Canal digital HD-PVR for Kabel tv - Side 78

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 78 av 114 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 74 75 76 77 78 79 80 81 82 88 98 108 ... SisteSiste
Viser resultater 1,541 til 1,560 av 2261
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Den har vert tom hele påsken for min del. På alle kanaler. Men etter å ha tilbakestilt til fabrikkinnstillinger ble det bra. Men da er selvsagt innstillinger borte og det er ganske irriterende.

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Hos meg her var den borte en halv dag i løpet av den siste uka.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av McSteen
    Sendte en henvendelse via kontaktskjemaet og fikk svar før det var gått 10 minutter. Dette var svaret jeg fikk:

Sitat Opprinnelig postet av CanalDigitalKundeservice
    Hei

Takk for din henvendelse

Hvis du skrur på dekoderen din, og trykker deretter på den røde knappen, 3,5,3, teletekst.

Etter en stund så vil dekoderen din skru seg av og på. Installerer deretter alle kanaler på nytt igjen.

Får du sjekket om dette løste problemet.

Hvis ikke, åssen melding får du på tvskjermen din, slik at vi får tatt dette videre med teknisk avdeling.

Har fulgt denne oppskriften og programmert på nytt. Reiser på påskeferie uten forventninger om at det finnes noen opptak på boksen når jeg kommer hjem:neutral:
    Ser ut til at alle programmerte opptak i påska har fungert. Vi får se hvor lenge det varer denne gangen.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av McSteen
    Ser ut til at alle programmerte opptak i påska har fungert. Vi får se hvor lenge det varer denne gangen.
    I satellitt forumet her på AVforum så er det meldt om liknende feil med HDPVR for parabol etter overgang til sommertid. Tipper derfor at det er en Sagem bug som er tilstede både i HDPVR for kabel og satellitt. Det har antagelig ikke noe med den nye softwaren som kom for kabel HDPVR.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bryr meg ikke så mye om serieopptak funksjonen. De serier jeg får inn, greit, resten programmerer jeg som ukentlige eller daglige opptak. Sånn gjorde jeg i over et år, det funker fint :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Støyende HDPVR, kapittel 3

Da fikk jeg min tredje HDPVR i posten i dag. Gjett på om hvorvidt den støyer like mye som de to første: yup. Begynner å lure på om det ikke bare er viftestøy, om det faktisk er harddisken jeg hører, men heller fortsatt mest mot at det er vifta. Er det noe håp, er det noen vits i å fortsette byttingen? Hadde jeg vært CD ville jeg vel på dette tidspunktet ha plukket ut en stillegående HDPVR og sendt meg, i stedet for å sende en tilfeldig en. Jeg kan ikke forstå at det er denne støyen som skal være "normalen" på en PVR i 2010, og noen, bla. her inne, sier jo at de har fått maskiner som er veldig stillegående til slutt. Jeg vet ikke hva jeg skal tro, det er jo forskjellige hva folk oppfatter som stillegående/støyene også, men det kan nå ihvertfall ikke være meningen at man skal høre støyen over lyden på filmen i partier med lav eller lite lyd. Dette er bare for utrolig.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du mener altså at hvis du klager på støy så sender de meg en ny? Min bråker omtrent som en støyende gammel pc. Hos meg høres det definitivt ut som viftestøy.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nok er nok - idag sa jeg opp mitt mangeårige abonnement hos Canal Digital. Viftestøy er vel det eneste jeg ikke har vært borti med denne HD PVRen. Farvel til coax tilværelsen, og hei til fiber. Altibox blir min nye tilbyder og endelig noe som minner om 2010. IPTV er lysår foran det coax/software ******* CD roter med. Endelig ferdig som forsøkskanin - lykke til alle dere andre som holder ut

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bluenote
    Nok er nok - idag sa jeg opp mitt mangeårige abonnement hos Canal Digital. Viftestøy er vel det eneste jeg ikke har vært borti med denne HD PVRen. Farvel til coax tilværelsen, og hei til fiber. Altibox blir min nye tilbyder og endelig noe som minner om 2010. IPTV er lysår foran det coax/software ******* CD roter med. Endelig ferdig som forsøkskanin - lykke til alle dere andre som holder ut

Lykke til! Men nå er det vel dessverre slik at det også er endel problemer med Altibox (for ikke å snakke om prisen...)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LiveLarger
    Du mener altså at hvis du klager på støy så sender de meg en ny? Min bråker omtrent som en støyende gammel pc. Hos meg høres det definitivt ut som viftestøy.
    Jeg hadde fortsatt angrerett på min da jeg klaget på viftestøy, få dager etter at jeg mottok den. Jeg henviste til at en del folk hadde fått byttet inntil de fikk en de var fornøyd med, og de har nå sendt ut nye HDPVRer villig vekk til meg ihvertfall, hittil. Den jeg fikk i går begynte til og med å bråke i standbymodus! Virket som om det var vibrasjoner i chassiet på den, hvor nå de skulle komme fra. Hvis jeg tok på boksen ble vibrasjonene dempet. Turde ikke ha den der koblet på strømnettet, så jeg gikk tilbake til den gamle. Eneste gangen den faktisk holdt kjeft var under oppdatering av software.

Har snakket med kundeservice om at jeg skal få forlenget angreretten til jeg evt. ikke gidder å teste flere bokser :-D

Jeg kan faktisk høre min boks over støyen fra min Toshiba varmepumpe, enda jeg sitter noe nærmere denne enn HDPVRen. Kan da for svarten ikke være meningen at det skal være sånn.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bluenote
    Farvel til coax tilværelsen, og hei til fiber. Altibox blir min nye tilbyder og endelig noe som minner om 2010
    Javisst, billig blir det vel også, og så får du jo som bonus Norges beste HD tilbud

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik jeg ser det har CD svært godt TV-tilbud (spesielt kabel-TV), men tuner-HW'en i de tusen hjem er svært dårlig!

Nå har ikke jeg praktisk erfaring fra Altibox, men også jeg har hørt at fiberkunder har slitt litt med stabilitet osv.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er min fjerde dekoder i løpet av en måned snart på vei i posten. Ære være CD for at de faktisk tar kunden såpass på alvor at de lar meg teste flere eksemplarer av arten ihvertfall, så får man se om det bærer frukt etter hvert. Hvis den støyen jeg opplever viser seg å være normalen må jeg vurdere å droppe hele HDPVR-prosjektet.

Men et annet problem dukket opp i går: på en god del kanaler står ikke kanalnavnet lenger i EPGen, istdet står det feks. "Service 1407" o.l. Noen som har vært borti dette?

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan godt fortelle deg hvorfor CD ikke tør annet enn å møte kundenes krav. Førstkommende Torsdag kommer det en sak om dette på Tv2 hjelper deg. De er nok litt redde for å få litt mer trøbbel med boksen enn de egentlig har opplevd til nå. For jeg tror ikke du er et unikt tilfelle da Jeg og en til som har vært med TV2 Hjelper deg har byttet boksen opptil 7 ganger i løpet av 1 år. Og jeg tror de kommer til å få problemer med kapasiteten hos KS når dette programmet har gått.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andersj
    Kan godt fortelle deg hvorfor CD ikke tør annet enn å møte kundenes krav. Førstkommende Torsdag kommer det en sak om dette på Tv2 hjelper deg. De er nok litt redde for å få litt mer trøbbel med boksen enn de egentlig har opplevd til nå. For jeg tror ikke du er et unikt tilfelle da Jeg og en til som har vært med TV2 Hjelper deg har byttet boksen opptil 7 ganger i løpet av 1 år. Og jeg tror de kommer til å få problemer med kapasiteten hos KS når dette programmet har gått.
    Har hørt rykter om det programmet ja :-D

Nå er kanalnavnene forøvrig tilbake på plass her. Viftestøyen er selvsagt også på plass....fortsatt.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 9ppel
    Men et annet problem dukket opp i går: på en god del kanaler står ikke kanalnavnet lenger i EPGen, istdet står det feks. "Service 1407" o.l. Noen som har vært borti dette?
    Jepp, hadde det samme her. er i orden i dag.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 9ppel
    Nå er kanalnavnene forøvrig tilbake på plass her. Viftestøyen er selvsagt også på plass....fortsatt.
    Om et par uker får jeg en ny dekoder, siden sameiet har fått til en avtale der alle beboere får en HD-PVR inkludert i leien. Dermed har jeg en backup boks. Den er helt lydløs, akkurat som min første som ble skifta ut for 1 ½ år siden.

Hvis den nye boksen også er helt lydløs, så kanskje jeg skulle legge ut den jeg har på finn.no som Norges eneste lydløse CD HD-PVR dekoder

Bare tuller, men det er da litt merkelig at jeg har en masse venner som har samme boks som meg, ingen klager over støy, eller problemene som tydeligvis alle andre AVForum medlemmer sliter med

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Om et par uker får jeg en ny dekoder, siden sameiet har fått til en avtale der alle beboere får en HD-PVR inkludert i leien. Dermed har jeg en backup boks. Den er helt lydløs, akkurat som min første som ble skifta ut for 1 ½ år siden.

Hvis den nye boksen også er helt lydløs, så kanskje jeg skulle legge ut den jeg har på finn.no som Norges eneste lydløse CD HD-PVR dekoder

Bare tuller, men det er da litt merkelig at jeg har en masse venner som har samme boks som meg, ingen klager over støy, eller problemene som tydeligvis alle andre AVForum medlemmer sliter med
    Hva legger du i lydløs da? Bokstavelig talt rett og slett helt lydløs? Det hadde vært noe gitt. Vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive lyden fra min...som en middels bråkete PC kanskje.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min har aldri vært lydløs, men jeg tror det kan avhenge av forholdene den lever under. For eksempel, hvis en har stort rom og sitter langt unna eller om det er noe som demper lyden kan den nok virke lydløs.

Jeg sitter ca 3m unna og oppfatter boksen som særdeles skjemmende. Jeg har også en HDD/DVD opptaker fra Sony med vifte som jeg ikke legger noe merke til under normale omstendigheter. Den er ikke lydløs og hører hvis den starter for opptak, men det er kun oppstarten jeg hører, etter det vil jeg oppfatte den som lydløs fordi lyden blir slukt av alt rundt.

CD-boksen overdøver det meste, selv lyden på TV-en hvis en har moderat/lav lyd.

/S

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Jeg har også en HDD/DVD opptaker fra Sony med vifte som jeg ikke legger noe merke til under normale omstendigheter. Den er ikke lydløs og hører hvis den starter for opptak, men det er kun oppstarten jeg hører, etter det vil jeg oppfatte den som lydløs fordi lyden blir slukt av alt rundt.
    /S
    Interessant det du skriver her. Jeg har også HDD/DVD opptaker ved siden av HD PVR. Jeg er veldig enig i måten du beskriver lydnivået fra HDD/DVD opptakeren. En god beskrivelse. Men hos meg er det akkurat slik jeg opplever lydnivået på HD PVR også. Den er ikke lydløs. Men det er kun under oppstart jeg legger merke til den. Under normal drift hører jeg den ikke. Hvis jeg muter all lyd, kan jeg høre en svak dur fra den som selv ikke da er sjenerende.

Side 78 av 114 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 74 75 76 77 78 79 80 81 82 88 98 108 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •