Canal digital HD-PVR for Kabel tv - Side 81

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 81 av 114 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 77 78 79 80 81 82 83 84 85 91 101 111 ... SisteSiste
Viser resultater 1,601 til 1,620 av 2261
    Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 9ppel
    Nå er jaggu kanalnavnene forsvunnet fra EPGen igjen....står bare "Service 3307" og lignende. Bah!
    Dette må være relatert til nettet du er koblet til da dette aldri har skjedd her i Arendal.

Jeg har nå 2 stillegående mottakere og bort sett fra at de "henger" en gang i måneden har jeg ingen problemer med dem.

Har aldri opplevd å miste opptak eller at de ikke tar opp.
    De er aldri av og harddiskene er aldri mindre enn 50% fulle.

EPG'en virker bare for noen timer frem noen ganger og aldri mer en 2-3 dager frem og det er for dårlig.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    EPG'en virker bare for noen timer frem noen ganger og aldri mer en 2-3 dager frem og det er for dårlig.
    Merkelig, jeg har EPG for 5-6 dager frem, det har jeg hatt siden software oppgraderingen.

Eneste problem jeg har for tiden er dårlig sync på en del opptak samt at lyden ofte forsvinner når jeg går tilbake til TV etter avspilling av opptak. Det løses enkelt ved å switche HDMI inngang frem og tilbake, men er jo litt irriterende.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HDPVR nummer 4 mottatt og installert, og du verden: foreløpig ser (= høres) dette ganske lovende ut! Det er fortsatt noe støy der ja, men akkurat nå høres det akseptabelt ut. Får høre nærmere etter når ungene har lagt seg og kona er dratt på nattevakt og roen senker seg.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Eneste problem jeg har for tiden er dårlig sync på en del opptak samt at lyden ofte forsvinner når jeg går tilbake til TV etter avspilling av opptak. Det løses enkelt ved å switche HDMI inngang frem og tilbake, men er jo litt irriterende.
    Problemet med lip sync opplever jeg også, spesielt hvis man har spolt i opptaket. Jeg har funnet ut at et trykk på pause og play igjen for det meste korrigerer problemet.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HDPVR nummer 4 mottatt og installert, og du verden: foreløpig ser (= høres) dette ganske lovende ut! Det er fortsatt noe støy der ja, men akkurat nå høres det akseptabelt ut. Får høre nærmere etter når ungene har lagt seg og kona er dratt på nattevakt og roen senker seg.
    Nåja, ingen grunn til begeistring. Litt mindre støyete riktignok, men fortsatt nok til å irritere.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min fjerde dekoder i rekken *er* faktisk den stilleste utgaven jeg har hatt hittil, selv om den høres den også. Men det virker som om harddisken på denne står og surrer selv om den er i standby, og ingen opptak er på gang, en litt dyp summmende lyd. Andre som opplever dette?

Intermediate Espen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min fjerde dekoder i rekken *er* faktisk den stilleste utgaven jeg har hatt hittil, selv om den høres den også. Men det virker som om harddisken på denne står og surrer selv om den er i standby, og ingen opptak er på gang, en litt dyp summmende lyd. Andre som opplever dette?
    Jada jada... min bråker nesten mere i standby enn on!! Den HD lyden er til å få fnatt av!! Uten om dette fungerer min perfekt, enn så lenge. Usikker på om jeg tørr ta en runde med Canal Digital i frykt for å få en boks som er værre!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :-|
    Sitat Opprinnelig postet av Espen84
    Jada jada... min bråker nesten mere i standby enn on!! Den HD lyden er til å få fnatt av!! Uten om dette fungerer min perfekt, enn så lenge. Usikker på om jeg tørr ta en runde med Canal Digital i frykt for å få en boks som er værre!!!
    Hm, ser da ingen grunn til at disken skal stå og snurre i standby, må jo være en bug. Varm var den også. Men jeg tenkte det samme som deg: kjipt å bytte enda en gang, og kanskje få en som er enda verre.

Litt lei nå.

Ungene rapporterte ellers om at lyden falt ut flere ganger i morges mens de så på Cartoon Network o.l. Kan jo være kabelnettet som sliter også, selvsagt.

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Ser i tråden om satellitt mottakeren at der er det enkelte harddisker som går i stand by.

Her hos meg spinner vifta noe veldig i noen sekunder før den roer seg ved oppstart, og når jeg sjekker tempen så er den høy som fy men den går ned etter en tids bruk. Harddisken er helt stille i stand by.

Virker som jeg har fått en snill dekoder da jeg har mistet opptak bare en gang på ca 1 1/5 år. Og det kan gå mange uker før jeg må re-starte den(henger).

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :-|

Hm, ser da ingen grunn til at disken skal stå og snurre i standby, må jo være en bug. Varm var den også.
    Herregud....sendte forespørsel til CD om dette, og fikk nå svar, i form av et "klipp og lim" standardsvar som forklarer hvordan jeg kan resette dekoderen min. Ser ikke for meg at dette avhjelper problemet med en harddisk som står og surrer konstant, men man vet jo aldri. I tilfelle kunne de jo slengt med noen ord om at dette var et kjent problem og at en reset pleier å hjelpe elns. "Heldigvis" går det jo ikke an å svare på de mailene deres heller, man *må* bruke det fantastiske webskjemaet deres hvor man må fylle ut et dusin felter og har en rute på 4 x 6 cm. til å beskrive problemet.

Intermediate Espen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herregud....sendte forespørsel til CD om dette, og fikk nå svar, i form av et "klipp og lim" standardsvar som forklarer hvordan jeg kan resette dekoderen min. Ser ikke for meg at dette avhjelper problemet med en harddisk som står og surrer konstant, men man vet jo aldri. I tilfelle kunne de jo slengt med noen ord om at dette var et kjent problem og at en reset pleier å hjelpe elns. "Heldigvis" går det jo ikke an å svare på de mailene deres heller, man *må* bruke det fantastiske webskjemaet deres hvor man må fylle ut et dusin felter og har en rute på 4 x 6 cm. til å beskrive problemet.
    Sikkert mere plagsomt for dem hvis vi ringer og klager...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har noe tro på at ny boks faktisk kommer i løpet av året og at den denne gang faktisk fungerer som en kan forvente?

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svortevik
    Noen som har noe tro på at ny boks faktisk kommer i løpet av året og at den denne gang faktisk fungerer som en kan forvente?
    Jeg tror en ny boks vil ha gjennomgående bedre kvalitet en den gamle. Selv om CD ikke vil innrømme noen ting, er de selvfølgelig klar over at det har vært mye tull med Sagem boksene. Men CD ville ha en HD dekoder raskt frem. Og det var det kun Sagem som kunne tilby med rette spesifikasjoner i stort nok kvantum.
    Jeg er overbevist om at CD ville gjort mye annerledes om de skulle gjøre det om igjen. Og det skal de jo på en måte nå med nye tunere. Jeg tror de vil kvie seg lenge for å slippe en ny boks med samme kvalitetsproblemer.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får håpe de har en skikkelig boks på vei da. Vurderer å nedgradere min htpc til en liten minisak av en pc, og da forsvinner også tv-kortet, men vil ikke gjøre dette før jeg har en fullgod erstatning for tv-delen via en skikkelig boks.

Newcomer baiaz sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Herregud for et møkka - produkt!

Da jeg gikk over til Get så fikk jeg høre... Stakkars deg... og etter 10 år med get så har jeg aldri hatt noe særlige problem. Veldig bra!!

nå har jeg flyttet og kan dessverre ikke velge GET.

Nå har jeg altså fått Canal Digital.

Jeg skulle ha denne boksen i et skap. Hmmmmm ikke så lurt for det var veldig for varmt for boksen. Så jeg har gjort noen endringer.

Først slo jeg av alt utstyret. Jeg kom hjem fra jobb i dag og slo på tv. Da virket den i ett minutt! så slo den seg av. SÅ.... åpnet jeg skapet og kjente at canal digital boksen var varm... enda jeg slo den av i går kveld! Alt annet utstyr i skapet var kalde og hadde vært av hele tiden!

Nå har jeg montert en PC vifte bak i skapet.... og nå har den funket i ca 15 minutter med døren igjen! MEN... skal den bli så varm bare av seg selv når den er slått av?????

Jeg vil ha GET tilbake.... for dette er dårlig.... sånn var det ikke med GET boksen! mye mer stabil!!!!

Newcomer baiaz sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svortevik
    Får håpe de har en skikkelig boks på vei da. Vurderer å nedgradere min htpc til en liten minisak av en pc, og da forsvinner også tv-kortet, men vil ikke gjøre dette før jeg har en fullgod erstatning for tv-delen via en skikkelig boks.
    De må da gjøre dette... for dette er et dritt produkt!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av baiaz
    Da jeg gikk over til Get så fikk jeg høre... Stakkars deg... og etter 10 år med get så har jeg aldri hatt noe særlige problem. Veldig bra!!

nå har jeg flyttet og kan dessverre ikke velge GET.

Nå har jeg altså fått Canal Digital.

Jeg skulle ha denne boksen i et skap. Hmmmmm ikke så lurt for det var veldig for varmt for boksen. Så jeg har gjort noen endringer.

Først slo jeg av alt utstyret. Jeg kom hjem fra jobb i dag og slo på tv. Da virket den i ett minutt! så slo den seg av. SÅ.... åpnet jeg skapet og kjente at canal digital boksen var varm... enda jeg slo den av i går kveld! Alt annet utstyr i skapet var kalde og hadde vært av hele tiden!

Nå har jeg montert en PC vifte bak i skapet.... og nå har den funket i ca 15 minutter med døren igjen! MEN... skal den bli så varm bare av seg selv når den er slått av?????

Den skal vel egentlig ikke det, men du har vel en utgave som ligner den jeg har fått nå, hvor harddisken står og surrer også i standby. Fant et sted hvor det var en som skrev at denne feilen (for det må det vel sies å være) gjaldt de utgavene som hadde harddisk fra Seagate. De som hadde HD fra WD sluttet å surre når man satte dekoderen i standby. Vet ikke om dette er tilfelle, men 2 av de 4 boksene jeg har hatt har snurret hardisken hele tiden, mens de andre to slo av harddisken i standby. Da jeg kontaktet kundeservice om dette fikk jeg bare et standardsvar tilbake, som hovedsaklig handlet om hvordan jeg resetter boksen. Idiotisk.

Dårlige nyheter at den ikke tåler å stå i skap da, for det var liksom måten jeg hadde tenkt å dempe den på også, det er jo nesten som å ha en bil på tomgang stående ved siden av seg når man ser TV. Fullstendig på trynet.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up

Den skal vel egentlig ikke det, men du har vel en utgave som ligner den jeg har fått nå, hvor harddisken står og surrer også i standby. Fant et sted hvor det var en som skrev at denne feilen (for det må det vel sies å være) gjaldt de utgavene som hadde harddisk fra Seagate. De som hadde HD fra WD sluttet å surre når man satte dekoderen i standby. Vet ikke om dette er tilfelle, men 2 av de 4 boksene jeg har hatt har snurret hardisken hele tiden, mens de andre to slo av harddisken i standby. Da jeg kontaktet kundeservice om dette fikk jeg bare et standardsvar tilbake, som hovedsaklig handlet om hvordan jeg resetter boksen. Idiotisk.

Dårlige nyheter at den ikke tåler å stå i skap da, for det var liksom måten jeg hadde tenkt å dempe den på også, det er jo nesten som å ha en bil på tomgang stående ved siden av seg når man ser TV. Fullstendig på trynet.

Usikker på hva du mener med standby. Hvordan får jeg den til å gå i standby? Mener du ved å trykke på power off knappen? Min blir heldigvin stille da, men når den er i bruk bråker den nesten som et fly. Man må skru tven opp hvis man vil ungå å høre det. Litt rolig lyd på natten og dette drittproduktet overdøver tven

Newcomer Full-HD sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Løsning på CanalAnals HDPVR lydproblemer

Se bilde før løsning

Side 81 av 114 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 77 78 79 80 81 82 83 84 85 91 101 111 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •