om oppløsning på innsignalet bruker noe annet enn denne Sagem boksen.
    Okay!! Takk for svar!! Premier League HD er også i 1080i ja?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okay!! Takk for svar!! Premier League HD er også i 1080i ja?
    Oops, det er jeg faktisk ikke sikker på, abonnerer ikke på Premiere League HD siden jeg foretrekker å se fotball på puben.

Men det er vel bare å bytte oppløsning frem og tilbake, så finner du fort ut hva som gir best bilde.

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oops, det er jeg faktisk ikke sikker på, abonnerer ikke på Premiere League HD siden jeg foretrekker å se fotball på puben.

Men det er vel bare å bytte oppløsning frem og tilbake, så finner du fort ut hva som gir best bilde.
    Okay.. men da skal jeg trykke litt!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et spørsmål her til andre med HDPVR dekoder.

Når jeg trykker på "slå av knappen" øverst til høyre, så går grønn lyset over til å blinke rødt i displayet (stand by) denne blinker uten å stoppe.
    Snakket med CD support angående dette og de sier det skal være sånn.
    Ok greit nok det, men da lurer jeg på hva er vitsen med å trykke på "slå av knappen" slik at dekoder settes i stand by mode (der grønnlampa blir rød og blinker) når man ikke kan få en rask oppstart ved å trykke en annen knapp??????????? trykker jeg på "slå av knappen" en gang til så slutter lampa å blinke og dekoderen slår seg helt av.
    Noen som har noen formeninger om dette? Jeg forstår ikke logikken i denne stand by modusen når det ikke er en måte for hurtig oppstart.

Har Canal Digital kabel tv og programvare versjon er V2.3.8

Tusen takk for svar

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okay.. men da skal jeg trykke litt!!
    Trykket litt uten å se noe særlig forskjell. Usikker på hva jeg syns er best!! Noen som kan bekrefte hva slags oppløsning TV2 premier league HD sender i?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razorray
    Har et spørsmål her til andre med HDPVR dekoder.

Når jeg trykker på "slå av knappen" øverst til høyre, så går grønn lyset over til å blinke rødt i displayet (stand by) denne blinker uten å stoppe.
    Snakket med CD support angående dette og de sier det skal være sånn.
    Ok greit nok det, men da lurer jeg på hva er vitsen med å trykke på "slå av knappen" slik at dekoder settes i stand by mode (der grønnlampa blir rød og blinker) når man ikke kan få en rask oppstart ved å trykke en annen knapp??????????? trykker jeg på "slå av knappen" en gang til så slutter lampa å blinke og dekoderen slår seg helt av.
    Noen som har noen formeninger om dette? Jeg forstår ikke logikken i denne stand by modusen når det ikke er en måte for hurtig oppstart.

Har Canal Digital kabel tv og programvare versjon er V2.3.8

Tusen takk for svar
    Min blinker rødt i noen minutter, før den slår seg helt av. Dette kom med en av de siste oppdateringene, den bruker et par minutter for å sjekke harddisk og filstatus før den slår seg helt av. Hvis man trykker på "slå av knappen" en gang til så slår den seg av uten å sjekke noen ting, det kan neppe være gunstig så derfor gjør jeg aldri det.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan bekrefte hva slags oppløsning TV2 premier league HD sender i?
    Prøv og spør på en av satellittrådene, der er en del folk som har dekodere som gir info om oppløsning og bitrate på signalet.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En av grunnene er at det da ville blitt lange og svært irriterende pauser når du hopper mellom kanalene med forskjellig oppløsning.

De burde selvsagt gitt oss muligheten sånn at vi kan velge selv og ikke tatt valget for oss.

De fleste som har testet bokser som gir native oppløsning ender med å slå dette av da pausene er for lange og irriterende til at man gidder i lengden.

På min Sony TV og projector som ikke er de billigste modellene er bildet veldig bra og bildekvaliteten er faktisk ikke noe tema på denne boksen for min del.

Det er stabiliteten og brukergrensesnittet som suger, ikke bildet.

Side 97 av 114 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 93 94 95 96 97 98 99 100 101 107 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •