Canal digital HD-PVR for Kabel tv - Side 76

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 76 av 114 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 72 73 74 75 76 77 78 79 80 86 96 106 ... SisteSiste
Viser resultater 1,501 til 1,520 av 2261
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da har jeg nettopp mottatt og testet boks nummer 2, som kom i posten i dag. Om noe, så var vel denne enda verre, egentlig. Tror jeg muligens kommer til å benytte angreretten og returnere begge boksene og dr*te i hele greia.

Edit: Problemet er viftestøy, forresten.

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 9ppel
    Da har jeg nettopp mottatt og testet boks nummer 2, som kom i posten i dag. Om noe, så var vel denne enda verre, egentlig. Tror jeg muligens kommer til å benytte angreretten og returnere begge boksene og dr*te i hele greia.

Edit: Problemet er viftestøy, forresten.
    Jeg måtte bytte to ganger før jeg fikk en boks med akseptabelt lydnivå. Ikke gi opp, det finnes OK bokser, og når den virker virker den bra.

Men selvfølgelig helt håpløst at det er så elendig QA på dem

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh
    Jeg måtte bytte to ganger før jeg fikk en boks med akseptabelt lydnivå. Ikke gi opp, det finnes OK bokser, og når den virker virker den bra.

Men selvfølgelig helt håpløst at det er så elendig QA på dem
    Sukk, jeg får tenke på å bytte nok en gang da, hvis CD gir meg lov til å forlenge angrefristen. Jeg vil gjerne ha muligheten til å annulere kjøpet.

Men hva legger du forresten i "akseptabelt lydnivå"? Boksen min hører jeg svakt når jeg sitter 5 meter unna, selv om TVn står på lavt. Høres som en irriterende, høyfrekvent lyd, omtrent på nivå med PCn min (en HP Compaq dc 7700 som har noen år på baken). Damen på CD kundesupport mente at dekoderen ikke var å regne som bråkete hvis den hadde samme lydnivå som en PC, men det varierer jo veldig hvor mye en PC bråker. Ideelt skal man jo ikke høre dekoderen i det hele tatt. Vel vel, får se hva jeg gidder å gjøre videre.

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 9ppel
    Sukk, jeg får tenke på å bytte nok en gang da, hvis CD gir meg lov til å forlenge angrefristen. Jeg vil gjerne ha muligheten til å annulere kjøpet.

Men hva legger du forresten i "akseptabelt lydnivå"? Boksen min hører jeg svakt når jeg sitter 5 meter unna, selv om TVn står på lavt. Høres som en irriterende, høyfrekvent lyd, omtrent på nivå med PCn min (en HP Compaq dc 7700 som har noen år på baken). Damen på CD kundesupport mente at dekoderen ikke var å regne som bråkete hvis den hadde samme lydnivå som en PC, men det varierer jo veldig hvor mye en PC bråker. Ideelt skal man jo ikke høre dekoderen i det hele tatt. Vel vel, får se hva jeg gidder å gjøre videre.
    Min bråker klart mindre enn en PC, og jeg hører den ikke når det er l

yd på TV'en. Men kan nok høre den når det er helt stille partier på TV'en. De to første jeg hadde bråkte mye mye mer, men jeg har også hørt bokser hos andre som jeg må legge øret inntil før jeg hører noe. Så det varierer veldig.

Hvis jeg ikke husker feil så senderCD ny boks før du må returnere den gamle, så det er ikke akkurat sånn at de tester den gamle for å sjekke lydnivået før de sender en ny...

Newcomer Woodstock sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var nok litt rask med å friskmelde serieopptaksfunksjonen, ja. Nå får jeg samme feil som før igjen. "Advarsel: kan ikke ta opp tidligere program" . (Ingen tomme oppføringer av samme serie ligger i programeringslisten fra før.)

Samt at den låser seg i opptakslisten som før. Men nytt er at viften girer opp etter 1-2 min og gir en flott pipetone som høres i hele stua. Så de har ihvertfall endret på noe med denne updaten... :-(

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha Woodstock... Dette er jo bare tragikomisk. Jeg har forresten samme buggen. "Kan ikke ta opp tidligere program"... javel økseskaft, men du klarer ikke å ta opp fremtidige heller, så hold kjeft!

Intermediate buzzlight sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter siste oppdatering av boksen, så fungerer ikke info knappen på Canal + hd lenger
    Står bare "info ikke tilgjengelig".
    Noen andre som også har dette og vet åssen man fikser det?
    Fungerer på alle andre kanaler, men ikke Canal + hd.
    Litt irriterende egentlig :evil:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh
    Min bråker klart mindre enn en PC, og jeg hører den ikke når det er l

yd på TV'en. Men kan nok høre den når det er helt stille partier på TV'en. De to første jeg hadde bråkte mye mye mer, men jeg har også hørt bokser hos andre som jeg må legge øret inntil før jeg hører noe. Så det varierer veldig.

Hvis jeg ikke husker feil så senderCD ny boks før du må returnere den gamle, så det er ikke akkurat sånn at de tester den gamle for å sjekke lydnivået før de sender en ny...
    OK, da har jeg bestilt PVR nummer 3 ihvertfall :-) Fikk utsatt angreretten til dette er løst, så da er det jo greit.

Problemet hos meg, tror jeg, er at vifta aldri "girer ned", det virker som den går for fullt hele tiden. Turtallet burde jo ha variert, og generelt hold seg lavt.

Edit: rettet skriveleif

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av buzzlight
    Etter siste oppdatering av boksen, så fungerer ikke info knappen på Canal + hd lenger
    Står bare "info ikke tilgjengelig".
    Noen andre som også har dette og vet åssen man fikser det?
    Fungerer på alle andre kanaler, men ikke Canal + hd.
    Litt irriterende egentlig :evil:

Ingen flere som har det sånn på sin hd pvr dekoder?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke CD+ HD så får ikke testet ut...

Hadde ei meget sur fru i går, da klokken/datoen var helt på trynet. Den fant ut at vi var fremme på den 2. april og klokken var 5 om natten. Jeg kjenner ingen måte å oppdatere klokken/datoen på burken, men etter fikling frem og tilbake/restart (noe som tar like lang tid som å få jernbanenettet i Norge til å fungere) så fant den plutselig ut at det var en god ide å rette dato og klokke. Da fikk vi EPG osv til å fungere.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok å tilbakestillte dekoderen til ingen nytte.:???:
    Det er jo Jæ......lig irriterende:evil:
    For tv guiden fungerer jo ikke på den kanalen,så da får jeg ikke tatt opp noe på Canal + hd.
    Noen som har noen andre triks?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen flere som har det sånn på sin hd pvr dekoder?
    Hadde det sånn på Tv3 for ca en uke siden, men det gikk over......hvis det kan være noen trøst...

Newcomer Shooter sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter oppdateringen forrige uke, så har også min pvr sluttet å ta opp programmer. Jeg ser at de står markert til opptak i epg-en, men det skjer ingenting når programmene starter. Har fjernet alle gamle oppføringer i listen, men det hjalp ingenting.

Sjekket med info-knappen, og da sto csi med grå enkelprikk i dag (står med dobbel serieprikk i epg og da rød). Tok strømmen i 20 sek, og da fikk jeg rød dobbeltprikk i info, men opptaket startet ikke likevel...

Under opptakslisten er alt fjernet (av meg) og hdd-plassen står til 100%

Noen andre med samme problem? Og har noen kontaktet cd om dette, og hva sa evt de?

Eller har jeg rett og slett fått en overoppdatert boks som egentlig bare er en ren dekoder nå? :evil:

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spør dere meg så syns jeg hele pvr dekoderen til Canal digital er direkte boss. Har fått denne gjennom borettslaget jeg bor i. De har inngått en avtale med Canal digital.

Jeg syns den støyer noe helt vannvittig. Tar minst 1 minutt fra du trykker på avknappen til den slår seg av og det er alvorlig mange feil med den. Har byttet den en gang pga feil.

Men jeg ser det er mange sider på denne posten sikkert flere som deler denne oppfattningen.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok å tilbakestillte dekoderen til ingen nytte.:???:
    Det er jo Jæ......lig irriterende:evil:
    For tv guiden fungerer jo ikke på den kanalen,så da får jeg ikke tatt opp noe på Canal + hd.
    Noen som har noen andre triks?
    Du trenger ikke tv guiden for og programmere et opptak, legg inn det manuelt :wink:

Newcomer Woodstock sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @shooter: Samme skjedd hos meg etter update - den tar ikke opp alt. (Men harddisk-prosenten viser korrekt hos meg fortsatt.) Dette var aldri noe problem hos meg før. Jeg fattet mistanke om at noe var galt igår, og sjekket at programmet var rødt i EPG før det skulle starte. Den startet aldri å ta opp. Gjaldt flere prog på forskjellige kanaler. Ufattelig irriterende. I tillegg fungerer serieopptak-funksjonen på enda færre serier enn før updaten. Pluss at den støyer mer nå. Må nok ta en tlf til CD igjen når jeg orker... sukk.

Før updaten ville jeg gitt HD-PVR'en terningkast 3, nå er det en klar 1'er.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mange som sliter med denne boksen. Vi er en god gjeng som samler oss på facebook
    Welcome to Facebook | Facebook

Noen av medlemmene har også tatt kontakt med Tv2 hjelper deg om denne boksen, og vi venter en sending i april.

Jeg opplever de samme problemene med opptak. Jeg kan markere en sending, og den kommer ikke med. Dette har skjedd tre ganger etter oppdateringen som skulle fikset dette.Det virker ikke som om software blir skikkelig testet før det deployes.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har mistet 7 opptak siden mandag. !!! 4 på mandag, 3 på tirsdag)
    I går dobbeltsjekket jeg at de tre var markert med rødt i epg'en og var listet opp under "recorder", før jeg gikk ut. Alt så helt ok ut. Men da jeg kom hjem var ingenting tatt opp. Fy flate for noe dritt. Den har sluttet helt å virke. Hva skal man gjøre? En gammel vcr hadde vært bedre.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Du trenger ikke tv guiden for og programmere et opptak, legg inn det manuelt :wink:

Ok! Men det er litt irriterende å ikke kunne se hva som går på Canal + hd når man switcher over på den kanalen.

Men da vet jeg at jeg kan ta opp fra den kanalen fordet da

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Woodstock
    Var nok litt rask med å friskmelde serieopptaksfunksjonen, ja. Nå får jeg samme feil som før igjen. "Advarsel: kan ikke ta opp tidligere program" . (Ingen tomme oppføringer av samme serie ligger i programeringslisten fra før.)
    Fra CD kundeservice:

Sitat Opprinnelig postet av CD Kundeservice
    Du får en feilmelding om tidligere opptak om du har gjort et opptak av en serie og prøver å aktivere serieopptak etter dette. Løsningen er å gå inn i listen tidsstyrte opptak og slette oppføringen for den aktuelle serien. Da skal det kunne gå an å aktivisere serieopptak.
    Meeen, det er jo bare latterlig!!! Det bør ikke være noe hokus pokus å lage logikk for å unngå dette...

Side 76 av 114 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 72 73 74 75 76 77 78 79 80 86 96 106 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •