Canal digital HD-PVR for Kabel tv - Side 84

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 84 av 114 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 80 81 82 83 84 85 86 87 88 94 104 ... SisteSiste
Viser resultater 1,661 til 1,680 av 2261
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Borettslaget har (desverre) inngått Komplett-avtale med CD og i den forbindelse fikk jeg en ny HD-PVR i dag (i tillegg til den jeg kjøpte for to år siden).
    Har akkurat montert den på gjesterommet og fikk en åpenbaring angående støyproblemene flere her har klaget over. Den gamle lager riktinok lyd, en slags lav susing men ikke plagsomt. Den nye PVR'n lager en helt annen lyd, kanskje ikke høyere målt i dB, men mer forstyrrende, minner om en blanding av transformatorsumming og modellfly.

Skjønner de som har byttet flere ganger pga bråk...

Newcomer baiaz sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvorfor tar den bare opp deler av programmene?

Hei

Jeg har ikke brukt denne boksen noe særlig - har nesten nettopp fått den og det har ikke vært noe særlig å ta opp...

Nå har jeg tatt opp neo få program og den tar ikke opp HELE programmet....

Tok opp Poirot... Heldigvis så fikk jeg vite hvem som var morderen.. men så var opptaket plutselig ferdig!?!?!?!?!?

Så nå vet jeg ikke om det var vedt å ta opp... siden de to siste programmene ikke ble tatt opp i full størrelse...

Tenk om jeg tok opp en film og når jeg så den i to timer.. så fikk jeg ikke med meg slutten?????

Er det bare meg som opplever dette????

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av baiaz
    Hei

Jeg har ikke brukt denne boksen noe særlig - har nesten nettopp fått den og det har ikke vært noe særlig å ta opp...

Tok opp Poirot... Heldigvis så fikk jeg vite hvem som var morderen.. men så var opptaket plutselig ferdig!?!?!?!?!?

Så nå vet jeg ikke om det var vedt å ta opp... siden de to siste programmene ikke ble tatt opp i full størrelse...

Tenk om jeg tok opp en film og når jeg så den i to timer.. så fikk jeg ikke med meg slutten?????

Årsaken kan være programforskyvninger på TV kanalen. I PVR'n skal det være mulig å sette opp at opptaket kan starte x antall minutter før programstart og avsluttes x antall minutter etter programslutt. Jeg pleier alltid å sette den til å ta opp 15min ekstra i tilfelle det oppstår forskyvninger i sendeskjema.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av baiaz

Nei, dette er et av de vanlige problemene med denne boksen. Det skjer akkurat det samme hos meg. Det er også helt _konsekvent_ så det er ikke bare fordi et program er forsinket eller noe. Det var et godt tips over her om å få den til å ta opp ekstra tid. Det bør prøves!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation

Den gamle pvr boksen fra DC streika i forrige uke og jeg tenkte at dette var en gylden anledning til å oppgradere til HD PVR så jeg ringte å bestilte en som jeg fikk i går. Installerte den sporenstreks etter jeg kom hjem, fikk beskjed om å installere software oppdatering som ble utført. Bedre skjermbilde og tilgang til HD-kanalene. Discovery HD rules! Det virket som jeg hadde kommet i himmelriket!

Satte på et opptak i TV-Guiden av en film som skulle gå på senkveldinga. Så langt, så godt...

Kom hjem fra jobb nå for kort tid siden, slengte meg i go'stolen, slår på dekoder og TV, trykker "my tv"-knappen og boksen henger..... slår av strømmen på boksen og gjentar go'stol posisjonen... og det samme skjer igjen... og igjen...

Etter å ha tidligere erfaring med CD sin elendige kundeservice tenkte jeg at det var bedre å sjekke AVforum for å oppdatere meg på dekoderen før jeg ringte. Noe mer deprimerende lesestoff en dette 84 sider lange innlegget skal man lete lenge etter. Det å innse at jeg har bæsja på leggen når jeg bestilte dekoderen er meget surt, men som mange andre er jeg inne i en borettslags avtale der jeg må tvungen betale for CD sine tjenester.

Etter å ha psyket meg opp ringte jeg CD sin kundeservice og forklarte problemet. Fikk høre at de holder på med en oppgradering av programvaren på boksen. Jeg spurte om når denne oppgraderingen ble tilgjengelig og fikk som svar "vet ikke". "Så da skal jeg i ubestemt tid ha en boks som ikke fungerer?" spurte jeg, "vell... vi kan sende deg en ny boks". Min respons på dette var om den nye boksen allerede har den nye oppgraderingen, ettersom en ny boks skal jo løse problemet... Stakkars kundebehandleren ble stille som om han holdte på å formulere en tilbakemelding i tankene sine, "problemet ligger sikkert i hardwaren".

Så nå sitter jeg i go'stolen med laptopen i fanget å venter på ny boks som kommer i neste uke. Spent på hvor mange bokser jeg må gå gjennom før TV2 Hjelper deg lager en ny reportasje!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny software på mandag 7. juni!

I følge dinside.no kommer det ny software på mandag.

Kanskje jeg skal vurdere den boksen snart...

Link: Ny software mandag 7. juni

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forventer ikke så veldig mye av denne oppdateringen, men venter i spenning.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny oppdatering ......

Status etter oppdatering av SW så langt:

Prøvde å utfordre boksen ved å scrolle hurtig (..) opp og ned i opptakslista. Yippi, ingen problemer, dette har vært en risikosport tidligere!

Nedtur 1: Fortsatt ingen lyd over HDMI på de fleste HD-kanalene, denne feilen har vært tilstede i flere år nå (har det noensinne virket?)

Nedtur 2: Etter å ha stått ubetjent en times tid, oppdaget jeg at boksen hadde låst seg på kanal 13 (NRK HD). Ingen respons fra boksen på noen ting. Eneste utvei er power off, og ny oppstart. Da kommer den jammen opp i kanal 13 igjen, og ingen respons fra fjernkontroll. Førsøkte en gang til, med samme resultat.

Etter et par-tre timer med ny software står alt i sju steiner, savner av og til den gamle vhs-spilleren, den funket iallfall selv om bildet var dårlig ...:evil:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et problem med å se på tv igjennom hdmi-utgangen.
    Når jeg jeg skal bruker den så forsvinner 10-15 cm rundt hele bildet.
    Bildet blir rett og slett zoom'et inn.

Problemet er der fortsatt etter oppgradering.

Noen som kan hjelpe meg litt?

Har prøvd med en Riks-tv tuner og der fungerer det helt strøkent.

Tv'en er forøvrig en Panasonic TH-42PX70

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den nye oppdateringen hjalp ikke akkurat mye, her er min epost jeg akkurat har sendt til Kundeservice på Canal Digital:

"Hei

Ny oppdatering er nå lagt inn og i kveld har følgende skjedd:

1. Gikk inn i EPG, trykket på opptak av et program (det ble rød-markert for opptak). Så på et annet imens. Skulle etterpå se på opptaket og det var ikke tatt opp.
    2. Satt og vekslet mellom EPG og My TV så skrudde boksen seg av.
    3. Satt i My TV og slettet en del gamle opptak - og så hang det seg igjen (to ganger relativt kjapt).

Jeg kan være villig til å prøve en ny enhet fra dere, men hvis det viser seg at det ikke er forbedringer så ønsker jeg å heve kjøpet av HD-PVR pålydende 2.990,- samt kompensasjon for de problemer vi har hatt med nåværende og forrige enhet vi hadde. Ihht forbrukerkjøpsloven så har dere som leverandør av både utstyr og tjeneste tre muligheter til å utbedre feil og mangler (likelydende feil, og problemer med opptak har det vært nesten fra dag én) - en ny enhet er da siste sjanse før jeg benytter av følgende paragrafer:

a) Ihht paragraf 28 om Tilbakeholdsrett: Forbrukeren kan holde tilbake betalingen for å dekke krav som følge av mangelen
    b) Ihht paragraf 30: "Selger har ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere avhjelp er rimelig" (grunner til ytterligere avhjelp må da spesifiseres)
    c) Ihht paragraf 31 alternativt 32: Prisavslag eller heving

mvh

<sign>

-----Opprinnelig melding-----
    Fra: Canal Digital Kundeservice [mailto:kundeservice@canaldigital.no]
    Sendt: 4. juni 2010 08:47
    Til: <>
    Emne: Sv: SV: ReTag:24592072

Sv: SV: ReTag:24592072
    Hei og takk for henvendelsen.

En programvareoppdatering som skal fikse feilene du nevner er under testing nå og forventes klar i løpet av denne eller neste måned. I løpet av høsten kommer en helt ny programvare som vi har jobbet med i lengre tid nå.

Med vennlig hilsen
    Canal Digital
    TV - BREDBÅND - TELEFONI"

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mio
    Status etter oppdatering av SW så langt:
    Nedtur 1: Fortsatt ingen lyd over HDMI på de fleste HD-kanalene, denne feilen har vært tilstede i flere år nå (har det noensinne virket?)
    Jeg har ikke koblet med annen kabel enn HDMI-kabel mellom HD PVR og receiver. Jeg har lyd på alle kanaler og har alltid hatt det. Riktignok er det satellittvarianten jeg har. Så mulig det er kun kabelvarianten som har dette lydproblemet.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min HD-PVR (for kabel-tv) funker forsåvidt greit, men det er jo alltid noe som irriterer.
    Så langt ser det ut til at den siste oppdateringa har fikset det å bla i opptakslista. Det går hurtigere og har ikke så langt hengt seg opp.

Men...så fikk jeg selvsagt et nytt problem.
    Etter at dekoderen hadde stått på et par timer skulle jeg se et opptak og plutselig viste forhåndsvisningen av alle opptakene kun svart skjerm. Det var også bare svart skjerm og ingen "telleverk" når jeg prøvde å starte ett av opptakene.
    Etter å ha slått av og på dekoder'n på nytt funket det som normalt igjen.

Klassisk CD dette...de retter èn bug og en ny dukker opp. Helt utrolig at de fortsatt selger denne dekoderen for flere tusen kroner.
    I fremtiden...hva med å gjøre som Get å la oss leie dekodere og bytte ut når nye kommer, istedet for å tvinge folk til å kjøpe et høyst ustabilt produkt. "Nei, det er jo alt for gunstig for kundene vettu!" :evil:

Til opplysning får jeg også lyd via HDMI på alle kanalene.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mio
    Jeg har to stk HDPVR for kabel. Kjører lyd over HDMI på begge. Denne ene via receiver, den andre rett i tven. Har aldri hatt problemer med lyden på HD-kanalene.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Verminator
    Men...så fikk jeg selvsagt et nytt problem.
    Etter at dekoderen hadde stått på et par timer skulle jeg se et opptak og plutselig viste forhåndsvisningen av alle opptakene kun svart skjerm. Det var også bare svart skjerm og ingen "telleverk" når jeg prøvde å starte ett av opptakene.
    Etter å ha slått av og på dekoder'n på nytt funket det som normalt igjen.

Klassisk CD dette...de retter èn bug og en ny dukker opp.
    Dette problemet har jeg faktisk opplevd enkelte ganger så lenge jeg har hatt boksen. Så det er ikke sikkert det er nytt. Riktignok har jeg aldri opplevd at hele lista er svart. Men jeg har ved noen tilfeller opplevd at enkeltopptak er helt svarte og ingen "telleverk" slik du beskriver. De første gangene det skjedde, bannet jeg og slettet opptakene da jeg trodde de var ødelagt eller ikke blitt noe av. Men så oppdaget jeg ved en tilfeldighet at de "kom tilbake" ved å restarte boksen. Da bannet jeg fordi jeg hadde slettet de opptakene jeg trodde var ødelagte...:evil:

Newcomer Arne M sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blibak
    Jeg har to stk HDPVR for kabel. Kjører lyd over HDMI på begge. Denne ene via receiver, den andre rett i tven. Har aldri hatt problemer med lyden på HD-kanalene.
    Fungere hos meg også, hvis jeg har lydinnstillingen på stereo. Hvis jeg skifter til Hjemmekino, forsvinner lyden på de kanalene som ikke er HD.

Arne M

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fotball-VM i HD

Er dere klar over at Canal Digitals kabel-tv-kunder er de eneste i Norden som ikke får mulighet til å se en eneste kamp fra fotball-VM i HD!!!!!!!!!!

Det holder rett og slett ikke mål, spesielt ikke når man kaller seg Nordens største TV-distributør!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, Canal Digital kabel-tv sender that SVT HD som viser fotball VM i HD, så det stemmer vel ikke helt det du sier.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg har mistforstått, men mener jeg leste at selve kampene på TV2 hovedkanalen vises i HD uansett distributør?
    Altså, at man ikke trenger å svitsje over til TV2 HD.

Slik ser du sommerens fotball-VM*|* Nyheter, sport, underholdning, vær, web-tv og tv-guide

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg har mistforstått, men mener jeg leste at selve kampene på TV2 hovedkanalen vises i HD uansett distributør?

Slik ser du sommerens fotball-VM*|* Nyheter, sport, underholdning, vær, web-tv og tv-guide
    Du har bare misforstått. Har ikke de du får TV2 av TV2 HD får du det i "vanlig" sending. TV2 HD får du på samme kanal som TV2. Står det ikke TV2 HD når du ser på TV2, da har du ikke TV2 HD

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det ville være veldig kjipt for de som ikke har HD-tuner, men bare SD tuner, om det plutselig var HD sending også på SD-kanalen..

Side 84 av 114 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 80 81 82 83 84 85 86 87 88 94 104 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •