Canal digital HD-PVR for Kabel tv - Side 93

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 93 av 114 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 89 90 91 92 93 94 95 96 97 103 113 ... SisteSiste
Viser resultater 1,841 til 1,860 av 2261
    Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Den har 2 tunere og skal visstnok være godkjent nå, men jeg har ikke snakket med CD om de sender ut kort til den.
    De gjør jo ikke det til TV'er som skal være såkalt godkjent.
    Er vel bare å bruke det kortet du allerede har.

Det gjør jo de som bruker Dreambox, Technisat og andre dekodere.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han trenger ikke nytt kort, men CA-modul for dekryptering av kortet.

Det er jo bare å ta en kjapp (SIC) samtale med CD-kondesørvis, så finner man ut om det er mulig å bestille CA-modul til Samsungen.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man trenger jo ekstra kort hvis man vil ha kort i både TV og HD PVR.

Jeg ringte CD for å få ett kort til TV'en min, men det fikk jeg ikke.

Hvis jeg skal ha ett kort til må jeg kjøpe en dekoder som jeg setter i skapet for så å sette kortet i TV'en.

HD PVR'en til Samsung er ikke aktuell for min del da jeg har Samsung allergi men, det kommer snart andre merker etter.

Det kommer snart tv-er med 2 tunere og USB inngang slik at man får full PVR funksjonalitet.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe spesifikk info om TV-modeller Arendal?

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det husker jeg dessverre ikke for jeg leste vanvittig mange reportasjer fra IFA omtrent samtidig, men det var anerkjente merker som Sony eller Philips.

De hadde nok gode kontakter og brukt mye tid på messa for de mente å ha sett apparater med "ekte" internett også, sånn som LAVA har men fra mainstream produsenter.

Jeg synes jo det er merkelig at ikke flere produsenter av både HD PVR og TV'er ikke har implementert internett.
    Det burde jo være enkelt skulle jeg tro.

Har noen hørt noe om når vi kabelkunder får "gleden" av den nye linux plattformen?
    Man skulle jo tro at når det pleier å gå flere uker fra ny software blir sluppet på satelitt dekoderene til kabel dekoderene at vi får nærmest fikk feilfrie produkter, men det er jo ikke akkurat sånn:roll:

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Man trenger jo ekstra kort hvis man vil ha kort i både TV og HD PVR.

Jeg ringte CD for å få ett kort til TV'en min, men det fikk jeg ikke.

Hvis jeg skal ha ett kort til må jeg kjøpe en dekoder som jeg setter i skapet for så å sette kortet i TV'en.

HD PVR'en til Samsung er ikke aktuell for min del da jeg har Samsung allergi men, det kommer snart andre merker etter.

Det kommer snart tv-er med 2 tunere og USB inngang slik at man får full PVR funksjonalitet.
    CD har godkjent en rekke IDTV'er så med godkjent IDTV skal bare være å ta en telefon så leverer CD deg CAM+kort. CAM'en(dvs. kortleser) behøver du uansett siden TV'n din ikke vil fungere uten.
    IDTV - Canal Digital NO

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei prøver igjen

vi har en boks som jeg får kanalene av. Men prøver jeg å koble modem på der så mottar den ikke kabel. Hva er årsaken til dette? bak det så står det noe HZ men tallene er revet bort. Må det stemme sammen med den boksen vi har oppe i stuen ? der jeg får signalene fra nå. Men ønsker å få den ned men modem mottar ikke kabel.

På kabel lyset på modem bare blinker grønt.

Og i stuen så tror jeg vi hadde 5 MHZ om det kan stemme.

Takker på forhånd, og at jeg kommer til å få svar. Er ikke så kjent med nettverk.

Hvilken hadde passet til oss?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    CD har godkjent en rekke IDTV'er så med godkjent IDTV skal bare være å ta en telefon så leverer CD deg CAM+kort. CAM'en(dvs. kortleser) behøver du uansett siden TV'n din ikke vil fungere uten.
    IDTV - Canal Digital NO
    Det stemmer, jeg var nettopp inne på "min side" å sjekket, der er nå mange TV modeller som er offisielt godkjent av CD.

CAM med eller uten kort koster 995 kroner. Velger du CAM med kort må du i tillegg betale 25 kroner kortavgift hver måned.

Hvis man vil prøve et produkt som ikke er godkjent, er det jo bare å si at man har en eller annen av de godkjente modellene, så får man kjøpt CAM.

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kriss66
    Hei prøver igjen

vi har en boks som jeg får kanalene av. Men prøver jeg å koble modem på der så mottar den ikke kabel. Hva er årsaken til dette? bak det så står det noe HZ men tallene er revet bort. Må det stemme sammen med den boksen vi har oppe i stuen ? der jeg får signalene fra nå. Men ønsker å få den ned men modem mottar ikke kabel.

På kabel lyset på modem bare blinker grønt.

Og i stuen så tror jeg vi hadde 5 MHZ om det kan stemme.

Takker på forhånd, og at jeg kommer til å få svar. Er ikke så kjent med nettverk.

Hvilken hadde passet til oss?

laster opp et bilde så det blir lettere.

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy

Sitat Opprinnelig postet av xpd
    Kjøpte vel noe forhastet en Canal Digital HD PVR og fant i ettertid ut at tven jeg har kjøpt (60PK250N) kan kobles rett på uttaket. Hvilke fordeler har jeg av HD PVR boksen fremfor å bare koble rett i tven. Går utifra at bildekvaliteten er den samme?
    Det går ikke.. Kanal kortet ditt fra CD kan bare brukes på DIN boks..

Er helt sjukt!

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy

Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Hvis du kjøper en CAM og kobler rett i den tv-en har du vel ikke opptaksmuligheter i det hele tatt. Nå i 2010 er det jo en selvfølge og ha opptaksmuligheter med pause, chase play, serieopptak og den slags,
    jeg hadde i hvert fall ikke kunnet leve uten de mulighetene
    Hadde stasjonær PC før jeg, med TV kort.. Kunne ta opp ALT jeg ville, NÅR jeg ville..

Å gå over til CD boksen er så trist at jeg får tårer i øynen av å skrive dette..

Og jeg har testet alt av eksterne TV kort, nå som jeg bare har laptop.. Men ikke noe fungere.. Skal si jeg savner det.. Kunne se ALT på TV .. Uten noe probelm... Var en drøm så lenge det varte dog. Tenker tilbake på det med beundring..

Men er kvalmt at CD som gir meg samme muligheten, ikke klarer å gi meg den.. Men bare gir drit med 4 nye feil, for hver som fikses... :|

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe som har irritert meg sinnsykt med denne dekoderen er at siden jeg koblet den til en ny tv, så dukker det opp i displayet på dekoderen bokstavene "Au" regner med dette skal være "Av" kanskje... dette dukker opp f.eks om jeg er uheldig og kommer borte kanal bytte knappene (pil opp/ned eller 1 - 9) som er på tv'ns fjernkontroll, da disse knappene ikke har noen funksjon.
    Uansett, når det står "Au" i displayet på dekoderen så kan jeg ikke bytte kanal, stort sett det meste virker å være "låst" til en kanal i hvertfall.
    Må restarte dekoderen, og de fleste her er vel enige med meg om at restart av hd pvr dekoder er en treg opplevelse.

Noen som vet hva man kan trykke på for å få bort dette u-vesenet?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tuneren er i trassalderen. "Auauauau. Jeg vil ikke."

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jau, den er vel i trass alderen da... 3 uker gammel. :P

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razorray
    Noe som har irritert meg sinnsykt med denne dekoderen er at siden jeg koblet den til en ny tv, så dukker det opp i displayet på dekoderen bokstavene "Au" regner med dette skal være "Av" kanskje... dette dukker opp f.eks om jeg er uheldig og kommer borte kanal bytte knappene (pil opp/ned eller 1 - 9) som er på tv'ns fjernkontroll, da disse knappene ikke har noen funksjon.
    Uansett, når det står "Au" i displayet på dekoderen så kan jeg ikke bytte kanal, stort sett det meste virker å være "låst" til en kanal i hvertfall.
    Må restarte dekoderen, og de fleste her er vel enige med meg om at restart av hd pvr dekoder er en treg opplevelse.

Noen som vet hva man kan trykke på for å få bort dette u-vesenet?
    Bruker du scart? eller er scart koblet til i det hele tatt?
    Mye utstyr som automatisk går til AV når annet utstyr blir slått på og pinne 8 i scarten går høy.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dennis
    Bruker du scart? eller er scart koblet til i det hele tatt?
    Mye utstyr som automatisk går til AV når annet utstyr blir slått på og pinne 8 i scarten går høy.

om scarten gjorde at AV dukket opp og kidnappet systemet så tror jeg det er løst nå.
    Løsning:
    Koblet scart adapter på scarten fra DVD spilleren og kobla på tv'n. (gammal dvd spiller )
    Det som var feil var at scarten var koblet inn på VCR på dekodern.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk dekoderen min for 4,5 uker siden og den har fungert prikkfritt. Grunnen til at jeg skaffet meg en HDPVR var Premier League, men jeg har oppdaget at interessen har dalt betraktelig og jeg angrer på kjøpet. Noen som tror CD er villige til å la meg heve kjøpet? Er dessverre lite sannsynlig. Selge den som brukt taper jeg dessverre 1000-1500kr på.

Intermediate Espen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KjellV
    Fikk dekoderen min for 4,5 uker siden og den har fungert prikkfritt. Grunnen til at jeg skaffet meg en HDPVR var Premier League, men jeg har oppdaget at interessen har dalt betraktelig og jeg angrer på kjøpet. Noen som tror CD er villige til å la meg heve kjøpet? Er dessverre lite sannsynlig. Selge den som brukt taper jeg dessverre 1000-1500kr på.

Det tviler jeg veldig sterkt på, dessverre.. men det koster jo ingenting å spørre!

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du faktisk sitter på en HD PVR som fungerer prikkfritt så er jo denne verd sin vekt i gull

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til at jeg skaffet meg en HDPVR var Premier League, men jeg har oppdaget at interessen har dalt betraktelig og jeg angrer på kjøpet.
    Er du Liverpool supporter

Uansett er det vel greit og ha en HD-PVR som fungerer prikkfritt. Der finnes da interessante HD sendinger utover Premiere League.

Side 93 av 114 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 89 90 91 92 93 94 95 96 97 103 113 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •