Canal digital HD-PVR for Kabel tv - Side 86

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 86 av 114 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 82 83 84 85 86 87 88 89 90 96 106 ... SisteSiste
Viser resultater 1,701 til 1,720 av 2261
    Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Canal Digitals arroganse!

Er det noen av Medlemmene på forumet som kunne tenke seg å bli med å presse CD inn for rettsvesnet? Er det noen her som har en advokat eller noen de kjenner som er gode på forbrukerlovgivninga? Kan trenge alt stort og smått som kan bidra til å sette på plass dette monsteret av en kabeltv leverandør.. Om vi blir mange nok så koster ikke dette all verden og jeg mener vi burde greie å skremme vannet av CDs ledelse om de får en stevning fra x antall forbrukere.

Sendte CD en mail 9 mai som jeg fortsatt ikke har fått svar på. sendte en purring i dag som jeg håper de svarer på. Er skikkelig klar for å sette på plass skapet!! har jeg noen med meg?

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å trekke inn konkurransetilsynet og heller klage over oligopol og tvangstrøyen av dekodervalg? Billigere enn å dra dem inn i retten. I tillegg burde man prøve forbrukerrådet. Flere som klager = større fokus fra dem. Dessuten har de tatt på seg kostnadene ved rettsak bla til spareproduktene til bankene. Tviler riktignok på at det skjer i dette tilfellet.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andersj
    Er det noen av Medlemmene på forumet som kunne tenke seg å bli med å presse CD inn for rettsvesnet? Er det noen her som har en advokat eller noen de kjenner som er gode på forbrukerlovgivninga? Kan trenge alt stort og smått som kan bidra til å sette på plass dette monsteret av en kabeltv leverandør.. Om vi blir mange nok så koster ikke dette all verden og jeg mener vi burde greie å skremme vannet av CDs ledelse om de får en stevning fra x antall forbrukere.

Sendte CD en mail 9 mai som jeg fortsatt ikke har fått svar på. sendte en purring i dag som jeg håper de svarer på. Er skikkelig klar for å sette på plass skapet!! har jeg noen med meg?
    Hva er det du skal stevne Canal Digital for?

Ryker boksen så får man en ny, så garanti overholdes jo.

I beste fall kan du vel få refundert kostnaden for boksen.

Er jo heller ingen som tvinger en til og ha abonnement hos CD, så der er vel ikke noe og hente.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    et Godt forslag dette burde væært gjort for lenge siden

Tommel Opp der-

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dekodervalg er en start så absolutt
    Dessuten er det for Latterlig når man skal velge Sagem som suger FJøsnisser og ikke virker
    Da må det være en selvfølge at Boksen er stabil i utgangspunktet..

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dark
    Dessuten er det for Latterlig når man skal velge Sagem som suger FJøsnisser og ikke virker
    Du mener sånn som hos Get eller Viasat

De er vel også bundne til dekodere som deres leverandører tilbyr

Hvis man går inn på Get eller Viasat trådene så skjønner man fort at vi er ikke alene om og slite med litt problemer av og til.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle

Er jo heller ingen som tvinger en til og ha abonnement hos CD, så der er vel ikke noe og hente.
    Helt enig. RiksTV og viasat parabol er alternativer de fleste kan velge. Alternativt kan man bruke energien sin på å overtale borettslaget sitt til å bytte kabel-leverandør. Det er sansynligvis vesentlig mer effektivt enn å ta dette til retten.

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jo om man bor i et borettslag sopm har avtale med CD så er man tvunget til å ha CD. Joda man får ny boks. men jeg har byttet boksen 7 ganger og er like ved å bestille boks nr 8. Hvor mange ganger skal jeg bytte boksen? hva mener du Rolle? Refundering av kostnaden er uaktuellt fra CDs side da de har sikret seg mot slikt i kontrakten.

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blibak
    Helt enig. RiksTV og viasat parabol er alternativer de fleste kan velge. Alternativt kan man bruke energien sin på å overtale borettslaget sitt til å bytte kabel-leverandør. Det er sansynligvis vesentlig mer effektivt enn å ta dette til retten.
    Når det gjelder parabol så er det rimelig uaktuellt å henge på veggen.. den må henge innen for fasaden i blokka.. der tar den for mye plass.. i tillegg til at det er styggt. Rikstv er ihvertfall ikke boe jeg har tenkt til å dra i hus.. det blir fort for dyrt å sitte med.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo om man bor i et borettslag sopm har avtale med CD så er man tvunget til å ha CD. Joda man får ny boks. men jeg har byttet boksen 7 ganger og er like ved å bestille boks nr 8. Hvor mange ganger skal jeg bytte boksen? hva mener du Rolle? Refundering av kostnaden er uaktuellt fra CDs side da de har sikret seg mot slikt i kontrakten.
    Joda, andersj, jeg har fulgt din case og må si at du må være Norges mest uheldige mann

7 bokser og fremdeles virker det ikke, selv er jeg inne på boks nr 2 den har funka fint i halvannet år nå. Samme med mine naboer, men de sitter med boks nr 1 som i deres tilfelle virker fint.

Hva er din situasjon, fungerer det OK for dine naboer, eller sliter de med samme problem som deg?

Uansett, hva forventer du og oppnå ved og gå til rettssak mot CD?

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, andersj, jeg har fulgt din case og må si at du må være Norges mest uheldige mann

7 bokser og fremdeles virker det ikke, selv er jeg inne på boks nr 2 den har funka fint i halvannet år nå. Samme med mine naboer, men de sitter med boks nr 1 som i deres tilfelle virker fint.

Hva er din situasjon, fungerer det OK for dine naboer, eller sliter de med samme problem som deg?

Uansett, hva forventer du og oppnå ved og gå til rettssak mot CD?
    Å få en innrømmelse på at de selger et søppelprodukt. Naboene som sitter med HDpvr eller den vanlige HD dekoderen har mer eller mindre problemer med boksen sin. alle de jeg kjenner til i borettslaget har problemer med HD pvr boksen på samme måte som jeg har slitt.

Bare jeg har hengt i ræva på CD for å få de til å innse at produktet deres er langt i fra så fantastisk som de sier det er i diverse reklamer på tv.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder parabol så er det rimelig uaktuellt å henge på veggen.. den må henge innen for fasaden i blokka.. der tar den for mye plass.. i tillegg til at det er styggt.
    Viasats parabol-killer - teknofil.no
    Funker bra denne, også for CD.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dark
    Hei, vil bare informere om at CD nå tillater godkjente CAM moduler for bruk i godkjente Tvr med kabel tuner i. Det vil si at man tildels kan velge andre tunere. Selv kjører jeg Windows 7 Media Center med 2 stk CAM moduler og har mer eller mindre problemfri tv titting. EPG er ekstremt god inkludert serie opptak.

AS

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nokiaas
    Hei, vil bare informere om at CD nå tillater godkjente CAM moduler for bruk i godkjente Tvr med kabel tuner i. Det vil si at man tildels kan velge andre tunere. Selv kjører jeg Windows 7 Media Center med 2 stk CAM moduler og har mer eller mindre problemfri tv titting. EPG er ekstremt god inkludert serie opptak.

AS
    Så bra!

Bare synd det ikke er pvr muligheter på tven.Ellers hadde jeg glatt gått over til det.

Når det gjelder parabolkillern.. Hva koster noe sånt? Jeg syntes det begynner å bli rimelig kostbart om jeg må begynne å kjøpe tileggs utstyr for å få denne møkka bksen til å fungere. Er ikke derfor jeg kjøpte dekoderen. Ansvaret ligger enog alene på CD. ingen andre.

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yes, da har jeg fått min 5 bosk som er like ille. Hadde en meget sint samtale med kundeservice nå, og fikk beskjed at noen som kunne hjelpe meg med mitt problem vil kontakte meg.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crimar
    Yes, da har jeg fått min 5 bosk som er like ille.
    Og problemet med boksene er ?

Newcomer Arne M sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nokiaas

AS
    Kan du tipse meg om hvilke Cam moduler du bruker. Har tenkt å kjøpe selv og tar gjerne tips om hva som fungere.

Arne M

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og problemet med boksene er ?
    De bråker som en tornado. Viftene begynner å spinne opp noe grusomt

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crimar
    De bråker som en tornado. Viftene begynner å spinne opp noe grusomt
    Merkelige greier, her spinner bare viften opp i noen sekunder ved oppstart, siden hører man ikke den. Harddisken er så lydløs at man må legge øret helt oppå boksen for og høre den i det hele tatt. Det var samme med min første boks, veldig stille, akkurat som med alle boksene jeg har opplevd hjemme hos venner og kjente.

Du har altså hatt 5 bokser som alle “bråker som en tornado”, rent statistisk sett burde det ikke være mulig, hvis du ikke har ekstreme “gullører” da

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med plassering?

Ser av brukerbilder på forumet at mange plasserer dekoderen med minimal klaring til overhylle.

Apparater som utvikler varme bør ha minst 10 cm luft på alle kanter; gjerne mer på toppen. Og naturligvis fri luftgjennomstrømming.

Om boksen står klemt inne i en benk, er det ikke rart om vifta løper løpsk.

Side 86 av 114 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 82 83 84 85 86 87 88 89 90 96 106 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •