Canal digital HD-PVR for Kabel tv - Side 91

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 91 av 114 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 87 88 89 90 91 92 93 94 95 101 111 ... SisteSiste
Viser resultater 1,801 til 1,820 av 2261
    Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av haddis
    Kan ikke spille inn tidligere opptak.

Jeg får denne meldingen på absolutt ALT jeg prøver å sette inn på serieopptak, hva betyr det?
    Det er en velkjent bug, men ganske enkel å komme seg rundt.

http://avforum.no/forum/digitalt-bak...ml#post1499714

Newcomer rampi sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Dette høres ut som problemer med kabelen, ikke boksen.

Hva ligger signalstyrken på?

Har du CD nett eller SMATV nett?

PS. Har sett dette problemet før, få leverandøren og sjekke signalstyrke, hvis den ikke er god nok, så trenger de og innstallere forsterkere for og få opp signalstyrken til det som trengs for HD overføring.

PS2. Håper du bruker du original CD antennekabel rett fra uttak og inn i boksen, uten galvanisk skille, for den stjeler mye av signalstyrken ;-)

PS3. Sjekka nettopp på Canal+ Film HD og styrken ligger på 65, som er ganske lav, de fleste andre kanaler ligger på 100+.
    Men allikevel har jeg 100% bilde og 5.1 lyd, no problems.

Sjekket hos canal digital på nettsiden å den sier følgende:
    Kabel-TV fra Canal Digital er tilgjengelig på din adresse.

.

Før brukte jeg kablene fra get i den tidligere boksen som har fungert prikkfritt.
    Nå med den nye boksen gjorde jeg det du sa å bruke den orginale kabelen.
    men det funket heller ikke.

Når jeg ser på Informasjon om antennes kommer det opp CAB 1 (start frekvens)

Frekvens 3860000 nivå fra 168-172

Signalkvalitet Bra. altså helt grønn.

føler jeg må ha opp en teknikker her.

rart det har skjedd den siste uken bare, har ikke hatt noe problemer med CD alt har gått smertefritt.

edit: kan nevne at det gjelder kun på HD kanalene at signalet har problemer. rart egentlig siden det har fungert prikkfritt i 1år.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aabø
    Er det mulig å stille denne boksen til pass-through på oppløsningen, slik at SD alltid sendes som 576i og HD som hhv 720p eller 1080i alt etter hva kanalene selv sender? Det vil da være TV'en som tar seg av skaleringen av bildet og ikke boksen, noe som kan øke bildekvaliteten.

Alternativt kan man vel velge oppløsning etter hvilken TV-kanal man ser på, men det blir jo fort fryktelig slitsomt... :|
    Ok, da har jeg ved litt googling funnet ut at det ikke går an å sette boksen i pass-through modus for oppløsningen. Kjipt, da jeg mistenker at min bestilte tv skalerer bedre enn denne boksen. Ettersom det er en full-HD tv jeg har bestilt så bør man vel sette en slik boks til 1080i om man må velge en fast innstilling.

Er det noen som kan kommentere på kvaliteten på skaleringen til denne boksen?
    - 576i til 1080i (alle SD-kanaler)
    - 720p til 1080i (NRK og SVT i HD)

Merker dere forskjell på bildekvaliteten om dere kjører ut original-oppløsning fra boksen (576i eller 720p avhengig av kanal) og lar tv'en gjøre skaleringsjobben eller om dere oppskalerer til 1080i direkte i boksen?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, da har jeg ved litt googling funnet ut at det ikke går an å sette boksen i pass-through modus for oppløsningen. Kjipt, da jeg mistenker at min bestilte tv skalerer bedre enn denne boksen. Ettersom det er en full-HD tv jeg har bestilt så bør man vel sette en slik boks til 1080i om man må velge en fast innstilling.

Merker dere forskjell på bildekvaliteten om dere kjører ut original-oppløsning fra boksen (576i eller 720p avhengig av kanal) og lar tv'en gjøre skaleringsjobben eller om dere oppskalerer til 1080i direkte i boksen?
    Jeg har en Pioneer LX5090 som er veldig god på skalering og deinterlacing. Med 1080i fra boksen, får jeg veldig bra bilde på SD kanalene og de HD kanalene som sender i 1080i.

For 2 år siden, når boksen var ny, fikk man betydelig bedre bilde på SD kanalene ved og stille om til 576i (der var et noe tungvindt triks for og få det til) men etter software oppdateringene er det ikke noe problem, 1080i gir som sagt veldig bra bilde på SD kanalene.

På NRK HD og SVT HD svarer det seg absolutt og stille om boksen til 720p, det gir et klart bedre HD bilde. Men det er et ork og stille om hver gang, og man håper jo at pass through kommer i en fremtidig software oppdatering, men det ligger nok dessverre laaaangt inn i fremtiden

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På NRK HD og SVT HD svarer det seg absolutt og stille om boksen til 720p, det gir et klart bedre HD bilde. Men det er et ork og stille om hver gang, og man håper jo at pass through kommer i en fremtidig software oppdatering, men det ligger nok dessverre laaaangt inn i fremtiden
    Irriterende! Pass-through bør jo være en smal sak å implementere. De kunne i det minste hatt en "hurtigtast" for å flippe gjennom de ulike oppløsningene raskt, slik at man slapp å rote rundt i menyene hver gang man skal se på NRK. Kanskje man heller bør ta inn NRK via antenne, slik at man kun trenger å skifte inngang på tv fra CD boks til intern DVB-T tuner for å få godt HD bilde?

Ser forresten at NRK tar opp i 1080i i studio, før de konverterer til 720p ved hjelp av en vidundermaskin til 1.2 mill. kroner fordi de mener det vil gi best bilde på folks skjermer.
    tu.no - NRK skifter til HD - Teknisk Ukeblad

Mulig det, men det hjelper jo ikke så mye når 98% av alle som mottar HD-signalet har en mottakerboks som skalerer tilbake til 1080i. Da kunne de jo spart seg hele greia... :-?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Irriterende! Pass-through bør jo være en smal sak å implementere. De kunne i det minste hatt en "hurtigtast" for å flippe gjennom de ulike oppløsningene raskt, slik at man slapp å rote rundt i menyene hver gang man skal se på NRK. Kanskje man heller bør ta inn NRK via antenne, slik at man kun trenger å skifte inngang på tv fra CD boks til intern DVB-T tuner for å få godt HD bilde?
    Vet ikke om det er så lurt, men du kan jo prøve

Hvis NRK gjør som TV2 og sender med lavere bitrate over bakkenettet enn over satelitt, så ender du nok opp med dårligere bilde enn om du lar HD-PVR boksen stå på 1080i hele tiden.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om det er så lurt, men du kan jo prøve

Hvis NRK gjør som TV2 og sender med lavere bitrate over bakkenettet enn over satelitt, så ender du nok opp med dårligere bilde enn om du lar HD-PVR boksen stå på 1080i hele tiden.
    Ikke lett, dette her. Men jakten på den optimale løsningen fortsetter...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke lett, dette her. Men jakten på den optimale løsningen fortsetter...
    He he, den optimale løsningen finner vi nok aldri, men det er jo også litt av sjarmen med å være "mer enn middels interessert i AV" :lol:

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wideload
    Hos meg er det sykt lett å framprovosere heng også i "my TV". Markér opptak, slett, bekreft, bla til neste som skal slettes, slett, bekreft, bla til neste etc

Klarer boksen mer enn tre slike i en og samme "runde" så hører det til unntaket. Da slutter boksen å reagere på input, og "svenske-knappen" må trykkes.
    Ikke for å skryte men ventet litt med å slette noen opptak for å sjekke dette. Min boks må være av de bedre (uten at den på noen måte er feilfri). Jeg kunne fint slette seks opptak i rask rekkefølge uten heng

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Ikke for å skryte men ventet litt med å slette noen opptak for å sjekke dette. Min boks må være av de bedre (uten at den på noen måte er feilfri). Jeg kunne fint slette seks opptak i rask rekkefølge uten heng
    Samme her, har overhode ikke slike problemer med min boks. Min boks fungerer så bra at jeg er i sterk tvil om jeg skal laste ned den store oppdateringen når den kommer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg testet igjen i går kveld, og da hang det seg to ganger i MyTV. 1 gang ved at jeg idiot-trykket på pil ned (det virket som det hang seg), så scrollet det nedover en 10-12 opptak, og så hang det seg. Så skulle jeg slette 8-9 gamle barne-tv opptak, og da hang det seg første gangen etter fire slettinger.

Skal re-formattere og resette boksen en siste gang før jeg inviterer media til offentlig brenning av CD sin HD-PVR. 100 liter bensin burde holde...

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har menyen utenfor TV bildet. Var ikke noe problem med det. Men så var det en oppdatering her, og da havnet mye uten for TV bildet.

Selve TV bildet er der i sitt fulle, men den spole menyen f,eks, er utenfor bilde, så jeg ser ikke hvilke hastighet jeg spoler i, jeg må telle antall ganger jeg trykker for å vite det.

Har en gammel Biledrørs-TV fra NAD. Den er 21" .. Og minst 10 år.. Så er vel bare for gammel TV.. Gikk å justere i menyen så TV bildet passet, som sagt, men ikke etter den siste oppdateringen..

Det er ikke det store problemet, men om noen veit åssen en fikser det så er det jo verdt å spørre her.

Jeg bruker alt av originale kabler, og scart'n mellom TV og boksen..

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G0MP
    Jeg har menyen utenfor TV bildet. Var ikke noe problem med det. Men så var det en oppdatering her, og da havnet mye uten for TV bildet.

Selve TV bildet er der i sitt fulle, men den spole menyen f,eks, er utenfor bilde, så jeg ser ikke hvilke hastighet jeg spoler i, jeg må telle antall ganger jeg trykker for å vite det.

Har en gammel Biledrørs-TV fra NAD. Den er 21" .. Og minst 10 år.. Så er vel bare for gammel TV.. Gikk å justere i menyen så TV bildet passet, som sagt, men ikke etter den siste oppdateringen..

Det er ikke det store problemet, men om noen veit åssen en fikser det så er det jo verdt å spørre her.

Jeg bruker alt av originale kabler, og scart'n mellom TV og boksen..
    Lenge siden jeg brukte Bilderørs-TV.

Men du kan jo prøve å forandre bildeformat med "on demand" tasten, det er det eneste tips jeg har dessverre.

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lenge siden jeg brukte Bilderørs-TV.

Men du kan jo prøve å forandre bildeformat med "on demand" tasten, det er det eneste tips jeg har dessverre.
    Den knappen gjør ingen ting her. Fungere bare når en har aktivert HD..

Men det er en software "feil" .. For før oppdateringen så ser jeg hele skjermbilde fint, og hekle TV bildet fint..

Nå etter samme om jeg setter samme innstillingen i menyene så får jeg alltid skjermbildet utenfor.

Men det er jo ikke noe problem så lenge TV bildet vises i sin helhet. Det er bare små plagsomt. Men løsningen er jo å kjøpe ny TV. Må bare ha komfyr oppvaskmaskin, nytt kjøkken, osv først.. (Grøss og gru.)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har alltid fått en del av bildet på utsiden av skjermen, Panasonic TH-42PV70, når jeg har brukt hdmi-kabelen.
    Uansett om det er en hd-kanal eller ikke.
    Både før og etter oppdateringer.

Newcomer bflemmin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    295
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da har også jeg gjort ett forsøk med denne boksen, vet egentlig ikke helt hvorfor men..... har brukt 104c hd dekoderen frem til nå og den fungerer bra og er lydløs.

men gikk over til cabel internett så da får en jo boksen for 695 så.

litt støy ifra boksen, lav summing på ca 5 meters avstand, det er vel som forventet. men noen her pratet om at en kunne disable opptaket som går hele tiden i bakgrunnen, noen her som har oppskriften tigjengelig, og hjalp dette egentlig.....

ett internett spørsmål også, leser at noen påstår at d-link trådløse rutere fungerer dårlig med canaldigitals thomson modem, noen som har erfaring rundt dette...

mvh

Newcomer bflemmin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    295
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dere trenger ikke å svare på forrige melding, blir såpass irritert på støyen at jeg sender den i retur, er faktisk ikke verdt 695 heller. blir heller og vente på eventuell ny boks.... HAHAHA

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bflemmin
    dere trenger ikke å svare på forrige melding, blir såpass irritert på støyen at jeg sender den i retur, er faktisk ikke verdt 695 heller. blir heller og vente på eventuell ny boks.... HAHAHA
    Selg den heller

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk melding om at et nytt kort er på vei, så da er det nok dessverre tilbake til orginaltuneren tenker jeg. :'( Men nå har jeg også kjøpt en original tuner uten vifte/HDD så det blir støyfri tv-titting i stua "åkke som".

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Å vente på at CD kommer med en pass-through løsning tror jeg ikke du skal vente på... De er fullt klar over problemet med dårlig bildekvalitet,men deres motivasjon for å ikke gjøre det er at for å kunne slippe signalet gjennom, må TVen og boksen "snakke sammen" (utføre HDMI-handshake) og det øker zappetiden når kanalene har forskjellig oppløsning...
    Hvorfor det ikke er en opsjon for oss som ønsker det begriper jeg ikke... (like lite som jeg begriper hvorfor funksjonen der bildet strekkes (forvrenges) ved å trykke "TV" to ganger er implementert...)

Jeg har sjekket alle kombinasjoner av opp og nedkonverteringer i HD-PVR boksen mot det min Panasonic plasma klarer, og TVen vinner hver gang.
    Særlig er 720p til 1080i konverteringen i boksen katastrofal, i praksis dobler den linjene slik at du ender opp med 1280*360... :cry:

Den eneste løsningen jeg vet om, og som jeg har gått over til er :

-KAST HDMI kabelen.
    -Kjøp en GOD Komponentkabel.
    -Ta en "factory reset" på boksen.
    -Hold deg LANGT unna videooppløsningsinnstillingene i Setup menyen.

Så lenge ikke TVen er koblet til boksen med en HDMI kabel vil den etter en factory reset slippe 720p og 1080i tvers gjennom. 576i oppskalerer den til 1080i.. ikke like bra som TVen, men til å leve med..
    Setter du oppløsningen manuelt, eller kobler til med HDMI, må du resette boksen igjen...

Mine erfaringer med en helt standard komponentkabel er veldig gode.

Side 91 av 114 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 87 88 89 90 91 92 93 94 95 101 111 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •