Canal digital HD-PVR for Kabel tv - Side 75

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 75 av 114 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 71 72 73 74 75 76 77 78 79 85 95 105 ... SisteSiste
Viser resultater 1,481 til 1,500 av 2261
    Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av 9ppel
    Hentet denne boksen på Posten i går, og mye tyder på at den forholdsvis kjapt skal tilbake på Posten. Den var vel ikke akkurat støyfri, nei, gudbedre. Tenkte kanskje at den vifta kom til å roe seg litt etterhvert, men neida, den står på full guffe hele tiden, og det er såpass med lyd fra den at det føles osm en lettelse når man kan slå av boksen. Går jo ikke an å sitte og se TV med en slik i bakgrunnen.

Nå ser jeg jo litt rundtomkring at enkelte har fått mer støysvake utgaver etter å ha byttet noen ganger. Kanskje skal jeg prøve noen bytterunder, hvis Canal Digital tillater det.
    Den første boksen jeg fikk var også sånn.Helt jævlig å sitte i stua med dekoderen på. Send den tilbake og du får kanskje en som er litt bedre

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stian216
    Den første boksen jeg fikk var også sånn.Helt jævlig å sitte i stua med dekoderen på. Send den tilbake og du får kanskje en som er litt bedre
    OK, da er det håp da, skjønner jeg :-) Har kontaktet dem ang. evt. retur, så jeg får vel forhåpentligvis lov å bytte.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problemer med 720p..

Jeg har en Canal Digital HD-PVR koblet til en Full HD Panasonic 46" plasma.
    I setup-menyen kan man velge mellom 720p og 1080i .
    Siden jeg har en 1080 skjerm, og alle kanalene hos Canal Digital sendes i 1080i (unntatt NRK1HD) står den selvsagt 1080i.
    Problemet oppstår når boksen skal vise NRK1HD. -den prøver å oppskalere bildet fra 720p, som NRK sender ,til 1080i. Det går ikke bra....
    (se vedlagt fil...)
    Skrå linjer får hakkete kanter og grafikk ser ikke bra ut.
    I praksis blir bildet dårligere enn SD (576i)
    Setter jeg boksen til 720 p , blir bildet på NRK1HD bra, men da blir de 10 andre kanalene dårligere. For da nedskalerer og deinterlacer boksen signalet fra 1080i til 720p.
    Boksen har ingen funksjon for å slippe signalet rett igjennom uten konvertering så vidt jeg kan finne.
    Det ville løst problemet fordi skjermen klarer den jobben bra.

Det hadde vært interessant å vite om det er flere enn meg som har dette problemet.

Sjekk de skrå linjene i logoen på NRK1HD, de skal ikke være hakkete.
    Logoen ligger ute i HD selv om programmet som sendes er SD.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det virker som alt av sagembokser er trege. Har sagemboksen til digitalt bakkenett og den er også håpløst treg i menyene.
    Jeg har nå kjøpt grundigboksen til bakkenettet, og den er utrolig mye raskere. Den reagerer med en gang jeg trykker på knappen.

Jeg har også skaffet meg en WinTV-CI til Hauppauge TV kort og tester det nå med cam fra RiksTV. Dette fungerer svært bra, så jeg vurderer å kjøpe et tv kort for kabeltv og bruke det i stedet for HD-PVR.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min første CD boks her om dagen, men får det ikke til å fungere som ønsket. Nå har jeg brukt så mye tid på den, at jeg er rimelig sikker på at det ikke er brukerfeil. Har også lest igjennom de siste 10 sidene i denne tråden, men kun funnet 1 person som har opplevd samme feil som min feil nr 1. Men dette har ingen respondert på.

1) Ingen lyd via HDMI. Dekoderen (102-CT) er tilkoblet TV via HDMI-kabel, og jeg får da ingen lyd i TV. Alt annet som kobles til TV gir lyd. TV'n er en helt ny fra philips. Velger jeg å ta lyden ut av phono-utgangene på dekoderen gir det lyd, men dette bør ikke være en løsning da det krever at stereoanlegget også må være på.

2) Meny på dekoder spretter opp i tide og utide. Når jeg setter TV over på inngangen hvor dekoderen er tilkoblet, dvs setter TV'n til "HDMI 1" etter å ha f.eks. sett DVD eller annet, eller når TV slår seg på, så åpner alltid dekoderen menyen "Setup - Videoinnstillinger".
    Forferdelig irriterende!

3) Treg oppstart/avslutning. Oppstarten viser "INIT" som sikkert er normalt, og tar lang tid. Avslutning varierer, men tar fra 20 sek til over et minutt!

4) Hakkete HD. HD-kanalene viser svært ofte "firkanter" i bildet, som om det er svært dårlig oppløsning (vet ikke hva det heter). Ligner på digital støy, eller dårlig mottak.

Dette er de feilene jeg hittil har oppdaget, håper jeg ikke støter på mer. Hvordan løser jeg dette? Er det normale og kjente feil?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gss
    1) Ingen lyd via HDMI. Dekoderen (102-CT) er tilkoblet TV via HDMI-kabel, og jeg får da ingen lyd i TV. Alt annet som kobles til TV gir lyd. TV'n er en helt ny fra philips.

2) Meny på dekoder spretter opp i tide og utide.

3) Treg oppstart/avslutning. Oppstarten viser "INIT" som sikkert er normalt, og tar lang tid. Avslutning varierer, men tar fra 20 sek til over et minutt!

4) Hakkete HD. HD-kanalene viser svært ofte "firkanter" i bildet, som om det er svært dårlig oppløsning (vet ikke hva det heter). Ligner på digital støy, eller dårlig mottak.
    Feil 1 er ikke kjent, lyd skal man få ut av HDMI. Har du prøvd alle HDMI inngangene? hvis den er satt opp som "PC" så vil du kunne få dette problemet.
    Feil 2 er kjent, dette skjer med noen Tver og hjemmekino anlegg.
    Feil 3 er kjent. Den bruker noe tid på å slå seg på og lang tid å slå seg helt av, den leser EPG inn på harddisk i den slår seg av. Du kan trykke 2 ggr på av knappen for å få den til å slå av seg raskt.
    Feil 4 = sjekk signalet.

Ellers så sjekk at din Philips har siste software, de kommer stadig med oppgradering. Det er enkelt å laste end ny.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Akk61
    Jeg har en Canal Digital HD-PVR koblet til en Full HD Panasonic 46" plasma.
    I setup-menyen kan man velge mellom 720p og 1080i .
    Siden jeg har en 1080 skjerm, og alle kanalene hos Canal Digital sendes i 1080i (unntatt NRK1HD) står den selvsagt 1080i.
    Problemet oppstår når boksen skal vise NRK1HD. -den prøver å oppskalere bildet fra 720p, som NRK sender ,til 1080i. Det går ikke bra....
    (se vedlagt fil...)
    Skrå linjer får hakkete kanter og grafikk ser ikke bra ut.
    I praksis blir bildet dårligere enn SD (576i)
    Setter jeg boksen til 720 p , blir bildet på NRK1HD bra, men da blir de 10 andre kanalene dårligere. For da nedskalerer og deinterlacer boksen signalet fra 1080i til 720p.
    Boksen har ingen funksjon for å slippe signalet rett igjennom uten konvertering så vidt jeg kan finne.
    Det ville løst problemet fordi skjermen klarer den jobben bra.

Det hadde vært interessant å vite om det er flere enn meg som har dette problemet.

Sjekk de skrå linjene i logoen på NRK1HD, de skal ikke være hakkete.
    Logoen ligger ute i HD selv om programmet som sendes er SD.
    Jeg har HDVR for satellitt og hvis man nullstiller denne boksen til fabrikkinstilling så veksler den automatisk mellom 1080i og 720p på HDMI helt til du har byttet HDMI inngang på TV (eller slått av/på tv, eller hatt mottageren i standby). Dersom man benytter componentutgang så fungerer denne automatikken hele tiden etter en fabrikkreset.

Jeg opplever det samme som deg. NRK1 HD konvertert til 1080i i HDPVR ser veldig dårlig ut. Det blir langt unna HD kvalitet. Derfor benytter jeg nå component der automatikken fungerer greit. Kanskje det samme fungerer med HDPVR for kabel ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min første CD boks her om dagen, men får det ikke til å fungere som ønsket. Nå har jeg brukt så mye tid på den, at jeg er rimelig sikker på at det ikke er brukerfeil. Har også lest igjennom de siste 10 sidene i denne tråden, men kun funnet 1 person som har opplevd samme feil som min feil nr 1. Men dette har ingen respondert på.

1) Ingen lyd via HDMI. Dekoderen (102-CT) er tilkoblet TV via HDMI-kabel, og jeg får da ingen lyd i TV. Alt annet som kobles til TV gir lyd. TV'n er en helt ny fra philips. Velger jeg å ta lyden ut av phono-utgangene på dekoderen gir det lyd, men dette bør ikke være en løsning da det krever at stereoanlegget også må være på.

2) Meny på dekoder spretter opp i tide og utide. Når jeg setter TV over på inngangen hvor dekoderen er tilkoblet, dvs setter TV'n til "HDMI 1" etter å ha f.eks. sett DVD eller annet, eller når TV slår seg på, så åpner alltid dekoderen menyen "Setup - Videoinnstillinger".
    Forferdelig irriterende!

Dette er de feilene jeg hittil har oppdaget, håper jeg ikke støter på mer. Hvordan løser jeg dette? Er det normale og kjente feil?
    1. Ukjent ja. Jeg regner med at dette er en innstilling du må gjøre på tv'en?
    2. Jeg opplever samme når jeg skrur på forsterkeren (som er koplet mellom tv og dekoder) og pvr boksen er på. Da skal den alltid inn i en meny.

3. Oppstart er kurant men ikke kjapp hos meg. Når man slår av dekoderen kommer en sjekk av integriteten på harddisken slik at opptak ikke skal forsvinne (noe mange har hatt som problem tidligere). Denne sjekken kan som du sier ta lang tid, og det er ikke noe du kan gjøre i mellomtiden.

4. Enten er dette en signalfeil (sjekk information>informasjon om antennesignal> kab 1 signalinformasjon. Den bør ligge på minst 90, helst bedre). Jeg har også opplevd at forsterkeren kan lage krøll om du har koplet imellom, men da ligger problemet på den, ikke PVR boksen.
    Lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Canal Digital varslet nettopp pr sms at det kommer softwareoppdragering den 24. mars........

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hansmag
    Canal Digital varslet nettopp pr sms at det kommer softwareoppdragering den 24. mars........
    Ja, de retter noen småkryp;

24 mars 2010 - Canal Digital NO

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om jeg skal advare mot den nye oppdateringen til HDPVR for kabel, men hos meg tok dekoderen kvelden, dvs opptaksfunksjonen sluttet helt å fungere. Min box har fungert fint, men etter oppgradering, er den helt på bærtur.

Alle tidligere opptak er nå på kun 1 sek.
    Nye opptak kommer ikke i lista
    Starter jeg eksisterende opptak blir skjermen sort og dekoderen går i lås

Så jeg har gått fra fult fungerende box til helt ubrukelig.

Newcomer Woodstock sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter dagens update virker det som serieopptak faktisk fungerer. Men den fryser fortsatt når man blar i opptakslisten. Så da blir det å fortsette å trekke ut strømmen minst én gang hver kveld. Skuffet: ja. Overrasket: nei.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Canal Digital HD PVR programvareoppdatering

Etter programvareoppdateringen i dag ble alle gamle opptak uleselige. Etter to omstarter, med tolmodig venting på at dingsen skulle få skru seg helt av, ser det ut til at ting har ordnet seg igjen. Kan nå spille av gamle og nye opptak. Et lettelsens sukk herfra. Håper det ordner seg for dere andre også. Har ellers ikke mye å rapportere om den nye programvaren enda. :neutral:

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har oppgradert i dag. Jeg fikk fram mine gamle opptak, og det er jeg fornøyd med. Derimot ser jeg at det er en risikosport å bla i opptakslisten. Dess lenger bak, dess lettere låser boksen seg. Det er alltid de siste opptakene, altså lengst bak som gjør at boksen går i lås. Uansett hvor forsiktig jeg er med å bevege meg til det eldste opptaket, klarer jeg det ikke. For meg virker det som softwaren har indekseringstrøbbel, hører også disken spinner mer og det er grunnleggende feil her som CD må få gjort noe mer med. Ellers ser jeg ingen andre forbedringer. Serieopptak har fungert siden forrige oppdatering her. Har noen andre funnet noe?

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm - gratulerer CD.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roarlor1
    Derimot ser jeg at det er en risikosport å bla i opptakslisten. Dess lenger bak, dess lettere låser boksen seg. Det er alltid de siste opptakene, altså lengst bak som gjør at boksen går i lås.
    .... du ser altså ingen sammenheng med størrelsen på opptaket, kun med alderen?

Newcomer superman sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min HD-PVR har egentlig vært OK, borsett fra enkelte opptak som ikke har blitt tatt opp. Imidlertid har det i går og i dag har det vært umulig å bla i gamle opptak. Nå kan man "bla" i opptak litt nedover, og så henger boksen seg. Det har den aldri gjort før, men nå har det skjedd 3 ganger i går, og 4 ganger i dag. Så er det å dra frem boksen og dra ut kontakten, for å starte den på nytt. Irriterende!

Det positive er at Curling-finalen i OL, som jeg tok opp, men som var forsvunnet når jeg sto opp på morgenen, nå har dukket opp. Desverre har jeg nå fått med meg resultatet, så spenningen er ikke like stor som om den hadde vært hvis jeg kunne sett finalen før jeg leste på nettet/aviser etc. Nå er det bare litt under 4 år til neste gang, så det kan jo hende at CD har kommet med en fungerende PVR innen den tid...

Newcomer superman sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trilltrall
    .... du ser altså ingen sammenheng med størrelsen på opptaket, kun med alderen?
    Min HD-PVR henger seg også for dagens opptak, finner ingen sammen"heng" med alderen på opptakene. Opptakene henger seg også likt fordelt på korte 5-10 min og lange opptak.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dette er et problem jeg har, og har hatt hele tida, på enkelte av HD-kanalene, feks Discovery HD. Andre, feks, National Geographic HD har lyd over HDMI. Over Scart er det lyd på alle kanaler. Jeg har en Sony W4500 TV.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo mer jeg følger med i denne tråden jo mer fornøyd blir jeg med min htpc som tar seg av opptak, pause, oppskalering av bilde osv:-)

Greit det tar noen timer i starten, men det virker det som om pvr boksen til CD gjør også

Side 75 av 114 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 71 72 73 74 75 76 77 78 79 85 95 105 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •