Canal digital HD-PVR for Kabel tv - Side 73

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 73 av 114 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 69 70 71 72 73 74 75 76 77 83 93 103 113 ... SisteSiste
Viser resultater 1,441 til 1,460 av 2261
    Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fikk tilbakemelding fra CD på kompensasjon. Infodirektøren sa at det hadde jeg fått på et tidligere tidspunkt.Noe som ikke stemmer. Blir gøy og se hva som skjer nå.

Sier i grunn litt om hvor sleip og utspekulert InfoDirektøren i CD er.

Snakket med KS på CD og fikk kjempe bra hjelp... vel og merke etter at jeg fortalte hvorfor jeg ringte. Hun jeg snakket med bekreftet bare min mistanke om at jeg hadde rett. Hun sa at hun kom til å få litt trøbbel med CD men hun sa at dette er noie de i utgangspunktet har fiksa selv.

Fikk også delvis bekreftet at KS ikke blir tatt på alvor av de høyere herrer i CD.
    Han Terje og jeg snakket med møtte oss kun for å pynte på fasaden til CD. Ingen intensjon om å møte oss for å lytte.

Redd for at den feilloggen som Cecilie fra TV2 overleverte havnet i hanskerommet sammen med gamle parkeringsbøter.

Idioti kaller jeg det.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan ikke tro et firma på størrelsen til CD kan være så useriøse og så arrogante. Greit nok ting ikke alltid er slik det virker på utsiden og problemer med produkter skjer i hvert selskap for ikke å nevne at KS sjeldent blir tatt på alvor før en større andel klager, men at ledene personer ikke tar problemer på alvor og rett og slett ignorer problemene pga. at andelen av kunder som opplever problemer er liten (om dette nå er sant, har ikke snakket med en CD kunde så langt som ikke har opplevd minst et av "standard" problemene) uten engang å prøve å gi inntrykk for at dette er noe de tar på alvor er noe jeg synes er rett og slett frekt. Hvorfor Telenor som eier av dette selskapet og som selv jobber for å forbedre rykte sitt godtar slik oppførsel fra ledere i CD som er et selskap under deres paraply forstår jeg ikke.

Ikke bare skjedde dette etter hva jeg forstår sammen med TV2 hjelper deg men også under nettmøte for Trondheim kunder hvor hvert spørsmål som gjaldt problemer med HD PVR ble rett og slett avfeiet med at de den fungerer for de fleste og at eventuelle problemer mest sannsynlig ligger hos kunde som om kunde var ansvarlig for CDs dårlige løsninger. Om CD mener at alt er fint hos dem og at dette bare er et bare kunder som liker å klage så burde de kjøre en enkel spørreundersøkelse blant deres kunder for å sjekke hva virkeligheten egentlig er, først da kan jeg ta CD på alvor med utsagnet at de fleste kunder er fornøyde med HD PVR boksen.

Kanskje det hadde vært en ide å ta en prat med administrerende direktør i CD, Svein Erik Davidsen for å få hans kommentarer men jeg frykter det muligens ville vært lignende kommentarer av det vi har sett så langt. Det beste å gjøre er rett og slett å legge press på konkurransetilsynet for å åpne kabelnettet for konkurranse slik at firmaer blir nødt til å åpne opp kabelnetter for andre leverandører på samme måte telefonlinjer er åpne i dag, først da når kundene kan velge et bedre alternativ vil firmaer som CD bli tvunget til å måtte gjøre noe.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av STi710x
    Det beste å gjøre er rett og slett å legge press på konkurransetilsynet for å åpne kabelnettet for konkurranse slik at firmaer blir nødt til å åpne opp kabelnetter for andre leverandører på samme måte telefonlinjer er åpne i dag, først da når kundene kan velge et bedre alternativ vil firmaer som CD bli tvunget til å måtte gjøre noe.
    Helt enig! Kanskje TV2 hjelper deg kunne tatt en prat med Konkurransetilsynet for å høre om det er konkrete planer om dette?

NRK mistet monopolet, Telenor mistet monopolet og en dag vil også CanalDigital miste sitt monopol. Det burde de tenke på, for slik de holder på nå vil de ikke kunne holde på mange kunder når den dagen kommer.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Homey Spur
    NRK mistet monopolet, Telenor mistet monopolet og en dag vil også CanalDigital miste sitt monopol. Det burde de tenke på, for slik de holder på nå vil de ikke kunne holde på mange kunder når den dagen kommer.
    Da må jeg få spørre også deg; Hva er det du mener CD har monopol på? CD er en tilbyder i et marked hvor det er mange aktører.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Homey Spur

Canal Digital monopol? Neida, her er det vel mere snakk om et kartell, geografiske karteller. De to store er vel CD og GET, samt at det på kabel-fronten også finnes en god del lokale tilbydere?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Da må jeg få spørre også deg; Hva er det du mener CD har monopol på? CD er en tilbyder i et marked hvor det er mange aktører.
    Jeg mener ikke at de har statlig monopol. Poenget er at Canal Digital i mange områder er eneste leverandør av kabel-tv, dette siden andre aktører ikke får bruke kablene som Canal Digital eier. Der jeg bor er i så måte Canal Digital eneste tilbyder av kabel-tv, andre steder er Get eneste tilbyder.

Det samme er situasjonen i mange steder i landet - tilbyderne av kabel-tv har i stor utstrekning delt markedet mellom seg, og har dermed hver sine regioner hvor de har monopol på å levere kabel-tv. Med dette blir det ingen konkurranse, noe som er uheldig for forbrukerne. En bedre løsning ville vært å tvinge disse til å åpne kabelnettet for andre leverandører, på samme måte som for telefoni. Det er vel få som savner den tiden hvor Telenor var eneste tilbyder av dette....

Dersom kabelnettet hadde blitt åpnet ville Canal Digital neppe beholdt mange av kundene sine med det tilbudet og de søppeldekoderne de har i dag.

Newcomer frha sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir litt svett her...

Har bestilt Canal Digital og sagt opp RiksTv pga ønske om flere kanaler. Vurderer å benytte kampanjetilbudet på PVR, men får helt svettetokter av alle innleggene om møkka produkt. Er det bedre å kjøpe HD Dekoderen uten Pvr? Eller er denne like dårlig? Skal man heller kjøpe et annet merke?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    What Hi-Fi?:

"Sagem has long been respected in these parts for its set-top-boxes: one of its Freeview PVRs won an award in 2007, for example."

Liten sjans, med andre ord, for at andre merker skulle være mye bedre...

Newcomer Biring sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Kongsberg
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frha
    Blir litt svett her...

Har bestilt Canal Digital og sagt opp RiksTv pga ønske om flere kanaler. Vurderer å benytte kampanjetilbudet på PVR, men får helt svettetokter av alle innleggene om møkka produkt. Er det bedre å kjøpe HD Dekoderen uten Pvr? Eller er denne like dårlig? Skal man heller kjøpe et annet merke?
    Tørk svetten du, og kjøp den med opptak, bedre bilder på SD kanaler. Denne PVR tuneren mener jeg oppriktig er verdt prisen den selges for. SW oppdateringene, har gjort at div kritikk har stillnet betraktlig i 2010. Bare se på div tråder. Dette blir selvfølgelig aldri en "High End" tuner, men med videre utvikkling av SW så tror jeg den blir bra nok for 90%. Du kan jo se på tråden jeg startet under Satelitt, ikke så veldig mange konstruktive innspill på forbedringer som man skulle tro med så mye klaging....

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frha
    Er det bedre å kjøpe HD Dekoderen uten Pvr? Eller er denne like dårlig? Skal man heller kjøpe et annet merke?
    Jeg har hatt HD-PVR for kabel fra Canal Digital i mer enn et år nå. Jeg er ganske fornøyd. Min PVR bråker, men ikke så enormt. Den er heldigvis stille i standby. Den trenger omstart noen ganger i året, og surrer vekk et opptak noen få ganger i året. Men bildet og lyden er bra. Så boksen er i grunnen ganske OK.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har alle mine opptak forsvunnet, 59% tilgjengelig plass på harddisken, de resterende 41% med innspilte programmer er vekk. Her hadde jeg mange episoder av serier som har blitt tatt opp mens jeg har konsentrert meg om OL.

Siden møkkaboksen har virket greit i flere måneder, så jeg har bare ventet på at noe skulle skje, jeg visste det var bare et spørsmål om tid.

Ifølge andre innlegg her, så er vel eneste muligheten formattering for og få tilbake harddiskplassen. Programmene jeg hadde lagret får jeg aldri mulighet og se på. Så da blir det vel til og besøke Pirate Bay for og se om jeg kan laste ned noe av det jeg har mistet.

Neste uke skal borettslaget ha årsmøte, da skal det stemmes over et forslag om og gå over til Get. Jeg har tidligere vært sterkt imot dette, siden HD kanal tilbudet hos CD er mye bedre enn Get. Men nå har jeg i grunnen fått nok av Canal Digital, og vil stemme for en overgang til Get.

Har ennå ikke ringt kundeservice, siden jeg allerede vet hva svaret blir. Men jeg tror jeg ringer likevel for å få feilen logget og for at fortelle dem at neste uke mister de 84 kunder.

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det samme skjedde meg nå. Hvordan kan man formatere harddisken? Gjenopprett til fabrikkinnstillingene virker ikke på harddisken. Den er fortsatt like full som da opptakene var å finne.

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Stian216
    Det samme skjedde meg nå. Hvordan kan man formatere harddisken? Gjenopprett til fabrikkinnstillingene virker ikke på harddisken. Den er fortsatt like full som da opptakene var å finne.

Det ligger en oppskrift i en tidligere post i denne tråden, husker ikke hvor. En må inn i en service meny.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stian216
    Her er link til et innlegg som beskriver prosedyren for formatering

http://avforum.no/forum/1154518-post796.html

Jeg har nå formatert harddisken og lagt inn alt av innstillinger på ny, så får vi se hvor lenge den virker denne gangen

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg byttet harddisken til en Samsung Ecogreen 500GB (HD502HI) og nappet ut viften. DET ble bra det! Lydløs boks med mere plass.

Jeg har ikke hatt problemer med opptak som forsvinner eller noen andre av problemene som er beskrevet i denne tråden, bare støy, og den var det deilig å bli kvitt! Harddisktemperaturen ligger rundt 40 konstant. Jeg setter aldri boksen i standby, den er på hele tiden.

Når det er sagt, er dette et utrolig uimponerende elektronikkprodukt. Viften lå og slang inni boksen, uten festeanordning. Delene i denne boksen må tilsammen koste en slikk og ingenting. Fisher Price har bedre byggestandard på produktene sine.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det vanskelig å bytte harddisken?

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke gjort det selv, så der er PaulHarald eksperten. Andre har gjort det med hell, og det er visst ikke veldig komplisert.
    http://avforum.no/forum/satellitt/95...oydemping.html
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av happymeal
    Var det vanskelig å bytte harddisken?
    Det var veldig lett, jeg fulgte denne oppskriften:

Canal Digitals HDTV-box med HDD - Minhembio forum

Den laster altså inn software til harddisken etter tredje trykk på av-knappen på fjernkontrollen. Det tar tid, men så er du i gang. Jeg tror jeg fikk en ny software selv om den gamle skulle være oppdatert: Nå oppskaleres ikke 720p fra NRK1 HD selv om jeg har stilt inn boksen på 1080i. Det skjedde før. Så det var en fin nyhet!

Sjekk tempen på harddisken i menyen etter bytte. Jeg tror det er store variasjoner mellom disker. Du trenger ikke en rask harddisk, det viktigste er lavt energibruk. 5400rpm er massevis for den datastrømmen som skal håndteres, raskere og større disker vil nok bråke litt me rog bli marginalt varmere. Den som er brukt av svensken, og som jeg valgte, er nok en av markedets "kaldeste" og mest stillegående. Jeg er VELDIG fornøyd. Disken kostet rundt 350 kroner.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HD-PVR fryser når jeg er i MyTV

Helt ny HD-PVR. Plages med at den fryser når jeg er i MyTV (opptakslisten). CD sier jeg skal nullstille den, og det har jeg gjort to ganger nå, uten at det hjelper.

Hva annet kan det være?

mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har hatt CD sin pvr102 siden slutten av februar, og har til nå byttet 3 ganger, grunnet støy og feil i bildet på HDkanaler(kraftig pixelering). i tillegg opplever vi også frys ved bruk av EPG/mytv, hakking i bildet på alle mulige kanaler, og igangsetting av tv-sending/opptak etter pause resulterer ofte i at kun lyd ELLER bildet fortsetter. den blir også umenneskelig varm, så varm at vi frykter skade på møbelet den står på. vet jeg ikke tilfører noe nytt her, men jo fler jo ber(?) og flott at det kommer reportasje på tv2hjelperdeg - håper sendedato postes her med en gang noen kjenner den, jeg holder resten av borettslaget oppdatert.

mvh
    rune

Side 73 av 114 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 69 70 71 72 73 74 75 76 77 83 93 103 113 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •