Canal digital HD-PVR for Kabel tv - Side 83

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 83 av 114 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 79 80 81 82 83 84 85 86 87 93 103 113 ... SisteSiste
Viser resultater 1,641 til 1,660 av 2261
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hmmf, men den står jo i standby og bråker hele tiden også? Jeg må trekke ut ledningen for å få min til å holde kjeft. Den bråker jo tross i at tven ikke står på og jeg må ha høyere volum enn vanlig på tven for å overdøve støyen.

Men selve boksen er da helt latterlig treg og lite brukervennlig også. Forstår ikke hvorfor jeg ikke lenger kan ha det vanlige kabeltv tilbudet jeg har hatt i 12 år (gratis ) med kabelen rett fra veggen til tven. Ser jo aldri på tv og det har jo fungert perfekt og fungerer fortsatt perfekt for meg dersom jeg bare putter antenneledningen rett i tven.

Fatter ikke at man kan oppgradere noe og det blir MYE dårligere. Får vel gå med på å prøve en ny boks før jeg bestemmer meg da.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gladnyhet.

Skrudde på boksen for å teste da jeg kom hjem i dag. Hadde kommet ny firmware mellom jeg dro på jobb og nå tydligvis og nå er boksen en helt annen. Støynivået er 10% av hva det var, fortsatt litt høyere enn ønskelig, men jeg regner med det er noe slikt dere alle har. Blir overdøvet av lavt lydnivå på tven i alle fall.

Og nå kan jeg til og med skifte kanaler og slikt uten å få beskjeden "please insert your smart card" for hvert skifte.

Nå er den faktisk brukbar.

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TwiiK
    Gladnyhet.

Skrudde på boksen for å teste da jeg kom hjem i dag. Hadde kommet ny firmware mellom jeg dro på jobb og nå tydligvis og nå er boksen en helt annen. Støynivået er 10% av hva det var, fortsatt litt høyere enn ønskelig, men jeg regner med det er noe slikt dere alle har. Blir overdøvet av lavt lydnivå på tven i alle fall.

Og nå kan jeg til og med skifte kanaler og slikt uten å få beskjeden "please insert your smart card" for hvert skifte.

Nå er den faktisk brukbar.
    Ny igjen?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satte opp boksen i går natt. Da fikk jeg firmware oppdatering. Lot den gå hele natten og i morrest hadde jeg noen kanaler, men masse feil og latterlig høyt støynivå. Så pakket jeg ned boksen og dro på jobb. Da jeg kom hjem nå var det en ny firmware oppdatering og ting er helt annerledes.

Godt mulig dere har den fra før, men var ny for denne boksen i alle fall.

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Det kom vel en oppdatering etter tv2 hjelper deg....

Active Wessey sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er sånn at den ikke sender ut lyd via HDMI-kabelen? Har overtatt en dekoder fra en kollega, men CD har ikke fått surret seg til å få overført den på meg enda....)

(Det står sikkert et sted i tråden, men orker ikke å lese gjennom )

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Til å begynne med var det sånn, men det er kommet oppdatering på dette. Så jeg tok vekk den andre kabelen her for noen dager siden, da jeg var der bak og rotet.

Active Wessey sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha, det gjelder alle kanalene, ikke bare HD-kanalene? Da kan jeg med andre ord ta turen tilbake til Clas O. med den digitale kabelen jeg kjøpte i stad.

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Valo
    Det kom vel en oppdatering etter tv2 hjelper deg....
    Hvilken versjon har dere nå da?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men støyet de første 2 du hadde da? Kolleger her sier at deres bokser ikke støyer og vet jeg kan stole på de så får vel bare be om en ny boks da i første omgang.

Spørsmålet er da om jeg mister angrerettsmuligheten etter 14 dager nå eller om den løper fra jeg mottar neste boks? Har ikke lyst til å bli sittende med en støyende boks nr.2 og begrensede muligheter for å avslutte avtalen med canal digital.
    Jeg fikk nettopp mail om at man femte boks er på vei. Boks nummer 1 til 3 var av jetfly-typen, mens boks nummer 4 er merkbart stillere, faktisk kanskje akseptabelt. Men denne har en annen snag: den slår ikke av hardisken når den står i standby, så den avgir litt støy også når den er avslått, og blir i tillegg da varm. Tar visst aldri slutt, detta :-)

Når det gjelder 14 dagers angrefrist: jeg skrev til kundeservice og spurte om jeg fikk utvide angrefristen så lenge jeg drev og testet nye dekodere, på leting etter stillheten, og det var ikke noe problem skrev de. Hvordan dette blir i praksis er dog vanskelig å si. Har jo en mail å vise til, men ser for meg at de kan sette seg på bakbeina hvis dette drar veldig langt ut i tid.

Active
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv lagde jeg en MDF-kasse med eikefiner til min PVR. Garantien kan jeg vel si hadet til, men alternativet var å si hadet til boksen pga støy,

Nå er den vifteløse og med en 2,5 toms så og si lydløs disk.

Active Wessey sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er kjapt spørsmål ang. lyd..

Har en forsterker som tar de nye lydformatene, men er det noe hensikt å koble pvr-boksen til denne med hdmi? Eller er det like greit å bruke digital lydkabel? Sender boksen ut de nye formatene? Vil gjerne ha det så "konevennlig" som mulig, så derfor hadde det ikke gjort noe å slippe å ha på forsterker for å se på tv...

Koblet opp boksen i stad (kjøpte boksen av en kollega) og enn så lenge så har jeg ingenting å klage på, lydnivået virker veldig greit.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wessey
    Er kjapt spørsmål ang. lyd..

Har en forsterker som tar de nye lydformatene, men er det noe hensikt å koble pvr-boksen til denne med hdmi? Eller er det like greit å bruke digital lydkabel? Sender boksen ut de nye formatene? Vil gjerne ha det så "konevennlig" som mulig, så derfor hadde det ikke gjort noe å slippe å ha på forsterker for å se på tv...

Koblet opp boksen i stad (kjøpte boksen av en kollega) og enn så lenge så har jeg ingenting å klage på, lydnivået virker veldig greit.
    De nye lydformatene finnes kun på Blu-ray, så du kan godt bruke digital lydkabel til forsterkeren og HDMI direkte til TV.

HD lyd over satellitt / kabel ligger nok langt inn i fremtiden, og DD 5.1 som vi får på HD kanalene og noen filmkanaler kan jo overføres via digital lydkabel.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde noen problemer med min Canal Digital HD-PVR dekoder i helga.

Den viste ingenting på skjermen. Svart skjerm. Den gamle HD boksen funka, så det var ikke noe galt med TV'en. Lyd kom heller ikke. Var tilkoblet via HDMI.

Prøvde å trykke OK og deretter MENY når jeg startet dekoderen og den viste 8888 i displayet. Dette gjorde et eller annet, men det fikset ikke problemet.

Ringte CD og snakket med support. De bad meg om å trykke 'rød tast, 3, 5, 3, teletext'.

Hey presto! Dette fikset problemet. Poster her slik at andre kan finne det igjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg trenger hjelp til å bestemme meg.

Spurte innstallatøren av kabelmodemet om han hadde hjulpet folk med dekoderne og om det var vanlig med slik støy som min avga og det sa han det var. Han sa dekoderne uten harddisk ikke bråket.

Enten så ringer jeg Canal Digital og sier jeg vil ha en dekoder uten opptaksmulighet eller så må jeg modifisere den jeg har.

Opptaksmuligheten har jeg ikke bruk for uansett, men fjernkontrollen på den uten er vel grisestygg?

Og dersom jeg modifiserer dekoderen jeg har nå så må jeg vel rett og slett bare kjøpe ny dersom den streiker ettersom jeg har åpnet den og byttet ut komponentene inni?

Det er i alle fall uaktuelt med den støyen som er nå så noe må jeg finne på.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Jeg trenger hjelp til å bestemme meg.

Spurte innstallatøren av kabelmodemet om han hadde hjulpet folk med dekoderne og om det var vanlig med slik støy som min avga og det sa han det var. Han sa dekoderne uten harddisk ikke bråket.

Enten så ringer jeg Canal Digital og sier jeg vil ha en dekoder uten opptaksmulighet eller så må jeg modifisere den jeg har.

Opptaksmuligheten har jeg ikke bruk for uansett, men fjernkontrollen på den uten er vel grisestygg?

Og dersom jeg modifiserer dekoderen jeg har nå så må jeg vel rett og slett bare kjøpe ny dersom den streiker ettersom jeg har åpnet den og byttet ut komponentene inni?

Det er i alle fall uaktuelt med den støyen som er nå så noe må jeg finne på.
    Ring å klag på støyen, er jo flere som har fått byttet. Jeg har en som er akseptabel når det gjelder det, men sørg for at den har godt med luft rundt. Jeg har lagt klosser under min for å få bedre lufting under også.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hva er akseptabelt støynivå da?

Jeg vet jeg irriterer meg mer over støy enn de fleste andre og min dekoder bråker ikke spesielt mye. Lavt tv volum overdøver den, men i stille filmer så er det irriterende synes jeg og den kan jo ikke stå i standby slik som dette. Da må den være HELT lydløs i så fall.

Og det er vel ingen som har fått lydløs PVR dekoder uansett hvor mange ganger de har klaget?

For å si det sånn. Jeg har mange harddisker som ikke høres så dersom jeg fjerner vifta og bytter harddisk på den så blir den lydløs. Nå sa innstallatøren at den uten opptak også var lydløs så for meg er den også en valgmulighet.

Dersom jeg kan få en lydløs PVR dekoder fra Canal Digital så er jo det selvfølgelig knall, men det har jeg egentlig liten tro på.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Min støyer ikke i standby i det hele tatt, bare da den tar opp. Men den er varmere i standby en under bruk, skjønn det den som vil.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da så.

Da får jeg kaste meg med på byttebølgen en stund jeg også i så fall.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da så.

Da får jeg kaste meg med på byttebølgen en stund jeg også i så fall.
    Jeg er på min femte dekoder nå, pga. støyproblemet. Denne femte virker faktisk en del stillere enn de 4 første, det er ikke snakk om direkte susing lenger, men noe som kan sammenlignes med en "høy trafo-summing" :-)

Stille er den nå fortsatt ikke, men jeg skal prøve den noen dager og se om dette er noe jeg kan leve med.

Side 83 av 114 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 79 80 81 82 83 84 85 86 87 93 103 113 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •