Canal digital HD-PVR for Kabel tv - Side 92

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 92 av 114 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 88 89 90 91 92 93 94 95 96 102 112 ... SisteSiste
Viser resultater 1,821 til 1,840 av 2261
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Svenung
    Er det noen som har fått prøvd den nye HD-PVR dekoderen for kabel tv?
    Erfaringer!
    Er den bedre enn satelitt dekoderen?
    Fra Espen L
    Har skrevet et frustrasjonsinnlegg. Vet ikke noe om satelitt dekoderen men HDPVR sucks.

E...L

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Akk61
    Så lenge ikke TVen er koblet til boksen med en HDMI kabel vil den etter en factory reset slippe 720p og 1080i tvers gjennom. 576i oppskalerer den til 1080i.. ikke like bra som TVen, men til å leve med..
    Setter du oppløsningen manuelt, eller kobler til med HDMI, må du resette boksen igjen...

Mine erfaringer med en helt standard komponentkabel er veldig gode.
    Takk for tipset! Jeg skal helt klart teste dette, dersom denne boksen kommer i hus. Men det beste hadde vel vært å vente til CD kommer med en ny boks. (Men da må man kanskje vente leeeenge...) :?

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det flere som mangler program guiden i dag?

Eller er det noe jeg kan gjøre for å få den tilbake?
    (Vær så snill å spar meg for "formatering" kommentarer.) Gjør det ofte nok som det er..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G0MP
    Er det flere som mangler program guiden i dag?

Eller er det noe jeg kan gjøre for å få den tilbake?
    (Vær så snill å spar meg for "formatering" kommentarer.) Gjør det ofte nok som det er..
    I går viste min PG plutselig feil. Den viste programmet som hadde gått tidligere og programmet før det igjen. På alle kanaler! Konkluderte til slutt med at den interne klokka måtte være helt feil. Slo av og på og etter det manglet jeg EPG info. Helt tomt. Slo av igjen, ventet en stund og slo så på. Da var alt ok igjen. ??? Nok så ustabilt for tiden.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

PVR'n henger, slår seg av umotivert........

Sitat Opprinnelig postet av rampi
    nå henger min seg opp, midt i beste sendetid....
    jævla møkkaboks, få penga tilbake! hvert 2 min, får jeg problemer med å motta signalet . boksen har funka sånn passe i 1år, ingen singnalfeil men mye feil på opptak som aldri ble tatt opp.. det som skjer med min boks akkurat nå er altså hvert 2 min, fryser den seg så kommer "problemer med å motta signalet" å deretter lager den rar lyd. høres ut som en gammel IBM Aptivia PC. selv om den funket prikkfritt. Tror kanskje det er hardisken som lager lyden. høres ut som den skriver etter signalet ble borte...
    Når jeg slår på PVR'n går den i "MUTE" og så slår den seg av. Ved andre gang der jeg trykker på knappen kommer den på, men får da ingen signal! Eneste løsning da er å søke opp kanalene igjen! Jeg har signal styrke 65% og av og til kommer det signal på "ANTENNE 2" ??? som jeg ikke har koplet på! Ja jeg har oppdatert med siste program 8.september. Før den tid hadde jeg ikke noe problemer, ja den kunne henge seg opp, men ikke mer en 1 gang i måneden. Noen som kjenner seg igjen. Venter på en ny opptareing av program som er blitt lovet! :-D sunriise

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sunriise
    Når jeg slår på PVR'n går den i "MUTE" og så slår den seg av. Ved andre gang der jeg trykker på knappen kommer den på, men får da ingen signal! Eneste løsning da er å søke opp kanalene igjen! Jeg har signal styrke 65% og av og til kommer det signal på "ANTENNE 2" ??? som jeg ikke har koplet på! Ja jeg har oppdatert med siste program 8.september. Før den tid hadde jeg ikke noe problemer, ja den kunne henge seg opp, men ikke mer en 1 gang i måneden. Noen som kjenner seg igjen. Venter på en ny opptareing av program som er blitt lovet! :-D sunriise
    Du er på feil tråd, dette er CD HD-PVR for kabel-TV ;-)

Vi har ikke fått noen oppdatering ennå, heldigvis må jeg si etter å ha besøkt sat tråden.

Her er link til sat tråden:

http://avforum.no/forum/satellitt/82...ftware-39.html

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aabø
    Takk for tipset! Jeg skal helt klart teste dette, dersom denne boksen kommer i hus. Men det beste hadde vel vært å vente til CD kommer med en ny boks. (Men da må man kanskje vente leeeenge...) :?
    Problemet med "HDMI-handshake" vil jo gjelde for alt utstyr som er koblet sammen med HDMI-kabler... Så lenge brukerene ikke aksepterer lang zappetid mellom HD og SD kanaler vil nok dette problemet fortsatt oppstå i nye bokser..

1. CD burde ha informert sine kunder om at det er en bug i 720 til 1080 skaleringen..
    2. CD burde ha fikset bugen !
    3. CD burde ha implementert muligheten til å velge å slippe gjennom signalet uten formatkonvertering.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av McSteen
    I dag feilet de programmerte opptakene igjen, som de alltid gjør når det har vært månedsskifte.
    Har stilt inn boksen til å ta opp til fast tid hver dag mandag til fredag, men hver gang en ny måned starter så har den tatt opp nada, men etter et par dager fortsetter den som programmert igjen.
    Flere som har samme problem?
    Nytt månedsskifte og regelmessige opptak feilet igjen, har sendt ny klage til CD kundeservice, men forventer ikke annet enn den vanlige leksa om å gjenopprette fabrikkinstillingene bla bla bla...

Edit:

Fikk følgende svar fra CD:
    Sitat Opprinnelig postet av CanalDigital Kundeservice
    Hei

Takk for henvendelsen.

Dette er desverre en feil vi har oppdaget nå i senere tid. Feilen vil bli rettet ved neste software oppgradering.
    Godt jobbet CD siden jeg meldte fra om denne feilen i november 2008. Her går det unna...

Intermediate leifeinar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig dette er diskutert før, men finnes det et alternativ til denne? vifta tar helt knekken på meg

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy

McSteen: Det er det som er så kvalmt og frustrerende ved CD .. Selv om du ringer inn 15 minutter etter at du snakket med en annen person der inne, som sa denen feilen registreres har du formatert? .. Så er det en feil de ALDRI har hørt om, og det er synd bare jeg skal slite med denne boksen.. Beklager sier de..

Utrolig kvalmt, når en veit med 100% sikkerhet at samme feilen ble rapportert for 15 minutter siden.

Sitat Opprinnelig postet av leifeinar
    Mulig dette er diskutert før, men finnes det et alternativ til denne? vifta tar helt knekken på meg
    Hadde det vert noe alternativ, så hadde ikke denne tråden eksistert. Da hadde vi bare byttet inn i alternativet i stede for å syte å klage over denne bedritne bugga boksen.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifeinar
    Dreambox er et alternativ

Dreambox | dream-multimedia-tv.de

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dreambox blir nok aldri godkjent av CD, men det har dukket opp noen produkter som påstår at de er godkjent av CD.

For eksempel HD PVR Blu-ray spilleren til Samsung:
    Førsteklasses 3D Blu-Ray-spiller med PVR BD-C8900 - Blu-ray - Blu-ray | SAMSUNG

Det er visstnok mange andre på vei også da resten av verden snart konverterer til MPEG 4.

Newcomer xpd sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte vel noe forhastet en Canal Digital HD PVR og fant i ettertid ut at tven jeg har kjøpt (60PK250N) kan kobles rett på uttaket. Hvilke fordeler har jeg av HD PVR boksen fremfor å bare koble rett i tven. Går utifra at bildekvaliteten er den samme?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xpd
    Kjøpte vel noe forhastet en Canal Digital HD PVR og fant i ettertid ut at tven jeg har kjøpt (60PK250N) kan kobles rett på uttaket. Hvilke fordeler har jeg av HD PVR boksen fremfor å bare koble rett i tven. Går utifra at bildekvaliteten er den samme?
    Hvis du kjøper en CAM og kobler rett i den tv-en har du vel ikke opptaksmuligheter i det hele tatt. Nå i 2010 er det jo en selvfølge og ha opptaksmuligheter med pause, chase play, serieopptak og den slags,
    jeg hadde i hvert fall ikke kunnet leve uten de mulighetene

Newcomer superman sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Dreambox blir nok aldri godkjent av CD, men det har dukket opp noen produkter som påstår at de er godkjent av CD.

Førsteklasses 3D Blu-Ray-spiller med PVR BD-C8900 - Blu-ray - Blu-ray | SAMSUNG

Det er visstnok mange andre på vei også da resten av verden snart konverterer til MPEG 4.
    SEndelig... Saken er omtalt hos Lyd og Bilde: Mer 3D fra Samsung - Lyd og Bilde Har DVB-C tuner og Ci

Koster 5000,- hos Komplett.

Er vel bare å bestille spiller, og bestille CAM og kort hos Cd, og oppgi at man har godkjent TV...

Hvem kommer med den første brukertesten?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av superman
    SEndelig... Saken er omtalt hos Lyd og Bilde: Mer 3D fra Samsung - Lyd og Bilde Har DVB-C tuner og Ci

Er vel bare å bestille spiller, og bestille CAM og kort hos Cd, og oppgi at man har godkjent TV...

Jeg har ikke klart og finne ut om den har en eller to DVB-C tunere. Hvis den bare har en tuner er den helt uaktuell til mitt bruk.

Det som derimot er helt klart er at med en gang store produsenter som Samsung, Panasonic og Sony med flere, utvikler HD-PVR funksjonaliteten, så kan Mikke Mus bedrifter som Sagem like godt legge ned produksjonen av sine produkter.

"Bare" godkjenning fra Canal Digital som mangler, før vi innen kort tid får tilgang på gode produkter som faktisk fungerer.

Newcomer balko sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av superman

Står jo "innebyge dekodere", så da går jeg utifra (og håper) det er to av dem.. Skal bli utrolig deilig å bli kvitt denne drittboksen fra Sagem, så klikker/låser seg 1 gang om dagen og som ikke husker serieopptak.. Utrolig treg er den også!

Så jeg krysser fingrene for at den samsungen blir godkjent..

Intermediate leifeinar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var akkurat denne som fikk meg til å stille spørsmål om alternativer

den er nevnt i lyd og bilde 10/2010 i en liten notis på side 12 at den er inne til godkjenning hos CD.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsungen virker interessant, men det er nok bare en kombituner er jeg redd. Laster ned bruksanvisning nå, men dårlig med båndbredde på deres site og dokumentet er på 30 MB.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den har 2 tunere og skal visstnok være godkjent nå, men jeg har ikke snakket med CD om de sender ut kort til den.
    De gjør jo ikke det til TV'er som skal være såkalt godkjent.

Side 92 av 114 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 88 89 90 91 92 93 94 95 96 102 112 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •