Canal digital HD-PVR for Kabel tv - Side 85

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 85 av 114 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 81 82 83 84 85 86 87 88 89 95 105 ... SisteSiste
Viser resultater 1,681 til 1,700 av 2261
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Det ville være veldig kjipt for de som ikke har HD-tuner, men bare SD tuner, om det plutselig var HD sending også på SD-kanalen..
    Det står beskrevet på TV2 sine VM-sider som det er linket til ovenfor:

"PS: TV 2 HD tilsvarer TV 2s vanlige moderkanal TV 2. Har du ikke støtte for HD (høyoppløselig tv-signal), får du likevel inn kampen som normalt."

...så da er vel det teknisk mulig da eller?

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PaulHarald
    Det står beskrevet på TV2 sine VM-sider som det er linket til ovenfor:

"PS: TV 2 HD tilsvarer TV 2s vanlige moderkanal TV 2. Har du ikke støtte for HD (høyoppløselig tv-signal), får du likevel inn kampen som normalt."

...så da er vel det teknisk mulig da eller?
    TV2 HD og TV2 er prikk like bortsett fra at den ene sender i HD og den andre i SD. Har du HD-mottaker, velger du fortrinnsvis TV2 HD. Har du ikke HD-mottaker, kan du ikke se TV2 HD og må velge TV2 i SD. Men du får sett det samme programmet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder TV2 HD på kabel så krever de at CD betaler et stort beløp for å distribuere TV2 HD. Dette ville ført til en vesentlig økning i abonnementsavgiften til CD ut til forbrukerene. Dette har ikke CD gått med på, derfor får ikke kabel-tv abonnentene til CD TV2 HD. TV2 vil ha i pose og sekk: mer reklame og mer betaling fra seerne. Der er jeg helt på linje med CD - jeg gidder ikke å betale masse ekstra i måneden for å få en kanal som bare er biltt dårligere.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Verminator
    Mulig jeg har mistforstått, men mener jeg leste at selve kampene på TV2 hovedkanalen vises i HD uansett distributør?
    Altså, at man ikke trenger å svitsje over til TV2 HD.
    Jeg skal love deg, hvis TV2HD hadde vært tilgjengelig for kabelkunder, hadde canaldigital kjørt reklamekampanjer i det vide og det brede.. Eksempelvis, på cd sine hjemmesider reklameres det for fotball-vm kun på parabol-sidene. På kabel-siden nevnes det ikke i det hele tatt. Så jeg tror det er bare å innse at fotball-vm i HD kan vi glemme.:x

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blibak
    Så jeg tror det er bare å innse at fotball-vm i HD kan vi glemme.:x
    Nei, vi kan se fotball-VM på SVT HD

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, men ikke uten ekstrakostnad....SVT HD er jo ikke i grunnpakka.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av happymeal
    Ja, men ikke uten ekstrakostnad....SVT HD er jo ikke i grunnpakka.
    Men å ha 2 kanaler fra mine favoritter i en måned eller to koster jo ikke all verden

Mange borettslag og sameier har for øvrig Pluss avtale der man får 2 av mine favoritter kostnadsfritt.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja, den siste softwareoppdateringen var imponerende må jeg si, nå utføres ikke programmerte opptak i det hele tatt :roll:

Dette problemet har jeg ikke opplevd på over et halvår, men det skulle tydeligvis bare en oppdatering til for og ha problemene gående igjen :evil:

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Jaja, den siste softwareoppdateringen var imponerende må jeg si, nå utføres ikke programmerte opptak i det hele tatt :roll:

Dette problemet har jeg ikke opplevd på over et halvår, men det skulle tydeligvis bare en oppdatering til for og ha problemene gående igjen :evil:
    Ingen slike problemer her (satellitt). Men jeg har opplevd det tidligere fra tid til annen med enkelte programmerte opptak. Da har jeg funnet ut at de kommer i gang i gjen ved å gå inn i opptakene og trykke "ok", dvs lagre dem på nytt. Da snakker jeg selvfølgelig om ukentlige opptak.
    Uansett kjedelig med de opptakene det ikke ble noe av.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen slike problemer her (satellitt). Men jeg har opplevd det tidligere fra tid til annen med enkelte programmerte opptak. Da har jeg funnet ut at de kommer i gang i gjen ved å gå inn i opptakene og trykke "ok", dvs lagre dem på nytt. Da snakker jeg selvfølgelig om ukentlige opptak.
    Uansett kjedelig med de opptakene det ikke ble noe av.
    Jeg har fått det til å virke nå :-D

Lastet inn softwaren på ny, det er på den måten jeg har blitt kvitt lignende problem tidligere også. Så for de som sliter med dette, kan det svare seg og laste ned på nytt.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lastet inn softwaren på ny, det er på den måten jeg har blitt kvitt lignende problem tidligere også. Så for de som sliter med dette, kan det svare seg og laste ned på nytt.
    Da skjønner ikke jeg hvorfor du ikke forsøkte å laste ned sw på nytt med én gang i stedet for å øyeblikkelig beskylde den siste oppdateringa for å inneholde nye feil...

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men å ha 2 kanaler fra mine favoritter i en måned eller to koster jo ikke all verden

Mange borettslag og sameier har for øvrig Pluss avtale der man får 2 av mine favoritter kostnadsfritt.
    Funker ikke for alle. Jeg kan ikke få det... Svaret fra CD:

Det forekommer lokale variasjoner i kabel-tv-nett avhengig av type hovedstasjon din bolig er tilknyttet. Akkurat hva som gjør at du ikke kan få bestilt denne kanalen sitter jeg ikke på av informasjon her på chatten, og da må jeg henvise deg videre til teknisk support og 06090 for videre hjelp

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da skjønner ikke jeg hvorfor du ikke forsøkte å laste ned sw på nytt med én gang i stedet for å øyeblikkelig beskylde den siste oppdateringa for å inneholde nye feil...
    Hmmm... hvorfor skal en oppdatering av firmware være nødvendig å kjøre _to_ ganger bare sånn for å være "sikker"? Hadde vi bedt våre kunder oppdatere ERP-systemet "to ganger for å være sikker" så hadde det blitt første-side oppslag her hjemme og nedover kontinentet...

Jeg har fortsatt ikke fått svar på min siste e-post henvendelse til CD - og jeg kjenner godt taktikken de kjører nå: man tier kunden ihjel når man ikke har et svar som ikke innebærer a) kostnader for seg selv og b) innrømmelse av graverende feil som medfører "samme-prinsipp"-handling ovenfor andre kunder.

Det er på denne måten CD / Telenor kan si at "næh, vi har ingen kunder med slike problemer vi".

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, de fleste av oss er ikke så perfekte at vi alltid gjør det riktige med en gang

Hvis der umiddelbart oppstår et problem etter oppdatering til ny software versjon, er det vel ikke helt urimelig og mistenke at problemet skyldes den nye softwaren

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wideload
    Hmmm... hvorfor skal en oppdatering av firmware være nødvendig å kjøre _to_ ganger bare sånn for å være "sikker"?
    Det skal selvfølgelig ikke det. Men det hadde vel skjedd en eller annen feil her da? Og erfaringsmessig var løsningen å laste ned på nytt.

Vel, de fleste av oss er ikke så perfekte at vi alltid gjør det riktige med en gang

Hvis der umiddelbart oppstår et problem etter oppdatering til ny software versjon, er det vel ikke helt urimelig og mistenke at problemet skyldes den nye softwaren
    Jeg skjønner det. Det var en unødvendig kommentar fra min side. Jeg syntes bare det var rart siden du hadde blitt kvitt lignende problemer på akkurat den måten tidligere.
    Men igjen; Beklager unødvendig kommentar.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men igjen; Beklager unødvendig kommentar.
    Helt i orden, ha en god helg :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvordan lastet du inn softwaren på ny?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PaulHarald
    Hvordan lastet du inn softwaren på ny?
    Hold st.by knappen på boksen inne i 5 sec og slipp, mens det står 88:88 i display trykk OK-MENU

Newcomer Woodstock sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nye software-fix'en har ikke hjulpet så veldig mye synes jeg. Den låser seg riktignok ikke i opptakslisten lenger, men istedet rebooter hele maskinen av seg selv. Dessuten kan jeg fortsatt bare få til serieopptak på ca. halvparten av seriene jeg forsøker, fortsatt samme mld "tidligere episoder kan ikke taes<...>". SUKK. :roll:

På toppen av en dårlig HD-PVR er det null VM-kamper i HD-kvalitet i grunnpakken. Det er vel delvis ikke bare CD sin feil, men gjør at totalinntrykket av min kabelleverandør nærmer seg lavmål akkurat nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Woodstock
    Nye software-fix'en har ikke hjulpet så veldig mye synes jeg. Den låser seg riktignok ikke i opptakslisten lenger, men istedet rebooter hele maskinen av seg selv. Dessuten kan jeg fortsatt bare få til serieopptak på ca. halvparten av seriene jeg forsøker, fortsatt samme mld "tidligere episoder kan ikke taes<...>". SUKK. :roll:

På toppen av en dårlig HD-PVR er det null VM-kamper i HD-kvalitet i grunnpakken. Det er vel delvis ikke bare CD sin feil, men gjør at totalinntrykket av min kabelleverandør nærmer seg lavmål akkurat nå.
    Jeg ringte og klaget på serieopptakene som ikke ville tas opp lenger. Fikk beskjed om å gjøre en reset/reinstallering. Man beholder alle gamle opptak, men kanalene tunes på nytt og man må legge inn opptakene på nytt.

Det jeg ble bedt om å gjøre var å trykke rød-3-5-3-tekstTV (huskeregel R-E-S-E-T).

Etter dette gikk det fint å legge inn 6 forskjellige serieopptak og så langt har den tatt opp alt den skal.

Side 85 av 114 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 81 82 83 84 85 86 87 88 89 95 105 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •