Canal digital HD-PVR for Kabel tv - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 114 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 2261
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg fikk akkurat et slikt brev jeg også. Fikk det 6 august, men ikke sett noe til noe dekoder. Verre blir det når man leser om folk her på forumet som har ventet i måneder.. Må jo lure på hva Canal Digital mener med "kort tid"... Men er vel ikke noe vits å purre...

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hansmag
    Jupp....høres ut som det brevet jeg også fikk ja
    Det er patetisk. Hadde ikke Canal Digital hatt monopol der vi bor, så hadde de vært konk, say no more.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at fler og fler irriterer seg over CD og prisene deres der. Selv ringte jeg i går for å bestille den billigste PVR'en deres til 999 kroner, men nei da den selger de ikke lenger får kun kjøpt HD til 1999 eller hd-pvr til 2999.

I stedet for å betale den monopolisten mine surt ervervede kroner så lurte jeg på om noen klarer å gi en sammenligning av Canal Digitals HD-PVR og denne: dekoderen fra dreambox

TV RADIO - SHOPPEN.

Det står riktig nok satelittdekoder på denne, men på et annen salgsside så mener jeg å ha lest at denne er både S/C/T dvs at den støtter bakkesendt, satelitt og kabel.

Er det noen som klarer å ta en kvalifisert sammenligning av disse to boksene? Evt hvilke andre dreambox sider har GOD oversikt over alle funksjoner og specs. Google finner en masse salgssider, men lite "dette kan du gjøre" sider...

Tror dere jeg kan "bestille" hd-dekoder fra CD bruke 14 dagers angreretten og sende denne tilbake og fortsatt beholde dekoderkortet og få tilgang til HD-kanaler? Så vidt jeg vet så kan man ikke fra CD kun bestille HD kanaler, man må også kjøpe dekoder? Et annet alternativ er kanskje å gå til en TV butikk og skrive ned serienummer på en av disse nye sony tvene med CAM og si at jeg skal stappe kortet rett i TV'en?

Kreative og konevennlige/barnevennlige alterantiver til CD's dekoder mottas med takk!

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bestilte for noen dager siden HD-PVR hos Canal Digital. Når jeg bestilte sto det at det skulle gå 5 dager. Ettersom jeg ikke fikk noe bekreftelsemail fra dem, ringte jeg for å høre om bestilligen var registrert. Den var registrert, men det kom til å ta 3 uker til jeg mottok dekoderen fikk jeg beskjed om. Dette er alt for lenge, men det finnes vel ingen alternativer om man vil ha Canal+?

Jeg lurer på en annen ting. Kan det være at vanlig HD-dekoder (ikke PVR) kan komme raskere? Å angående disse dekoderene, har jeg registrert at folk ikke er fornøyd med HD-PVR. Veldig kjipt å bestille noe til 3000 kr og vite man ikke får et godt produkt, men så var det dette med monopol. Men jeg lurer på om HD-dekoderen er bedre enn HD-PVR? Da vurderer jeg i tilfelle ombestille og heller klare meg uten opptaksmuligheter.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk mi HD PVR i dag, to og en halv uke etter bestilling på nettet. Fryktet lengere tid etter å ha lest mange frustrerte innlegg her. Så er egentlig greit fornøyd med leveringstiden når alt kommer til alt.

Så til selve opptakeren:

- Ingen tekniske problemmer, men har bare prøvd den i 12 timer.
    - Ikke testet fremtidsopptak, men live opptak og avspilling funker/ser bra ut.
    - Litt treg ved kanalskiftet som mange her påpeker, men til å leve med.
    - Som nevnt her før, svakt med bare fremtidsopptak for bare 2 dager.
    - Lyden suser litt, men har blitt vant med det med pcer og ps3 lyd fra før, så ok.
    - Synd at det ikke er program-guide på viasat kanalene, mer knot å ta opp da.
    - Bilde på vanlig kanaler er ok, men ikke mer heller, ca det samme som på min gamle scart dekoder, dog litt mer stabilt på den nye. På HD kanalene er bildet veldig bra synes jeg.
    - Sitter litt med en mistanke om at produsenten med vilje ikke har gjort det vanlige 576p signalet så bra, slik at HD kanalene skal virke mer imponerende...

Men dette er jo bare en kveld, så mye kan skje(å vil garantert skje, det er jo CD vi snakker om!), men testingen av opptakeren så langt skal få en 5-.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av berger
    Sitter litt med en mistanke om at produsenten med vilje ikke har gjort det vanlige 576p signalet så bra, slik at HD kanalene skal virke mer imponerende...
    Det er jo ett kjent problem også på rimelige DVD spillere at 576p ikke er særlig imponerende.

Nesten alle spillere gir ett bedre bilde med 576i så hvorfor ikke med en "billig" decoder også?

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av berger
    Jeg fikk mi HD PVR i dag, to og en halv uke etter bestilling på nettet. Fryktet lengere tid etter å ha lest mange frustrerte innlegg her. Så er egentlig greit fornøyd med leveringstiden når alt kommer til alt.

Så til selve opptakeren:

- Ingen tekniske problemmer, men har bare prøvd den i 12 timer.
    - Ikke testet fremtidsopptak, men live opptak og avspilling funker/ser bra ut.
    - Litt treg ved kanalskiftet som mange her påpeker, men til å leve med.
    - Som nevnt her før, svakt med bare fremtidsopptak for bare 2 dager.
    - Lyden suser litt, men har blitt vant med det med pcer og ps3 lyd fra før, så ok.
    - Synd at det ikke er program-guide på viasat kanalene, mer knot å ta opp da.
    - Bilde på vanlig kanaler er ok, men ikke mer heller, ca det samme som på min gamle scart dekoder, dog litt mer stabilt på den nye. På HD kanalene er bildet veldig bra synes jeg.
    - Sitter litt med en mistanke om at produsenten med vilje ikke har gjort det vanlige 576p signalet så bra, slik at HD kanalene skal virke mer imponerende...

Men dette er jo bare en kveld, så mye kan skje(å vil garantert skje, det er jo CD vi snakker om!), men testingen av opptakeren så langt skal få en 5-.

Godt å høre du er tålig fornøyd. Basert på innleggene her inne var det ikke den morsomste bestillingen å legge inn. Men jeg vil se premier leauge, og da hadde jeg ikke rare valget. På min tv nå så har jeg antennekabel rett i tv'n. (kabel-tv fra canal digital) Bildet er på de fleste kanaler absolutt godkjent. Fotballkamp mellom Brann og Rosenborg fungerte helt utmerket. Dette gjelder en pioneer 508 som foreløpig kjøres med fabrikkinnstilninger. Er det noen fare for at jeg med denne hd-pvr tuneren kan få dårligere bilde enn med antennekabel koblet direkte til tv'n? Jeg vet jo normalt dette skal bli bedre, men har som sagt blitt skeptisk på denne dekoderen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettopp fått min, og vil ikke si at det er bildet denne dekodern sliter med. Overgangen fra analog til digital ble alene en kraftig forbedring. Og HD er jo helt gull. Da er det bare å vente på at HD-innholdet øker i tiden som kommer.

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut. Bildet i seg selv er jo uansett det viktigste. Så får vi heller leve med at menyene og reaksjonshastigheten ikke er den beste. Jeg har heller aldri hatt PVR før, så jeg er nok ikke så kresen på muligheten som finnes her. Er den brukervennlig?

Et annet spørsmål. Jeg leser om at teksten blir veldig stygg på kanaler der man kan velge om man vil ha tekst? Hvilke kanaler gjelder dette? Canal +? Flere?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med hansmag. Bilde på vanlige signal er greit, men på HD er det veldig bra. Bør absolutt bli bedre enn vanlig antennekabel i tven. Har alle HD kanalene nå, men håper på enda flere etterhvert. Grunnen til at jeg kjøpte HD PVR var at jeg ofte jobber når det går serier, filmer, sport jeg vil få med meg, så greit med opptak. Premier league i HD, og fler HD kanaler er jo kult når man har HD TV.

Kan sjekke senere dette med tekst, mer irriterende på noen kanaler enn andre husker jeg iallfall. Kan også ta bort teksten hvis man vil.

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å ta bort teksten kan fort bli meget aktuelt, dersom den stjeler mye av bildet. Alt i alt blir jeg sikkert fornøyd. Men dersom det er sånn at den vanlige HD-dekoderen leverer bedre bilder, så vil jeg vurdere den som et alternativ. Noen som har prøvd begge og dermed kan sammenligne?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som om det med tekstene gjelder canal+ og Tv1000-kanalene

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for informasjonen. Jeg tenker jeg kommer til å gi boksen en sjanse. Ser frem til HD-sendinger Er det høy kvaliet på canal+ film HD? Mye bra filmer?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    Jeg fikk denne pvr på lørdag som var. Har forsøkt den en del med både positive og negative erfaringer. Det verste hitill er bråket fra vifta. Når jeg setter på dekoderen er den ganske stille i mellom 5 og 10 minutter. Etter dette virker det som om vifta øker med et par hakk og den bråker virkelig!
    Jeg var i kontakt med CD om dette og personen jeg snakket med sa det ikke skulle være slik og han skulle sende meg en ny. Det blir spennende å prøve den nye. Det som jeg også synes er veldig rart er at det ikke går an å få noe skikkelig bilde på sd sendinger, Hd synes jeg ser veldig bra ut. Jeg merket med en gang at bildet virket både litt uskarpt og litt tåkete. Kan dette også bli bedre med en ny boks? Jeg har hitill brukt en Force 315C og ikke merket noe til dette uskarpe/tåkete bildet. Jeg forsøkte nå i kveld og koble om og Sd bildet er en del bedre med Forcen. Har forsøkt alle bildealternativer også div.skalering med både tv og gjennom receiver. Har lest en del om dette produktet nå og jeg har vel ikke helt troen på det. Ser også noen har snakket om en Dream box som skal være en del bedre selv om det er en del uklarheter her spesielt ang. kortet fra Cd.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke hatt noe problemmer med viften på min. Litt ekstra lyd i oppstarten, men etter det er det bare en svak summing. Litt viktig tror jeg å se hvordan hardisken står plassert om det er trangt og varmt. Tempraturen på min er på 38 grader. Men som du sier kan det fort være en produksjonsfeil også, er jo ikke akkurat en boks verdt de 3000,- canal digital forlanger.. Tviler vel på om sd bilde blir bedre med bytte. Synes selv det er skuffende i forhold til andre nye bokser med SD bilde. Men får håpe både vifte og bilde blir bedre med bytte:-D

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra 19/8:
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Uten noen særlig entusiasme har jeg nå bestillt HD-PVR fra Canal Digital. Med forventningene skrudd helt i bånn håper jeg at leveransen ikke gjør meg klin hakke forbannet. Dette blir spennende.
    I dag har det gått 5 dager, så da skal jeg få dekoder i dag ifølge brevet jeg fikk. Skal bli spennende å se om det er noen hentelapp i postkassa mi i dag.

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Den støyer veldig akkurat da den starter, men det slutter den med etter et par sekunder.
    Så på temp på harddisken etter et par timers bruk og den lå da på 35 grader, tror at det er viktig at det er god lufting rundt den.

Jeg tror ikke jeg har betalt så mye for så lite plast før, kan jo nesten ikke tørre å ta i den jo.

Men ellers må jeg si at den funker like bra som den forrige PVR(SD) jeg hadde fra CD. jeg er vel ikke godt vant,ops:
    Likte bedre EPGèn på den, mere oversiktlig synes jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha lest både positive og negative erfaringer på forumet her , hadde jeg kanskje ikke de høyeste forventningene til den nye dekoderen, men alt i alt må jeg si jeg er positivt overrasket.

Jeg kan ikke si meg enig med de som sier at C1201CX gir bedre bilde ut-av-boksen enn HD-PVR. Bildekvaliteten på SD kanaler er hvertfall mye bedre enn på den gamle mottakeren hos meg. Merker svært liten forskjell mellom 720p og 1080i output, men det virker som om 1080i er litt mer "smooth" ved lange panoreringer ol. Selv om denne boksen ikke oser kvalitet er det helt klart en oppgradering fra 1201.

Noen småbugs har det vært, men disse er ikke avgjørende for bruksopplevelsen. Boksen er raskere og mer responsiv enn 1201 boksen.

Litt skuffet over støynivået. Harddisken virker å være tilnærmet lydløs, men vifta er ikke det. Den blir likevel overdøvet av htpc-en min, så dette kommer nok ikke til å bli noe stort problem.

Alt i alt, fornøyd

- Judaz

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Judaz
    Etter å ha lest både positive og negativ Bildekvaliteten på SD kanaler er hvertfall mye bedre enn på den gamle mottakeren hos meg. Merker svært liten forskjell mellom 720p og 1080i output,

- Judaz

Da kom den her også. Og så langt ening etter en kveld.

Jeg må få vite en ting -- hva betyr dennne i og p ?
    (720 P og 1080 i )

Jeg må også få repetert mer, jeg har jo satt hdmi kabelen i receiveren og fra rec. tatt ut ny hdmi til flatskjermen.

A) SVT HD -- da viser flatskjermen 720 P som skjermoppløsning og jeg har KRYSTALLKLARE bilder, noe som de lekre naturbildene jeg tar :-)

B) SVT1 -- da viser flatskjermen 1150 I (det gjør den også på nrk1/2/3) -- jeg har jo mye bedre bilde enn deen gamle boksen, men de er litt rare /"utflytende" på et vis.

Har jeg noe "feil" i hmi oppsettet mitt?

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor lang tid tok det før dere fikk deres? Jeg har ventet rundt 2 uker nå.

Side 8 av 114 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •