Canal digital HD-PVR for Kabel tv - Side 74

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 74 av 114 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 70 71 72 73 74 75 76 77 78 84 94 104 ... SisteSiste
Viser resultater 1,461 til 1,480 av 2261
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av rube
    har hatt CD sin pvr102 siden slutten av februar, og har til nå byttet 3 ganger, grunnet støy og feil i bildet på HDkanaler(kraftig pixelering). i tillegg opplever vi også frys ved bruk av EPG/mytv, hakking i bildet på alle mulige kanaler, og igangsetting av tv-sending/opptak etter pause resulterer ofte i at kun lyd ELLER bildet fortsetter. den blir også umenneskelig varm, så varm at vi frykter skade på møbelet den står på. vet jeg ikke tilfører noe nytt her, men jo fler jo ber(?) og flott at det kommer reportasje på tv2hjelperdeg - håper sendedato postes her med en gang noen kjenner den, jeg holder resten av borettslaget oppdatert.

mvh
    rune
    Uffameg..... som sagt, etter FW updaten funker maskina noenlunde. Det som fortsatt volder problemer er at maskina er usedvanlig treg. Jeg opplever de samme problemene som "mbloh":

Plages med at den fryser når jeg er i MyTV (opptakslisten).

Er man inne i denne menyen må en antakeligvis passe på at man ikke trykker knappene for fort etterhverandre. Faren for at hele greia låser seg er stor. Særlig når man skal slette lengre opptak må en passe seg. Det virker som om maskina først må "samle inn" alt som skal slettes, før en kan tryppe på den røde knappen for selve slettingen.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Espn Hd

Jeg ser at Canal Digital i dag legger ut ESPN HD. Dette er en kanal jeg har veldig lyst på siden den viser NHL ishockey, Nascar racing og en masse annen amerikansk sport. Men det ser dessverre ut som dette kun gjelder parabolkundene.

Er vi nå tilbake til det gamle pisset der parabolkundene hele tiden får bedre tilbud enn oss med kabel :evil:

Grunnen er vel at på parabolsiden har man reell konkurranse fra Viasat siden parabolfolket enkelt kan bytte leverandør. Vi som har kabel har i prinsipp intet valg, eneste mulighet er å overtale hele boligbyggelaget om og bytte, men da er alternativet Get, som er tragisk dårlig på HD siden.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svar fra kundeservice var som forventet

Sv: Web-skjema henvendelse [Kanal og pakkeendringer]
    Hei

vi leverer nok ikke ESPN i HD kvalitet på kabel tv enda. Men den vil helt sikkert komme. Det er helt forskjellige lover og regler når det gjelder parabol og kabel. DU vil få beskjed i skriv/nyheter/reklame om denne kanalen skal bli tilgjengelig på HD kvalitet på kabel tv. Vi har ikke noe konkret på dette da det også lanseres i dag på parabol og den må prøves i en periode for å se om det er noen suksessfaktor.

Ha en fin dag!

Da er i hvert fall NHL sesongen over langt før vi eventuelt får mulighet til og se på ESPN HD

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trilltrall
    Uffameg..... som sagt, etter FW updaten funker maskina noenlunde. Det som fortsatt volder problemer er at maskina er usedvanlig treg. Jeg opplever de samme problemene som "mbloh":

Plages med at den fryser når jeg er i MyTV (opptakslisten).

Er man inne i denne menyen må en antakeligvis passe på at man ikke trykker knappene for fort etterhverandre. Faren for at hele greia låser seg er stor. Særlig når man skal slette lengre opptak må en passe seg. Det virker som om maskina først må "samle inn" alt som skal slettes, før en kan tryppe på den røde knappen for selve slettingen.
    Samme her. Etter siste oppdatering fryser boksen når man er i opptakslisten. Har tilsynelatende ingen betydning om harddisken er 20 eller 90 % full.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cevillan
    Samme her. Etter siste oppdatering fryser boksen når man er i opptakslisten. Har tilsynelatende ingen betydning om harddisken er 20 eller 90 % full.
    Nettopp. Det som betyr noe for tregheten er åpenbart lengden og kvaliteten på et gitt opptak, dvs den samlede datamengden som må samles eller håndteres. Og nå under OL er det sikkert mange som har 3-4 timers opptak i HD-kvalitet liggendes på disken. Det er her det gjelder å gå litt varsom fram.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der fikk parabolkundene inn TV2 HD også.

TV 2 HD på plass i Norgespakken - Canal Digital NO

Hva tid skal vi kabelkunder få TV2 HD og ESPN HD?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *sukk*

Serieopptak fungerte i omtrent halvannen uke - nå er det tilbake igjen til "tidligere opptak kan ikke....." samt at det henger i MyTV både titt og ofte. Jeg får nå igjen også beskjed om "to opptak er programmert på samme tid på samme kanal" uten at jeg har gjort dette. Dessuten bråker enheten mer enn før også.

Det er vel bare et tidsspørsmål før jeg får beskjed om at opptak ikke lar seg gjennomføre pga manglende plass (har ca 70% ledig nå) - og da kan jeg garantere dere her inne at det blir "full tilt" i retning de høye herrer og damer i Canal Digital.

Treg, varm og støyende boks, latterlig EPG, ustabilitet - kort og godt et makkverk av dimensjoner. Dessverre er flesteparten av de 203 andre boenhetene i mitt borettslag såpass inkompetente og godtroende at noe bytte til GET nok aldri kommer på banen - men jeg skal sørge for at min mening blir hørt klart og tydelig på neste generalforsamling (det møter vel opp ca 20 stk tenker jeg...)

Det er vel restene fra gamle Televerket som sitter og trekker i trådene i CD tenker jeg - og da er det vel en blodrød AP-tankegang som hersker fortsatt: her benektes alt inntil de blir fersket med buksa langt nedenfor knærne.

Et usannsynlig møkkaprodukt fra en leverandør som har altfor mye makt = null utsikt til forandringer i fremtiden.

Nå skal jeg skrive et brev på gode gamle måten, rekommandert, og kreve utbedringer og kompensasjon ihht forbrukerkjøpsloven. CD leverer en tjeneste og et produkt som ikke er i samsvar med de inngåtte avtaler, og må stilles til ansvar på en slik måte at det er det juridiske som må legges til grunn. Synsing (dog særdeles kvalifisert sådan) om bildekvalitet og støynivå kommer man ikke langt med - jeg har tenkt å nagle de oppetter veggen mht det punktet at jeg har mistet opptak flere ganger, opptak som ikke er mulig å få ut på noen som helst måte - og at det er produktet CD leverer som er årsaken til at jeg mister opptak / må formattere enheten for at den skal fungere igjen. Den kan man ikke vri seg unna.

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wideload

da er det vel en blodrød AP-tankegang som hersker fortsatt: her benektes alt inntil de blir fersket med buksa langt nedenfor knærne.
    Totalt skivebom å blande inn politikk her vel. La oss ta FrP, som jeg antar du stemmer: De innrømmer vel alltid feil umiddelbart de da? Vi snakker her om partiet som nektet innsyn i økonomisk aktivitet som var litt vel snuskete for noen år siden...

Vel, vel, OT dette. For meg fungerte serieopptak igjen da jeg slettet alle programmerte opptak for så å legge dem inn igjen. Håper det kan fungere for deg også.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borchgrevink
    Totalt skivebom å blande inn politikk her vel. La oss ta FrP, som jeg antar du stemmer: De innrømmer vel alltid feil umiddelbart de da? Vi snakker her om partiet som nektet innsyn i økonomisk aktivitet som var litt vel snuskete for noen år siden...

Vel, vel, OT dette. For meg fungerte serieopptak igjen da jeg slettet alle programmerte opptak for så å legge dem inn igjen. Håper det kan fungere for deg også.
    Nei jeg stemmer ikke FRP - og analogien min gikk mer på gamle regimers måte å håndtere misnøye på. Det er en kjenskjerning og vedtatte fakta at etter Telenor kjøpte opp Canal Digital / Avidi etc så har ikke akkurat kundestøtte-nivået og innovasjonslysten vært høyest prioritert - i et selskap som leverer 6-7 milliarder i pluss på bunnlinja så er det utelukkende kroner og ører det går i. Og hvem er største eier i Telenor? I rest my case.

Og nei - det å slette programmerte opptak er ikke en permanent løsning. Kan ikke holde på med å slette programmerte opptak hele tiden (dvs 1-2 ganger i uka)?

Jeg skal ikke nevne politikk med ett eneste ord inn mot Canal Digital, men jeg skal nagle de oppetter veggen på avtalebrudd og brudd på leveringsbetingelsene - så lenge opptakene ikke kan tas ut fra enheten over til et annet medium så er det implisitt at den eksisterende lagringsformen er ment å være god og trygg nok. Og det er den ikke.

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wideload
    Og hvem er største eier i Telenor? I rest my case.
    Staten, så langt jeg vet... Hverken Frp, AP eller noen andre parti...

Enig i at det ikke er noen god permanent løsning. Håper du får til noe!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppdaget nå i dag at jeg får in EPG for 7 dager, det er jo glimrende, har ventet lenge på dette :-D

Serieopptak fungerer også bedre og bedre, nå har jeg fått inn de fleste serier jeg følger som serieopptak.

På borettslagets årsmøte i forrige uke ble det heldigvis besluttet å fortsette med Canal Digital og ikke gå over til Get som mange av oss fryktet. Så nå kan vi kose oss videre med Norges beste og billigste HD tilbud.

Nå venter jeg bare på at vi får tilgang til ESPN HD og TV2 HD, så er alt fryd og gammen

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sist boksen min fungerte tregt (t.o.m. EPG hengte seg opp) valgte jeg å tilbaketstille til normalinnstillinger. Det gjorde underverker og jeg fikk lagt inn alle serieopptak uten problemer. Den fungerer fremedeles ikke helt optimalt men mye bedre enn før. Bare ett tips som fungerte for meg.

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny software oppdatering 24. mars. 24 mars 2010 - Canal Digital NO

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei alle sammen. Fikk helt nok av HDPVR'en for noen dager siden og skrev en sur mail til Canal Digital, som de ikke har som vane å svare på;

Hei, hvorfor har dere ikke et eget valg under "Hva gjelder henvendelsen" som heter "Feil med HDPVR-dekoder, for de er det mange av.

Etter siste softwareoppdateringen låser hardisken seg stadig når man er inne på opptaksliten. Når har dere tenkt å fikse dette? Jeg aksepterer ikke et svar som "Nei, det var vi ikke klar over", fordi dere har fått melding fra mange andre tidligere.

Når skal dere fikse støyen på boksen? Jeg fikk den første utgaven, og helt siden da har dere lovet bot og bedring. Så hva skjer?

Hvorfor får jeg feilmeldingen når jeg prøver å sette serieopptak "Advarsel: Tidligere opptak kan ikke tas opp". Når har dere tenkt å fikse dette? Vi er mange som er SVÆRT misfornøyd med denne boksen. Hvilken dato har dere satt for å fikse alle feilene, mange av de har vi hatt siden boksen ble lansert? Jeg har betalt fryktelig mye penger for denne elendige boksen, 3000 kr, så jeg forventer at dere tar henvendelsene seriøst. Dere har ikke svart på tidligere mail, og det aksepterer jeg ikke!
    Jeg fikk faktisk svar...:
    Hei, takk for henvendelsen Starter med å bekrefte at vi kjenner til problemene du nevner. Og at vi ikke har en fastsatt dato for neste software oppdatering/Fix.

Det at dekoder "henger" i opptakslisten kan du ungå ved å bla saktere i liste, dette er ingen god og permanent løsning, men frem til dette blir rettet er det bedre enn å måtte gjøre dekoder strømløs for å få den i gang igjen.

Serieopptakenne feilen kommer frem når man allerede har lagt inn et serieopptak og det ikke har funnet flere episoder enda. Det kan man se i MENU - Recorder - Planlagte_opptak. Det står en (S) ved opptaket. Markèr og trykk OK på linjene. Nå kommer man inn i Serie-detaljer-menyen (som vil kunne inneholde episoder funnet med dato og klokkeslett, disse er ok og behøver ikke slettes.) Om Serie-detaljer-menyen viser "Ingen episode funnet" vil man få denne feilen. Man kan slette denne/disse linjen(e) for å kunne planlegge nye serieopptak (følg veiledning på skjerm / slett=rød-knapp). Dette er ingen god og permanent løsning og vi jobber for å finne en løsning på problemet.

Støyproblemet vil ikke bli borte ved software oppdatering, men den blir begrenset da det er meningen at vifte og disk ikke skal gå kontinuerlig.
    Vel, de kjenner i det minste til problemene...:twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cevillan
    Hei alle sammen. Fikk helt nok av HDPVR'en for noen dager siden og skrev en sur mail til Canal Digital, som de ikke har som vane å svare på;

Jeg fikk faktisk svar...:

Vel, de kjenner i det minste til problemene...:twisted:

Ja sikkert, men jeg synes de kommer med en merkelig uttalelse om disken/støyen:

- Støyproblemet vil ikke bli borte ved software oppdatering, men den blir begrenset da det er meningen at vifte og disk ikke skal gå kontinuerlig.

At "disken ikke skal gå kontinuerlig"? Så lenge man ikke kan slå av "timeshift"-funksjonen, vil disken selvsagt gå kontinuerlig.

Ellers er det jo greit å få bekreftet at låsingen av "My TV" (opptakslista) kan unngås ved å ta det litt piano, at prosessoren(e) trenger en pust i bakken etter hvert tastetrykk....

Og nettopp dette fører oss kanskje til neste spørsmål:

* Er softwaren usesdvanlig klønete
    eller
    * er prosessoren usedvanlig treg?

Er det det siste, så må vi kanskje godta "hangman" levetida ut?

NB: Og så vidt jeg kan se vil den varslede fw-updaten ikke løse problemet med tregheten i "My tv"....

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hjelper ikke å ta det rolig i opptakslista. Blar jeg rolig, men lenge nok, henger boksen seg uansett.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stian216
    Det hjelper ikke å ta det rolig i opptakslista. Blar jeg rolig, men lenge nok, henger boksen seg uansett.
    Uffameg.... for en dritmaskin. Dessverre, jeg tror deg så gjerne. Er det ikke slik at det er minst to forskjellige versjoner av samme maskin?

Newcomer Cyclops sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cevillan: Utrolig. ved å slette opptak som det står "Ingen episode funnet" så fungerer faktisk serie opptak som normalt igjen. Jeg har Satelitt HD-PVR.

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tv2 Hjelper deg

Nå har det blitt satt en dato for sending.

Torsdag 15 April ser det ut til å bli.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hentet denne boksen på Posten i går, og mye tyder på at den forholdsvis kjapt skal tilbake på Posten. Den var vel ikke akkurat støyfri, nei, gudbedre. Tenkte kanskje at den vifta kom til å roe seg litt etterhvert, men neida, den står på full guffe hele tiden, og det er såpass med lyd fra den at det føles osm en lettelse når man kan slå av boksen. Går jo ikke an å sitte og se TV med en slik i bakgrunnen.

Nå ser jeg jo litt rundtomkring at enkelte har fått mer støysvake utgaver etter å ha byttet noen ganger. Kanskje skal jeg prøve noen bytterunder, hvis Canal Digital tillater det.

Side 74 av 114 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 70 71 72 73 74 75 76 77 78 84 94 104 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •