Canal digital HD-PVR for Kabel tv - Side 94

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 94 av 114 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 90 91 92 93 94 95 96 97 98 104 ... SisteSiste
Viser resultater 1,861 til 1,880 av 2261
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Haha, ikke mye Liverpoolfan, nei.

For min del er det lite interessante sendinger i HD utenom en sjelden gang på NRK og TV2, og føler en dekoder til 3 lapper er litt drøyt for dette. CD ville sjokkerende nok ikke la meg heve kjøpet, så her sitter jeg med den likevel. Får se om det blir en ordning på saken eller om jeg bare har den stående her. Liker ærlig talt bedre min SD-PVR da denne ikke er hørbar slik at jeg kan ta opp ting om natta (bor på hybel, sover 2 meter fra dekoderen og er veldig følsom for støy).

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "CD ville sjokkerende nok ikke la meg heve kjøpet...."

De driver da butikk! Hvordan skulle det vært om alle kunne heve kjøpet kun fordi interessen for PL var dalende? Det er da ikke CD sin skyld!

Synes det får være grenser for hva enkelte mener er grunn til å heve kjøpet sitt. At det er problemer med den j.... drittboksen er én ting, men CD skal ha ros for at de satser på HD-innhold.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ironi er dessverre ikke alltid like lett å fange opp i skriftlig form, jeg tar selvkritikk.

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Sitat Opprinnelig postet av happymeal
    "CD ville sjokkerende nok ikke la meg heve kjøpet...."

De driver da butikk! Hvordan skulle det vært om alle kunne heve kjøpet kun fordi interessen for PL var dalende? Det er da ikke CD sin skyld!

Synes det får være grenser for hva enkelte mener er grunn til å heve kjøpet sitt. At det er problemer med den j.... drittboksen er én ting, men CD skal ha ros for at de satser på HD-innhold.
    Enig med dette as!

Og jeg vil tippe grunnen til at denne boksen der virker feil fri, er grunnet det faktum at 'du' ikke bruker den..

Min også fungerte perfekt de første 4 ukene, helt til de skulle begynne å fikse feil, og erstattet en fikset feil, med 4 nye...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Før flere hopper frem med klørne ute: det var ironi! Det var ikke sjokkerende at jeg ikke fikk heve kjøpet, det er fullt forståelig. Jeg hadde ingen forventninger om å få heve kjøpet, men det var verdt et forsøk!

Var det så ufattelig vanskelig å se ironien? Og i tillegg skjønne hva jeg mente da jeg skrev at det var snakk om ironi?

Det at boksen ikke er mye i bruk betyr ikke at jeg ikke har testet ut de fleste funksjonene og sett at de fungerer. Man må ikke bruke den i et år før man oppdager de mye omtalte feilene.

*gjesp*

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SE DIGITAL-TV UTEN EKSTRA BOKS OG KABLER

- Kast PVR boksen og sett programkortet rett inn i tv'en med en Cam !

Bare tull å stresse med separate digital-tv dekodere. Nå har utvalget av flatskjermer med innebygget dekoder (IDTV) blitt så stort at det ikke er noen grunn til å ha to fjernkontroller for å se tv.

Mange av tv'ene har også PVR mulighet ved hjelp av USB Recording, eller med tilkoblet ekstern harddisk.

IDTV - Canal Digital NO

idtv.no

Komplett.no - Ukens tilbud

Se digital-TV uten dekoder - teknofil.no

Parabolbrukere: Nå kan dere kaste dekoderen - teknofil.no

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KjellV
    Før flere hopper frem med klørne ute: det var ironi!
    He he, skjønte det jeg, det var derfor jeg spurte om du var Liverpool fan :lol:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wind
    Bare tull å stresse med separate digital-tv dekodere. Nå har utvalget av flatskjermer med innebygget dekoder (IDTV) blitt så stort at det ikke er noen grunn til å ha to fjernkontroller for å se tv.

Mange av tv'ene har også PVR mulighet ved hjelp av USB Recording, eller med tilkoblet ekstern harddisk.
    Greit nok, det er ikke noe nytt.

Men jeg har ennå til gode og finne en IDTV som funker med timer opptak og serieopptak, og det er jo så og si hele vitsen med HD-PVR ;-)

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja for all del, IDTV er urgamle nyheter. Men nå er det også blitt langt bedre priser på IDTV. Virker heller ikke at det er så mange som har oppdaget den løsningen...

Man kan nå få med både CAM, nettverkskort og ekstern harddisk i prisen ved kjøp av enkelte Samsung modeller. Samtidig som også selve tv'en har redusert utsalgspris.

Og den like urgamle PVR'n kan man jo ha som en ekstra nødløsning.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne Samsung-boksen som er tuner og opptaker og kanskje virker med Canal Digital sine kort viker interessant. I bruksanvisningen står det om å kopiere innhold til USB. DET ville være bra!

Eneste løsningen for å bevare opptakene sine uten kryptering per idag er så vidt jeg vet med en PC/MAC-løsning med CAM. Som Elgato EyeTV og Terratec H7 for mac for eksempel.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mange tunere er det på de TV'ene?

Kan hun se "Skal vi danse" og samtidig spille inn "Skavlan" ???

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PaulHarald
    Denne Samsung-boksen som er tuner og opptaker og kanskje virker med Canal Digital sine kort viker interessant. I bruksanvisningen står det om å kopiere innhold til USB. DET ville være bra!
    For ordens skyld, det er ingen Samsung-boks. Men Samsung LCD eller plasma tv med innebygget kabel dekoder. Enkelt og greit. Bedre bildekvalitet vil jeg tro det gir også

Og de aktuelle tv'ene med innebygget dekoder som er godkjent og klar for Canal Digital blir det stadig flere av. Snart så det blir standard i flatskjermene

Viktig at man velger tv som er godkjent av Canal Digital og er PVR ready. Så man kan bruke tv'en som PVR opptaker ved hjelp av USB minne eller ekstern harddisk.

Må si det er litt av noen tilbud Canal Digital fører nå:

Samsung 50" 3D Plasma-TV PS50C7705

Førpris kr 17.778,-. Nå kr 11.995,- for hele pakken

Komplett.no - Samsung 50" 3D Plasma-TV PS50C7705

Full-HD, 4xHDMI, UltraSlim, Internet@TV, WIFi Ready, DLNA,
    DVB.T/C/S

- Godkjent og klar for Canal Digital Kabel-TV
    - Kortleser ( CAM ) for CD Kabel-TV inngår i prisen
    - PVR Recording Ready
    - 1 stk ekstern harddisk 320 GB inngår i prisen
    - WLAN Dongle inngår i prisen

Dette følger med i pakken:
    · 1 stk Samsung 50" Plasma-TV PS50C7705 - veil. pris: 13990,-
    · 1 stk Samsung Wlan dongle WIS09AB - veil. pris: 699,-
    · 1 stk Canal Digital Pakke med kort, cam og kabel - veil. pris 995,-
    · 1 stk Samsung 320gb harddisk - veil. pris: 499,-
    · 1 stk Samsung 3D Starter kit (2x 3d briller + film)* - veil. pris: 1595,-

* Kun til de 100 første som bestiller en av de tre 3D pakkene.

Canal Digital sin side om IDTV:

idtv.no
    IDTV - Canal Digital NO

PERSONAL VIDEO RECORDER READY (PVR):

Samsungs utvidede Personal Video Recorder Ready-funksjon gjør det enkelt å følge med på dine favorittprogrammer. Sett helt enkelt inn USB-minnet i tv og velg kanal, klokkeslett og dato i menyen, og la Personal Video Recorder Ready-funksjonen gjøre resten, slik at du kan se favorittprogrammene når du ønsker det.

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    - Hvor mange tunere er det på de TV'ene?

Det er nok bare en tuner, enn så lenge. Vil sikkert skje noe der etterhvert. Men det er jo bare å bruke IDTV med innebygget kortleser og PVR USB minne/ ekstern harddisk det daglige bruk. Og ha den gamle pvr'n fra CD i "beredskap" når behovet melder seg

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opptak har DRM, du kan altså bare se materialet på den TV opptaket kom fra.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor vanskelig vil det være å knekke denne DRM-en? Pleier ikke være så veldig problematisk.

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Sitat Opprinnelig postet av KjellV
    Før flere hopper frem med klørne ute: det var ironi! Det var ikke sjokkerende at jeg ikke fikk heve kjøpet, det er fullt forståelig. Jeg hadde ingen forventninger om å få heve kjøpet, men det var verdt et forsøk!

Var det så ufattelig vanskelig å se ironien? Og i tillegg skjønne hva jeg mente da jeg skrev at det var snakk om ironi?

Det at boksen ikke er mye i bruk betyr ikke at jeg ikke har testet ut de fleste funksjonene og sett at de fungerer. Man må ikke bruke den i et år før man oppdager de mye omtalte feilene.

*gjesp*
    Poenget er det at det IKKE var verdt et forsøk en gang.. Er grenser for hva en skal kunne bruke som grunnlag for retur.

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SE DIGITAL-TV UTEN EKSTRA BOKS OG KABLER

- Kast PVR boksen og sett programkortet rett inn i tv'en med en Cam !

IDTV - Canal Digital NO

idtv.no

Komplett.no - Ukens tilbud

Se digital-TV uten dekoder - teknofil.no

Parabolbrukere: Nå kan dere kaste dekoderen - teknofil.no

Dette var interessant! Jeg kunne trengt en ny TV .. Men er det ikke lenger sånn at kortene er bundet til boksen?

Har hørt med CD før, om jeg kunne bruke den rett i TV.. Men da fikk jeg høre at det kunne jeg bare glemme, for det kortet mitt fungerte BARE i den PVR boksen jeg hadde fått tilsendt.. (Men en får jo ulike svar, fra person til person der inne om en ringer flere ganger rett etter hverandre.)

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Eneste løsningen for å bevare opptakene sine uten kryptering per idag er så vidt jeg vet med en PC/MAC-løsning med CAM. Som Elgato EyeTV og Terratec H7 for mac for eksempel.
    Jeg hadde en stasjonær PC før.. Med TV-kort.. Tok opp ALT jeg ville, når jeg ville, i hvilken kvalitet jeg ville.. DET var grom løsning det! Men nå som jeg har laptop bare, så har jeg testet alt av eksterne TV kort, men ikke fått noe til å fungere..

Savner den funksjonen as. Kunne ta opp uendelig.. Og alt fungerte som lovet! ..

Så jeg veit hva jeg skal ha meg, så fort penge haugen tilater det. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For ordens skyld, det er ingen Samsung-boks. Men Samsung LCD eller plasma tv med innebygget kabel dekoder. Enkelt og greit. Bedre bildekvalitet vil jeg tro det gir også
    Nei. Jeg mente denne som ble omtalt litt lengre opp i tråden:

Førsteklasses 3D Blu-Ray-spiller med PVR BD-C8900 - Blu-ray - Blu-ray | SAMSUNG

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Opptak har DRM, du kan altså bare se materialet på den TV opptaket kom fra.
    Det jeg lurte på (og som ingen sikkert vet før noen har prøvd) var om denne boksen fra Samsung:

Førsteklasses 3D Blu-Ray-spiller med PVR BD-C8900 - Blu-ray - Blu-ray | SAMSUNG

...ville eksportere til USB. Se bruksanvisningen. Å si at det er DRM og ferdig med det er ikke hele sannheten. Med en Mac, Elgato EyeTV og entenen Terratec H7 eller en gammel FireDTV kunne man lett ta opp til harddisk og gjøre hva man ville med opptakene. Samme med PC jamfør innlegget til G0MP overnfor her. Jeg skiftet harddisk i min Canal Digital HD-PVR og sjekket den jeg tok ut av maskinen - sant nok er den full av uleselige filer. Men det jeg tidligere har tatt opp til Mac er selvsagt av-DRM-ifisert på veien et sted.

Men sannsynligheten er vel stor for at denne boksen fra Samsung ikke vil tillate denslags, ihvertfall ikke hvis CD skal godkjenne den. Likevel, man kan bruke mye som ikke er "godkjent".

Side 94 av 114 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 90 91 92 93 94 95 96 97 98 104 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •