Canal digital HD-PVR for Kabel tv - Side 87

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 87 av 114 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 83 84 85 86 87 88 89 90 91 97 107 ... SisteSiste
Viser resultater 1,721 til 1,740 av 2261
    Newcomer Woodstock sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av PaulHarald
    Jeg ringte og klaget på serieopptakene som ikke ville tas opp lenger. Fikk beskjed om å gjøre en reset/reinstallering. Man beholder alle gamle opptak, men kanalene tunes på nytt og man må legge inn opptakene på nytt.

Det jeg ble bedt om å gjøre var å trykke rød-3-5-3-tekstTV (huskeregel R-E-S-E-T).

Etter dette gikk det fint å legge inn 6 forskjellige serieopptak og så langt har den tatt opp alt den skal.
    Takk for tips. Jeg gjorde dette på softwaren før siste bugfixen ble sendt ut. Da virket det en liten stund før feilmld'ene kom tilbake igjen, får kanskje gjøre et nytt forsøk igjen nå. Ulempen var at etter å ha kjørt denne reset'en sist så begynte boksen å bråke mer enn før. Da giret den plutselig opp vifta etter ca. 2 min bruk og giret ikke ned igjen. Skjedde hver gang jeg slo den på etterpå. Dette har heldigvis gitt seg nå etter bugfixen - så er litt redd for at den skal støye igjen...

(For å sjekke at det ikke bare var i hodet mitt lyden befant seg, fikk jeg min bror til å reset'e sin boks også - uten å si noe til han. Fikk en rask tilbakemld fra han hvor han lurte hva som hadde skjedd med vifta... hehe.)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Woodstock
    Takk for tips. Jeg gjorde dette på softwaren før siste bugfixen ble sendt ut. Da virket det en liten stund før feilmld'ene kom tilbake igjen, får kanskje gjøre et nytt forsøk igjen nå. Ulempen var at etter å ha kjørt denne reset'en sist så begynte boksen å bråke mer enn før. Da giret den plutselig opp vifta etter ca. 2 min bruk og giret ikke ned igjen. Skjedde hver gang jeg slo den på etterpå. Dette har heldigvis gitt seg nå etter bugfixen - så er litt redd for at den skal støye igjen...

(For å sjekke at det ikke bare var i hodet mitt lyden befant seg, fikk jeg min bror til å reset'e sin boks også - uten å si noe til han. Fikk en rask tilbakemld fra han hvor han lurte hva som hadde skjedd med vifta... hehe.)
    Det var kjedelig. Jeg har ikke vifte, så det merket jeg jo ikke noe til. Men det som også er kjedelig, er at boksen fortsatt henger i opptaksmenyen svært ofte, og må startes på nytt ved å holde startknappen inne osv... Drittboks.

Newcomer Woodstock sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PaulHarald
    Men det som også er kjedelig, er at boksen fortsatt henger i opptaksmenyen svært ofte, og må startes på nytt ved å holde startknappen inne osv... Drittboks.
    Jepp. Min henger igjen den også. 3 ganger iløpet av en halvtime idag... SUKK. :cry: Dessuten kappet den av de siste 5 min av Little Brittain på nrk3 igår ikveld. Ingen andre opptak gikk samtidig. Den er noe møkk ja.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Merkelige greier, her spinner bare viften opp i noen sekunder ved oppstart, siden hører man ikke den. Harddisken er så lydløs at man må legge øret helt oppå boksen for og høre den i det hele tatt. Det var samme med min første boks, veldig stille, akkurat som med alle boksene jeg har opplevd hjemme hos venner og kjente.

Du har altså hatt 5 bokser som alle “bråker som en tornado”, rent statistisk sett burde det ikke være mulig, hvis du ikke har ekstreme “gullører” da

Jeg er også på min 5. boks pga. støyproblemer, så jeg kjenner meg igjen i dette. Denne boksen er merkbart stillere enn de 4 første, vil jeg si, men fortsatt er det egentlig ihvertfall på grensen til uakseptabelt, men nå gidder jeg ikke mer. I'll stick to this one.

Newcomer DannyRS sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha brukt Get PVR i ca 3 år har jeg nå flyttet og derfor hatt CD HD PVR i ca 3 mnd..

Har lagt merke til et par kjekke ting CD har fått til, men alt i alt er det snakk om et klasseskille her.
    Opptaksfunksjonen er svært skuffende, både med serieopptak og vanlige. For ikke å snakke om hvor tregt det går å navigere rundt i EPG osv? Dette er noe av det mest frustrerende. Get PVR var lynrask i forhold, og man kunne bl.a. se på et program mens man bladde i lagrede opptak uten å "miste" det man så på.
    Har allerede måttet resette CD boksene fler ganger enn jeg måtte med Get på tre år. :-? Er litt skremmende når den blir levert med av/på bryter på strømledningen..
    Støynivået er også ganske brukbart, hører den veldig bra.... :twisted:

jaja.. dagens rant Spørs vel om det er noen vits å anskaffe en ny CD boks..

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DannyRS
    Etter å ha brukt Get PVR i ca 3 år har jeg nå flyttet og derfor hatt CD HD PVR i ca 3 mnd..

Har lagt merke til et par kjekke ting CD har fått til, men alt i alt er det snakk om et klasseskille her.
    Opptaksfunksjonen er svært skuffende, både med serieopptak og vanlige. For ikke å snakke om hvor tregt det går å navigere rundt i EPG osv? Dette er noe av det mest frustrerende. Get PVR var lynrask i forhold, og man kunne bl.a. se på et program mens man bladde i lagrede opptak uten å "miste" det man så på.
    Har allerede måttet resette CD boksene fler ganger enn jeg måtte med Get på tre år. :-? Er litt skremmende når den blir levert med av/på bryter på strømledningen..
    Støynivået er også ganske brukbart, hører den veldig bra.... :twisted:

jaja.. dagens rant Spørs vel om det er noen vits å anskaffe en ny CD boks..
    Men ellers da, er du fornødd med bildekvaliteten på Canal Digital?

Er du fornødd med og slippe betale ekstra for HD kanalene?

Er du fornødd med og få TVNorge HD, National Geographic HD, History HD, Animal Planet HD i grunnpakken?

Newcomer DannyRS sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men ellers da, er du fornødd med bildekvaliteten på Canal Digital?

Er du fornødd med og slippe betale ekstra for HD kanalene?

Er du fornødd med og få TVNorge HD, National Geographic HD, History HD, Animal Planet HD i grunnpakken?
    Ja, det du lister opp er blant tingene jeg er fornøyd med!
    Hadde ikke HD dekoder når jeg hadde Get, så kan ikke ta den sammenlikningen. Prisen er ikke problemet (om alt hadde fungert fint).

Bildekvaliteten på HD signalene er meget bra. Hadde menyene vært raske, støyen borte og programvaren fungert uten så mye bugs, hadde det vært et bra produkt.

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om dette er riktig tråd , men prøver meg alikevel .

Fik HD dekoder fra CD i går å har problemer med lyden på HD kannalene .

Har enn ganske kraftig delay.

Jeg bruker enn Pioneer 5080 plasma tv .

Finner ikke noe innstillinger verken på tv eller tuner . Men så er ikke dette min sterkste side.

Setter pris på alle tips .

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter at jeg i går oppdaterte softwaren på min HD PVR så er tv-guiden redusert til ett program etter det som pågår på de forskjellige kanalene. Resten er bare tomt.

Det betyr at jeg ikke klarer å legge inn opptak i morgen f.eks (passer fint siden jeg selvsagt ikke skal se England-Tyskland i opptak - det sørger denne drittboksen for)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant å høre at det også er problemer med EPG på originale mottakere. Jeg bruker en uorginal mottaker og har hatt det problemet en stund.

Men selv om ikke epg virker har du vel fortsatt mulighet til å legge inn timer manuelt.

Active trym sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifen
    Vet ikke om dette er riktig tråd , men prøver meg alikevel .

Fik HD dekoder fra CD i går å har problemer med lyden på HD kannalene .

Har enn ganske kraftig delay.

Jeg bruker enn Pioneer 5080 plasma tv .

Finner ikke noe innstillinger verken på tv eller tuner . Men så er ikke dette min sterkste side.

Setter pris på alle tips .
    Gå inn på menyen på CD tuneren og sjekk om lyden er satt til hjemmekino eller stereo. Det er forskjell på de to innstillingene og om den er koblet kun via hdmi eller analogt.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av myrlas
    Etter at jeg i går oppdaterte softwaren på min HD PVR så er tv-guiden redusert til ett program etter det som pågår på de forskjellige kanalene. Resten er bare tomt.

Det betyr at jeg ikke klarer å legge inn opptak i morgen f.eks (passer fint siden jeg selvsagt ikke skal se England-Tyskland i opptak - det sørger denne drittboksen for)
    Legg inn software på ny, det løser ofte forskjellige problemer.

Uansett så kan du vel legge inn opptak manuelt til du får løst EPG problemet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg tok en restart. Det fjernet problemet heldigvis.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Legge inn softwaren på ny?

OK, har brukt "Dennis" oppskrift.....

- Hold st.by knappen på boksen inne i 5 sec og slipp, mens det står 88:88 i display trykk OK-MENU

.... uten å få det til.

Kan noen andre prøve å fortelle meg hva jeg skal gjøre?

Takker.

Newcomer Afro sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Får ikke trykket meg inn på TVnorge HD

Noen andre som har problemer med å komme inn på kanal 14 (TVnorge HD). Jeg får kun kommet meg inn på kanal 14 ved å gå igjennom EPG. Trykker jeg 14 på fjernkontrollen, så vises 14 i displayet helt til boksen skal switche, så hopper den til 15 eller 13. Bruker jeg så "channel up" eller "channel down", så hopper den over nummer 14 :P Oppdaget det ikke før jeg skulle programmere harmony kontrollen min. VANVITTIG IRRITERENDE! :evil:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Afro
    Noen andre som har problemer med å komme inn på kanal 14 (TVnorge HD). Jeg får kun kommet meg inn på kanal 14 ved å gå igjennom EPG. Trykker jeg 14 på fjernkontrollen, så vises 14 i displayet helt til boksen skal switche, så hopper den til 15 eller 13. Bruker jeg så "channel up" eller "channel down", så hopper den over nummer 14 :P Oppdaget det ikke før jeg skulle programmere harmony kontrollen min. VANVITTIG IRRITERENDE! :evil:

Ta ny kanal søk. Da får du inn TV2 HD

Intermediate cyr sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettopp tegna abonnement hos CD. Pga. kampanjen de har med bredbåndspakken fikk jeg HD PVR til en billig penge. Slo meg derfor til ro med at dette sikkert var verdt pengene.

Men når jeg fikk satt spenning på boksen var jeg mer i tvil. Hvordan kan de selge en boks til TV-bruk med godt hørbar viftestøy? Jeg syns det er helt håpløst. Selv om jeg setter den på noe mykt blir det ikke bra. Det virker som vibrasjoner sprer seg veldig godt i den billige konstruksjonen. I og med at jeg uansett skal ha ny TV kommer jeg til å kjøpe en som er godkjent for IDTV for å få det lydløst.

Jeg har ikke tatt meg bryet med å lese avtalevilkår og denslags enda, men jeg går ut i fra at dekoderen er min når jeg får betalt første faktura. Kan jeg da selge den på Finn uten at CD blir grinete? Ser det ligger fler til salgs der allerede. Kanskje ikke uten grunn. Evt. har jeg 14 dagers angrerett.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runero7@online.no
    Ta ny kanal søk. Da får du inn TV2 HD
    Yes, der kom TV2 HD inn, det har jeg ventet lenge på

Mulighet for Premiere League HD, TV2 HD på plass, lydløs boks har jeg også, så nå er nesten alt velstand

Et problem plager meg ennå: "tidligere program kan ikke tas opp" meldingen som ofte kommer opp ved forsøk på serieopptak.
    Jeg gidder ikke resetta boksen hver gang dette skjer, for så legge inn alle opptakene på ny og sette opp favorittlisten igjen

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har hørt noe om CD kommer til å erstatte HDPVRen de har i dag med en ny? Jeg kunne tenkt meg en HDPVR, men etter alle problemene som blir rapportert med den CD leverer i dag er det uaktuelt.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KjellV
    Noen som har hørt noe om CD kommer til å erstatte HDPVRen de har i dag med en ny? Jeg kunne tenkt meg en HDPVR, men etter alle problemene som blir rapportert med den CD leverer i dag er det uaktuelt.
    La deg ikke lure til å tro at du ikke vil ha glede av hdpvr'en. Jeg har både denne og den vanlige HD dekoderen og jeg kommer ikke til å bruke den vanlige. Sånn i det dagelig er pvr'en overlegen. Bare slike simple ting at du kan sette på pause feks? Vil du miste et mål i en fotballkamp fordi du må på do eller kjøkkenet?

Side 87 av 114 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 83 84 85 86 87 88 89 90 91 97 107 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •