Canal digital HD-PVR for Kabel tv - Side 88

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 88 av 114 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 84 85 86 87 88 89 90 91 92 98 108 ... SisteSiste
Viser resultater 1,741 til 1,760 av 2261
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    I dag feilet de programmerte opptakene igjen, som de alltid gjør når det har vært månedsskifte.
    Har stilt inn boksen til å ta opp til fast tid hver dag mandag til fredag, men hver gang en ny måned starter så har den tatt opp nada, men etter et par dager fortsetter den som programmert igjen.
    Flere som har samme problem?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LiveLarger
    La deg ikke lure til å tro at du ikke vil ha glede av hdpvr'en. Jeg har både denne og den vanlige HD dekoderen og jeg kommer ikke til å bruke den vanlige. Sånn i det dagelig er pvr'en overlegen. Bare slike simple ting at du kan sette på pause feks? Vil du miste et mål i en fotballkamp fordi du må på do eller kjøkkenet?
    Har SD PVR i dag som tuller seg med opptaksfunksjonen. Fikk 3 nye bokser, men nr 1 var død og de to neste hørtes ut som støvsugeren, så gav opp hele dritten og beholdt den jeg alltid har hatt som er relativt stillegående.

Frister veldig med HD, og skal jeg se Premier League har jeg ikke noe valg. Noen som vet om man får et bra tilbud fra CD hvis man har PVR fra før, eller spiller det ingen trille? 3000,- er en del for en boks som ikke fungerer optimalt.

Hvordan blir det hvis jeg kjøper dagens HD PVR og så kommer CD med en ny? Blir det mulig å bytte, eller blir jeg sittende med den gamle hvis jeg ikke punger ut nye 3000,-?

Newcomer Arne M sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KjellV
    Har SD PVR i dag som tuller seg med opptaksfunksjonen. Fikk 3 nye bokser, men nr 1 var død og de to neste hørtes ut som støvsugeren, så gav opp hele dritten og beholdt den jeg alltid har hatt som er relativt stillegående.

Frister veldig med HD, og skal jeg se Premier League har jeg ikke noe valg. Noen som vet om man får et bra tilbud fra CD hvis man har PVR fra før, eller spiller det ingen trille? 3000,- er en del for en boks som ikke fungerer optimalt.

Hvordan blir det hvis jeg kjøper dagens HD PVR og så kommer CD med en ny? Blir det mulig å bytte, eller blir jeg sittende med den gamle hvis jeg ikke punger ut nye 3000,-?
    Kan få en til halv pris av meg. Har 2. :-D

Arne M

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig. Men hvor villig er CD til å bytte dekoder hvis jeg kjøper fra en privatperson (i tilfelle det oppstår problemer)?

Dekoderen fungerer fint og har ikke problem med støynivået?

Newcomer Arne M sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KjellV
    Mulig. Men hvor villig er CD til å bytte dekoder hvis jeg kjøper fra en privatperson (i tilfelle det oppstår problemer)?

Dekoderen fungerer fint og har ikke problem med støynivået?
    Har snakket med CD og de sier det ikke er noe problem. Det eneste de vil vite er hvem som eier kortene. Ring dem selv og få det klarert, eventuelt epost. Står også noe om saken i en annen tråd her (eller muligen i denne et eller annet sted ?)

Arne M

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Siste oppdatering

Etter siste oppdatering av boksen, har den nå begynt å fryse, slik at jeg må ta strømmen. Dette skjer i snitt to ganger i løpet av en TV-kveld. Dette har jeg aldri hatt problemer med før. Den har kun fryst dersom jeg har vært så dum å bla i opptakslisten.

EPG'en virker kun når den selv vil, får opp programmene ca 50% av gangene jeg prøver.

Dessuten viser TV2 HD kun det neste programmet i EPG'en (når EPG'en virker da), men dette har kanskje noe med TV2 sine signaler å gjøre?

Det virker som for hver nye oppdatering som slippes til boksen, skapes to nye!

Har sendt mail til CD, men får vel som vanlig til svar at dette er problemer de aldri har hørt om før. Andre med samme problemene? Oppfordrer andre med samme eller andre problemer å bombardere CD's kundeservice som jeg selv gjør. Jeg krever også å få ny boks så fort dette slippes, da fra en annen produsent enn Sagem.

EDIT: Glemte å si at jeg selvfølgelig har prøvd fabrikk-reset og installering av oppdatering på nytt. Har nå fått svar fra CD, som i tillegg til at de krever at jeg tar nok en fabrikk-reset, sier jeg må flytte dekoderen, da den kanskje er utsatt for "innstrålt elektromagnetisk stråling". I tillegg til alt det vanlige om at jeg må bruke CD's egne anntennekabler, flytte spillkonsoller og slå av internett-router. Det virker som om jeg må henge dekoderen i snor fra taket inne på et vannavkjølt serverrom polstret for å hindre "innstrålt elektromagnetisk stråling". Problemet er bare at dekoderen fungerte ok før oppdateringen. CD må da ha sendt ut en softwareoppdatering som gjør dekoderen allergisk mot absolutt alle andre husholdningsartikler.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cevillan
    Etter siste oppdatering av boksen, har den nå begynt å fryse, slik at jeg må ta strømmen. Dette skjer i snitt to ganger i løpet av en TV-kveld. Dette har jeg aldri hatt problemer med før. Den har kun fryst dersom jeg har vært så dum å bla i opptakslisten.

EPG'en virker kun når den selv vil, får opp programmene ca 50% av gangene jeg prøver.

Dessuten viser TV2 HD kun det neste programmet i EPG'en (når EPG'en virker da), men dette har kanskje noe med TV2 sine signaler å gjøre?

.
    ta en fabrikkreset, trykk rød - 3 - 5- 3 - teletekst.
    Opptakene blir ikke borte.

Newcomer baiaz sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvorfor funker ikke Serie-opptak

Hei

Hvorfor funker ikke serie opptak på Canal Digital?

Jeg har ALDRI fått dette til....

prøvde nå på the Apprentice og på Graham Norton seriene...

NADA.. bare enkle episoder...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

CD HD PVR. Er det mulig å endre fra Parabolsignal til Kabel-TV

Har flyttet fra bosted med parabolantenne. Ny adresse har kabel-TV. Selvsagt ønsker jeg å ta med min HD PVR dekoder, men kontaktene for signal inn passer ikke. Hva må jeg gjøre?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjornhat
    Har flyttet fra bosted med parabolantenne. Ny adresse har kabel-TV. Selvsagt ønsker jeg å ta med min HD PVR dekoder, men kontaktene for signal inn passer ikke. Hva må jeg gjøre?
    lurer på om du må ha en ny PVR - CD har en for parabol og en for kabel TV..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mogul
    lurer på om du må ha en ny PVR - CD har en for parabol og en for kabel TV..
    CD kundeservice hevder det, men jeg kan ikke skjønne at det ikke skulle gå å modifisere inn-signal. Takk for svar i allefall

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan trøste deg med at de er ganske lette å selge på bruktmarkedet.. et er minus er at du mister opptakene dine når du må bytte PVR..

Newcomer Tulling sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fått et problem med mitt tv-signal. Sendte nettopp denne mail til Canal Digital:

"Jeg har prøvd å ringe dere flere ganger, men akkurat når jeg er ferdig med tastinga legger dere på. Altså en feil der også som kanskje bør fikses.
    Så det egentlige problemet: Bildet og lyden hakker noe helt forferdelig. Skjermen låser seg og det blir masse piksler overalt før det fortsetter normalt en liten stund. Så kommer samme feil..igjen og igjen. Det startet i går og jeg måtte bare skru av tv'n til slutt. Hva kan være feil? Jeg har lyd på surroundforsterker og bilde på tv. Begge hakker samtidig så jeg tror det må være noe med dekoderen. Alle kabler er dobbeltsjekket og jeg har restartet alt flere ganger."

Kanskje noe av dere har et godt svar til meg? Jeg kan legge til at det er forholdsvis høye knitrelyder når det "låser" seg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Et problem plager meg ennå: "tidligere program kan ikke tas opp" meldingen som ofte kommer opp ved forsøk på serieopptak.
    Jeg gidder ikke resetta boksen hver gang dette skjer, for så legge inn alle opptakene på ny og sette opp favorittlisten igjen
    Gå inn i opptakslista. Der vil du se at du har et serieprogrammert opptak som har en dato som ligger tilbake i tid. Dette påvirker alle fremtidige forsøk på å legge inn nye serie-opptak.

Slett det gamle serieopptaket i den lista, og da går det fint igjen.

Særdeles irriterende bug som faktisk ikke krever over 22 i IQ for å kunne fikse (jeg vet hvordan og har mailet til CD løsningen for lenge siden) - men det tar vel ca 18mndr før de får ut fingeren.

Min egen boks har ikke tatt opp noenting mens vi var på 14 dager ferie nå i sommer fordi den hang seg under forsøk på å starte et opptak dagen etter at vi reiste. Irriterende? Ja. Har jeg noe valg enn å fortsette med denne dritt-boksen? Næh.

Nei - kvalitetssikring hos CD er alarmerende fraværende. Jeg anbefaler _ikke_ CD sin HD PVR til noen - et møkkaprodukt av uante dimensjoner.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wideload
    Gå inn i opptakslista. Der vil du se at du har et serieprogrammert opptak som har en dato som ligger tilbake i tid. Dette påvirker alle fremtidige forsøk på å legge inn nye serie-opptak.

Slett det gamle serieopptaket i den lista, og da går det fint igjen.

Særdeles irriterende bug som faktisk ikke krever over 22 i IQ for å kunne fikse (jeg vet hvordan og har mailet til CD løsningen for lenge siden) - men det tar vel ca 18mndr før de får ut fingeren.
    Problemet er bare at sletter man det serieopptaket som har ”tidligere dato” kan man ikke legge det inn på ny før neste episode dukker opp i EPG. Når man så etter noen dager skal legge det inn igjen, hvis man husker det, så er der gjerne et annet serieopptak som har ”tidligere dato” og da har man det gående :roll:

Som du sier bør det være en enkel sak og fikse, det løser seg vel en gang ut på nyåret, hvis vi er heldige

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et underlig problem.

Har hatt HD-PVR 102-CT boksen og flyttet nå nettopp på hybel fra min tidligere leilighet. Ringte Canal Digital for å melde flytting men de påstod det var et aktivt abonnement på hybelen jeg skulle flytte til og at de derfor ikke kunne gjøre noe.
    De rådet meg til å bare plugge i dekoderen med kortet mitt for å se om jeg fikk inn noen kanaler da.
    Ganske riktig, jeg får inn alle vanlige kanaler på hybelen som jeg tidligere har hatt på min tidligere adresse før flyttingen.

Problemet er dog at opptaksboksen min nå nekter å ta opp! Jeg kan med andre ord KUN se på en og en kanal, den nekter meg til og med å ta opp det jeg ser på.

En annen bi-effekt er at boksen nå virker å respondere tregere nå enn tidligere. Kanskje noe med kablingen inn til hybelen? Jeg vet ikke men jeg merker dette er utrolig plagsomt.

Noen med samme erfaringer eller som har en ide hva dette kan være?

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kabelnettet vårt er nettopp blitt CD. Har fått en HD boks, men må ha en PVR. Forstår det slik at Canal digital sin HD pvr ikke er helt optimal. Er det bedre å bruke en Dreambox (800 et eller annet...... sorry er fersk på dette feltet).

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer og velkommen i klubben Counterpointer;-)

Jeg vill prøvd med en HDPVR fra CD først, du har reklamasjonsrett.

Jeg er stort sett fornøyd med mine, men som du ser av denne laaange tråden er det dem som ikke er det.

De fleste bugsene er borte nå, og serieopptak + matrise EPG er på plass.

Som sagt så fungerer mine nesten uten problemer og de er nesten lydløse.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det Arendal :-D

Falt ned på en CD HD PVR og siden den står i et skap er det ikke noe problem med støy. Den bråker uansett mye mindre enn SONY HX820 hardiskrecorder som den skal avløse.
    Har et problem med at HD kanalene "hakker" eller "støyer" ved at bilde og lyd henger igjen. Dette er periodisk. Har snakket med CD som mente det kom av svak signalstyrke, noe pvr boksen er følsom for. Har koblet den så direkte som mulig til antenneuttak og det hjalp litt. Må snakke med den lokale kabel leverandøren som har teknisk ansvar for nettet.

Har et funksjonsspørsmål også. Når jeg skrur av boksen står det røde lyset og blinker lenge. Har sjekket hele manualen uten å finne noe om dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det røde lyset indikerer sjekk av disk, dump av midlertidige filer og slike ting. Har opplevd at boksen har stått slik i 5-6 minutter, noe som er særs irriterende når man bare har trykket power off ved en feil og man ønsker at boksen skal komme seg fortest mulig på igjen. Ved et par andre anledninger har den stått slik hele natt inkl full guffe på vifte....

Mht støy så hadde jeg en HX710 før som var lydløs ifht CD sin hd-pvr....

Side 88 av 114 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 84 85 86 87 88 89 90 91 92 98 108 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •