Canal digital HD-PVR for Kabel tv - Side 90

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 90 av 114 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 86 87 88 89 90 91 92 93 94 100 110 ... SisteSiste
Viser resultater 1,781 til 1,800 av 2261
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei,

Jeg skal ha ny TV og lurer på om dere vil anbefale med å kjøpe CD godkjent TV slik at jeg kan bruke innebygget tuner, eller kjøpe en HD PVR boks? Ulempen med TV-løsningen er at det kun er en tuner, slik at jeg ikke kan ta opp et tv-program og se på et annet. (Kan se på f.eks. BD fra en HDMI-inngang.) Men ulempene med disse boksene har jo vært temmelig omfattende forstår jeg...

Ser forresten at aktiviteten i tråden har avtatt etter software-oppgraderingen i juni. Er folk stort sett fornøyde nå? Gjorde oppdateringen noe med støyen fra boksen, som jeg forstår mange har reagert på?

Aabø

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke noe har skjedd med viftestyringen her ihvertfall - og i helgen (bl.a.) så hang boksen seg sju ganger mens jeg stod i opptakslista og rensket opp i litt gamle opptak....

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up

Sitat Opprinnelig postet av Aabø
    Hei,

Jeg skal ha ny TV og lurer på om dere vil anbefale med å kjøpe CD godkjent TV slik at jeg kan bruke innebygget tuner, eller kjøpe en HD PVR boks? Ulempen med TV-løsningen er at det kun er en tuner, slik at jeg ikke kan ta opp et tv-program og se på et annet. (Kan se på f.eks. BD fra en HDMI-inngang.) Men ulempene med disse boksene har jo vært temmelig omfattende forstår jeg...

Ser forresten at aktiviteten i tråden har avtatt etter software-oppgraderingen i juni. Er folk stort sett fornøyde nå? Gjorde oppdateringen noe med støyen fra boksen, som jeg forstår mange har reagert på?

Aabø
    Ikke kjøp denne boksen. Seriøst!

Min fungerte helt fint FØR oppdateringen.. Og nå får jeg alle disse rare feilene som folk prater om her, som jeg ALDRI hadde før oppdateringen.

Vifta er ett hardware problem i noen av boksene. Har ikke noe med programoppdatering å gjøre etter mitt skjønn..

Grunnen til at det har dabbet av med aktivitet her er fordi det er ikke noe mere å få gjort..

De fikser en bagatell feil, også oppstår 5 nye alvorlige feil..

Så retter de en av de feilene i ny oppdatering, men skaper 3 nye..

Så fikser de 2 av dem, og skaper 6 nye...

Og sånn går det, så nå er det vel minst 7 kjente feil, som har hengt med en stund.. (Folk som driver med programmering har tilmed sent dem løsningen på å fikse minst en av feilene. Men ingen ting skjer av den grunn..)

Og ringer en kundeservice så får en bare beskjed om det samme gamle, "vi veit ikke noen ting om denne maskinen"; "formater den eller send den inn!" ...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ikke så bra ut dette... Heller mot bruk av CAM direkte i tv'en.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aabø
    Høres ikke så bra ut dette... Heller mot bruk av CAM direkte i tv'en.

Eller går for denne.DigiCorder HD K2 (schwarz) mit160-GB-Festplatte - HDD-Receiver HDTV - Technisat - hm-sat-shop.de Det gjorde jeg og er veldig happy. Ikke noe problemer siden denne kom i hus.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som naturlig er så er det de som har mest problemer som skriver mest i slike tråder.
    Jeg fikk en HD pvr for en stund siden nå, hadde mye problemer frem til jeg fikk skiftet antennekabel (10M). Nå fungerer den helt fint. Serieopptak fungerer helt bra f.eks., den har hengt et par ganger, men da har alt ordnet seg med å skru strømmen av helt. Den står ganske trangt i et skap så jeg mistenker at den får problemer når det blir for varmt.

Dette er min opplevelse så langt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med støy?

Jeg har hatt to dekodere, og begge har bråket så mye at jeg ikke orket å ha de i stua.

Støyen ble plagsom ved lavt volum på tv'en.....

Newcomer rampi sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    spørsmål, nå begynner min dekoder etter 1år og jalle.
    den mister signalet hele tiden, "problemer med å motta signalet" på kanalene jeg ser på. hehe å ja jeg har betalt for kanalene

noen flere som har slitt med dette? ho hjemme snakket noe om at det røde lyse også blinket utrolig rask og alt bare låste seg.

NY HD PVR PÅ VEI, TOK KVELDEN 2 TIMER ETTER INNLEGGET!

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av happymeal
    Hva med støy?

Jeg har hatt to dekodere, og begge har bråket så mye at jeg ikke orket å ha de i stua.

Lavfrekvent. Den bråker mindre enn min gamle Sony HX 820 hdd dvdrecorder. Men den står også i et skap med dør.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har parabolfolka fått oppdateringen, og de første tilbakemeldingene ser lovende ut :-D

Vi med kabel må som vanlig vente, akkurat slik vi fremdeles venter på Nat Geo Wild HD og ESPN HD :cry:

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Som naturlig er så er det de som har mest problemer som skriver mest i slike tråder.
    Jeg fikk en HD pvr for en stund siden nå, hadde mye problemer frem til jeg fikk skiftet antennekabel (10M). Nå fungerer den helt fint. Serieopptak fungerer helt bra f.eks., den har hengt et par ganger, men da har alt ordnet seg med å skru strømmen av helt. Den står ganske trangt i et skap så jeg mistenker at den får problemer når det blir for varmt.

Dette er min opplevelse så langt.

Jeg kan ved tastertykk gjennskape at den låser seg, selv om den nettopp er skrudd på. Så kan garantere at det er en software feil. Ikke noe med varme å gjøre.

Newcomer G0MP sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av happymeal
    Hva med støy?

Den er plagsom ja. Men den bråker verst de første minuttene, så girer den ned igjen.. Så min kan jeg leve med. Men den blir littt plagsom om kvelden når lyden må dempes på TV'n..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G0MP
    Jeg kan ved tastertykk gjennskape at den låser seg, selv om den nettopp er skrudd på. Så kan garantere at det er en software feil. Ikke noe med varme å gjøre.
    Hos meg er det sykt lett å framprovosere heng også i "my TV". Markér opptak, slett, bekreft, bla til neste som skal slettes, slett, bekreft, bla til neste etc

Klarer boksen mer enn tre slike i en og samme "runde" så hører det til unntaket. Da slutter boksen å reagere på input, og "svenske-knappen" må trykkes.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G0MP
    Jeg protesterer ikke på at det er software :smile: , ville bare påpeke at boksen får lite luft og står trangt. Det kan jo ikke være positivt. Hva som får hver enkelt boks til å henge kan sikkert variere. Etter hva jeg leser så er denne boksen både dårlig konstruert og programert, men har blitt bedre.
    Tydeligvis er ikke min pvr av den støyende sorten. Jeg er var for støy av alle typer og denne er ikke plagsom.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wideload
    Hos meg er det sykt lett å framprovosere heng også i "my TV". Markér opptak, slett, bekreft, bla til neste som skal slettes, slett, bekreft, bla til neste etc

Klarer boksen mer enn tre slike i en og samme "runde" så hører det til unntaket. Da slutter boksen å reagere på input, og "svenske-knappen" må trykkes.
    Detta har skjedd på min også men som sagt skjelden. Som du sier er det vel alltid i "my tv".

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå henger min seg opp, midt i beste sendetid....
    jævla møkkaboks, få penga tilbake! hvert 2 min, får jeg problemer med å motta signalet . boksen har funka sånn passe i 1år, ingen singnalfeil men mye feil på opptak som aldri ble tatt opp.. det som skjer med min boks akkurat nå er altså hvert 2 min, fryser den seg så kommer "problemer med å motta signalet" å deretter lager den rar lyd. høres ut som en gammel IBM Aptivia PC. selv om den funket prikkfritt. Tror kanskje det er hardisken som lager lyden. høres ut som den skriver etter signalet ble borte...

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei, det skjer hvert 25 sek. KLAPP KLAPP....

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rampi
    nei, det skjer hvert 25 sek. KLAPP KLAPP....
    Dette høres ut som problemer med kabelen, ikke boksen.

Hva ligger signalstyrken på?

Har du CD nett eller SMATV nett?

PS. Har sett dette problemet før, få leverandøren og sjekke signalstyrke, hvis den ikke er god nok, så trenger de og innstallere forsterkere for og få opp signalstyrken til det som trengs for HD overføring.

PS2. Håper du bruker du original CD antennekabel rett fra uttak og inn i boksen, uten galvanisk skille, for den stjeler mye av signalstyrken ;-)

PS3. Sjekka nettopp på Canal+ Film HD og styrken ligger på 65, som er ganske lav, de fleste andre kanaler ligger på 100+.
    Men allikevel har jeg 100% bilde og 5.1 lyd, no problems.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Er det mulig å stille denne boksen til pass-through på oppløsningen, slik at SD alltid sendes som 576i og HD som hhv 720p eller 1080i alt etter hva kanalene selv sender? Det vil da være TV'en som tar seg av skaleringen av bildet og ikke boksen, noe som kan øke bildekvaliteten.

Alternativt kan man vel velge oppløsning etter hvilken TV-kanal man ser på, men det blir jo fort fryktelig slitsomt... :|

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke spille inn tidligere opptak.

Jeg får denne meldingen på absolutt ALT jeg prøver å sette inn på serieopptak, hva betyr det?

Side 90 av 114 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 86 87 88 89 90 91 92 93 94 100 110 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •