Canal digital HD-PVR for Kabel tv - Side 82

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 82 av 114 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 78 79 80 81 82 83 84 85 86 92 102 112 ... SisteSiste
Viser resultater 1,621 til 1,640 av 2261
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av LiveLarger
    Usikker på hva du mener med standby. Hvordan får jeg den til å gå i standby? Mener du ved å trykke på power off knappen? Min blir heldigvin stille da, men når den er i bruk bråker den nesten som et fly. Man må skru tven opp hvis man vil ungå å høre det. Litt rolig lyd på natten og dette drittproduktet overdøver tven
    Ja, standby er når den er "avslått", og det røde lyset lyser. Min bråker ikke så mye i standby, men man kan høre at disken surrer, og den bruker jo strøm og utvikler varme til ingen nytte. Når den er på bråker den slik du beskriver ja. Dette er min fjerde dekoder, og den er kanskje marginalt stillere enn de 3 første, men til gjengjeld står den altså og surrer også i standby.... akk ja. Når vi ser TV kan jeg faktisk høre HDPVRen over suset fra varmepumpa.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Full-HD
    Se bilde før løsning

Hehehe, det verste er jo at det nesten er sant :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig problem her i dag, som dukket opp når jeg skrudde på TV'n.

TV sendingene har blitt blåst opp slik at bildet strekker seg utenfor TV-ruta. Settings på TV og dekoder er samme som før, som alltid har gitt korrekt bilde av kanaler som sender i 16:9.

Nå, derimot, er bildet blåst opp. Kjører via HDMI.

Noen flere som har samme problem? Kjører jeg på scart, så er det derimot fullskjerm. Med kanallogo og det hele...

:edit:
    Har kjørt fullstendig fabrikkreset på TV. Ingen endring...

:edit2: Fant ut av det. Noen må ha lagt noe oppå dekoderfjernkontrollen. On Demand knappen kan brukes til zoom fant jeg ut... Fant svaret på avforum

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Settepotet
    Merkelig problem her i dag, som dukket opp når jeg skrudde på TV'n.

TV sendingene har blitt blåst opp slik at bildet strekker seg utenfor TV-ruta. Settings på TV og dekoder er samme som før, som alltid har gitt korrekt bilde av kanaler som sender i 16:9.

Nå, derimot, er bildet blåst opp. Kjører via HDMI.

Noen flere som har samme problem? Kjører jeg på scart, så er det derimot fullskjerm. Med kanallogo og det hele...

:edit:
    Har kjørt fullstendig fabrikkreset på TV. Ingen endring...

:edit2: Fant ut av det. Noen må ha lagt noe oppå dekoderfjernkontrollen. On Demand knappen kan brukes til zoom fant jeg ut... Fant svaret på avforum
    En irriterende ting er at hvis man kommer borti TV/exit knappen når man allerede er i TV modus så stiller den også om formatet. Det var nok det som hadde skjedd i ditt tilfelle.

Newcomer baiaz sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har sendt mail i dag om det skal være så mye sus!

Jeg har fått ny boks - og den funker men suser veldig...

har sendt mail om dette nå!

Det kan da ikke være sånn!!!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av baiaz
    Jeg har fått ny boks - og den funker men suser veldig...

har sendt mail om dette nå!

Det kan da ikke være sånn!!!!!
    Jeg har hatt 4 bokser nå, alle med "suselyd", så det er nok en viss fare for at "det skal være sånn" :-?

Jeg skal fortsette å bytte, i håpe om at det finnes bokser uten støy der ute. Det virker som om du har byttet fra en uten støy til en med støy da, så det skulle jo tyde på at de faktisk finnes uten støy også :-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 9ppel
    Jeg har hatt 4 bokser nå, alle med "suselyd", så det er nok en viss fare for at "det skal være sånn" :-?

Jeg skal fortsette å bytte, i håpe om at det finnes bokser uten støy der ute. Det virker som om du har byttet fra en uten støy til en med støy da, så det skulle jo tyde på at de faktisk finnes uten støy også :-)
    Ja, de finnes uten støy også :-D

Jeg har en av dem, min første var også uten støy.

Sameiet har fått en ny avtale med CD, der alle beboerne får leiedekoder uten kostnad.

Skal bli interessant og se, eller rettere sagt høre, om den nye støyer. Hvis den gjør det, så håper jeg at jeg kan bruke det nye kortet i den støyfrie dekoderen som jeg eier :?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Ja, de finnes uten støy også :-D

Jeg har en av dem, min første var også uten støy.

Sameiet har fått en ny avtale med CD, der alle beboerne får leiedekoder uten kostnad.

Skal bli interessant og se, eller rettere sagt høre, om den nye støyer. Hvis den gjør det, så håper jeg at jeg kan bruke det nye kortet i den støyfrie dekoderen som jeg eier :?
    Det tror jeg nok du kan. Jeg har ihvertfall kunnet bruke alle de kortene jeg har hatt innom (følger med nytt kort hver gang jeg får ny dekoder i posten) på de forskjellige dekoderene jeg har hatt innom. "Paringen" av kort og dekoder skal være mellom alle kortene og alle dekoderene du har registrert på ditt kundenummer/adresse. På tross av dette vet jeg av folk som har hatt med seg kortet sitt "rundtomkring" og brukt det også på andre dekodere utenfor hjemmet, så jeg vet ikke hvor bra denne paringen fungerer.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det tror jeg nok du kan. Jeg har ihvertfall kunnet bruke alle de kortene jeg har hatt innom (følger med nytt kort hver gang jeg får ny dekoder i posten) på de forskjellige dekoderene jeg har hatt innom. "Paringen" av kort og dekoder skal være mellom alle kortene og alle dekoderene du har registrert på ditt kundenummer/adresse. På tross av dette vet jeg av folk som har hatt med seg kortet sitt "rundtomkring" og brukt det også på andre dekodere utenfor hjemmet, så jeg vet ikke hvor bra denne paringen fungerer.
    Høres bra ut, da har jeg backup tilfelle noe skjer, for det gjør det vel før eller seinere

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har hatt tre støyende bokser, den siste åpnet jeg, byttet til en støysvak strømgjerrig harddisk og fjernet viften. Støyfritt!

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PaulHarald
    Jeg har hatt tre støyende bokser, den siste åpnet jeg, byttet til en støysvak strømgjerrig harddisk og fjernet viften. Støyfritt!

WOW... går det ann????? hva hvis den da konker ut og du må bytte den... setter du da inn den gamle harddisken og viften?????

Jeg også vil ha en støysvak boks... liker ikke sus og støy ....

Når man ser på en film og det er stille om natten scener... så hører man suset fra maskinen..... (gresshopp lyden som er på filmen ... hører man nesten ikke .... ) hahahaha ja... de støyer voldsomt vil jeg si...

I forhold til GET boksene som faktisk jeg bare må skryte av! De kunne man faktisk feste på veggen... f.eks bak et skap eller noe... så de ikke synes....

Genial løsning!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PaulHarald
    Ja, har sett at enkelte gjør det der, men jeg er litt skeptisk. Hva om sk*ten tar fyr? Da kan det jo hende at onkel forsikringsselskap vil ha ett og annet å si om saken :-D Men fristende....ja

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hvorfor blir de så jævla varm... selv når de ikke er i bruk... i standby så burde jo de gått i dvale!!!

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Her er en tråd om denne dekoderen for satelit. de sliter jo med det samme.

http://avforum.no/forum/satellitt/95...oydemping.html

Står litt om hva som avgir varme i begynnelsen av tråden.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støyer alle disse boksene nå?

Jeg fikk min i går og etter 1 min så dro jeg ut ledningen og begynte å pakke den ned. Bråket som en pc på 80-tallet. Ikke engang serverene mine i bua bråker i nærheten like mye. Hvor trodde CD at folk ville oppbevare dekoderen? I lydisolerende boks i kjelleren?

Tenkte å kanskje gi CD en siste sjangse dersom de fleste andre mente deres bokser ikke støyet, men ser ut som de fleste her sliter med det samme.

Sjekket nettopp om min boks heter 102-CT. Er det andre med støy som har samme boks og andre uten støy som har annen boks?

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TwiiK
    Støyer alle disse boksene nå?

Jeg fikk min i går og etter 1 min så dro jeg ut ledningen og begynte å pakke den ned. Bråket som en pc på 80-tallet. Ikke engang serverene mine i bua bråker i nærheten like mye. Hvor trodde CD at folk ville oppbevare dekoderen? I lydisolerende boks i kjelleren?

Tenkte å kanskje gi CD en siste sjangse dersom de fleste andre mente deres bokser ikke støyet, men ser ut som de fleste her sliter med det samme.

Min er helt akseptabel. Var vel heldig da (med 3. forsøk)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men støyet de første 2 du hadde da? Kolleger her sier at deres bokser ikke støyer og vet jeg kan stole på de så får vel bare be om en ny boks da i første omgang.

Spørsmålet er da om jeg mister angrerettsmuligheten etter 14 dager nå eller om den løper fra jeg mottar neste boks? Har ikke lyst til å bli sittende med en støyende boks nr.2 og begrensede muligheter for å avslutte avtalen med canal digital.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lykke til hvis du begynner med byttestyret, det er kun flaks om du får en som er stillegående. Noen har byttet 4-5 ganger, før de får en som ikke støyer.

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TwiiK
    Men støyet de første 2 du hadde da? Kolleger her sier at deres bokser ikke støyer og vet jeg kan stole på de så får vel bare be om en ny boks da i første omgang.

Spørsmålet er da om jeg mister angrerettsmuligheten etter 14 dager nå eller om den løper fra jeg mottar neste boks? Har ikke lyst til å bli sittende med en støyende boks nr.2 og begrensede muligheter for å avslutte avtalen med canal digital.
    Første var grei men måtte byttes av andre grunner. Nr. to var son et jetfly, og nr tre er bedre enn noen av de andre. WD HD i alle

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Jeg har hatt min i et og et halvt år nå, den starter som et jetfly og etter noen sekunder blir den mye stillere. Det er sikkert noen som synes den støyer også, men for meg er det ikke noe problem da jeg ikke hører den over lyden. Jeg har også hatt noen heng og måtte formatere hdd en gang. Så jeg er vel en av de heldigste i klassen.

Side 82 av 114 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 78 79 80 81 82 83 84 85 86 92 102 112 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •