Canal digital HD-PVR for Kabel tv - Side 96

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 96 av 114 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 92 93 94 95 96 97 98 99 100 106 ... SisteSiste
Viser resultater 1,901 til 1,920 av 2261
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Boksen min har slått seg på et par ganger om natta, ca kl 0030. Displayet viser da kanalnummer, men lyset er rødt så den sender ikke ut bilde. Opptakslista er helt tom, så det er ikke planlagt noen opptak på dette tidspunktet.

Noen som vet hva dette er? Fryktelig irriterende da jeg sover 2 meter fra dekoderen og våkner av dette.

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KjellV
    Boksen min har slått seg på et par ganger om natta, ca kl 0030. Displayet viser da kanalnummer, men lyset er rødt så den sender ikke ut bilde. Opptakslista er helt tom, så det er ikke planlagt noen opptak på dette tidspunktet.

Noen som vet hva dette er? Fryktelig irriterende da jeg sover 2 meter fra dekoderen og våkner av dette.
    Min gjør det samme rundt samme tidspunkt. Virker som det er en selvtest eller lignende.
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Min nyeste PVR (har to, fikk en gjennom en borettslagsavtale i år) oppfører seg på samme måte. Slår seg på i halv ni-tida på kvelden og ca halv ett om natta. Denne PVR'n står på gjesterommet, og siden viftestøyen på denne er plagsom så har jeg kuttet strømmen på den når den ikke er i bruk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Hvordan var responsen fra CD?
    Responsen var forsåvidt at de tar oss på alvor. Jeg fikk et inntrykk av at jeg fikk formidlet problemene på en god måte, og at vi ikke synes det var særlig akseptabelt sånn produktet er i dag.

Jeg har blitt lovet en tilbakemelding fra møtet, samt at jeg har invitert dem til å bli medlem både på avforum, hjemmekino og på facebook gruppa for å snakke med oss direkte. Jeg mener at kanskje noe av det verste er manglende informasjon. Om vi ringer kundeservice får vi opptygde og ofte gale svar, og de problemene vi beskriver her virker det som om kundeservice kommer til kort med.

Vi diskuterte noen løsninger, men hovedpoenget mitt er at de må komme oss i møte og snakke med oss så vi oppfatter at vi blir hørt! Dette poenget mener jeg de tok.

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan man kan si at CD tar kundene på alvor har jeg ingen forståelse for. Selv etter at Vi dro de inn på TV2 hjelper deg så syntes jeg ikke dekoderen har blitt bedre. Den siste oppdateringa som kom ga inntrykk av å være bedre men etter en liten stund begynner de samme problemene å melde seg igjen. min fryser minst 2 ganger pr dag. bildet blir borte om man trykker for fort i menyene. dekoderen er generelt treg. det eneste som kan sies å fungere topp er bildet og lyden. det eneste som ikke boksen står for selv. alle funksjonene har en eller annen glitch. Jeg har min 7ende!!! boks pr dags dato.
    ingen av de tidligere boksene har fungert slik den er ment å fungere.

ikke det at den jeg har nå er noe bedre.. er bare drittlei av boksen og venter på at de etterhvert slipper en ny boks. Da skal de få ta min i retur om vi så må møtes i retten. og jeg skal ha ny dekoder.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Boksen slår seg på for å laste ned EPG data slik at evnt. serieopptak blir oppdatert, men jeg forsto det slik at den kun gjør dette hvis den ikke har vært på i siste 24 timer.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dennis
    men jeg forsto det slik at den kun gjør dette hvis den ikke har vært på i siste 24 timer.
    Aha. Det forklarer hvorfor bare den éne boksen oppfører seg slik.

Newcomer rampi sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    latterlig å betale så mye for en boks som ikke funker.
    man får en bærbar pc til prisen av den drittboksen som fungerer 1000% bedre.

synes vi skal klage saken inn til Forbrukerportalen - Forbrukerrådet på nett ..

for å selge et slikt produkt, med så mye feil kan da ikke være lovlig?
    Kjøp fra butikk (forbrukerkjøpsloven) - Forbrukerportalen

om de har visst om disse problemene, er det enda værre på CD.

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rampi
    latterlig å betale så mye for en boks som ikke funker.
    man får en bærbar pc til prisen av den drittboksen som fungerer 1000% bedre.

synes vi skal klage saken inn til Forbrukerportalen - Forbrukerrådet på nett ..

for å selge et slikt produkt, med så mye feil kan da ikke være lovlig?
    Kjøp fra butikk (forbrukerkjøpsloven) - Forbrukerportalen

om de har visst om disse problemene, er det enda værre på CD.
    Jeg forsøkte meg på TV-kort til bærbar.. Hadde det før når jeg hadde stasjonær, men får ikke til å fungere på bærbare med eksternt kort. Testet så å si alt som er i salg.. Så det er ikke så lett som du sier der. Da hadde jeg returnert denne boksen nesten umiddelbart.

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Kanskje litt off topic. Men åssen får jeg inn den nye kanalen MAX? Ser den er inkludert i grunnpakken, men får ikke tak i den..

Er det den gode gamle "du må formatere" som gjelder?

Gidder ikke ringe de apatiske folka som kaller seg kundeservice..

Må nok snart formatere uansett, men har noen opptak lagret som jeg vil se senere..

MAO: Er det mulig å få inn denne nye kanalen, uten å formatere?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G0MP
    Kanskje litt off topic. Men åssen får jeg inn den nye kanalen MAX? Ser den er inkludert i grunnpakken, men får ikke tak i den..

Er det den gode gamle "du må formatere" som gjelder?

Gidder ikke ringe de apatiske folka som kaller seg kundeservice..

Må nok snart formatere uansett, men har noen opptak lagret som jeg vil se senere..

MAO: Er det mulig å få inn denne nye kanalen, uten å formatere?
    Det er da bare å gå på "meny" å kjøre et nytt kanalsøk? Hos meg kom MAX inn automagisk, mener jeg å huske. Dersom du bruker favorittliste på kanaler, må du selvfølgelig huske å overføre kanalen fra liste A til liste B...

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cevillan
    Det er da bare å gå på "meny" å kjøre et nytt kanalsøk? Hos meg kom MAX inn automagisk, mener jeg å huske. Dersom du bruker favorittliste på kanaler, må du selvfølgelig huske å overføre kanalen fra liste A til liste B...
    Var det som var problemet. Jeg var på liste B .. Fant den nå!

Fant også noe som het "tv2 bliss" eller noe sånt, men den vises hele tiden i feil format. Blir sånn zooma bilde.

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tilbake på topic..

Har ett nytt problem med boksen nå..

Som er sjukelig plagsomt..

Plutselig helt ut av det blå mister jeg signalet til TV'n..

Er bare å skifte kanal, og tilbake, så har jeg signal igjen. Men det avbryter jo opptak og sånt.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå ser det ut som der er noe på gang :grin:

TiVo skal levere avanserte TV-tjenester til Canal Digital - Canal Digital NO

Riktignok er bare parabol nevnt, men TiVo leverer bokser til kabel også, så dette kan nok vi kabelfolk også få glede av

Lurer på hvor mye den vil koste?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Nå ser det ut som der er noe på gang :grin:

TiVo skal levere avanserte TV-tjenester til Canal Digital - Canal Digital NO

Riktignok er bare parabol nevnt, men TiVo leverer bokser til kabel også, så dette kan nok vi kabelfolk også få glede av

Lurer på hvor mye den vil koste?
    i 2014 tenker jeg.... og den bør koste 0,- for oss som har dette skitet av et makkverk de kaller HD-PVR i dag...

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wideload
    i 2014 tenker jeg.... og den bør koste 0,- for oss som har dette skitet av et makkverk de kaller HD-PVR i dag...
    Tja, min fungerer perfekt, og så lenge den gjør det kan jeg godt vente litt ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Tja, min fungerer perfekt, og så lenge den gjør det kan jeg godt vente litt ;-)
    Hehe, så bra

Det er nok mange som har bokser de er fornøyde med - men det er også urovekkende mange som har mange av de problemene som er nevnt her og på Facebook-gruppa som omhandler problemene. Grunnleggeren av den gruppa har vært i møte med Telenor, og konsensus var visstnok at de ikke kan fortsette å late som at det ikke er noen problemer (som TV2 Hjelper deg-saken gav inntrykk av).

Jeg sliter med følgende:

1. Det låser seg i MyTV under sletting av gamle opptak, samt når jeg leter opp og ned i lista etter opptaket jeg skal se på
    2. Jeg får meldingen "Et annet opptak er programmert samtidig..." på skjermen når det ikke er det.....
    3. Det blir tatt opp reprise-sendinger på serieopptak (ikke alle, Skavlan f.eks skjer dette på....)
    4. Serieopptak-bug'n hvor gamle utdaterte serieopptak sperrer for å legge inn nye (meldingen "tidligere opptak kan ikke tas opp"..) (den kommer jeg meg rundt, men allikevel....)
    5. Bråkete boks

Et par andre ting også, men det har med brukervennlighet å gjøre, og ikke "faulty by design".

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min boks er generelt ganske bra. Låser seg meget skjelden og serieoptak buggen er lett å fikse.

Det som derimot skjer er at opptak forsvinner fra "my tv" uten at de er slettet?? Har ikke sett at dette er vanlig feil. Noen som vet noe om dette? Vi mistet første episode av Anna Karenina, noe som fruen ikke var fornøyd med.... (Vi ser vanligvis serier når vi har alle episoder)

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er nok blant de første som oppgraderer, for her er det faktisk min andre halvdel som er den største kritiker (og det sier litt, hun kommenterer svært sjelden tekniske duppeditter).

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min kone er også (om mulig) enda mer misfornøyd med denne boksen fra CD enn jeg er, så jeg tviler på at hun setter ned foten når jeg antyder at det kommer en ny boks i huset - uansett kostnad...

Side 96 av 114 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 92 93 94 95 96 97 98 99 100 106 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •